Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska siihen lapsettomaan elämään kyllästyy?

Vierailija
31.08.2014 |

Olen kolmikymppinen parisuhteessa elävä nainen ja nautin vapaasta ja mukavasta elämästäni, joka tuntuu paranevan vuosi vuodelta. Mikään vanhemmuudessa ei ole koskaan tuntunut minusta houkuttelevalta. Vieläkö kannattaa odottaa, että alan kaivata omia lapsia, vai voisinko jo hakeutua sterilisaatioon? En haluaisi käyttää enää hormonaalista ehkäisyä tai käydä läpi aborttia, joka olisi väistämättä seuraus vahinkoraskaudesta.

Kommentit (155)

Vierailija
141/155 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:39"]

Ihan normaalia vielä 30-35 vuotiaanakin olla varma, ettei halua koskaan lapsia, mutta tulla toisiin ajatuksiin muutama vuosi myöhemmin.

[/quote]

Onhan se on normaalia siinä mielessä, että jotkut niin tekevät. Mutta onko se yleistä? Kuitenkin vain 6 % sterilisaatioon hakeutuvista lapsettomista katuu päätöstään. 95 % lapsettomista on tyytyväisiä lapsettomuuteensa vielä operaation jälkeenkin. Minua kiinnostaa kuitenkin kuulla, minkälaisissa tilanteissa ihmiset ovat äkkiä alkaneet haluta lapsia, ja kannattaako sellaista jäädä odottamaan. Nyt tässä ketjussa on kyllä jo aika paljon viestejä asian vierestä. -ap

Vierailija
142/155 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 19:07"]

Ihan normaalia vielä 30-35 vuotiaanakin olla varma, ettei halua koskaan lapsia, mutta tulla toisiin ajatuksiin muutama vuosi myöhemmin.

[/quote]

Onhan se on normaalia siinä mielessä, että jotkut niin tekevät. Mutta onko se yleistä? Kuitenkin vain 6 % sterilisaatioon hakeutuvista lapsettomista katuu päätöstään. 95 % lapsettomista on tyytyväisiä lapsettomuuteensa vielä operaation jälkeenkin. Minua kiinnostaa kuitenkin kuulla, minkälaisissa tilanteissa ihmiset ovat äkkiä alkaneet haluta lapsia, ja kannattaako sellaista jäädä odottamaan. Nyt tässä ketjussa on kyllä jo aika paljon viestejä asian vierestä. -ap

[/quote]  Kuka sterilisaation tehnyt vela kehtaa mennä myöntämään, että katuu sterilisaatiotaan :D Se olisi niin noloa, että parempi vain vakuutella, että on onnellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/155 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:54"]

Joten sinun kannattaa tehdä äkkiä henkilökohtainen päätös ja tappaa itsesi, että et ole mukana tässä kärsimyksessä. 

[/quote]

Elämän päättäminen on aivan eri asia kuin se, ettei ole koskaan syntynyt tai se, ettei pakota muita syntymään. Itsemurhaan voi tietysti päätyä vakaan harkinnan ja keskustelujen jälkeen, jos siltä tuntuu, mutta meissä on sisäänrakennettuna itsesuojeluvaisto, joka pyrkii pitämään meidät hengissä.

Vierailija
144/155 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 19:06"]

Ei tri D.B. meille mitään olisi kertomassa, jollei hän olisi tänne joskus syntynyt. Sinä et kirjoittelisi tänne, minä en kirjoittelisi. Jos nyt viedään ajatus oikein pitkälle, niin täällä ei olisi yhtään mitään eikä ketään. No wau.

[/quote]

Entä sitten?

Vierailija
145/155 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 19:09"]

Kuka sterilisaation tehnyt vela kehtaa mennä myöntämään, että katuu sterilisaatiotaan :D Se olisi niin noloa, että parempi vain vakuutella, että on onnellinen.

[/quote]

Tälle nauruhymiötrollille tuntuu olevan kauhean vaikea myöntää, että jotkut ihmiset ovat onnellisia lapsettomina. Miksiköhän näin on? -ap

Vierailija
146/155 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:54"]

Joten sinun kannattaa tehdä äkkiä henkilökohtainen päätös ja tappaa itsesi, että et ole mukana tässä kärsimyksessä. 

[/quote]

Elämän päättäminen on aivan eri asia kuin se, ettei ole koskaan syntynyt tai se, ettei pakota muita syntymään. Itsemurhaan voi tietysti päätyä vakaan harkinnan ja keskustelujen jälkeen, jos siltä tuntuu, mutta meissä on sisäänrakennettuna itsesuojeluvaisto, joka pyrkii pitämään meidät hengissä.

[/quote]  Itse asiassa ei ole. Jos kokee,ettei olisi halunnut tähän maailmaan ja on ollut vanhemmilleen lapsena turha, on helppo deletoida itsensä ja ongelma on sillä ratkaistu. Loppujenlopuksi sinunkaan olemassaolollasi ei tälle maailmalle ole mitään hyötyä.

Elämän tehtävä on lisääntyä ja lisääntymättömät kuolevat sukupuuttoon turhakkeina. He vain käyttävät, eivätkä jatka elämää

Vierailija
147/155 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 19:11"]

Kuka sterilisaation tehnyt vela kehtaa mennä myöntämään, että katuu sterilisaatiotaan :D Se olisi niin noloa, että parempi vain vakuutella, että on onnellinen.

[/quote]

Tälle nauruhymiötrollille tuntuu olevan kauhean vaikea myöntää, että jotkut ihmiset ovat onnellisia lapsettomina. Miksiköhän näin on? -ap

[/quote]  Siksi,kun te olette niin hassuja jatkuvine lapsettomuusaloituksineen ja vakuutteluineen onnellisuudestanne, että se menettää jo uskottavuutensa :D

Jos olisitte oikeasti onnellisia, ette koko aikaa jauhaisi lapsista

Vierailija
148/155 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 19:06"]

Ei tri D.B. meille mitään olisi kertomassa, jollei hän olisi tänne joskus syntynyt. Sinä et kirjoittelisi tänne, minä en kirjoittelisi. Jos nyt viedään ajatus oikein pitkälle, niin täällä ei olisi yhtään mitään eikä ketään. No wau.

[/quote]

Entä sitten?

[/quote]No sitä vaan, että elämän kehittyminen ei taida olla maailmankaikkeudessa ihan normijuttu. Tiedämme jo aurinkokunnastamme yhtä ja toista, eikä elämää ole muilla planeetoilla, jollei nyt sitten Marsista jotain vielä löydy. Kauempaakaan avaruudesta ei ole toistaiseksi elonmerkkejä havaittu. Joten kyllä minä arvostan elämää jo ihan sen harvinaisuudenkin vuoksi, vaikkei se välttämättä tule kaikille mieleen tämän planeettamme yltäkylläisen kuhinan keskellä.

Vierailija
149/155 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 19:12"]

Elämän tehtävä on lisääntyä ja lisääntymättömät kuolevat sukupuuttoon turhakkeina. He vain käyttävät, eivätkä jatka elämää

[/quote]

Elämällä ei ole mitään tehtävää. Luonnolla ja biologialla ei ylipäätään ole mitään sisältäpäin määrittyviä päämääriä tai pyrkimyksiä, ainoastaan ihmisen niille antamia merkityksiä.

Vierailija
150/155 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 19:14"]

Siksi,kun te olette niin hassuja jatkuvine lapsettomuusaloituksineen ja vakuutteluineen onnellisuudestanne, että se menettää jo uskottavuutensa :D

[/quote]

Jos sinulla ei ole mitään rakentavaa sanottavaa, ja minunkin viestini ärsyttävät niin tavattomasti, miksi et vain jätä tätä ketjua lukematta? Tuntuu omituiselta, että toisten ihmisten onnellisuus ja elämäntapavalinnat kiinnostavat sinua noin paljon. -ap

Vierailija
151/155 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 19:07"]

[/quote]

[/quote]  Kuka sterilisaation tehnyt vela kehtaa mennä myöntämään, että katuu sterilisaatiotaan :D Se olisi niin noloa, että parempi vain vakuutella, että on onnellinen.

[/quote]

Voitkin etsiä jonkun vakuuttavan tilastotiedon, joka tukee väitettäsi.

Vierailija
152/155 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 19:11"]

[/quote]

[/quote]  Siksi,kun te olette niin hassuja jatkuvine lapsettomuusaloituksineen ja vakuutteluineen onnellisuudestanne, että se menettää jo uskottavuutensa :D

Jos olisitte oikeasti onnellisia, ette koko aikaa jauhaisi lapsista

[/quote]

Mulla ei ole mitään lapsettomia vastaan, mutta sun pontti osuu kyllä aika nappiin..Täällä on joka päivä joku aloitus en kadu lapsettomuuttani, lapsettomuus on ihanaa, miksi kukaan haluaa lapsia yms. Mä en ole ikinä halunnut koiraa, enkä aio sellaista ikinä hankkia. En puhu siitä ikinä kenellekkään, koska se asia ei ikinä käy mielessänikään, se on itsestäänselvyys. En kirjoittele koirafoorumeille että koiraton elämä on ihanaa, onneksi minulla ei ole koiraa, miten joku voi haluta koiran tms. Kyllä toi velojen vakuuttelu vähän haiskahtaa.....mutta jokainen kantaa omat ristinsä elämässään ja vastaa omista valinnoistaan. Ei kuulu mulle... 

Vierailija
153/155 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä vain aloin haluta lapsia. Sitä ennen olin jossain vaiheessa ajatellut, etten missään nimessä halua, mutta näin jälkikäteen tuntuu, että tuo ehdoton kielto koski vain tuota ikävaihetta.Sitten olin jonkin aikaa sellaisessa no ei nyt mutta kyllä joskus-vaiheessa. Sitten olikin selvää sekä mulle, että miehelle, että nyt. En kyllä koe koskaan olleeni vela, vaikka joskus ajattelin, etten halua lapsia. Mitään tietoisesti selitettävää syytä en keksi.

Ja anteeksi nyt, mutta on kyllä hieman ..jännää.. että nämä valtavan rikasta ja matkustelevaa elämää elävät velat ehtivät käydä ehtimiseen täällä raportoimassa siitä.

Vierailija
154/155 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:22"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:19"]

Ap:n kysymykseen vastaus:Älä tee sterilisaatiota vielä. Odottele.

Parempi katsoa kuin katua.

[/quote] Tähän on pakko sanoa, että jos ei uskalla sterilisaatiota tehdä, on vain feikkivela. Eli justiinsa niitä naisia, jotka uhoavat nuorina, etteivät tee lapsia ja sitten iskee kolmenkympin jysäri ja porsitaan lauma pentuja.

Jos on vakaumuksensa takana, uskaltaa laittaa piuhat poikki heti kun saa. Muuten koko velajuttu on vain huomiohuorausta
[/quote]

Mä en jaksaisi lukea sun ainaista huomiohuorausta feikkiveloista. Oletko jonkun velavihaajan kyhäämä olkiukko?

Vierailija
155/155 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 01:49"]

Siskoni ei koskaan saa omaa lasta, jonka kanssa kokea vanhemmuus iloineen ja suruineen. 

[/quote]

Tämä on vähän niin kuin se pointti vapaaehtoisessa lapsettomuudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan