Yksinreissaajat! Parhaat säästövinkit? Hotellitarjoukset usein 2hh, yksin maksat saman hinnan kun 2.
Kiertomatkojakin katselin, niissä 1h lisä yli 400e.
Hostelli tietty olisi mutta en ehkä jaksaisi mitään nuorison menomestaa.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Joillain matkoilla on mahdollisuus varata mies- tai naispaikka, jolloin samaan huoneeseen tulee joku ventovieras. Mielummin yövyn yksin huoneessani vaikka millaisessa läävässä.
Totta, koskaan et tiedä kummoinen tyyppi siihen tulee. Kerran mulla oli (kuntoutuksessa) aivan kamala huonekaveri, puhuipuhuipuhui, kehui itseään ja haukkui muita. Kukaan ei oikein jaksanut hänen erinomaisuuttaan. Oli pakko mennä aina yöksi kotiin, harmitti.
Pattayalla maksetaan huoneesta, iha sama ottaako 0 vai muutaman yövieraan.
T.setämies
Vierailija kirjoitti:
T.setämies
Sama monessa paikassa Euroopassa toisin kuin Suomessa. Jos ottaa kahden hengen huoneen aamiaisella niin voi olla useampiakin seuralaisia mutta aamiaisen saa vain kahdelle. Hinta sama olet yksin vai kaksin. Suomessa siksi on kallista matkustaa yksin kun yhden hengen huoneita ei juuri ole. Jokaisesta henkilöstä pitää maksaa erikseen. Muualla varataan huone esim. kahdelle tai kolmelle hengelle ja hinta on lähes yhtä edullinen yhdellekin. Ei tosiaan tarvi ketään tuntematonta ottaa samaan hotellihuoneeseen. Maksu on huoneesta ja se on sinulle.
Majoitus on oikeastaan se ainoa asia, johon yksin matkaavalla kuluu enemmän rahaa kuin matkakumppanin kanssa matkustavalla. Lento-, juna ym. liput ovat matkustajakohtaisia, ja ravintoloissakaan ei yleensä saa kaverialennnuksia. Majoituksessa rahallisen säästön inhimillisenä hintana yksityisyyden puute, kun joutuu jakamaan huoneen (jollei kyse ei ole omasta kumppanista tai muusta tosi läheisestä).
Yksin matkustaessa saa itse päättää aikatauluistaan. Joskus saattaa säästää, kun ei tarvitse tehdä kompromisseja. Voi esim. valita varhaisaamun halvemmman bussilipun, joka ei ehkä
kävisi aamu-uniselle matkakaverille, Ei myöskään ole painetta lähteä seuraksi mihinkään maksulliseen juttuun, joka ei itseä erityisemmin kiinnosta.
Maailmalla reissanneena eräs yksinkertainen vinkki: viipyessäsi kohteessa enemmän kuin pari päivää, pyri hankkimaaan majoitus, jossa on jonkinlainen ruoanlaittomahdollisuus. Siinä säästää yllätttävän paljon.
Älä varaa pakettimatkaa, vaan tee omat varaukset. Hae yhden hengen hotelli- tai AirBnB-huonetta. Vaihtoehtoisesti varaa kahden hengen hotellihuone ilman aamiaista. Itse yövyn usein hostellissa, mutta se ei ole sinulle vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.setämies
Sama monessa paikassa Euroopassa toisin kuin Suomessa. Jos ottaa kahden hengen huoneen aamiaisella niin voi olla useampiakin seuralaisia mutta aamiaisen saa vain kahdelle. Hinta sama olet yksin vai kaksin. Suomessa siksi on kallista matkustaa yksin kun yhden hengen huoneita ei juuri ole. Jokaisesta henkilöstä pitää maksaa erikseen. Muualla varataan huone esim. kahdelle tai kolmelle hengelle ja hinta on lähes yhtä edullinen yhdellekin. Ei tosiaan tarvi ketään tuntematonta ottaa samaan hotellihuoneeseen. Maksu on huoneesta ja se on sinulle.
MItähän tässä yritetään sanoa, ei hotellihuoneeseen saa viedä seuralaista tai edes vieraita.
Ei mulla säästövinkkiä ole. Huoneet vuokrataan huonehinnalla ja niissä on maksimihenkilömäärä. Jos päättää lähteä yksin, niin maksaa yksin. Jos lähtee kahden kaverin kanssa, niin huonehinta jakaantuu kolmella.
Yhden hengen huoneet on usein kamalia loukkoja, joten en mielelläni sellaista ota. Seinät kaatuu päälle.
AirBnB voisi olla vaihtoehto. En vaan ole itse kokeillut.
Vierailija kirjoitti:
Joillain matkoilla on mahdollisuus varata mies- tai naispaikka, jolloin samaan huoneeseen tulee joku ventovieras. Mielummin yövyn yksin huoneessani vaikka millaisessa läävässä.
Minulla on ollut laivalla oikein mukavaa porukkaa,yksin matkustavia. Tosin kerran yksi äiti oli tyttärensä kanssa ennen minua varannut parhaat petit ja sitten se läksyjen pasmatus alkoi. Mutta onneksi vain kerran.
Kanaruialla myös olin kahden hengen huoneessa, mutta minulla ei ollut seuraa siitä vanhemmasta naisesta, tosin hän neuvoi minua kun tunsi alueen.Sitten olin mukavassa miesseurassa päivät ja illalla käytiin sen porukan kanssa syömässä. Mutta olivat oikein siistejä ja asiallisia miehiä. Hauska reissu .
Jos voit matkustaa sesonkiaikojen ulkopuolella, saattavat matkatoimistot tai jopa hotellit tarjota kahden hengen huoneen yhdelle (lähes) puoleen hintaan.