ajatteletko sinä että vain raha tuo sen onnen?
Kommentit (86)
Kyllä tietynlainen vakavaraisuus tuo huolettomuutta ja sen kautta onnellisuutta.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 17:26"]
Kyllä raha minun onnea lisäisi. Esimerkiksi talvella olisin onnellisempi kunnon talvivaatteissa, kuin jäätymässä farkuissa ja syksy/kevättakissa. Olisin onnellisempi, jos olisi varaa korjauttaa hampaat kuntoon. Raha tekee onnelliseksi kaikelta siltä osin, mitä on mahdollista rahalla saada.
[/quote]
Kun laittaa 6 e säästöön joka kuukausi, saa sen talvitakinkin ostettua ensi vuodeksi. Talvi tulee joka vuosi, siksi kannattaa alkaa varautua ajoissa.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 17:56"]
No se tyytyväisyys on eri asia kuin onni.
[/quote]
Mitä muuta onnellisuus muka on kuin syvää tyytyväisyyttä omaan elämäänsä? Onnellisella ihmisellä tämä perustyytyväisyys säilyy, vaikka välillä olisi suruja ja murheitakin.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:04"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 17:26"]
Kyllä raha minun onnea lisäisi. Esimerkiksi talvella olisin onnellisempi kunnon talvivaatteissa, kuin jäätymässä farkuissa ja syksy/kevättakissa. Olisin onnellisempi, jos olisi varaa korjauttaa hampaat kuntoon. Raha tekee onnelliseksi kaikelta siltä osin, mitä on mahdollista rahalla saada.
[/quote]
Kun laittaa 6 e säästöön joka kuukausi, saa sen talvitakinkin ostettua ensi vuodeksi. Talvi tulee joka vuosi, siksi kannattaa alkaa varautua ajoissa.
[/quote]
Ja kappas vaan, rahaahan siinä tarvittiin.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:02"]Idiootti olet. Entäs jos olisit käydä ja onneton. Raha tuo onnen, se on totuus.
[/quote]
Mun kaikki onnen kokemukset ei pätkääkään liity rahaan.
Jos laittaa 6e säästöön joka kuukausi niin kasassa on huimat 70e sillä sitten kauppaan ja ostat mielettömän
ihanan reuhkan ja olet onnellinen - haloo ??? Jos tulee yllättäviä menoja niin budjetti tietty hiukan pettää ja saatkin sitten tyytyä jonkun rikkaan pois heittämään reuhkaan UFFIN EURON PÄIVILTÄ ???
En ajattele. Mä elän nyt aika vähillä rahoilla ja olen onneton. Silti se, mitä eniten kaipaan lisää, ei ole raha, vaan ystäviä, mielekästä tekemistä ja aitoa rakkautta.
en tiedä, johtuuko se sitten siitä, etten saa noita tarpeeksi, kun mulla ei ole pakjon rahaa?
En ajattele... Vibraattori tuo, kuhan posti saapuu.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:08"]
En ajattele. Mä elän nyt aika vähillä rahoilla ja olen onneton. Silti se, mitä eniten kaipaan lisää, ei ole raha, vaan ystäviä, mielekästä tekemistä ja aitoa rakkautta.
en tiedä, johtuuko se sitten siitä, etten saa noita tarpeeksi, kun mulla ei ole pakjon rahaa?
[/quote]
Niin... Ainahan voit mennä auttamaan ruuan jakelusssa tai vaatteiden lajittelussa. Työttömien kahvila ja yksinäisten paikat kuten kirjastot yms. sieltä löytyy ONNI :) Mielekästä tekemistä... käyt dyykkaa roskiksia ja aina jotain jännää löytyy mitä rikkaat vippaa pois ... harrastaahan et voi kun harrastaminen & varusteet maksaa. Diipa Daa nyt vaan rohkeasti ONNEA etsimään sehän on jo melkein ovella ;(
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 17:55"]
Minusta on hyvä, että osa ihmisistä on tyytyväisiä elämäänsä köyhänä. Se parantaa yhteiskuntarauhaa sekä vähentää kilpailua hyvätuloisista pesteistä ja elintasosta.
[/quote]
Miksi tätä viestiäni on alapeukutettu? Onko jonkun mielestä tossiaan parempi asia, että tässäkin ketjussa tyytyväisyyttä ilmaisseet vähävaraiset olisivat onnettomia? Aika kylmää.
