Kuinka kauan olet tiennyt helmipuurosta?
Kommentit (101)
Mun kotona sitä ei lapsena ollut, joten kuulin, ja söin, sitä ekaa kertaa kaverini luona. Siellä sitä kutsuttiin linnunsilmäpuuroksi. Nimitys ällötti minua niin paljon, etten ole sitä sen koommin maistanut. :D
Lapsuudesta tuttu (n25), tosin me lapset kutsuttiin sitä kalansilmäpuuroksi :D
Jotain 10 vuotta. Olen paljon yli 40
Tai siis jos olen siitä joskus lapsena tiennyt, olin jo unohtanut että olin tiennyt.
Ehkä 25 v. Olen 35 v. Teen kerta vuoteen, herkkua on.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:37"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:28"] [quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:24"] [quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:20"] Hiilihydraattipitoisempaa ruokaa saa hakea. [/quote] So what syöhän ihmiset karkkiakin ja juovat limua. [/quote]Niin, joillekin niillä syömisillä ei ole mitään väliä. [/quote] No voi mussun mussun. [/quote]En ookaan lihava :) [/quote] Veikkaan että kehenkään lihavuus ei helmipuurosta varsinaisesti johdu.
[/quote]No niinkö tässä on sanottu? Lihavuus johtuu aika varmasti siitä asenteesta, että syömisillä ei ole väliä. Tolle yhdelle on ihan sama, vetääkö helmipuuroa vai karkkia.
Kuulin nyt ekaa kertaa! Pitääpä kokeilla. Onkohan tällaisia reseptejä enemmänkin; suomalaisia ruokia, joita kaikki ei tiedä...?
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:20"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:08"]Jotain 20 vuotta. Ikää on päälle 30. Tiedän myös, että se ei oo ravintoarvollisesti kovin hyvä. [/quote] peittoaa kuitenkin nuudelit
[/quote]Juu, paitsi että nuudelia kyllä saa täysjyväversiona, mitenkäs on ton sun tärkkelysmössön laita?
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 22:11"]
[/quote]Ja vähän siltähän se suussa tuntuukin. Maku on hyvä, mutta ne limaiset pallerot eivät ole mun mieleen.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:20"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:08"]Jotain 20 vuotta. Ikää on päälle 30. Tiedän myös, että se ei oo ravintoarvollisesti kovin hyvä. [/quote] peittoaa kuitenkin nuudelit
[/quote]Juu, paitsi että nuudelia kyllä saa täysjyväversiona, mitenkäs on ton sun tärkkelysmössön laita?
[/quote]
No mitä väliä, kukaan tuskin päivittäin tätäkään vetää.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:20"] [quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:08"]Jotain 20 vuotta. Ikää on päälle 30. Tiedän myös, että se ei oo ravintoarvollisesti kovin hyvä. [/quote] peittoaa kuitenkin nuudelit [/quote]Juu, paitsi että nuudelia kyllä saa täysjyväversiona, mitenkäs on ton sun tärkkelysmössön laita? [/quote] No mitä väliä, kukaan tuskin päivittäin tätäkään vetää.
[/quote]No vissiin jotain väliä, kun tuo ravintotietouden esiin tuominen joillekin meni noin tunteisiin. :D
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:20"] [quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:08"]Jotain 20 vuotta. Ikää on päälle 30. Tiedän myös, että se ei oo ravintoarvollisesti kovin hyvä. [/quote] peittoaa kuitenkin nuudelit [/quote]Juu, paitsi että nuudelia kyllä saa täysjyväversiona, mitenkäs on ton sun tärkkelysmössön laita? [/quote] No mitä väliä, kukaan tuskin päivittäin tätäkään vetää.
[/quote]No vissiin jotain väliä, kun tuo ravintotietouden esiin tuominen joillekin meni noin tunteisiin. :D
[/quote]
En ole sama, eka viestini oli edellinen. Ihmettelen vaan mitä väliä sillä on, tavan puuroon vaihtelua vähän niinkuin mannapuurokin, ei senkään ravintoarvo ole niin korkea mutta joskus ihan ok niitäkin on syödä.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 22:25"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 22:11"]
[/quote]Ja vähän siltähän se suussa tuntuukin. Maku on hyvä, mutta ne limaiset pallerot eivät ole mun mieleen.
[/quote]
Juu, minun siskonikaan ei noista "kalansilmistä" niin pitänyt, niin sitten välillä syötiin vain samettipuuroa, joka muistaakseni oli maultaan samankaltainen. En kuitenkaan ole syönyt kumpaakaan varmaan 15 vuoteen niin voi muistikin tehdä temput tuon maun suhteen :)
oiskohan tuo yhtään samanmakuista kuin lapsena syöty perunapuuro?? se oli taivaallista, äiti keitti kun kinuttiin. teki sen tosin yli jääneestä perunamuusista. oli aivan sileää.
Noin 10v sitten tutustuin ko puuroon anoppilassa, olin silloin 26. En tykännyt..
Aina olen tiennyt, ikää 32 v. Sammakonkutupuuroksi sanoi isoäiti, joka sitä pienenä meille keitteli. Oli muuten hyvää ja monesti olen siitä haaveillut ja suunnitellut itsekin tekeväni, vaan aina se kaupassa unohtuu...
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 22:35"]
oiskohan tuo yhtään samanmakuista kuin lapsena syöty perunapuuro?? se oli taivaallista, äiti keitti kun kinuttiin. teki sen tosin yli jääneestä perunamuusista. oli aivan sileää.
[/quote]Tuskin on. Tuo perunapuuro on varmaan lähempänä perunavelliä. Helmipuuro ei maistu sille yhtään.
Aijai, olin unohtanut koko helmipuuron! Tai helmivelliä se meillä oli, harvinaista herkkua. Isoimmat pallerot olivat muka parhaimpia :D Oon 26-vuotias, puuroa keittänyt äitini on Lapista.
Pitääkin hetimiten tehdä helmivelliä omille muksuille, onkohan se enää yhtä hyvää kuin lapsena..?
En ole ikinä ennen kuullutkaan. 32 v. ja Pohjois-Pohjanmaalta.