Aikuisen naisen LIIAN pitkät hiukset?
Hiusten pituus on takapuoleen asti. Olen huomannut, että harvoin tulee 40+ ikäisiä vastaan, joilla olisi näin pitkät hiukset.
Kommentit (109)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 00:27"]Kamalampaa on että kaikilla on nykyään hiustenpidennykset!
[/quote]ja tekoripset ja tekokynnet ja ym ym.. Harmaantuvat pitkät hiukset ovat kauniit!
Takapuoleen yltävät hiukset ei näytä hyvältä kellään. Ällöttävää. Voin vaan kuvitella kun tällainen henkilö käy wc:ssä isolla hädällä hiukset auki. YÖK.
Persuuksissa asti roikkuvat hiukset on mauttomomat minkä ikäisellä tahansa. Ponnarikin näyttää ihan hevosenhännälle, jotenkin etoo niin ne karvat, että ruokahalukin menee. Siihen vielä karheat luonnonkihara laineet tai lettilaineet, yäk.
Pitkät hiukset on kauniit jos eivät ole latvoista huonot, mitä useimmilla näkee... Tiedän omalta työpaikaltani pari naista, joilla on todella kauniit pitkät hiukset, johonkin peppuun asti siis. Sitten on yksi jolla kanssa se peppupituinen hius, mutta siitä vikat 30 senttiä on tosi huonoa ja kaipaisi kipeästi leikkaamista. Ei kuulemma koskaan leikkaa hiuksiaan.
Mulla itsellä se rintsikkapituinen hius, ei oikein kasvakaan tästä pitemmäksi. Ne tosi pitkät hiukset on tietysti aika epäkäytännölliset, mitä nyt olen pitkätukkaisia kavereita katsellut. Aina takussa ja kesällä kuumat ja päähine sotkee ne jne. Vaativat paljon hoitoa. Ehkä tää max vyötäröpituinen on se paras pituus.
En ymmärrä. Miksi hiukset pitäisi leikata. Siis jos itse tukassaan viihtyy ja hiukset hyvässä kunnossa jne, niin silti vaan PITÄÄ leikata, koska joku AV:n pissisteiniäiti niin sanoo? Ennen pitkät avoimena olevat hiukset olivat neidon merkki ja äkäisten vaimojen piti pitää hiuksensa sidottuina. Onko tässä nyt jotain samaa a? Että me upeat cosmosinkut 19-22wee saadaan kulkea pitkissä hiuksissa joista miehet tykkää ja vanhat harput 40-> ajelkoon päänsä kaljuiksi ja sirotelkoot tuhkaa niskaansa, olette turhia ja rumia.
Itse olen toki vasta 31v, mutta valitettavasti vasta niitä pitkiä hiuksia kasvattamassa. Lienevät tavoitepituudessa kun olen n. 35, hui kauhistus! Mitä sitten jos takaa päin näytän upealta kakskakkoselta? Sehän on vain hienoa! Mutta mähän olenkin tällainen säälittävä ikiteini, käytän tennareita ja just tilasin Zalandosta platform-nilkkurit syksyä varten ja aion myös hankkia juoksutrikoot, joo just sellaiset tiukat, tuulipuvun sijaan. Ja iik, käytän farkkujakin, vieläpä pillejä. Bikertakin kanssa. Yksi hautajaisiin muutama vuosi sitten ostettu jakkupuku löytyy, ei sillä olekaan sen enempää käyttöä ollut.
Tyyli-idoleitani salkkari-Ullan sijaan ovat esim. itseäni reilusti vanhemmat Kate Moss ja SJP. Maailma muuttuu ja sitä mukaa kun naisilla alkaa olla enemmän rahaa ja valtaa muuttuvat myös käsitykset siitä minkälainen nainen on haluttava ja kaunis ja mikä on minkäkinikäiselle naiselle sopivaa. Enää naisen ei tarvitse muuttua näkymättömäksi 25v täytettyään, vaan vaihdevuosi-iänkin ohittanut nainen saa huolehtia ulkonäöstään, seurata muotia ja käydä kampaajalla.
Kivaa tässä ikääntymisessä on se, että voi todellakin tehdä mitä ITSE haluaa, eikä tarvitse kuunnella kaikenmaailman muotipellejä. tse pidän pitkiä hiuksia mukavuussyistä (tulee halvaksi, inhoan kampaajallakäyntejä ja hiukset myös lämmittävät mukavasti) enkä taatusti aio värjätä niitä kun joskus harmaantuvat. En myöskään käytä meikkejä. Kuljen vaikkapa aamutohveleissä kaupassa jos minua huvittaa. Naureskelen vain niille, jotka eivät voi suvaita minua sellaisena kuin olen.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 01:04"]
Pitkät hiukset on kauniit jos eivät ole latvoista huonot, mitä useimmilla näkee... Tiedän omalta työpaikaltani pari naista, joilla on todella kauniit pitkät hiukset, johonkin peppuun asti siis. Sitten on yksi jolla kanssa se peppupituinen hius, mutta siitä vikat 30 senttiä on tosi huonoa ja kaipaisi kipeästi leikkaamista. Ei kuulemma koskaan leikkaa hiuksiaan.
Mulla itsellä se rintsikkapituinen hius, ei oikein kasvakaan tästä pitemmäksi. Ne tosi pitkät hiukset on tietysti aika epäkäytännölliset, mitä nyt olen pitkätukkaisia kavereita katsellut. Aina takussa ja kesällä kuumat ja päähine sotkee ne jne. Vaativat paljon hoitoa. Ehkä tää max vyötäröpituinen on se paras pituus.
[/quote]
Minä en leikkaa ihan kiusallanikaan sitä viimeistä kolmeakymmentä senttiä. Haluan ärsyttää juuri tuollaisia ihmisiä, jotka kokevat asiakseen puuttua toisen ihmisen elämään. Huonokuntoiset latvat ovat minun tribaalitatskani ja provokaationi. Haistatan pitkillä huonokuntoisilla hiuksillani *** pomottajatyypeille.
[/quote]
eivät nämä pitkät hiukset ole mitenkään työläät. eivät millään lailla. Sinä olet vain kateellinen, kun omat hiuksesi eivätt kasva pidemmiksi.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 00:31"]
Takapuoleen yltävät hiukset ei näytä hyvältä kellään. Ällöttävää. Voin vaan kuvitella kun tällainen henkilö käy wc:ssä isolla hädällä hiukset auki. YÖK.
[/quote]
Älykkäämpi ihminen tietenkin tajuaisi, että ne pitkät hiukset voi myös huitaista vaikkapa syliin siksi aikaa kun käy isolla hädällä.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 00:37"]
Persuuksissa asti roikkuvat hiukset on mauttomomat minkä ikäisellä tahansa. Ponnarikin näyttää ihan hevosenhännälle, jotenkin etoo niin ne karvat, että ruokahalukin menee. Siihen vielä karheat luonnonkihara laineet tai lettilaineet, yäk.
[/quote]
Fobia se tuokin...
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 02:06"]
[/quote]
Minä en leikkaa ihan kiusallanikaan sitä viimeistä kolmeakymmentä senttiä. Haluan ärsyttää juuri tuollaisia ihmisiä, jotka kokevat asiakseen puuttua toisen ihmisen elämään. Huonokuntoiset latvat ovat minun tribaalitatskani ja provokaationi. Haistatan pitkillä huonokuntoisilla hiuksillani *** pomottajatyypeille.
[/quote]
Olen 100% samaa mieltä kanssasi. Vaikka hiukseni ovat suht hyväkuntoiset ja paksut, ne ovat maantienväriset! Ja en ala värjäillä tai leikellä niitä lyhyiksi enemmistön mieliksi. Ja jos välillä menisivätkin latvat huonoiksi, niin leikkautan ne sitten kun itseäni huvittaa, vaikka olenkin jo 36. Antaa kaikkien kukkien kukkia, mutta silti hiusfasisteille ja kiusaajille jauhot suuhun!!
Se vaan on niin, ettei monella kasva hiukset siinä iässä niin hyvin. Siksi on keksitty mantra, ettei pitkät hiukset käy aikuisille. Olen yksi niistä joiden hiukset ovat hapertuneet ja pakko lyhentäää vuosi vuodelta. Hiukset on naisen kruunu ja jokainen voi pitää ne sellaisinä kuin haluaa. Mikä ero on suorilla lyhyillä ja pitkillä hiuksilla? Molemmat menevät päätä myöden ja antavat kasvoille samanlaisen kehyksen? Ihan sama kiharilla. Ei ne selässä roikkuvat hiukset kehystä kasvoja ja lyhyet ovat kasvojen kohdalla samanlaiset kuin pitkät.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 07:31"]
Se vaan on niin, ettei monella kasva hiukset siinä iässä niin hyvin. Siksi on keksitty mantra, ettei pitkät hiukset käy aikuisille. Olen yksi niistä joiden hiukset ovat hapertuneet ja pakko lyhentäää vuosi vuodelta. Hiukset on naisen kruunu ja jokainen voi pitää ne sellaisinä kuin haluaa. Mikä ero on suorilla lyhyillä ja pitkillä hiuksilla? Molemmat menevät päätä myöden ja antavat kasvoille samanlaisen kehyksen? Ihan sama kiharilla. Ei ne selässä roikkuvat hiukset kehystä kasvoja ja lyhyet ovat kasvojen kohdalla samanlaiset kuin pitkät.
Lyhyemmät (eli nyt tarkoitan puolipitkää, en kananpersettä) hiukset on luonnollisesti myös paksumman näköiset kuin pitkät ja pirteämmän näköiset. Itse olen 39v ja kyllä mulla 19-vuotiaana pitkä näytti ihan erilaiselta kuin nyt. Itselläni on myös sirot, pienet kasvot niin tavallaan piirteet katoaa sen tukan alle. Suosin puolipitkää, oon kokenut sen kaikista monipuolisemmaksi pituudeksi. Riippuu toki persoonastakin mikä sopii. TODELLA harvoin näkee hyvännäköisiä pitkiä hiuksia, moni vaan jämähtää samaan tyyliin.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 21:11"]
Oikeasti. Joskus näkee rumia, pitkiä hiuksia vanhemmilla naisilla. Roikkuvat, harmaat. He luulevat tietty näyttävänsä hyviltä.
[/quote]
Toinen vaihtoehto: heidän arvomaailmaansa ei kuulu jatkuva oman/toisten ulkonäön vatulointi.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 00:06"]
Eli AV-logiikan mukaan esim. Madeleine Stowen pitäisi leikata hiuksensa koska on jo 56:
http://fotoberuhmtheiten.com/bild/Madeleine-Stowe/Madeleine-Stowe-3.jpg
Tai Martha Argerichin, sillä totta kai pitkät hiukset vanhemmalla naisella on aina hirveän huonokuntoiset, kuten tuossa 52-vuotiaana:
http://www.bildergipfel.de/images/products/wt/product_info_NEU00011.jpg
Tai tuossa 63-vuotiaana ja vielä pidempänä:
https://farm3.staticflickr.com/2548/4203078818_d2c8420ca0.jpg
Mutta AV on puhunut, pakko lyhentää!
[/quote]
Martha Argerich <3
Kannattaisi katsoa korviaan, ennenkuin leikkaa ihan lyhyet hiukset. Myös isokokoisille ja niille jotka eivät oli aivan kauneimmasta päästä, ei lyhyet hiukset sovi. Puolipitkä sopii kaikenikäisille.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 00:06"]
Eli AV-logiikan mukaan esim. Madeleine Stowen pitäisi leikata hiuksensa koska on jo 56:
http://fotoberuhmtheiten.com/bild/Madeleine-Stowe/Madeleine-Stowe-3.jpg
Tai Martha Argerichin, sillä totta kai pitkät hiukset vanhemmalla naisella on aina hirveän huonokuntoiset, kuten tuossa 52-vuotiaana:
http://www.bildergipfel.de/images/products/wt/product_info_NEU00011.jpg
Tai tuossa 63-vuotiaana ja vielä pidempänä:
https://farm3.staticflickr.com/2548/4203078818_d2c8420ca0.jpg
Mutta AV on puhunut, pakko lyhentää!
[/quote]Eihän noilla olekaan sellaiset tässä moititut takapuoleen asti ulottuvat letit, vaan juurikin sellaiset rintapituiset. Nuo on kauniita hiuksia, mutta takapuoleen tai edes vyötärölle asti ulottuvat näyttää vain.. epäsiistiltä ja oudolta. Vähän niinkuin ne Guinnessin ennätysten tyypit, jotka kasvattaa metrien kynnet. Pidempi ei ole aina parempi.
Pitkät hiukset (etenkin blondatut tai kiharat ) yli 40-vuoitaalla ovat yleensä naurettavat!
Harvoin pitkät hiukset ovat enää kauniit, vaan ne ovat enää ohuet liuhut latvoista ja jotenkin hyvin säälittävän näköiset. En tykkää.
Cindy Crawfordin, Elle Macphersonin ja Nicole Kidmaninkin pitäisi varmaankin sitten leikata lyhyt tukka tai "pirteän punaiseksi" värjätty kananp*rsekampaus? Nimittäin he kaikki ovat iältään siinä viidenkympin hujakoilla melkein. Macpherson itse asiassa on jo viisikymppinen.