Raha ei todellakaan tuo onnea! Kuinka joku voi edes ajatella niin? Rahattomuus voi kyllä viedä onnen, mutta ei sekään sitä välttämättä tee, jos ihminen on tarpeeksi vahva.
Jos raha tuo onnen, niin silloinhan onnettomia rikkaita ei ole? Onko todella näin?
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:08"]
[/quote]
Niin... Ainahan voit mennä auttamaan ruuan jakelusssa tai vaatteiden lajittelussa. Työttömien kahvila ja yksinäisten paikat kuten kirjastot yms. sieltä löytyy ONNI :) Mielekästä tekemistä... käyt dyykkaa roskiksia ja aina jotain jännää löytyy mitä rikkaat vippaa pois ... harrastaahan et voi kun harrastaminen & varusteet maksaa. Diipa Daa nyt vaan rohkeasti ONNEA etsimään sehän on jo melkein ovella ;(
[/quote]
Minusta nuo eivät ole mielekästä tekemistä, en sanonut, että kaipaan vain tekemistä. Mulla on työ, mutta en kutsuisi sen rekemistä itselleni mielekkääksi.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:19"]
Jos raha tuo onnen, niin silloinhan onnettomia rikkaita ei ole? Onko todella näin?
[/quote]
Non sequitur.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:17"]
Minusta on hyvä, että osa ihmisistä on tyytyväisiä elämäänsä köyhänä. Se parantaa yhteiskuntarauhaa sekä vähentää kilpailua hyvätuloisista pesteistä ja elintasosta.
[/quote]
Miksi tätä viestiäni on alapeukutettu? Onko jonkun mielestä tossiaan parempi asia, että tässäkin ketjussa tyytyväisyyttä ilmaisseet vähävaraiset olisivat onnettomia? Aika kylmää.
[/quote]
Ethän sä siitä puhunut, vaan toit esille, että toisten heikompi tilanne auttaa hyvätuloisia.
[/quote]
[/quote]
Tsiisus ??? Tule näyttämään minulle OIKEASTI onnellinen KÖYHÄ ??? Hoh-Hoijaa :(
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:19"]
[/quote]
Non sequitur.
[/quote]
Oletko tyhmä? Jos raha=onni, silloin raha=onni. Mikä tässä on epäsilvää? Jos taas aina näin ei ole, silloin raha EI ole yhtä kuin onni. Eli raha ei tuo onnea! (automaattisesti)
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:24"]
[/quote]
[/quote]
Ethän sä siitä puhunut, vaan toit esille, että toisten heikompi tilanne auttaa hyvätuloisia.
[/quote]
Ei köyhyys vaan se, että ihmiset ovat tyytyväisiä elämäänsä vähävaraisinakin. Onko sinun mielestäsi huono asia, että ihmiset ovat tyytyväisiä?
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 17:54"]Raha ei ehkä tuo ONNEA :( Mutta kun rahaa ei ole mihinkään niin mistä kaivat sen ONNEN ???
- pöydästä jossa ei ole ruokaa , mutta ONNEKSI sentään ystävät jakamassa ei mitään ?
- kun joka paikkaan pitää mennä pyörällä tai kävellen ei kovin kauas mennä ONNEKSI saa kuntoa kohotettua ?
- uusia vaatteita turha edes haaveilla ONNEKSI ei tarvitse mennä muodin mukana ?
- lääkäri&hammaslääkäri kulut sattuu mutta ONNEKSI voit viedä ne sossuun ja selvitellä elämääsi heidän kanssaan ainakin puolelta vuoden taaksepäin - ONNEKSI on puheseuraa ?
- matkustaminen, leffa käynnit, uimahalli, ravintola reissut - ei tarvitse haaveilla ONNEKSI sillä sieltähän ei ONNEA löydy :(
- kun muut lapset lähtevät leirikouluun ONNEKSI ei meidän Vertin tarvitse tuskailla sen asian kanssa :(
- ONNEA ONNEA vaan sitä maailma on pullollaan kaikille tasavertaisesti siis KÖYHÄT NAUTTIKAA ;)
[/quote]
ymmärrän pointin, mutta hyvä luoja miten ärsyttävästi tämä viesti oli kirjoitettu.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 17:23"]
Hyvä terveys ja hyvät tulot on mukava yhdistelmä.
Ilman terveyttä ei sitä rahaa tarvitse minnekään.
[/quote]
Ilman onnellisuuden tunnetta sillä terveydelläkään ei tee mitään.