Kuinka kauan olet tiennyt helmipuurosta?
Kommentit (101)
Olen 50 ja muistan kerran lapsena syöneeni sitä kotona. Olen syönyt muutaman kerran nyt aikuisena enkä pidä siitä. Muistuttaa liikaa sammakonkutua. Tuskin on ravintoarvoltaan kovin kummoista.
Epäilemättä jostain alle puolivuotiaasta, ja se tekee noin 43 v 2 kk.
Niin kauan kun muistan niin olen Helmi puuron tiennyt. Isoäitini laittoi Helmiä myös omenariisipuuron sekaan , vie vetisyyden pois puurosta, näin teen puuron itsekkin.
Helmipuuro on sairaan hyvää. Minä, neiti 25w kiikutan välillä äidin luokse helmiryynejä ja maitoja ja pyydän nätisti jos se tekisi mulle puuroa :) En mä itse saa siitä niin hyvää kuin se vaikka se on yrittänyt opettaa muakin puuron saloihin. Lapsenikin tykkää puurosta. ukko ei hirveemmin välitä sen ulkonäön takia (toisaalta, onko mikään puuro hirmu hyvän näköistä). :)
Jep, oon 41 ja syönyt sitä lapsena. Tehnyt omilleni satunnaisesti. Kiehauta maitoa teflonkattilassa. Vispaa joukkoon Helmi-ryynejä. Mitä enemmän, sitä paksumpaa. Keitä miedolla lämmöllä ja hämmennä. Tulee valmista alle 10 min. Suolaa ja voi silmä. Nam
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:08"]Jotain 20 vuotta. Ikää on päälle 30. Tiedän myös, että se ei oo ravintoarvollisesti kovin hyvä.
[/quote]
peittoaa kuitenkin nuudelit
Hiilihydraattipitoisempaa ruokaa saa hakea.
varmaan koko ikäni ja olen 40 vuotta. Kotona syötiin aina sunnuntaina ja hyvää oli. Nykyään en ole tehnyt sitä eikä lapseni ole maistanut koskaan.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:20"]
[/quote]
So what syöhän ihmiset karkkiakin ja juovat limua.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:24"]
[/quote]
[/quote]Niin, joillekin niillä syömisillä ei ole mitään väliä.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 20:57"]
Olen luullut että se on ollut normaali ruoka silloin "ennenvanhaan" ja että kaikki nelikymppiset ja sitä vanhemmat tietävät siitä "automaattisesti".
[/quote]
Ekaa kertaa kuulen. Olen 45-vuotias ja Itä-Suomesta umpimaaseudulta kotoisin.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:24"]
[/quote]
[/quote]Niin, joillekin niillä syömisillä ei ole mitään väliä.
[/quote]
No voi mussun mussun.
En muista kuulleeni ennen tätä ketjua. Olen 31-vuotias ja Itä-Suomesta.
Ainakin 34 vuotta eli liian kauan. Joka kerta tarhan"tätien" kanssa sama taistelu, kun ko. suomalaisen gurmeen huipentuma aiheutti oksennusrefleksin jo pieninäkin annoksina. Noh, onneksi sitten alkoi koulu ja loppui tuo helmivellillä kidutus.
Huh, vieläkin puistattaa..
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:28"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:24"] [quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:20"] Hiilihydraattipitoisempaa ruokaa saa hakea. [/quote] So what syöhän ihmiset karkkiakin ja juovat limua. [/quote]Niin, joillekin niillä syömisillä ei ole mitään väliä. [/quote] No voi mussun mussun.
[/quote]En ookaan lihava :)
Helmisuurimoiden nimellä myydään, puuro-osastolla.
Niksi on Se, että maidon pitää kiehua kun suurimot sirotellaan. Muuten niistä ei tule "sammakonkutua".
Ja suurimot pitää ripotella vähitellen, ettei tuu klönttimäistä.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:28"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:24"] [quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:20"] Hiilihydraattipitoisempaa ruokaa saa hakea. [/quote] So what syöhän ihmiset karkkiakin ja juovat limua. [/quote]Niin, joillekin niillä syömisillä ei ole mitään väliä. [/quote] No voi mussun mussun.
[/quote]En ookaan lihava :)
[/quote]
Veikkaan että kehenkään lihavuus ei helmipuurosta varsinaisesti johdu.
Olen syönyt joka päivä lapsena. Nyt myös 4v poikani herkku! Synnyin -76
http://m.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/ruoka/reseptit/helmipuuro
Nam