Millaiset mitat on 40/42 koon naisella?
Ei siis mittataulukkojen, vaan kokemuksen mukaan.
Millaisia kokoeroja eri kaupoilla on? Siis onko jossain vaatteet mielestäsi ylisuuria/pieniä.
Kommentit (68)
176/68, mitat 96/75/98. Koko vaihtelee merkistä riippuen 40/42.
161/64 kg, 102/74/97. Alaosissa menee yleensä koko 40 tai 42, olen todella persevä, joten yleensä alaosissa onkin vyötärönsuulla se 5 cm ylimääräistä. Yläosista perus topeissa ja venyvissä vaatteissa menee S/M koko. Oikeastihan olisin jotain kokoa XL rintojeni mukaan, mutta silloin vaate on ihan teltta..
Vituttaa olla muodokas. Osta siinä sitten kivoja ja naisellisia, hyvin istuvia vaatteita, kun tissit on 3 vaatekokoa vyötäröä isommat.
Käytän kokoa 40/42. Mitat: 98 - 68 - 98, painan yli 70kg. Ja 163cm pitkä, eli olen ylipainoinen.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 12:16"]
Käytän kokoa 40/42. Mitat: 98 - 68 - 98, painan yli 70kg. Ja 163cm pitkä, eli olen ylipainoinen.
[/quote]
Saatat olla ylipainoinen, mutta mittasi näyttävät ihan hyviltä. Minun pitää pysytellä painoindeksissä 20, koska kaikki menee vyötärölle ja siinä näkyy ja tuntuu jo kilokin ylmääräistä
Pituutta 174 cm ja painoa 68 kg. Vaatekoko 40-42.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 00:41"]
Mun kokemuksen mukaan menee niin että skandinaavisten vaatefirmojen kuteissa on leveät hartiat muuten vaate on kapea tasapaksu putkilo ja hihat ovat kapeat. Kappahl ehkä väljimmin mitoitettu noista. Esprit on myös samaa sorttia. Tuntuu että näissä myös vaate on tehty pidemmille ihmisille kuin muissa merkeissä.
[/quote]
Ilmankos Esprit sopii mulle. Paitsi että mielestäni ne ei ainakaan ole kovin pitkille ihmisille mitoitettu. Espritiltä löytää housuja jopa 30" lahjepituudella, mikä on minulle hyvä mitta silloin kun kyse on housuista, joiden pitää olla juuri sopivat (esim. usein farkuissa ei haittaa vaikka lahje jää ryppyyn, mutta suorissa housuissa haittaa).
-t. 162 cm tasapaksu ja harteikas.
Riippuu myös hyvin paljon siitä, mistä vaatteensa ostaa. Ja minkä mallisia vaatteita käyttää. Mä oon 165 cm pitkä ja painan yli 80 kg mutta vaatteeni on yleensä kokoa 42. Yhdet housut taitaa olla kokoa 44. Painoa on järkyttävän paljon, mutta jostain syystä en näytä niin isolta. Tai näytän kyllä reilusti ylipainoiselta, tottakai, mutta olen aika siro, hartiat ovat kapeat ja suurin osa painosta taitaa olla jaloissa. Housuissa koko on siis yleensä 42-44, yläosa yleensä 40. Enkä todellakaan käytä liian pieniä vaatteita, mutta käytän imartelevia ja itselleni sopivia vaatteita. Eikä tosiaan kaikista merkeistä mene koko 42 päälle, mutta jostain saattaa sitten taas mahtua jopa koko 38 yläosaan.
Ennen käytin kokoja 40-42, olen 170 cm ja painoin 72 kg, muut mitat oli 98-82-98. Housut ja hameet piti olla tuota kokoa, koska oli niin järkyttävä pömppömaha. Laihdutin karppaamalla ja liikkumalla, nyt painan 65 kg, mutta selvästi siis läski on muuttunut lihakseksi ja vartaloni on täysin muuttunut, vaikka paino ei tuo enempää olekaan tippunut. Nyt käytän kokoja 36-38 (joku paita on 40). Muut mitat nyt 97-70-98.
Olen 174cm, kuppikoko 80DD/E ja muut mitat 99-63-96.
Ei näissä nykyvaatteiden kokomerkinnöissä ole enää mitään järkeä, ihan villiä touhua. H&M vaatteissa yläosani on kokoa 44 tai L, Espritin vaatteissa yläosani kokoa 40-42, Zaran vaatteissa yläosani on kokoa L tai XL, monissa kansainvälisissä vähän kalliimmissa vaatemerkeissä yläosa on M tai L, joskus otan XL jos en halua korostaa rintojani ja jos topin malli on muuten pitkä ja kapeahko ettei jää liikaa pussia vyötäröön.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 12:55"]
Ennen käytin kokoja 40-42, olen 170 cm ja painoin 72 kg, muut mitat oli 98-82-98. Housut ja hameet piti olla tuota kokoa, koska oli niin järkyttävä pömppömaha. Laihdutin karppaamalla ja liikkumalla, nyt painan 65 kg, mutta selvästi siis läski on muuttunut lihakseksi ja vartaloni on täysin muuttunut, vaikka paino ei tuo enempää olekaan tippunut. Nyt käytän kokoja 36-38 (joku paita on 40). Muut mitat nyt 97-70-98.
[/quote]
Edelleen noitten mittojen perusteella kokosi on 40 - 42.
No ei ole. Ihan vasta kävin ostamssa uudet farkut ja ne on kokoa 36, edelliset oli 42, koska pienemmät puristivat vyötäröstä (jota mulla ei ollut, vaan oli läskimakkara siinä kohdalla). Lantiosta olen kapea, mutta peppu on pyöreä. Eli tottakai on kiinni housujen mallistakin, kaikista ei sen takia mene tuo 36. Mutta entiset 40-42 housuni tippuvat päältäni!
Sama juttu paidoissa: olen ostanut useita paitoja 38 kokoisena, ennen oli aina 40 ja joskus 42. Laihtuessani ja treenatessani vartaloni malli muuttui aivan valtavasti. Ennen oli lölleröinen läskiselkä, nyt tiukka ja kaikinpuolin pienemmän näköinen. Sen sijaan rinnat tuntuvat kasvaneen. Tiedän, outoa, mutta liivikokoni muuttui 75 d: stä 70 f:ään. Joten sopivan malliset paidat koossa 38 istuvat täydellisesti.
Varmaan vaikeaa uskoa, jos ei ole itselle näin käynyt, mutta minulle kuitenkin näin kävi. Ja vaatteet on ostettu myyjän avustuksella suurin osa, ei mitään halpa halli-vaatteita. t. 59
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 13:09"]Ilmeisesti nyt ovat kireisiin toppeihin ja legginseihin ahtautuvat rouvat liikkeellä. Meneehän se numero 40 päälle jos on venyvää kangasta ja sitten saa uskotella itselleen , että se on normaali koko. Kannattaa joskus sovittaa vaikka istuvaa paitapuseroa.
[/quote]
On hirveästi mallista/valmistajasta kiinni,mulla esim. KappAhlin paidat ovat järkyttäviä säkkejä koossa 40/42,mutta muuten tuo koko menee hyvin. Sitten jostain yläosasta riittää koko S.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 23:47"]Olen 164cm ja 78kg ja käytän noita kokoja. Yläosat 42 ja alaosat 40
[/quote]
Samat muuten mutta painoa 75kg. Olen huomattavan persjalkainen mikä selittää sen että alaosa on pienempi. Vyötärö on n. 80-84cm turvotuksen määrästä riippuen...
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 13:07"]
No ei ole. Ihan vasta kävin ostamssa uudet farkut ja ne on kokoa 36, edelliset oli 42, koska pienemmät puristivat vyötäröstä (jota mulla ei ollut, vaan oli läskimakkara siinä kohdalla). Lantiosta olen kapea, mutta peppu on pyöreä. Eli tottakai on kiinni housujen mallistakin, kaikista ei sen takia mene tuo 36. Mutta entiset 40-42 housuni tippuvat päältäni!
Sama juttu paidoissa: olen ostanut useita paitoja 38 kokoisena, ennen oli aina 40 ja joskus 42. Laihtuessani ja treenatessani vartaloni malli muuttui aivan valtavasti. Ennen oli lölleröinen läskiselkä, nyt tiukka ja kaikinpuolin pienemmän näköinen. Sen sijaan rinnat tuntuvat kasvaneen. Tiedän, outoa, mutta liivikokoni muuttui 75 d: stä 70 f:ään. Joten sopivan malliset paidat koossa 38 istuvat täydellisesti.
Varmaan vaikeaa uskoa, jos ei ole itselle näin käynyt, mutta minulle kuitenkin näin kävi. Ja vaatteet on ostettu myyjän avustuksella suurin osa, ei mitään halpa halli-vaatteita. t. 59
[/quote]
Totta on, että rinnanympärys 97 cm viittaa kokoon 42 ja 98 cm:n lantio kokoon 40, ehkä 38 voisi myös olla sopiva.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 13:07"]
Sen sijaan rinnat tuntuvat kasvaneen. Tiedän, outoa, mutta liivikokoni muuttui 75 d: stä 70 f:ään.
[/quote]
Itse asiassa kuppikoko ei ole kasvanut kuin yhdellä (75D:n rinnakkaiskoko on 70E). Noissa mainituissa siis saman kokoinen kuppi vaikka ympärys on eri. Joten 70F on yhden kuppikoon isompi.
Voisin kuvitella että riippuu myös rasvaprosentista näyttääkö minkä kokoset vaatteet hyviltä. Että jos ois vaikka kokoa 38 mutta tosi paljon rasvaa niin jenkkikset voi näyttää rumilta ja sit taas jos on lihaksikas niin ei näyttäs niin pahalta vaikka olis kokoa pienemmät housut, vaikka ois samat mitat?
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 13:38"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 13:24"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 13:11"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 23:55"]92/68/92 on mitat ja käytän 40/42 kokoja. Aika erikoista että noin isoilla mitoilla käytätte samaa, mistä ostatte vaatteenne? [/quote] tosiaan eriloista että käytän mitoilla 175/75 vastteita 40 koossa. Pitäisikö olla koko 58 ettei herätä ihmetystä? En ole löllö läski jos se mitään selittää.
[/quote]
Muistan itse, että tästä aiheesta on keskusteltu täällä aiemminkin. Joidenkin muodottomiksi lihoneiden vaatekoko on tuo 40-42, itselläni taas on vielä samalla vaatekoolla ihan normaali painoindeksi. Tuota jälkimmäistä on niiden 10 kg ylipainoisten löllyjen hyvin vaikea käsittää.
[/quote]
Miten missin mitoilla voi käyttää noin isoa kokoa???
[/quote]
Hah, kiitos vain, mut aika kaukana oon missin mitoista :D