Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiset mitat on 40/42 koon naisella?

Vierailija
30.08.2014 |

Ei siis mittataulukkojen, vaan kokemuksen mukaan.

Millaisia kokoeroja eri kaupoilla on? Siis onko jossain vaatteet mielestäsi ylisuuria/pieniä.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 00:08"]Miksi te ostatte liian pieniä vaatteita?

Sitä minäkin ihmettelen. Olen itse 167cm ja 58kg ja vaatteeni ovat 36-38. Työkaveri joka on 178cm pitkä ja aivan kenen tahansa silmin nähtynä isokokoinen ihminen kehui juuri kuinka kokonsa on 38. En viitsinyt komentoida mitään.

Vierailija
62/68 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on housut kokoa 40 ja näin vaatteiden päältä mitattuna vyötärö on 80 ja lantio 100. Yläosa on sitten pienempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan menee niin että skandinaavisten vaatefirmojen kuteissa on leveät hartiat muuten vaate on kapea tasapaksu putkilo ja hihat ovat kapeat. Kappahl ehkä väljimmin mitoitettu noista. Esprit on myös samaa sorttia. Tuntuu että näissä myös vaate on tehty pidemmille ihmisille kuin muissa merkeissä.

Suomalaisissa vaatteissa, jos niitä enää montaa merkkiä on, löytyy hieman väljempi mitoitus lantiosta.

Briteissä on yleensä pikkuisen enemmän väljyyttä rinnan ja lantion kohdalla. Myös Indiskalla on vähän muodokkaampi mitat, koskapa sopivat mulle.

Jos on siro yläosa, ranskalaiset ja italialaiset merkit voivat istua paremmin.

Saksalaiset perusmerkit kuten S. Oliver ja Betty Barclay ovat myös väljemmin mitoitettu.

Sitten on vielä joissain vaatteissa ns. D-mitoitusta eli sopii lyhyemmälle ja leveämmälle. Mutta taitaa suomal. vaatteissa olla enää joissain harvoissa urheiluvaatteissa...

Vierailija
64/68 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 23:55"]

92/68/92 on mitat ja käytän 40/42 kokoja. Aika erikoista että noin isoilla mitoilla käytätte samaa, mistä ostatte vaatteenne?

[/quote]

Kun mulla oli samat mitat kuin sulla niin käytin yläosissa kokoa 36 ja alaosassa kokoa 38. Mutta oon 165cm pitkä, sä oot varmaan paljon pidempi sitten? Ja kyllähän se vartalon muotokin on tietysti erilainen vaikka samat mitat onkin, mulla on esim. kapeat hartiat ja hoikat jalat eikä ne näy noissa mitoissa.

Vierailija
65/68 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän valmistajasta riippuen, olen nyt kokoa 40/42, ja yläosien suhteen kyllä jopa 38.

Mittani ovat 168 cm/64 kg, 97cm -81 cm -97 cm. Hartiat 38 cm ja lahkeen sisäpituus 81 cm. Kaapissani on tällä hetkellä usea ennen raskautta (mitat olivat noin 96-76-94, tarkistin nämä usein ennenkuin tilasin vaatteita  netistä) ostettu  pari Zaran ja H&M:n koon 40 housuja, jotka kiristävät vyötäröltä ja muodostavat "kamelinvarpaan" haaraväliin. Samoin vähän kinhaavia koon 38 housuja esim. Part Twolta ja In Wearilta. Yläosissa saan nyt päälle raskautta ennen ostettuja paitapuseroita, kokoa 38/40 vähän mallista ja valmistajasta riippuen.

Vierailija
66/68 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 00:23"]

Kiitos paljon! Kyselin kun olen 162 pitkä/pätkä ja nyt lihoneena painan 71kg. Vaatteita mulla on kokoja 36-42, osa pieniksi jääneitä, ja nyt on alkanut vaikuttaa siltä että yläosissa kokoni on joskus 44. Säikäytti vähän, kun en ole ajatellut itseäni niin isona ja uteliaisuus heräsi, että minkä kokoisia on oikeasti naiset (niin kuin minä) jotka on mittataulukkojen mukaan 40-42. Taitaa olla niin, että vartalotyyppi vaikuttaa paljon kokovalintaan. ap

[/quote]

Kyllä. Vartalotyyppi on merkitsevämpi juttu kuin kilomäärä. Omppuvartalo ja tiimalasivartaloinen vaativat ihan erikokoisia vaatteita, vaikka painaisivat saman verran ja olisivat yhtä pitkiä.

Vierailija
67/68 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

170cm ja joku 65-70 kiloa... Vaatteista menee koko 38/40 ja M/L, riippuen merkistä. Monissa merkeissä 38 tuntuu liian pieneltä hartioista. Mulla taitaa kans olla iso maha, kun M-koon housut yleensä puristaa mahasta, vaikka reisistä olisi ihan sopivat.

Vierailija
68/68 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 01:14"]

170cm ja joku 65-70 kiloa... Vaatteista menee koko 38/40 ja M/L, riippuen merkistä. Monissa merkeissä 38 tuntuu liian pieneltä hartioista. Mulla taitaa kans olla iso maha, kun M-koon housut yleensä puristaa mahasta, vaikka reisistä olisi ihan sopivat.

[/quote]

Lisätään vielä että näytän keveämmältä kuin olenkaan... Ihmiset usein arvioi mun painoksi 60 kiloa, mikä on aika kummallista kun taitaa tuota tosissaan olla jo lähemmäs 70 kiloa.