Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveimmät väärinkirjoitetut sanat

Vierailija
30.08.2014 |

Eli siis sanat, jotka on kirjoitettu noin väärin, että kirjoittajaa tekisi mieli kehoittaa palaamaan takaisin koulunpenkille. Oma inhokkisuosikkini: Jauhenlihakeitto (välillä näkee valitettavasti myös muodossa "jauhen liha keitto"). Joskus vielä olen ilkeä ja kysyn, että mikä helvetin eläin se "jauhe" muka on.

Kommentit (167)

Vierailija
161/167 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 22:37"]

Mulle aina valitetaan kun sanon paremman sijasta hyvempi. Tiedän kyllä, et oikeasti pitäisi sanoa parempi.. Mutta jotenkin juurtunut tapa puheeseen, kirjottaessa käytän oikeaa muotoa.

[/quote]

Kai osaat taivuttaa oikein? Hyvä, hyvempi, hyvin. Tai Para, parempi, paras.
[/quote]

* Paras Parempi Parhain

Et itsekkään näköjään osaa

Vierailija
162/167 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkolainen (piää olla ulkomainen) eihän kotilaistakaan ole!

Myös hyvälle /pahalle maistuva ruoka, pitää olla hyvältä/pahalta.

ruoka voi maisua koiralle hyvältä.:999

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/167 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Silleesti"
Niin ärsyttää kun joku tuon sanoo.

Vierailija
164/167 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin kirjoitettu ei ole yhdyssana.

Vierailija
165/167 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan väärin kirjoitettu mutta yleinen väärä suomennos eli kirjoitetaan "triangelidraama" kun tarkoitetaan kolmiodraamaa. Lisäksi ärsyttää erään bloggaajan käyttämät väännökset tyyliin "ahmein" kun pitäisi kirjoittaa "ahmin" G:n ja D:n käyttö on myös monille vaikeaa: reagtio, orkanisaatio jne.

Vierailija
166/167 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeen hävetti kun kirjoitin VAHINGOSSA potilaspapereihin ibuprofeiini. Mitään ajattelematta, argh! Ja olin jo hyväksynytkin tekstin niin en voinut enää korjatakaan sitä.

Vierailija
167/167 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke"tapletti", lääke"dosentti". Anoppi käyttää aina dosenttia lääkkeidensä säilytykseen. Hehheh. Naurattais ellei ottais niin rankasti päähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi