Kuinka kauan olet tiennyt helmipuurosta?
Kommentit (101)
Siis mitä siitä pitäisi tietää? Kyllä sitä joskus pikkulapsena olen syönyt kun mumma teki, ja taisi olla jopa koulussakin joskus.
Olen saman ikäinen kuin sinä.
Nyt kuulin eka keraan. Mitä se on?
ikää on 50.
Töissä tehdään vanhuksille aamupuuroksi. En ole maistanut.
Kyllä sitä minun lapsuudessani oli. Ekat muistikuvat tuon puuron syönnistä ovat 30 v takaa, mutta olen toki voinut sitä nuorempanakin syödä.
Noin 20v, samanikäinen olen kuin ap. Ei kuulunut meilläkään lapsuuden juttuihin. Lapsena puurot tulivat jauho- hiutale- tai suurimopusseista ja niitä keitettiin pitkään ja hartaasti. Pikakaurahiutaleet olivat se jalostetuin puurotuote.
Muistan kun silloin parikymppisenä kokeilin helmipuuroa, oli hyvää voisilmän kanssa :)
Helmipuuro on perunaa. Olen töissä siihen tutustunut vuosia sitten.
Ap oppi, kun lapsi rupesi puhumaan miten päiväkodissa on saanut niin ihanaa helmipuuroa.
Jotain 12 v. olin kun kuulin. Hybäähybää.
Oli lapsena suurta herkkua jota sai todella harvoin.
N23
10 vuotta. Päiväkodissa missä työskentelin, lapset tykkäs. Minulle tulee sitä syödessä vahva mielikuva siitä millaista sammakonnutu on suussa :P
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 20:43"]10 vuotta. Päiväkodissa missä työskentelin, lapset tykkäs. Minulle tulee sitä syödessä vahva mielikuva siitä millaista sammakonnutu on suussa :P
[/quote] ikäni 35
Olen syönyt sitä lapsena 40v sitten ja yllätyin kun näin sitä yhtenä päivänä kaupassa
30 vuotta sitten, olen 35v. Miksi kysyt?
Siksipä kyselin, kun minusta on outoa, etten ollut moisesta ikinä kuullut ennen tätä lapsen päiväkotiaikaa. Onkohan joku läntinen innovaatio?
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 20:37"]
Nyt kuulin eka keraan. Mitä se on?
ikää on 50.
[/quote]
Jo alle kouluikäisenä tiesin, että on olemassa ruokalaji nimeltä helmipuuro, ja olen 51-vuotias.
Olen kuullut nimityksen, mutta en tiedä yhtään, mitä se on. Lapsuudesta ovat tuttuja vain kaura-, joulu-, riisi-, manna- ja vispipuurot.
Oon 31 ja pienestä lapsesta asti tiennyt.
Siitä asti kun olin pieni! Äiti teki ihan parasta helmipuuroa, nami! Olen saanut melkein yhtä hyvää itse tehtyä. Mutta ainahan kaikki maistuu paremmalta äidin tekemänä :) tästä aikaa reippaasti yli 20 vuotta.
Oon kuullu. Mitä se on?