ajatteletko sinä että vain raha tuo sen onnen?
Kommentit (86)
Ei ehkä tee onnelliseksi, mutta ei minua surettaisi olla rikkaampi.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 17:23"]Hyvä terveys ja hyvät tulot on mukava yhdistelmä.
Ilman terveyttä ei sitä rahaa tarvitse minnekään.
[/quote]
Tottakai. Terveys myös.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 17:24"]Ei ehkä tee onnelliseksi, mutta ei minua surettaisi olla rikkaampi.
[/quote]
Ei tietenkään.
Kyllä raha minun onnea lisäisi. Esimerkiksi talvella olisin onnellisempi kunnon talvivaatteissa, kuin jäätymässä farkuissa ja syksy/kevättakissa. Olisin onnellisempi, jos olisi varaa korjauttaa hampaat kuntoon. Raha tekee onnelliseksi kaikelta siltä osin, mitä on mahdollista rahalla saada.
No, sarjassamme tyhmiä kysymyksiä; köyhyys tai köyhtyminen ei tarkoita onnea ja autuutta. Yhtälailla rikastuminen ei automaattisesti tee onnelliseksi!
Ja muuten, mitä rahaan tulee, niin rahan puute vaivaa useampia kuin liika raha ja kyllähän raha tuo turvaa ja sillä voi tehdä kivoja asioita.
Ei raha tuo onnea, mutta ei se sitä viekään. Terveyskin olis kiva juttu, mutta ilman sitäkin voi elää. Niillä korteilla mennään, mitä elämä tuo, mutta onneksi jotenkin voi vähän vaikuttaa kuitenkin omaan terveyteen ja rahantuloon yms.
raha ei tuo onnea, rakkaus tuo onnea.
Raha tuo helpotusta elämään/rauhaa, sielusi lepää kun ei tarvitse koko ajan miettiä seuraavaa siirtoa.
Tottakai ajattelen, koska se on totta.
Ei vain raha.
Mutta kyllä raha lisää onnellisuutta. Mitä vauraampia ihmiset ovat, sitä tyytyväisempiä he ovat elämäänsä.
Kävelin tänään sienimetsään ja poimin 5 kg herkkutatteja. Työkaverit ajoivat golfaamaan ja peli oli mennyt hyvin. Tienataan suunnilleen saman verran eli ollaan varmasti kaikki yhtä onnellisia.
En. Sellaisen paskan kuin minä olen käynyt läpi osaan arvostaa jo ihan pieniä asioita esim. Että saan päivittäin syödä..
en ajattele. minulla on aina ollut rahasta tiukkaa, mutta olen ollut tyytyväinen siihen mitä minulla on ja monia. unelmia olen saanut toteutettuakin. tällä hetkellä taas kyllä tympii rahattomuus, eikö se ikinä lopu :)
Raha ei ehkä tuo ONNEA :( Mutta kun rahaa ei ole mihinkään niin mistä kaivat sen ONNEN ???
- pöydästä jossa ei ole ruokaa , mutta ONNEKSI sentään ystävät jakamassa ei mitään ?
- kun joka paikkaan pitää mennä pyörällä tai kävellen ei kovin kauas mennä ONNEKSI saa kuntoa kohotettua ?
- uusia vaatteita turha edes haaveilla ONNEKSI ei tarvitse mennä muodin mukana ?
- lääkäri&hammaslääkäri kulut sattuu mutta ONNEKSI voit viedä ne sossuun ja selvitellä elämääsi heidän kanssaan ainakin puolelta vuoden taaksepäin - ONNEKSI on puheseuraa ?
- matkustaminen, leffa käynnit, uimahalli, ravintola reissut - ei tarvitse haaveilla ONNEKSI sillä sieltähän ei ONNEA löydy :(
- kun muut lapset lähtevät leirikouluun ONNEKSI ei meidän Vertin tarvitse tuskailla sen asian kanssa :(
- ONNEA ONNEA vaan sitä maailma on pullollaan kaikille tasavertaisesti siis KÖYHÄT NAUTTIKAA ;)
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 17:26"]No, sarjassamme tyhmiä kysymyksiä; köyhyys tai köyhtyminen ei tarkoita onnea ja autuutta. Yhtälailla rikastuminen ei automaattisesti tee onnelliseksi!
Ja muuten, mitä rahaan tulee, niin rahan puute vaivaa useampia kuin liika raha ja kyllähän raha tuo turvaa ja sillä voi tehdä kivoja asioita.
[/quote]
Joo, mutta jos oot sisäisesti onneton, mikään summa ei paranna sun oloa.
Tyytyväisyys on eri asia kuin onni.
Minusta on hyvä, että osa ihmisistä on tyytyväisiä elämäänsä köyhänä. Se parantaa yhteiskuntarauhaa sekä vähentää kilpailua hyvätuloisista pesteistä ja elintasosta.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 17:34"]Ei vain raha.
Mutta kyllä raha lisää onnellisuutta. Mitä vauraampia ihmiset ovat, sitä tyytyväisempiä he ovat elämäänsä.
[/quote]
No se tyytyväisyys on eri asia kuin onni.
Sinä onneton jolla on rahaa mutta ei onnea vaihda elämää KÖYHÄN kanssa jolla on onni niin puntit menee tasan. Se köyhä ehkä osaa sitten olla onnellinen kun rahat riittää ja stressi vähenee ...
Idiootti olet. Entäs jos olisit käydä ja onneton. Raha tuo onnen, se on totuus.
Hyvä terveys ja hyvät tulot on mukava yhdistelmä.
Ilman terveyttä ei sitä rahaa tarvitse minnekään.