Velana elämä on kyllä paljon rikkaampaa
Kun on taas päivän lukenut näitä lapsiperhehelvettielämiä ja sitä, kuinka mies menee vieraisiin, kun vauva syntyy taloon, on tyytyväinen, että miehen kanssa valitsimme lapsettoman elämän. Elämä on täyttä ja ihanaa ja meillä on aikaa hemmotella toisiamme ja elää toisillemme täysillä.
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:24"]Kyllähän velapariskunnan elämä ON rikkaampaa niin henkisellä kuin taloudellisellakin puolella. Ei tarvitse taantua lässyttämään vauvakieltä vaan voi jutustella aikuisten kanssa, heistä saa varmasti enemmän irti kuin kakkaa taputtelevasta lapsesta. On laskettu että lapsi kuluttaa lähemmäs 100t euroa vanhempiensa lompakosta ennenkuin on täysi-ikäinen, velat voivat käyttää nuokin rahat aivan kuten haluavat.
[/quote] Sinulla vaikuttaa olevan todella lapsellinen ja stereotyyppinen kuva vanhemmuudesta. Mistä lienet sen saanut, hömppäromaaneista? Ymmärrätkö myös sen, että me jotka lapsia olemme halunneet, haluamme usein myös käyttää heihin rahaa? Pystytkö käsittämään, että joidenkin mielestä on ihanaa shoppailla lastenvaatteita, leluja tai vaikkapa vaunut? Ja ei minun elämäni ainakaan ole pelkkää itkua ja kakkaa, vaikka neljän lapsen äiti olenkin. Minulla on myös ystäviä, joiden kanssa voin parantaa maailmaa viinilasin tai kahvikupin ääressä. Ja silloin puhutaan itseasiassa kaikesta muusta kuin lapsista ja äitiydestä. Väitän, että puhun myös ihan normaalia kieltä, ei ole tapana lässyttää kenellekään. Minua ei ärsytä kenenkään vapaaehtoinenlapsettomuus, se on ihan oma valinta. Miksi sinua ärsyttää muiden vanhemmuus? Kaksi vanhinta lastani ovat jo aikuisia, joten olisi hieman hassuakin lässyttää heille vauvakieltä, vai mitä? ;-)
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:40"]
Ootte te ihmiset sitten hassuja :-D
Miten vela voi tietää, että hänen elämänsä velana on rikkaampaa, kun hän ei sitä toista vaihtoehtoa ole kokenut?
Ja toisaalta te lapsekkaa ette tiedä mitlä tuntuu, kun ei ole biologisten lisääntymistarpeiden vanki, ja voi vaan elää?
[/quote] Se, kenellä on lapsia, on elänyt myös lapsetonta elämää ja tietää, mitä se on. Usko tai älä, mutta aika monelle tulee halu saada lapsia vasta päälle 30v ja kyllä siihen mennessä on jo ehtinyt elää lapsetonta elämää aika pitkään.
[/quote]
Niin, tedät siis miltä tuntuu elää lapsetonta elämää, mutta et sitä, miltä tuntuu kun on vapaa tarpeesta hankkia lapsi. Se oli mun pointtini. Lue uusiks ajatuksella!
[/quote] Mikä itseisarvo tuo mielestäsi sitten on? Vapaus tarpeesta hankkia lapsi?
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:22"]
En todellakaan luule, että kaikki velat olisivat katkeria ja epävarmoja. Ainoastaan sellaiset, jotka vakuuttelevat näissä ketjuissa ja erityisesti ne, jotka tekevät näitä aloituksia...
[/quote]
Niin, ja kuten jo sanoin, sekoitat katkeruuden ylemmyydentuntoon ja vahingoniloon. -11
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:37"]
Minun elämässä on parasta itse elämä, minun ei tarvitse elää sitä kenenkään kautta.
[/quote]
Miten niin "kautta"? Eli jos jollain on puoliso, hän sitten elää puolison kautta? Jos ystäviä/kissa/koira/.... jne... NOT. Lapsi on yksi ihmissuhde lisää, ei enempää eikä vähempää. Toki erittäin merkittävä ihmissuhde, mutta tuo "kautta eläminen" ei siihen normaalisti kuulu, tai sitten on vanhemmalla jotain ongelmia.
[/quote] Lapsi ei ole pelkästään yksi ihmissuhde, vaan jokainen lapsi on ihme, lahja. Ihminen, kenet panette alkuun lapsen isän kanssa, jonka kasvatat sisälläsi, synnytät, hoivaat, pidät hengissä, koet päätä räjäyttävän suojelunhalun ja rakkauden. Kuljet lapset turvana läpi hänen vuosiensa. Näytät hänelle maailman. Rakastat sitä enemmän kuin itseäsi. Olet valmis kuolemaan lapsesi puolesta.
Lähetät lapsesi maailmaan ja toivot, että siivet kantavat. Ei, lapsi ei ole pelkkä yksi ihmissuhde lisää.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 17:40"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:37"]
Minun elämässä on parasta itse elämä, minun ei tarvitse elää sitä kenenkään kautta.
[/quote]
Miten niin "kautta"? Eli jos jollain on puoliso, hän sitten elää puolison kautta? Jos ystäviä/kissa/koira/.... jne... NOT. Lapsi on yksi ihmissuhde lisää, ei enempää eikä vähempää. Toki erittäin merkittävä ihmissuhde, mutta tuo "kautta eläminen" ei siihen normaalisti kuulu, tai sitten on vanhemmalla jotain ongelmia.
[/quote] Lapsi ei ole pelkästään yksi ihmissuhde, vaan jokainen lapsi on ihme, lahja. Ihminen, kenet panette alkuun lapsen isän kanssa, jonka kasvatat sisälläsi, synnytät, hoivaat, pidät hengissä, koet päätä räjäyttävän suojelunhalun ja rakkauden. Kuljet lapset turvana läpi hänen vuosiensa. Näytät hänelle maailman. Rakastat sitä enemmän kuin itseäsi. Olet valmis kuolemaan lapsesi puolesta.
Lähetät lapsesi maailmaan ja toivot, että siivet kantavat. Ei, lapsi ei ole pelkkä yksi ihmissuhde lisää.
[/quote]Kommenttini pointti oli se, ettei kenenkään kautta pidä elää, edes kaikkein rakkaimpien. Joo no, lyhyyden vuoksi korvasin tuon kaiken, mitä kirjoitat, sanoilla "erittäin merkittävä". En ole lainkaan eri mieltä, sinä vain selitit asian tarkemmin.
Ollaan lapsettomia, saadaan naida muita jos oikein haluattaa. Matkustellaan paljon yhdessä. Kaikki on täydellistä.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 13:53"]Mutta lapsettomalla naisella on aikaa pitää miestä hyvänä ja tehdä hänelle kivoja pieniä yllätyksiä ja hemmottelua. Ei miehellä ole mitään tarvetta jättää hyvänä säilyvää naista mihinkään kakaroiden itkuvirteen ja väsyneeseen mammaan, kenellä ei ole aikaa aamulla keittää hyvää lattea ja voidella leipiä ja tarjota aamupalaa suukkojen kera
[/quote] Ei vela säily yhtään sen paremmin tai huonommin kuin äiti. Kaikki on kiinni siitä miten itsestään huolehtii. Olen nähnyt monia hyvinkin ylipainoisia veloja ja timmejä äitejä...