Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velana elämä on kyllä paljon rikkaampaa

Vierailija
31.08.2014 |

Kun on taas päivän lukenut näitä lapsiperhehelvettielämiä ja sitä, kuinka mies menee vieraisiin, kun vauva syntyy taloon, on tyytyväinen, että miehen kanssa valitsimme lapsettoman elämän. Elämä on täyttä ja ihanaa ja meillä on aikaa hemmotella toisiamme ja elää toisillemme täysillä.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:33"]

Olen valmis maksamaan tuhatkertaisesti tuon rahasumman, jos on tarvis. Lapseni on parasta mitä olen elämältä saanut. En ole ikinä lässyttänyt hänelle, ja koen myös kasvaneeni henkisesti kun olen tullut äidiksi. Ymmärrän paremmin erilaisia elämäntilanteita, eikä maailmani ole enää niin mustavalkoinen. Hassuinta, että tämä näkyi myös yliopiston arvosanoissani :D ne paranivat- kuten moni muukin asia - lapsen saannin myötä.

[/quote]

Minun elämässä on parasta itse elämä, minun ei tarvitse elää sitä kenenkään kautta. 

Vierailija
42/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:22"]

Sehän se kun monella velalla on mustavalkoiset lasit päässä eikä haluta nähdä totuutta. 

Se että mies (tai nainen) pettää ei johdu lapsista vaan ihmisestä itsestään. Ihmisiä on paljon epäluotettavia, moraalittomia, sellaisia jotka ei kykene sitoutumaan. Nämä yleensä näkee jo ennen lapsia mikäli haluaa ne nähdä. 

Ihan samalla tavalla voidaan pettää niin perheenäitiä, sinkkua ja "vapaaehtoisesti lapsetonta". (Ihan kuin pikkulapselle puhuisi)

Mikä olisi sen parempaa kuin onnellinen rakkaussuhde? Sellaiseen on turvallista alkaa rakentamaan perhettä. Itse koen että lapsiperhearki on rikkautta kaikkine haasteineen. 

Aikaa löytyy hemmottelulle mikäli niin haluaa järjestää, kaikki on siitä kiinni mihin haluaa aikansa käyttää. 

Meillä on usean lapsen perheessä elämä täyttä ja ihanaa. Mikään ei voisi olla sen mahtavampaa kun nähdä omien lasten riemu ja ilo ja tehdä iloisia asioita yhdessä. Toisinaan tuntuu että elää omaa lapsuuttaan uudelleen ja lasten kautta välittyy sama jännitys ja riemu esimerkiksi jouluna kun pukkia odotetaan, huvipuistoissa, ensimmäisenä koulupäivänä jne. - Näitä asioita on varmasti vaikea ymmärtää ellei omalla kohdallaan itse koe. 

Tottakai lapsista on vastuu, mutta itse en ole koskaan ajatellut vastuunottamista negatiivisena asiana, päinvastoin. 

[/quote]  Kyllä velanaisiakin petetään. Yksi tuttu mies käy panemassa kahden lapsen äitiä ja ovat näitä dinkkupareja. Toinen tuttava on sen verran korkeassa asemassa, että kukaan ei uskalla sanoa hänelle, että hänen miehensä on häntäheikki. Työkaverin mies kärähti, kun hänen olisi pitänyt olla ylitöissä ja hänen autonsa olikin nähty monta kertaa erään kampaajan talon edessä. Sieltä sängystähän mies löytyi. Moni lapseton pari on eronnut ja nämä naiset elävät nykyään keski-ikäisen naisen sinkkuelämää. Joten lapsettomuus ei todellakaan takaa hyvää parisuhdetta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry ap, mutta vaikutat kaikelta muulta kuin tyytyväiseltä näiden aloitusten määrä perusteella. Suosittelen, että haet ammattiapua pakkomielteeseesi. Varmaan taustalla on jotain todella traumaattista. Onko lapsettomuutta vakuuttanut mies kenties hylännyt ap:n ja perustanut perheen uuden naisen kanssa vai mikä lie.

Vierailija
44/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsettomana elämä oli paljon tylsempää. Nyt lasten kanssa elämässä on jotenkin kaikkea enemmän. Enemmän iloa, naurua, rakkautta. Myös toki enemmän työtä ja vaivaa ja väsymystä.

Mut joo, en vaihtaisi.

Vierailija
45/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte te ihmiset sitten hassuja :-D

Miten vela voi tietää, että hänen elämänsä velana on rikkaampaa, kun hän ei sitä toista vaihtoehtoa ole kokenut?

Ja toisaalta te lapsekkaa ette tiedä mitlä tuntuu, kun ei ole biologisten lisääntymistarpeiden vanki, ja voi vaan elää?

Vierailija
46/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:39"]

Kyllä lapsettomana elämä oli paljon tylsempää. Nyt lasten kanssa elämässä on jotenkin kaikkea enemmän. Enemmän iloa, naurua, rakkautta. Myös toki enemmän työtä ja vaivaa ja väsymystä. Mut joo, en vaihtaisi.

[/quote]

Etkä enää pystyisikään vaikka haluaisit. Melko ahdistavaa elää ilman vaihtoehtoja...

Vierailija
47/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:33"]

Olen valmis maksamaan tuhatkertaisesti tuon rahasumman, jos on tarvis. Lapseni on parasta mitä olen elämältä saanut. En ole ikinä lässyttänyt hänelle, ja koen myös kasvaneeni henkisesti kun olen tullut äidiksi. Ymmärrän paremmin erilaisia elämäntilanteita, eikä maailmani ole enää niin mustavalkoinen. Hassuinta, että tämä näkyi myös yliopiston arvosanoissani :D ne paranivat- kuten moni muukin asia - lapsen saannin myötä.

[/quote]

Minun elämässä on parasta itse elämä, minun ei tarvitse elää sitä kenenkään kautta. 

[/quote] Matti Nykänen?

Vierailija
48/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:24"]

Kyllähän velapariskunnan elämä ON rikkaampaa niin henkisellä kuin taloudellisellakin puolella. Ei tarvitse taantua lässyttämään vauvakieltä vaan voi jutustella aikuisten kanssa, heistä saa varmasti enemmän irti kuin kakkaa taputtelevasta lapsesta. On laskettu että lapsi kuluttaa lähemmäs 100t euroa vanhempiensa lompakosta ennenkuin on täysi-ikäinen, velat voivat käyttää nuokin rahat aivan kuten haluavat.

[/quote]

Olipa taas oiken ennakkoluuloilla kyllästetty puheenvuoro. Taloudellisesti toki voi velapariskunnalla mennä paremmin, sitä en kiellä, mutta henkinen rikkaus? Haloo....! Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa täydestä sydämestäni, että lapseni on räjäytellyt tajuntani tehokkaammin kuin kukaan tai mikään koskaan. Kyse on vain omasta mielen avoimuudesta. En osaa edes kuvailla, miten jo raskaus, synnytys ja vauva-aika sai kokemaan koko maailman ja olemassaolon jotenkin aivan uudella tasolla. Ohikiitävän hetken kokemus, tunne elämän virrasta, joka kulkee lävitseni, siinä oli suorastaan metafyysinen ulottuvuus.

Puhumattakaan siitä, miten lapsi alkoi ottaa kontaktia, hahmottaa maailmaa. Hänen kanssaan minäkin koin asioita ensimmäistä kertaa, osasin ihmetellä aiemmin itsestäänselvinä pitämiäni asioita, kyseenalaistin luutuneita ajatusmallejani. Lapsestani on kasvanut syvällinen ajattelija, jonka kanssa olen käynyt uskomattomia keskusteluja. En koe taantuneeni hetkeksikään, päin vastoin, olen käynyt olennaisen äärellä ja jatkanut kohti uusia sfäärejä. Ei todellakaan mitään lässytystä eikä kakan taputtelua, kuten monet ennakkoluuloiset ja usein myös ah, niin ylemmyydentuntoiset velat olettavat. Mutta se kaikki vaatii vain pientä aivovoimistelua ja kykyä nähdä pinnan alle. Jos elämässä ei ole haastajaa (velat), tai jos sitä haastetta ei ota vastaan (vastahakoiset tai liian väsyneet vanhemmat), niin jää vaille sitä uskomatonta henkkistä rikkautta, mitä lapsen saaminen voisi merkitä.

Vierailija
49/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:24"]

Kyllähän velapariskunnan elämä ON rikkaampaa niin henkisellä kuin taloudellisellakin puolella. Ei tarvitse taantua lässyttämään vauvakieltä vaan voi jutustella aikuisten kanssa, heistä saa varmasti enemmän irti kuin kakkaa taputtelevasta lapsesta. On laskettu että lapsi kuluttaa lähemmäs 100t euroa vanhempiensa lompakosta ennenkuin on täysi-ikäinen, velat voivat käyttää nuokin rahat aivan kuten haluavat.

[/quote]

Olipa taas oiken ennakkoluuloilla kyllästetty puheenvuoro. Taloudellisesti toki voi velapariskunnalla mennä paremmin, sitä en kiellä, mutta henkinen rikkaus? Haloo....! Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa täydestä sydämestäni, että lapseni on räjäytellyt tajuntani tehokkaammin kuin kukaan tai mikään koskaan. Kyse on vain omasta mielen avoimuudesta. En osaa edes kuvailla, miten jo raskaus, synnytys ja vauva-aika sai kokemaan koko maailman ja olemassaolon jotenkin aivan uudella tasolla. Ohikiitävän hetken kokemus, tunne elämän virrasta, joka kulkee lävitseni, siinä oli suorastaan metafyysinen ulottuvuus.

Puhumattakaan siitä, miten lapsi alkoi ottaa kontaktia, hahmottaa maailmaa. Hänen kanssaan minäkin koin asioita ensimmäistä kertaa, osasin ihmetellä aiemmin itsestäänselvinä pitämiäni asioita, kyseenalaistin luutuneita ajatusmallejani. Lapsestani on kasvanut syvällinen ajattelija, jonka kanssa olen käynyt uskomattomia keskusteluja. En koe taantuneeni hetkeksikään, päin vastoin, olen käynyt olennaisen äärellä ja jatkanut kohti uusia sfäärejä. Ei todellakaan mitään lässytystä eikä kakan taputtelua, kuten monet ennakkoluuloiset ja usein myös ah, niin ylemmyydentuntoiset velat olettavat. Mutta se kaikki vaatii vain pientä aivovoimistelua ja kykyä nähdä pinnan alle. Jos elämässä ei ole haastajaa (velat), tai jos sitä haastetta ei ota vastaan (vastahakoiset tai liian väsyneet vanhemmat), niin jää vaille sitä uskomatonta henkkistä rikkautta, mitä lapsen saaminen voisi merkitä.

[/quote]

Oletko huumeissa?

Vierailija
50/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:40"]

Miten vela voi tietää, että hänen elämänsä velana on rikkaampaa, kun hän ei sitä toista vaihtoehtoa ole kokenut?

Ja toisaalta te lapsekkaa ette tiedä mitlä tuntuu, kun ei ole biologisten lisääntymistarpeiden vanki, ja voi vaan elää?

[/quote]  Se, kenellä on lapsia, on elänyt myös lapsetonta elämää ja tietää, mitä se on. Usko tai älä, mutta aika monelle tulee halu saada lapsia vasta päälle 30v ja kyllä siihen mennessä on jo ehtinyt elää lapsetonta elämää aika pitkään.

Vierailija
51/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Et voi tietää kun sulla ei lapsia ole!
Mulla on ollut ihana elämä siitä saakka kun tulin raskaaksi.
Lapsi on kaunis ja älykäs.

Vierailija
52/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:44"]

Oletko huumeissa?

[/quote] En ole koskaan koskenut huumeisiin, kiitos kysymästä.

Vierailija
53/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:39"]

Kyllä lapsettomana elämä oli paljon tylsempää. Nyt lasten kanssa elämässä on jotenkin kaikkea enemmän. Enemmän iloa, naurua, rakkautta. Myös toki enemmän työtä ja vaivaa ja väsymystä. Mut joo, en vaihtaisi.

[/quote]

Etkä enää pystyisikään vaikka haluaisit. Melko ahdistavaa elää ilman vaihtoehtoja...

[/quote]

Kyllä lapsellisilla ihmisillä vaihtoehtoja on. Koska tahansa voi lähteä ja jatkaa lapsetonta elämää. Silti lähes kaikki valitsevat päivittäin jatkaa lapsiperheessä. Jotain kertoo sekin.

Vierailija
54/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]  Se, kenellä on lapsia, on elänyt myös lapsetonta elämää ja tietää, mitä se on. Usko tai älä, mutta aika monelle tulee halu saada lapsia vasta päälle 30v ja kyllä siihen mennessä on jo ehtinyt elää lapsetonta elämää aika pitkään.

[/quote]

Niin, tedät siis miltä tuntuu elää lapsetonta elämää, mutta et sitä, miltä tuntuu kun on vapaa tarpeesta hankkia lapsi. Se oli mun pointtini. Lue uusiks ajatuksella!

Vierailija
55/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:51"]

[/quote]

Niin, tedät siis miltä tuntuu elää lapsetonta elämää, mutta et sitä, miltä tuntuu kun on vapaa tarpeesta hankkia lapsi. Se oli mun pointtini. Lue uusiks ajatuksella!

[/quote]  Ei se ole mikään vapaus olla haluamatta lasta. Se on vain sitä, ettei kasva elämässä eteen päin, vaan jää siihen nuoruusvaiheeseen kehityksessään. Se on kehittymistä, että haluaa lapsia.

Vierailija
56/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En ole tuo, jolle vastasit, mutta täältä sivusta huomautan, että olen aina ollut vapaa tarpeesta hankkia lapsi. Näin kuitenin pääsi käymään puolivahingossa. Mikä onnellinen työtapaturma! Olemme molemmat onnesta soikeina vielä nytkin, kun tuo "vahinko" aloittelee jo itsenäistä elämää :)

Vierailija
57/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:53"]

[/quote]

[/quote]  Ei se ole mikään vapaus olla haluamatta lasta. Se on vain sitä, ettei kasva elämässä eteen päin, vaan jää siihen nuoruusvaiheeseen kehityksessään. Se on kehittymistä, että haluaa lapsia.

[/quote]

Keittiöpsykologin ammattitaito hyvä?

Vierailija
58/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän sinulla ap on vikana, kun haluat aloittaa samasta aiheesta uudestaan keskustelua? Mitä haluat todistella? Jos olet onnellinen, niin hyvä, silloin olet onnellinen. Muut voivat olla onnellisia omalla tavallaan. 

Vierailija
59/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:33"]

[/quote]

[/quote]

Minulle ei riitä se, että herään hengissä joka aamu. Voin myöntää tarvitsevani onnellisuuteen paljon muutakin: lapsen, perheen, mielenkiintoisen uran, ystäviä, pieniä asioita arjessa... en tiedä, mistä sait kuvan että elän noiden kautta. Elämästä tulee toki mielekkäämpää noilla mausteilla, mutta se että elämän sisältö muodostuisi jonkin yksittäisin ulkoisen asian kautta, ei ole hyvä.

Vierailija
60/67 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:37"]

[/quote]

Miten niin "kautta"? Eli jos jollain on puoliso, hän sitten elää puolison kautta? Jos ystäviä/kissa/koira/.... jne... NOT. Lapsi on yksi ihmissuhde lisää, ei enempää eikä vähempää. Toki erittäin merkittävä ihmissuhde, mutta tuo "kautta eläminen" ei siihen normaalisti kuulu, tai sitten on vanhemmalla jotain ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi