Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Dokumenttiprojekti: piripäiväkirja

Vierailija
31.08.2014 |

Meinaatteko katsoa?

Kommentit (273)

Vierailija
201/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 22:25"]

Olipa surullinen. Mikä tuo kauhea sotkuinen kämppä oikeen oli?

[/quote]

Sen tytön koti =(

[/quote]

Missä se koti sijaitsi, kun se piti laittaa riippulukolla kiinni? Mä katoin sen verran hiljasella ja räpläsin samalla konetta niin meni muutama juttu ohi. Havahduin aina katsomaan kunnolla kun oli joten mielenkiintosta. Siis se joka ei vie museoon oli Roope? Oliko se sama siinä alussa kun ne istu siellä UreaPubissa? Ja istten Janne oli se joka vei museoon? Sitä ei näytetty missä ne tapasi, vai näytettiinkö??

Vierailija
202/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä dokumentti, kyllä mä ainakin ymmärrän asian "vaikeutta" paremmin. "Aikuinen" narkomaani, joka on ihan lapsi. En mä ainakaan ihmettele miten ei rahat ja resurssit ja työntekijät ja kaikki riitä siihen että huumeriippuvaisesta saataisiin aikuisella iällä kasvatettua tasapainoinen ja onnellinen aikuinen joka uskoo parempaan tulevaisuuteen.

Tuli kyllä tosi surullinen olo. Toisaalta myös antoi perspektiiviä, josko mäkin oisin viikon valittamatta koska mulla on kaikki NIIN hyvin.

toivottavasti kaikilla dokumentissa olleilla menee jatkossa asiat hyvin. Ja samaa mieltä, Roope oli fiksun ja kypsän oloinen, kaikki mahikset avoinna!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdeäitien vauvat pitäisi antaa adoptioon suoraan laitokselta. Kukaan lapsi ei ansaitse noin huonoa alkua omalle elämälleen. Vuoden paska äiti -palkinto jaossa.

Vierailija
204/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti vaikutti kaikesta huolimatta työteliäältä, hienoa, että kykenee työntekoon. Pinjalla ei ole mitään otetta mistään. En yhtään ihmettele et piri kiinnostaa, kun elämä on pelkkää oleilua. Kertaakaan ei puhuttu opinnoista tai työn tekemisestä tai edes harrastuksista.

Niin ja huomio kiinnittyi myös viimesen päälle rempattuun asuntoon Lahdessa. Samaan aikaan Turussa oma kämppä. Hm. 

Vierailija
205/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 22:34"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 22:25"]

Olipa surullinen. Mikä tuo kauhea sotkuinen kämppä oikeen oli?

[/quote]

Sen tytön koti =(

[/quote]

Missä se koti sijaitsi, kun se piti laittaa riippulukolla kiinni? Mä katoin sen verran hiljasella ja räpläsin samalla konetta niin meni muutama juttu ohi. Havahduin aina katsomaan kunnolla kun oli joten mielenkiintosta. Siis se joka ei vie museoon oli Roope? Oliko se sama siinä alussa kun ne istu siellä UreaPubissa? Ja istten Janne oli se joka vei museoon? Sitä ei näytetty missä ne tapasi, vai näytettiinkö??

[/quote]

No se pitäis katsoa eikä räpläillä niitä koneita. Niin paljon oot missannut, ettei viitsi edes vastata.

Vierailija
206/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 22:31"]

Mua kiinnostaisi tarinan alku. Sanottiin, että tyttö alkoi ryypätä 10 vuotiaana. Oma lapseni on 10 v enkä voi kuvitella olosuhteita, jossa tuon ikäinen lähtisi vetään alkoa. Tämä dokumentin tyttö oli kuitenkin sijaisperheessä eli seurannan ja tukitoimien piirissä.

[/quote]

Aika paljon tukitoimia on kohdistettu tähän tyttöön. 

Vierailija
207/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 22:33"]Katsoin vain puolesta välistä loppuun enkä saantu dokkarista mitään irti. Piripää haahuilee ja sitä kuvattu?
[/quote]

Näin juuri. Mitä muuta se narkin elämä on? Ei siinä ole mitään erityistä draaman kaarta.

Vierailija
208/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa aina miettinyt, että miten joku voi alkaa 10-vuotiaana ryypätä... Omani on nyt 10 ja touhut on toisten lasten kanssa pistettä ja muita leikkejä ulkona ja heppaleikkejä sisällä. Joskus hihittelevät ja katsovat suosittuja tubettajia netistä. Ei puhettakaan, että missään notkuttaisi juomassa.

Vierailija
209/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 22:37"]Äiti vaikutti kaikesta huolimatta työteliäältä, hienoa, että kykenee työntekoon. Pinjalla ei ole mitään otetta mistään. En yhtään ihmettele et piri kiinnostaa, kun elämä on pelkkää oleilua. Kertaakaan ei puhuttu opinnoista tai työn tekemisestä tai edes harrastuksista.

Niin ja huomio kiinnittyi myös viimesen päälle rempattuun asuntoon Lahdessa. Samaan aikaan Turussa oma kämppä. Hm. 
[/quote]

Aika outoa, että lahdessa roopea patistettiin koko ajan siivoamaan ja sitten oma koti oli mitä oli turussa..

Vierailija
210/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 22:31"]

No c hepatiitti jo oli niin mitäpä sitä hirveesti putsaileen..Ja luultavasti teiniäidit saritasta puhu,ainakin fb kavereissa näyttää olevan.

[/quote]

C-hepatiitteja on aika montaa kantaa. Että jos joku jo on, niin ei ehdoin tahdoin kannata muita kantoja keräillä. On se ihme kun ruiskuja vaihdetaan ja apteekeissa myydään, niin silti tommosta touhua. Kai se on se välinpitämättömyys jo aikamoista. Ärsytti tyttären selvä jopa retostelu päihteilyllään ja suhtautuminen siihen kundiin. Positiivista oli nähdä miten on kämpät ja muut kunnossa, vaikka veroissani niistä makselenkin. Saisi joskus tulla dokumentti ihan kunnon rapanisteistäkin, joita kyllä löytyy. Eiks monet niist teiniäideistä oo ihan WT-osastoa? Sarita, Christa(vai oliko Kakolassa?). Luojan kiitos Suomessa noita lasten huumeita: buprenorfiinia, amfetamiinisulfaattia jne. Jos rantautuu Fentanyyli, heroiini uudestaan, metamfetamiini jne. Ni se on huhheijaa! T: Päihdetyöntekijä

Vierailija
211/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää nyt, oman äidin tapaaminen on se, joka saa himoamaan huumeita eniten kun muistot on vaan pirin vetoa!

Vierailija
212/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista.

Elän itse erilaisissa ympyröissä. Olen ns. akateeminen ja asun ihan kivasti jne. Sama sairaus minullakin, päihderiippuvuus. Raitistuin seitsemän kuukautta sitten monen vuoden lääke-viinaputken jälkeen. Jokainen raitistuminen on ihme. Kyse tuonkaan tytön kohdalla ei ole luonteenheikkoudesta. Päihteet ovat saatanallinen asia. Jokainen koukkuun jäänyt on surullinen tapaus. Toivon, että tuokin tyttö pääsee lopullisesti irti. Itselleni toivon samaa. Ettei enää koskaan tarvitse palata tuohon.

Tuosta selviytyminen on järjettömän kova homma. Raitistuminen on vaikein asia, jonka eteen olen itse ikinä joutunut. Toivon, ettette soimaa ettekä tuomitse, jollette tiedä, mitä on olla koukussa ja mitä pyristellä vapauteen.

Raitistunut äiti

Vierailija
213/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla ollut alkujaankaan halua oikeasti päästä kuiville. Piti vau ottaa pikku breikku kun rupesi menemään liian lujaa..katkolle meni että pääsee taas uuteen nousuun.
Toivottavasti se roope? On saanut elämänsä järjestykseen. Fiksun oloinen,olisi saanut tyttö ottaa mallia. Toisella oli sentään yritystä päästä normi elämään kiinni: opiskelupaikka jne

Vierailija
214/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot koukuttuu sitä kovemmin mitä nuorempana alkaa käyttää. Ei mennyt katkosta kauaa, kun piti jo alkoa ottaa ja sitten neuroleptidejä jne. Jos joskus pääsee kaikista aineista, on se jo pieni ihme. Toivottavasti ei jatka tuota perintöä enää mahdollisille tuleville lapsilleen.

Vierailija
215/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on katkon suurin ongelma, että porukat menee sinne pikku lomalle ilman ajatustakaan raitistumisesta ja sitten joku oikeasti motivoitunut ei pääse kun paikat on täynnä.

Vierailija
216/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dokkari kuvasi aika hyvin kuinka turhia nykyiset tukitoimenpiteet ovat vaikka niiden piiriin pääsisikin ja suurin osahan ei koskaan edes yritä päästä ja yrittäjistäkin vain pieni osa pääsee. Korvaushoito on tietysti hyvä asia niille jotka ovat opiaattikoukussa. Jos taas suurin ongelma on päämäärättömyys yhdistettynä vahvaan psyykkiseen kaipuuseen eli koukkuun pirinousuihin niin mitään muutosta on hyvin vaikea yrittää työntää ulkopuolelta. Voi onnistua hetken, mutta ilman 24/7 valvontaa ihan hukkaan heitettyjä resursseja niin kauan kun ihminen itse ei suunnittele elämäänsä ja elä suunnitelmaansa ja jos suunnitelma ei ole vahvempi kuin se kaipuu. Pitäisi olla tarjolla jotain niin paljon parempaa, että useimmille niin paljon parempi tulevaisuus ei kertakaikkiaan ole realistista.

Uskaltaisin väittää, että Portugalin malli ja vähemmän seuloja ja kyttäämistä ja enemmän kannustamista järjestää asioitaan itse ja edetä pikkuhiljaa kuivuen veisi pidemmälle kuin nykyinen tukitoiminta.

Vierailija
217/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 22:55"]

Toi on katkon suurin ongelma, että porukat menee sinne pikku lomalle ilman ajatustakaan raitistumisesta ja sitten joku oikeasti motivoitunut ei pääse kun paikat on täynnä.

[/quote]

Näitä on nähty, että kun on niin huonossa jamassa ettei pysty kunnolla juomaan/narkkaamaan, ni ei muuta ku katkolle parantelee ja taas hurlumhei! :(

Vierailija
218/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin mulle tuli ihan lesbo-vibat tuosta tytöstä mutta olin väärässä.

Vierailija
219/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielinen oli Pinjan suhtautuminen tähän symppikseen punkkarijäbään, ettäs kehtaa projisoida oman elämän kuonan toiseen ihmiseen. Pinjan ongelmia ei museoilla ratkota.
Olen nähnyt tota mömmöttämistä hiukan vierestä ja noi kaikki tuntuu olevan samasta muotista: Ei ole kyse pelkästä riippuvuudesta aineeseen. Puuttuu ajattelukyky, toiminta on Impulsiivista ja omista suunnitelmista on vaikee pitää kiinni, vaikka kuivilla olisikin. Eli semmonen oman elämän objektiivinen tarkastelu, "mitä teen toisin jotta en toista samoja virheitä". Ei se hieno kämppä ole ratkaisu ongelmiin, jos ajattelu puuttuu taustalta.

Vierailija
220/273 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kai se sitten on kun ei ole koskaan ollut mallia siitä miten elämää suunnitellaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan