Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa; AMK alkaa huomenna

Vierailija
31.08.2014 |

Kävin viime vuoden samassa oppilaitoksessa aivan eri alan koulutusta. Kunnollisia ystäviä tai parisuhdetta ei löytynyt. Käytännöt olivat muutenkin vähän sekavia ja henkilökunta aika ajoin jäykkää. 

Ala ei ihan hirveästi kiinnosta, mutta luultavasti sopii itselleni vähän paremmin. Samanlaista intoa ammatin hommaamista kohtaan ei kyllä ole kuin viime vuonna vaan tuntuu, että tässä nyt vain ajelehditaan ja yritään saada jotain suorituksia, jotka voivat auttaa työllistymisessä myöhemmin, vaikka ei ikinä valmistuisi tältä alalta. 

Harrastusten sovittaminen näihin kuvioihin myös mietityttää aika kovasti, kun vähän päällekkäisyyksiä tulee ja päätin kuitenkin ottaa sen riskin, että tulee, kun minun ei tässä elämäntilanteessa ole pakko tähän ihan 100% panostaa, vaikka yritänkin kovasti.

Onko kohtalotovereita?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/27 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sujui?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että ahdistaa kouluun meno, koko hommahan on ihan ilman oikeaa perustaa. Opiskelumotivaatio pitää lähteä siitä, että haluat opiskella kyseistä alaa. Sitten kaveri- ja muut suhteet tulevat jos ovat tullakseen koulussa, onhan sen ulkopuolellakin elämää. Tekis hyvää ehkä AP vähän aikuistua ...

Vierailija
24/27 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, ap!

Vaikka jännittää, niin yritä ottaa rennosti. Kaikki menee ihan jees ihan varmasti. Mitä siitä, vaikket sydänystäviä koulusta löydäkään? Niitä löytää muualtakin, esim. harrastuksista tai netistä. Lisäksi AMK:ssa tutustuu väkisinkin ihmisiin, kun teette ryhmätöitä. Opiskeluaika on loppujen lopuksi tosi lyhyt. Vaikket sais kavereita, olet kohta joka tapauksessa työelämässä.

Tsemppiä. Ja mitä tulee 24:n marmatukseen, harvalla parikymppisellä on uravalinta täysin selvä. Asiat lutviutuvat aina. Ei kannata ottaa paineita.

Vierailija
25/27 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista minustakin olettaa löytävänsä parisuhteen koulusta. Toisella asteella niitä vielä oli, korkea-asteella en ole koskaan tavannut tällaista pariskuntaa. Mutta ehkä sinulla ap on kaikki toisin. 

Ikivanha keskustelu mutta ihan pakko kommentoida. Itse olen tällä hetkellä seitsemättä vuotta parisuhteessa miehen kanssa jonka kanssa tapasimme AMK-opinnoissa. Luokallamme oli myös toinen pariskunta jotka ovat nyt 2 lapsen vanhempia ja naimisissa. Että on niitäkin.

Vierailija
26/27 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon parin muodostuminen näkyy olevan humanistisella puolella ihan sääntö enemmän kuin poikkeus, meidän luokassa yksi pari tuli yhdessä opiskelemaan ja kaksi muodostui jo ensimmäisenä vuonna, sitten on näitä pariskuntia luokkien välillä ja myös vanhemmissa  ikäluokissa myös. Että jos paria tahtoo etsiä niin humanistiselle puolelle vain..

Vierailija
27/27 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuon parin muodostuminen näkyy olevan humanistisella puolella ihan sääntö enemmän kuin poikkeus, meidän luokassa yksi pari tuli yhdessä opiskelemaan ja kaksi muodostui jo ensimmäisenä vuonna, sitten on näitä pariskuntia luokkien välillä ja myös vanhemmissa  ikäluokissa myös. Että jos paria tahtoo etsiä niin humanistiselle puolelle vain..

Olen tuo sinua aiemmin kirjoittanut, koulusta parisuhteen löytänyt. Itse olin tekniikan puolella opiskelemassa. Toki meillä oli tyttö-poika suhde noin 50:50 joten ehkä esim it-puolella tms ei oo yhtäpaljo valinnanmahdpllisuutta.. mutta ei se pelkästään humanistisella ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi