Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velana elämä on kyllä paljon rikkaampaa

Vierailija
31.08.2014 |

Kun on taas päivän lukenut näitä lapsiperhehelvettielämiä ja sitä, kuinka mies menee vieraisiin, kun vauva syntyy taloon, on tyytyväinen, että miehen kanssa valitsimme lapsettoman elämän. Elämä on täyttä ja ihanaa ja meillä on aikaa hemmotella toisiamme ja elää toisillemme täysillä.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:04"]

Siltä vaikuttaa. Oikein niin rikasta, että jaksat tehtailla etusivun täyteen näitä "Velana on ihanaa"-aloituksia. Näinhän elämäänsä tyytyväinen ihminen juuri toimii, not. Ettei kuitenkin nyt vähän epäilyttäisi, kun koet tarvetta koko ajan vakuutella itsellesi ja muille?

[/quote]

Sekoitat vahingonilon tai itsetyytyväisyyden katkeruuteen. -11

[/quote]

Enpä tiedä, ei oikein vakuuta minua.

Minäkin olen tyytyväinen koirattomaan elämääni, mutten vaan koe MINKÄÄN VALTAKUNNAN tarvetta tehtailla asiasta aloituksia. Samoin uskon ihan vilpittömästi, että moni koiranomistaja on tyytyväinen omaan ratkaisuunsa. Itse asiassa asia ei juuri koskaan ole mielessäni, saati tosiaan, että asiasta aloituksia tehtailisin. Ihan sama minulle, ei liikuta minua mitä muut asian suhteen tekevät. Se on katsokaas se, kun on itse varma asiasta.

Vierailija
22/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 13:59"]

Me olemme myös hemmetin tyytyväisiä valintaamme. Olen mieluummin onnellinen lapseton kuin onneton vanhempi.

[/quote]

Miksi oletat, että vanhempi olisi automaattisesti onneton?
[/quote]
Missä näet tuollaisen oletuksen? -11

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vakuutteluthan on vähän samaa, kuin avoliitossa elävät naiset tekevät aloituksia, että mua ei ainakaan olis kiinnostanut naimisiinmeno JOS mies olisi kosinut, koska se on ihan typerä jessejuttu ja mulle kyllä riittää avoin suhde.

Jotenkin nämä onnellisuudenvakuuttelut eivät oikein vakuuta

Vierailija
24/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:13"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 13:49"]Höpsistä! Älä tuudittaudu hyvän olon tunteeseen, teillekin voi vastoinkäymisiä tai ero.  [/quote] Onpa kamala elämänasenne. Osaatko ylipäätään nauttia elämästäsi pelkäämättä katastrofeja?

[/quote]

Eikö lapsiperheen vanhemmilla ole ihan sama oikeus nauttia ilman manailuja? -ei tuon kommentin kirjoittaja

Vierailija
25/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:04"]

Siltä vaikuttaa. Oikein niin rikasta, että jaksat tehtailla etusivun täyteen näitä "Velana on ihanaa"-aloituksia. Näinhän elämäänsä tyytyväinen ihminen juuri toimii, not. Ettei kuitenkin nyt vähän epäilyttäisi, kun koet tarvetta koko ajan vakuutella itsellesi ja muille?

[/quote]

Sekoitat vahingonilon tai itsetyytyväisyyden katkeruuteen. -11

[/quote]

Enpä tiedä, ei oikein vakuuta minua.

Minäkin olen tyytyväinen koirattomaan elämääni, mutten vaan koe MINKÄÄN VALTAKUNNAN tarvetta tehtailla asiasta aloituksia. Samoin uskon ihan vilpittömästi, että moni koiranomistaja on tyytyväinen omaan ratkaisuunsa. Itse asiassa asia ei juuri koskaan ole mielessäni, saati tosiaan, että asiasta aloituksia tehtailisin. Ihan sama minulle, ei liikuta minua mitä muut asian suhteen tekevät. Se on katsokaas se, kun on itse varma asiasta.
[/quote]
Olet vapaa uskomaan, mitä haluat. Jos siedät arkeasi helpommin kuvittelemalla kaikkien lapsettomien itkevän salaa katkeraa itkua, siitä vain. :) -11

Vierailija
26/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:13"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 13:49"]Höpsistä! Älä tuudittaudu hyvän olon tunteeseen, teillekin voi vastoinkäymisiä tai ero.  [/quote] Onpa kamala elämänasenne. Osaatko ylipäätään nauttia elämästäsi pelkäämättä katastrofeja?

[/quote]

Tietenkin osaan nauttia elämästä! Tosiasia on, että myös lapsettomissa parisuhteissakin on omat koettelemukset. Harvoin kenelläkään ihmisellä ei ole kriisejä. ;)

Vierailija
27/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:15"]Nämä vakuutteluthan on vähän samaa, kuin avoliitossa elävät naiset tekevät aloituksia, että mua ei ainakaan olis kiinnostanut naimisiinmeno JOS mies olisi kosinut, koska se on ihan typerä jessejuttu ja mulle kyllä riittää avoin suhde.

[/quote]
Se johtuu siitä, ettet voi todella sisimmässäsi uskoa jonkun haluavan elää lapsettomana.
Itse myönnän suhtautuvani välillä vanhempiin ylemmyydentuntoisesti ja vahingoniloisesti. -11

Vierailija
28/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hankkiminen tai hankkimatta oleminen on jokaisen oma valinta, oikeuskin. 

En ymmärrä tätä hehkutusta suuntaan enkä toiseen. Ihmisten kannattaa rakentaa itselleen itsensä näköinen ja itselleen sopiva elämä; toisilla siihen kuuluvat lapset, toisilla ei.

Mikä teidät saa provoilemaan täällä jompaan kumpaan suuntaan?

Mua ei vähääkään kiinnosta, millaisiin ratkaisuihin elämänsä suhteen muut ihmiset päätyvät.

Elän omaa elämääni ja yritän tehdä siitä sekä itselleni että läheisilleni  mahdollisimman hyvän.

Vierailija
29/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:05"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:04"] Siltä vaikuttaa. Oikein niin rikasta, että jaksat tehtailla etusivun täyteen näitä "Velana on ihanaa"-aloituksia. Näinhän elämäänsä tyytyväinen ihminen juuri toimii, not. Ettei kuitenkin nyt vähän epäilyttäisi, kun koet tarvetta koko ajan vakuutella itsellesi ja muille? [/quote] Sekoitat vahingonilon tai itsetyytyväisyyden katkeruuteen. -11 [/quote]   Enpä tiedä, ei oikein vakuuta minua. Minäkin olen tyytyväinen koirattomaan elämääni, mutten vaan koe MINKÄÄN VALTAKUNNAN tarvetta tehtailla asiasta aloituksia. Samoin uskon ihan vilpittömästi, että moni koiranomistaja on tyytyväinen omaan ratkaisuunsa. Itse asiassa asia ei juuri koskaan ole mielessäni, saati tosiaan, että asiasta aloituksia tehtailisin. Ihan sama minulle, ei liikuta minua mitä muut asian suhteen tekevät. Se on katsokaas se, kun on itse varma asiasta. [/quote] Olet vapaa uskomaan, mitä haluat. Jos siedät arkeasi helpommin kuvittelemalla kaikkien lapsettomien itkevän salaa katkeraa itkua, siitä vain. :) -11

[/quote]

Etkö osaa lukea vai onko ongelma enemmänkin tekstin ymmärtämisessä? En todellakaan luule, että kaikki velat olisivat katkeria ja epävarmoja. Ainoastaan sellaiset, jotka vakuuttelevat näissä ketjuissa ja erityisesti ne, jotka tekevät näitä aloituksia...

Vierailija
30/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se kun monella velalla on mustavalkoiset lasit päässä eikä haluta nähdä totuutta. 

Se että mies (tai nainen) pettää ei johdu lapsista vaan ihmisestä itsestään. Ihmisiä on paljon epäluotettavia, moraalittomia, sellaisia jotka ei kykene sitoutumaan. Nämä yleensä näkee jo ennen lapsia mikäli haluaa ne nähdä. 

Ihan samalla tavalla voidaan pettää niin perheenäitiä, sinkkua ja "vapaaehtoisesti lapsetonta". (Ihan kuin pikkulapselle puhuisi)

Mikä olisi sen parempaa kuin onnellinen rakkaussuhde? Sellaiseen on turvallista alkaa rakentamaan perhettä. Itse koen että lapsiperhearki on rikkautta kaikkine haasteineen. 

Aikaa löytyy hemmottelulle mikäli niin haluaa järjestää, kaikki on siitä kiinni mihin haluaa aikansa käyttää. 

Meillä on usean lapsen perheessä elämä täyttä ja ihanaa. Mikään ei voisi olla sen mahtavampaa kun nähdä omien lasten riemu ja ilo ja tehdä iloisia asioita yhdessä. Toisinaan tuntuu että elää omaa lapsuuttaan uudelleen ja lasten kautta välittyy sama jännitys ja riemu esimerkiksi jouluna kun pukkia odotetaan, huvipuistoissa, ensimmäisenä koulupäivänä jne. - Näitä asioita on varmasti vaikea ymmärtää ellei omalla kohdallaan itse koe. 

Tottakai lapsista on vastuu, mutta itse en ole koskaan ajatellut vastuunottamista negatiivisena asiana, päinvastoin. 

Vierailija
31/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän velapariskunnan elämä ON rikkaampaa niin henkisellä kuin taloudellisellakin puolella. Ei tarvitse taantua lässyttämään vauvakieltä vaan voi jutustella aikuisten kanssa, heistä saa varmasti enemmän irti kuin kakkaa taputtelevasta lapsesta. On laskettu että lapsi kuluttaa lähemmäs 100t euroa vanhempiensa lompakosta ennenkuin on täysi-ikäinen, velat voivat käyttää nuokin rahat aivan kuten haluavat.

Vierailija
32/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh-isänä ei tulis mieleenkään huolia/ottaa lapsetonta naista. Yleisesti ottaen naisen henkinen kehitys jää jotain vaille ja paitsi, jos ei ole omaa lasta. Lapsen syntymä on aina kriisi ja kun nainen vastaa tähän haasteeseen, hän kasvaa henkisesti. Lapsettomat naiset näyttäytyvät keskenkasvuisilta oman napansa ympärillä pyöriviltä egoisteiltä. Jotain jää todella puuttumaan ilman lapsia!

Vierailija
33/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko tää sama aloitus. Edellisessä aloituksessa jopa sinä myönsit, ettei pidä paikkaansa - kuuden sivun vänkäämisen jälkeen. Jos olet jo unohtanut tuon rattoisan keskustelun, niin muistin virkistykseksi: 

http://www.vauva.fi/keskustelu/4221677/ketju/velana_elama_on_kylla_paljon_rikkaampaa

Vierailija
34/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:15"]Nämä vakuutteluthan on vähän samaa, kuin avoliitossa elävät naiset tekevät aloituksia, että mua ei ainakaan olis kiinnostanut naimisiinmeno JOS mies olisi kosinut, koska se on ihan typerä jessejuttu ja mulle kyllä riittää avoin suhde.

[/quote]
Se johtuu siitä, ettet voi todella sisimmässäsi uskoa jonkun haluavan elää lapsettomana.
Itse myönnän suhtautuvani välillä vanhempiin ylemmyydentuntoisesti ja vahingoniloisesti. -11
[/quote]

Ei sinun tarvitse tuollaista myöntää, asenteesi paistaa kyllä kauas :)

Vierailija
35/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko tätä samaa ja ihan samalla otsikolla yritetään tunkea tänne palstalle? Viimeksi vela kertoi, kuinka ihanaa olla sangrialla terassilla. 

Ihan turha yrittää provosoida, jokainen kun tekee omat ratkaisunsa sen mukaan, mihin uskoo pystyvänsä ja mistä tykkää. Varmaan on joitakin vanhempia, jotka toivoisivat tehneensä toisin, mutta ihan varmasti enemmistö on onnellinen ryhtyessään vanhemmaksi. Ja sitä onnea ei saa mitenkään poistettua, ei varsinkaan millään "minullapa on kivempaa kuin sinulla"-jutuilla. Ihmetyttää vain kun tätä samaa yritetään tuputtaa lapsiaiheisella palstalla.

Ole sinä ap vain tyytyväinen ratkaisuusi, minusta on erittäin hienoa, ettet tee lapsia. 

Vierailija
36/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun hups, väärä linkki. Olet näköjään useammankin samanlaisen aloituksen vääntänyt tässä kesän aikana.

http://www.vauva.fi/keskustelu/4221677/ketju/velana_elama_on_kylla_paljon_rikkaampaa

Vierailija
37/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oho, löytyihän noita aloituksia vielä lisääkin :D

http://www.vauva.fi/keskustelu/4217713/ketju/velana_elama_on_kylla_paljon_rikkaampaa

Vierailija
38/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 13:45"]Kun on taas päivän lukenut näitä lapsiperhehelvettielämiä ja sitä, kuinka mies menee vieraisiin, kun vauva syntyy taloon, on tyytyväinen, että miehen kanssa valitsimme lapsettoman elämän. Elämä on täyttä ja ihanaa ja meillä on aikaa hemmotella toisiamme ja elää toisillemme täysillä.
[/quote]

Sä oot vaan lukenut, mutta et ole elänyt lapsiperhe-elämää. Mistä Sä voit tietää, että sun elämä olisi jotenkin rikkaampaa?

Vierailija
39/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:24"]Kyllähän velapariskunnan elämä ON rikkaampaa niin henkisellä kuin taloudellisellakin puolella. Ei tarvitse taantua lässyttämään vauvakieltä vaan voi jutustella aikuisten kanssa, heistä saa varmasti enemmän irti kuin kakkaa taputtelevasta lapsesta. On laskettu että lapsi kuluttaa lähemmäs 100t euroa vanhempiensa lompakosta ennenkuin on täysi-ikäinen, velat voivat käyttää nuokin rahat aivan kuten haluavat.
[/quote]

Olen valmis maksamaan tuhatkertaisesti tuon rahasumman, jos on tarvis. Lapseni on parasta mitä olen elämältä saanut. En ole ikinä lässyttänyt hänelle, ja koen myös kasvaneeni henkisesti kun olen tullut äidiksi. Ymmärrän paremmin erilaisia elämäntilanteita, eikä maailmani ole enää niin mustavalkoinen. Hassuinta, että tämä näkyi myös yliopiston arvosanoissani :D ne paranivat- kuten moni muukin asia - lapsen saannin myötä.

Vierailija
40/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:20"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:15"]Nämä vakuutteluthan on vähän samaa, kuin avoliitossa elävät naiset tekevät aloituksia, että mua ei ainakaan olis kiinnostanut naimisiinmeno JOS mies olisi kosinut, koska se on ihan typerä jessejuttu ja mulle kyllä riittää avoin suhde. Jotenkin nämä onnellisuudenvakuuttelut eivät oikein vakuuta [/quote] Se johtuu siitä, ettet voi todella sisimmässäsi uskoa jonkun haluavan elää lapsettomana. Itse myönnän suhtautuvani välillä vanhempiin ylemmyydentuntoisesti ja vahingoniloisesti. -11

[/quote]  Tähän on pakko kommentoida, että olen surullinen puolestasi. En sen takia, että se liittyisi lapsiin. Mutta elämänasenteesi. Eli koet ylemmyydentunnetta ja olet vahingoiloinen.

Jotenkin tämä viesti kyllä pysäytti. Olen nähnyt elämää aika lailla ja ollut monessa liemessä. Ikää on päälle 50v. Silti tämä hätkäytti.

Toivon, että pystyt muuttumaan, koska tuolla asenteellasi vahingoitat vain itseäsi. Koska pitkällä tähtäimellä ketään ei oikeasti kiinnosta, mitä muut ajattelee heistä. Jokainen elää elämänsä alusta loppuun ja kuolee. Se on omien valintojen summa ja kun tarkemmin ajattelee, yleensä ihmisiä ei pahemmin hetkauta se, jos joku säälii heitä tai on ylemmyydentuntoinen heitä kohtaan. Eli nämä tunteet menevät sinulla vain hukkaan ja tuhlaavat sinun energiaasi ja elämäniloasi. 

Ihan oikeasti sinun kannattaisi kääntää katseesi omaan elämään ja nauttia siitä. Niin kauan, kuin seuraat muiden elämää ja siirrät omia pahoja tunteitasi muita kohtaan, syöt vain itseäsi sisältä. Negatiivinen energia syö vain sinua itseäsi. Muut porskuttaa rauhassa elämäänsä eteen päin.

Millaista on elää elämää, minkä voimavara on ylemmyydentunne muita kohtaan. Voitko vilpittömästi sanoa eläväsi onnellista elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi