Hirveimmät väärinkirjoitetut sanat
Eli siis sanat, jotka on kirjoitettu noin väärin, että kirjoittajaa tekisi mieli kehoittaa palaamaan takaisin koulunpenkille. Oma inhokkisuosikkini: Jauhenlihakeitto (välillä näkee valitettavasti myös muodossa "jauhen liha keitto"). Joskus vielä olen ilkeä ja kysyn, että mikä helvetin eläin se "jauhe" muka on.
Kommentit (167)
Ompas ihana, hyvimpäs olet pärjännyt...
Ompa, niimpä...
Ja sitten tämä keksitty imperfekti:
leikin->leikein
tanssin->tanssein ym.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 22:37"]
Mulle aina valitetaan kun sanon paremman sijasta hyvempi. Tiedän kyllä, et oikeasti pitäisi sanoa parempi.. Mutta jotenkin juurtunut tapa puheeseen, kirjottaessa käytän oikeaa muotoa.
[/quote]
Kai osaat taivuttaa oikein? Hyvä, hyvempi, hyvin. Tai Para, parempi, paras.
Kaikki yhdyssanavirheet, joista pahimpina väliviivallisten yhdyssanojen kirjoittaminen yhteen ilman väliviivaa. Esim. teiniikä, päivähoitooikeus,...
Tämä ei ole varsinaisesti sana, mutta päivämäärien kirjoittaminen ilman kuukauden jälkeen tulevaa pistettä. Siis esim. "3.5", ei "3.5.".
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 22:48"]
Kaikki yhdyssanavirheet, joista pahimpina väliviivallisten yhdyssanojen kirjoittaminen yhteen ilman väliviivaa. Esim. teiniikä, päivähoitooikeus,...
Tämä ei ole varsinaisesti sana, mutta päivämäärien kirjoittaminen ilman kuukauden jälkeen tulevaa pistettä. Siis esim. "3.5", ei "3.5.".
[/quote]
Ei kai kuukauden jälkeen tuu pistettä. Vai oonko mä nyt aivan tollo...
Kierrukka.
Aivot nyrjähtää aina tuon äärellä.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 22:52"]
[/quote]
[/quote]
Olet. Niin kuin on nykyään ihan helevetin moni muukin. Väärin kirjoittaminen leviää niin kovin tehokkaasti verrattuna oikein kirjoittamiseen. Kaiken lisäksi tuo on mielestäni aika uusi juttu tuo ilman pistettä kirjoittaminen. Tuntuu välillä, että nykyään isompi osa kirjoittaa sen väärin kuin oikein.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 22:52"]
[/quote]
[/quote]
Se piste merkkaa sitä, että numero on järjestysluku. Kumpi kuulostaa oikeammalta, kolmas viidettä (3.5.) vai kolmas viisi (3.5)?
Mulle aina valitetaan kun sanon paremman sijasta hyvempi. Tiedän kyllä, et oikeasti pitäisi sanoa parempi.. Mutta jotenkin juurtunut tapa puheeseen, kirjottaessa käytän oikeaa muotoa.