Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Dokumenttiprojekti: piripäiväkirja

Vierailija
31.08.2014 |

Meinaatteko katsoa?

Kommentit (273)

Vierailija
221/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi muija mitää meinaa lopettaa. Täl hetkel kavereitten kans kattoo tota telkkarista ja naureskelee sekoiluille. Jos säilyy hengissä, ni 20v päästä voi mieli olla muuttunu. Muutos sit "vähän" vaikeempaa. Mä käytin 20v, joista yli puolet opiaatteja suonensisäsesti. Tota naureskeluu se oli joku 15v, sit tajus et nyt ollaan aikuisten oikeesti kusessa! Sit viel 5v taistelua käytön ja lopettamisen välillä. Nyt 2v täysin päihteettömänä. Tuntuu hyvältä, mut se ei oo ku 10% edes mun käyttöhistoriasta, enkä voi tietää millon taas mennään jos mennään.

Vierailija
222/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä: Pinjan kohdalla kyse on paljosta muustakin kuin aineriippuvuudesta. Oma äitini oli päihderiippuvainen ja masentunut. En ole saanut kovin kummosta mallia elämälle, mutta siitä huolimatta lähdin opiskelemaan ja tekemään töitä. Olen aina ajatellut, että minun ei tarvitse elää niin kuin äitini.

Jotenkin tulin kamalan ahdistuneeksi juuri tuosta näköalattomuudesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmasta näki, miten kamalan tärkeää ihmisen mielen kehitykselle on turvallinen lapsuus ja suhde vanhempaan. Pääosan esittäjä oli huostaanotettu 6-vuotiaana - voi vain kuvitella, millaista lapsen elämä on ollut huumeidenkäyttäjä-äidin lapsena, mahdolllisuus normaaliin kehitykseen on tuhottu, ja jos lapsi on elänyt vvaurioittaissa olosuhteissa 6 vuotta, kaikki merkittävät vuodet, mahdollisuudet psyyken eheytymiseen ja perusturvallisuuden kokemiseen ovat varsin rajalliset. Se  että lapsi on päässyt tärkeässä esiopetusiässä toiseen perheeseen ei välttämättä enää eheytä ja korjaa kehitystä, ja onhan niitä sijaisperheitäkin huonoja. Ei kukaan kymmenvuotias ala käyttämään viinaa ja pillereitä, ellei aiemmassa elämänhistoriassa ole paljon ja pahasti pielessä. Kiinnostavaa olisi tietää, minkä laajuista psykiatrista apua nainen on saanut - vai onko saanut mitään, nuoruusvuosinaan. Joko riittämätöntä, ja vaikka olisi ollut laajaa, niin eihän kaikki ole voikukkalapsia. Tavattoman surullista. 

Vierailija
224/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin päihdeongelmainen äiti, mutta sain siitä kimmokkeen pysyä itse erossa aineista!

Minulla on mielenterveysongelmia ja kohonnut riski riippuvaisuuskäytökseen, mutta sitä suuremmalla syyllä jätän jopa kahvin ja tupakin muille. Lääkkeistä syön välttämättömimmät, niitäkin pienellä annostuksella.

Vierailija
225/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä porukka asuu esim. Helsingissä Töölössä veronmaksajien piikkiin, kaupungissa jossa ei meinaa riittää asuntoja edes työssäkäyville ihmisille!!!!!!!!!!! Tavalliset ihmiset "väistävät" niin kadulla, asuntojonoissa kuin lääkärissäkin, tärkeintä on että itse rännäämisensä valinneet ja ongelmansa aiheuttaneet narkit saavat kaiken!

Vierailija
226/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo näköalattomuudesta ja päämäärättömyydestä. Ei tolle muijalle ollu kehittyny edes onneks vielä kunnon riippuvuutta. Istuskeli katkolla röökillä ja kerto miten huono olo on. Oon katkoilla nähny kun porukka on oikeasti vieroitusoireissa, niin siitä on leikki ja kuvausryhmälle rupattelut kaukana! Keksis elämälleen jotain muuta sisältöä vielä kun mahdollista. Jos aamulla heräät ilman mitään suunnitelmia päivän varalle, ni jee leikitään sitten vaikka narkkaria. On niin jännää ja kaikkea. Naisen asema oikeasti syvällä huumehommissa on niin tylyä menoa sitten, että oksat pois!

Vierailija
227/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mä vihaan noita sössöttäviä ja olevinaan avuttomia narkkeja! Sitä ollaan niin saatanan surkeeta reppanaa jota maailma nyt niin potkii pätkii. Yhtään ei oo oma syy ja vielä vähemmän huumeiden.

Ja sit tollasta pitäis vielä sääliä?

Vierailija
228/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun palstalla niin kovin aina hyökkäillään kannabista vastaan niin ihan rehellisesti: missä olivat kannabispiikit? Missä jointit, kaboomit, bongit, hookahit, älyt, vaporisaattorit ja avaruuskeksit? Joko tajuatte, että se on ihan eri laji kuin ns oikea roinan vetäminen? Ei nähty myöskään psykedeelejä, vaikka kunnon annos sieniä tai LSD:ta olisi ehkä jopa herättänyt näitä nistejä elleivät nyt sitten olleet niin kovalla psyykelääkityksellä tai neurolepteillä että eivät olisi toimineet mitenkään.

Vierailija
229/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 23:31"]

Ja tämä porukka asuu esim. Helsingissä Töölössä veronmaksajien piikkiin, kaupungissa jossa ei meinaa riittää asuntoja edes työssäkäyville ihmisille!!!!!!!!!!! Tavalliset ihmiset "väistävät" niin kadulla, asuntojonoissa kuin lääkärissäkin, tärkeintä on että itse rännäämisensä valinneet ja ongelmansa aiheuttaneet narkit saavat kaiken!

[/quote]

Samoilla linjoilla. Parempi sijoituskohde, kuin Töölö olisi varmasti löytynyt. Jotain hyvää jos asiasta haluaa löytää on se mielestäni se, että ovat suht samassa paikassa ja saavat peruspalvelut. Kaduilla asunnoton nistiarmeija saa tuhoa aikaan niin paljon, että verorahaa siihenkin palaa. Mutta Töölöön, joo ei..

Vierailija
230/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 22:31"]

No c hepatiitti jo oli niin mitäpä sitä hirveesti putsaileen..Ja luultavasti teiniäidit saritasta puhu,ainakin fb kavereissa näyttää olevan.

[/quote]

C-hepatiitteja on aika montaa kantaa. Että jos joku jo on, niin ei ehdoin tahdoin kannata muita kantoja keräillä. On se ihme kun ruiskuja vaihdetaan ja apteekeissa myydään, niin silti tommosta touhua. Kai se on se välinpitämättömyys jo aikamoista. Ärsytti tyttären selvä jopa retostelu päihteilyllään ja suhtautuminen siihen kundiin. Positiivista oli nähdä miten on kämpät ja muut kunnossa, vaikka veroissani niistä makselenkin. Saisi joskus tulla dokumentti ihan kunnon rapanisteistäkin, joita kyllä löytyy. Eiks monet niist teiniäideistä oo ihan WT-osastoa? Sarita, Christa(vai oliko Kakolassa?). Luojan kiitos Suomessa noita lasten huumeita: buprenorfiinia, amfetamiinisulfaattia jne. Jos rantautuu Fentanyyli, heroiini uudestaan, metamfetamiini jne. Ni se on huhheijaa! T: Päihdetyöntekijä

[/quote]

Tätä olin kans sanomassa, et kyllä vaikka se cee on, niin ei kannata lisää genoja itelleen arpoo. Lähetään vaikka ajatuksesta että sillä olisi helppo 2a ja onnekas siinä mielessä että kuuluu siihen reiluun 10 prosenttiin jolla oma elimistö eliminoi viruksen ts. paranee spontaanisti. Se olis tapahtunu siä katkolla/päihteettömänä ollessa ja olisi pysynytkin poissa kun täysin uudet kuviot. Noh, nyt kun ratkes, niin ties missä rännänny ja saanu paljon vaikeemman esim 1 tai 4 joka nyt ei sit itekseen lähekkään. Tosin ei noita genotyypitetä vasta kun hoitoa suunnitellaan. Nekin pubissa on vaan ihan hcvab plussattu.

Vierailija
231/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikot eväät on äiti antanut lapselleen elämää varten, en ihmettele, että lapsi ei kykene normaaliin elämään, jos sitä ei ole koskaan ollut tarjolla. 

Vierailija
232/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupolvien jatkumo. Äitikin ollut ainakin koulukodissa. Vaikuttaa jotenkin toivottomalle tämän perheen tila. Tuo Mikkeli-yhteisö on käsittääkseni ollut joillekin ihan toimiva paikka yhteisöhoitoineen. Tällä kertaa ei vaan tainnut olla vielä pohja tarpeeksi lähellä, motivaation puutetta?

Vierailija
233/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 23:37"]

Kun palstalla niin kovin aina hyökkäillään kannabista vastaan niin ihan rehellisesti: missä olivat kannabispiikit? Missä jointit, kaboomit, bongit, hookahit, älyt, vaporisaattorit ja avaruuskeksit? Joko tajuatte, että se on ihan eri laji kuin ns oikea roinan vetäminen? Ei nähty myöskään psykedeelejä, vaikka kunnon annos sieniä tai LSD:ta olisi ehkä jopa herättänyt näitä nistejä elleivät nyt sitten olleet niin kovalla psyykelääkityksellä tai neurolepteillä että eivät olisi toimineet mitenkään.

[/quote]

Onko kannabisuskovaisuus sekoittanut pääsi? Kyseisessä dokumentissa käsiteltiin lähinnä sekakäyttäjien touhuja. Parit jointit näky tuhkiksessa, jos mieltäsi lohduttaa. Eikä näkynyt kyllä kunnon roiniakaan, vaan laimennettua viro-piriä ja vieroituslääke buprenorfiinia. Lakan turmiollisuus onneksi mainittiin bilehirmuille varoitukseksi.

Vierailija
234/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ensiarvoisen tärkeää, että jokaiselle lapselle luotaisiin hyvät lähtökohdat elämälle, mutta valitettavasti turvallista lapsuutta ei voi jälkikäteen luoda sellaiselle jolla sitä ei ole ollut.  

Ihminen voi kuitenkin oppia ottamaan vastuuta elämästään huonoistakin lähtökohdista käsin. 

Vierailija
235/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 23:44"]

[/quote]

Onko kannabisuskovaisuus sekoittanut pääsi? Kyseisessä dokumentissa käsiteltiin lähinnä sekakäyttäjien touhuja. Parit jointit näky tuhkiksessa, jos mieltäsi lohduttaa. Eikä näkynyt kyllä kunnon roiniakaan, vaan laimennettua viro-piriä ja vieroituslääke buprenorfiinia. Lakan turmiollisuus onneksi mainittiin bilehirmuille varoitukseksi.

[/quote]

Ei ole sekoittanut enkä tosin olen minkään lajin uskovainen. En bongannut muita kuin käärityn röökin stögöjä, mutta tästäkin taas nähtiin, että ganja jos mikä ei ole minkäänlainen ongelma edes niillle, joille kaikki muut laittomat päihteet muodostuvat suureksi ongelmaksi.

Vierailija
236/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut joilla edellytyksiä voivat ehkä oppiakin ottamaan vastuuta, jos on esim. älykkyyttä tai muita kykyjä ja persoonallisuuden piirteitä, jotka sen mahdollisttavat, Mutta vahvasti epäilen, että sitten on niitä, jotka eivät siihen kykene, koska ovat jo liian vaurioituneita psyykeeltään tai persoonallisuudeltaan, tai ei riitä muut kyvyt (osa ihmisistähän on heikkolahkaisia, ja jos on muita ongelmia sen lisäksi, voi olla aika heikoilla) silloin ei ehkä enää pysty kuntoutumaan toimintakykyiseksi ihmiseksi, tai ainakaan niin tehokkaita tukitoimia ei ole että se onnistuisi? Eihän osa psyykesairaista ihmisistä kykene tervehtymään kuntoon vaikka olisi mitä tukitoimia. Ehkei kaikki vaan opi?  

Vierailija
237/273 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau...minulla päihdeongelmaiset vanhemmat, tutkitusti perusturvallisuus puuttunut ja minua on lääkärin mukaan mm. pahoinpidelty sekä hylätty jo pienestä asti...ja silti minä olen tässä. Päihteettömänä. Molemmat vanhemmat haudassa, minulla paljon tuskaa sisälläni, mutta elossa ollaan. Luottotiedot kunnossa, koulut käyty, en käytä päihteitä, pitkä avioliitto takana ja kaksi lastakin on siunaantunut.

Olen aina pitänyt itseäni jotenkin "raukkana" ja luuserina, sellaisena joka ei ainakaan omien tekojensa vuoksi ole pärjännyt. Kiitos tämän dokkarin, silmäni ovat hieman avautuneet nyt...minä olen ollut helvetin vahva, jotta en ole toistanut vanhempieni elämäntarinaa!! Mahtaa olla todella vaikeaa päästä irti päihdekuvioista, jos on joutunut niitä pienestä asti todistamaan. Jos olen itse joutunut kokemaan kauheuksia lapsena, kuinka kamalaa on ollut dokkarin tytöllä ja kumppaneilla? Varmasti paljon, paljon kamalampaa...ihan hirveää.

Dokkarin myötä ymmärsin myös, miksi olen niin mieltynyt tupakan tuoksuun, vaikken koskaan ole aloittanut polttamista- se tuoksu muistuttaa minua vanhemmista, etenkin äidistäni, johon minulla oli todella heikot välit hänen käytöksensä takia.

Vierailija
238/273 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika luksusta, että vieroituksessa on omat huoneet. Noin vertailuesimerkkinä psykiatrisen suljetun osaston pahimmat sekopäät majoitetaan jaettuihin huoneisiin. Ei läheskään aina mikään paras ratkaisu.

Vierailija
239/273 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 23:54"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 23:44"]

[/quote]

[/quote]

Ei ole sekoittanut enkä tosin olen minkään lajin uskovainen. En bongannut muita kuin käärityn röökin stögöjä, mutta tästäkin taas nähtiin, että ganja jos mikä ei ole minkäänlainen ongelma edes niillle, joille kaikki muut laittomat päihteet muodostuvat suureksi ongelmaksi.

[/quote]

Aika pätevää yleistystä. :) Menisitkö kannabispalstalle tms. keskustelemaan aiheesta. Olen käyttänyt kannabista vuosikymmeniä ja kyllä siitä monille ystävilleni on aikamoinen ongelma kehkeytynyt. Kannabinolistit eivät sitä tietenkään myönnä. Suomessa käytetään termiä päihdehamppu, eikä mitään intialaisten sakramentaalista nimimitystä "ganja" tms. Itselläni kannabiksesta ollut enemmän hyötyä ja huvia, kuin haittaa. Lähimuisti tosin reistaa. Edelleen et ole mikään kaikkien puolesta puhuja, joka voi kertoa mikä päihde kenellekin mitäkin aiheuttaa/ei aiheuta.

Vierailija
240/273 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Luojan kiitos Suomessa noita lasten huumeita: buprenorfiinia, amfetamiinisulfaattia jne. Jos rantautuu Fentanyyli, heroiini uudestaan, metamfetamiini jne. Ni se on huhheijaa! T: Päihdetyöntekijä

[/quote]

Alkaisivat sitten vetää noita "kunnon" huumeita saman tien niin kuolisivat nuorempana ja ennen kuin ehtivät lisääntyä. Ei tosta vuosikausia narkanneesta porukasta ikinä tule yhteiskuntakelpoista vaikka tukea ja rahaa syydettäsiin kuinka paljon tahansa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi