Mikä teitä naisia oikein kiehtoo
pankkimiehissä?
Pakko kysyä näin lauantai-illan kunniaksi. Kysymys nousi pintaan kun kaveri lähetti taas kuvan uudesta muijasta.
Olemme molemmat saman ikäisiä, saman tason tehtävissä ja tienaan itse hiukan enemmän! Ulkonäöllisestikin aika lailla samaa sarjaa. Mutta erona se, että kaveri on finanssialalla ja minä teknologiateollisuuden palveluksessa. Kaverilla on naisia vaikka kuinka paljon, minulla hädin tuskin lainkaan. Saman ilmiön olen havainnut hänen kollegojensa kanssa: kauniita naisia riittää.
Luulevatko naiset, että tavan back office -miehet pankissa tienaa jotain ökysummia ja 'menestyneet' insinöörit teollisuudessa eivät?
Korostan: en syytä ketään mistään (kukin kiinnostukoon mistä haluaa tietysti) mutta tämä on nyt alkanut kaihertaa mieltä niinsanotusti :D
Kommentit (57)
Jos haluat naisen joka lähtee mukaasi tilisi takia, niin näytä sille palkkakuittisi.
Eipä kiinnosta miehen ammatti tai palkkakaan. Luonne on se juttu, toisena tulee ulkonäkö (ei tarvitse olla edes huitsin komea, kunhan on jollain tavalla kivan näköinen). Kolmanneksi olisi hyvä osata käytännön töitä mitä enemmän sen parempi. Vaikka itsekin osaan huoltaa yhtä ja toista, niin ei olisi kiva jos yksin saisin hoitaa kaiken renkaiden vaihdosta nurmikon leikkuuseen. Muita toiveita minulla ei ole. Ammatti ja varallisuus eivät merkkaa to-del-la-kaan yhtään mitään - olkoon professori tai strippari, jos luonne on hyvä ja nuo kaksi muuta jotakuinkin kunnossa, niin hyvin kelpaa.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 18:39"]
Just, eli sulla oletuksena on, että naisia kiinnostaa vain miehen rahat ja ala millä työskentelee? Haha.
Eli tosiaan. Kaverisi on todennäköisesti: komeampi, sosiaalisesti lahjakkaampi ja itsevarmempi. Siinä ne, millä saa kovan tason naisia (eli kauneimpia).
[/quote]
Ehkä sitten on komeampi. Sen kuitenkin tiedän, että mitään varsinaisia komistuksia ei olla kumpikaan. Kyllä sellaisen tunnistaa miehenäkin.
Tuohon mitä naiset haluavat en ota sen enempää kantaa.
AP
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 18:47"]
Ainakin ap:n mittapuun mukaan naista ei arvoteta kuin kauneuden mukaan (mikä on omasta mielestäni myös sääli).
[/quote]
Ja mistä sait tuollaisen käsityksen?
Yritin olla mahdollisimman sovitteleva aloituksessa, että saisin asiallisia vastauksia (joita on kyllä tullutkin, kiitos niistä) enkä suututtaisi ketään :D
AP
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 18:54"]
Ainakin ap:n mittapuun mukaan naista ei arvoteta kuin kauneuden mukaan (mikä on omasta mielestäni myös sääli).
[/quote]
Yritin olla mahdollisimman sovitteleva aloituksessa, että saisin asiallisia vastauksia (joita on kyllä tullutkin, kiitos niistä) enkä suututtaisi ketään :D
AP
[/quote]
"Kaverilla on naisia vaikka kuinka paljon, minulla hädin tuskin lainkaan. Saman ilmiön olen havainnut hänen kollegojensa kanssa: kauniita naisia riittää."
Tässähän tää tulikin :) Sanottakoon, että en tosiaankaan suuttunut, pisti vain silmään.
Insinöörit on hankalampia ja persoonallisempia, mikä ei ole hyvä juttu sosiaalisen elämän kannalta. Kannattaa olla mahdollisimman keskitienkulkija, koska silloin on hyvä tyyppi useamman mielestä. Voit ajatella että kelpaat ehkä joka kolmannelle naiselle, kun taas kaverisi kävisi jokaiselle.
Jos se seurustelee kollegojensa kanssa, niin tietenkin ne on hyvännäköisiä, koska sillä alalla panostetaan enemmän ulkonäköön?
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 18:54"]
[/quote]
AP
[/quote]Eli mitä jätit kertomatta?
Koska insinööri on epäseksikäs ammatti, pankkitäti vähemmän. Lisäksi myyntityön ihmiset ovat sosiaalisia.
Mies
Minulle on jäänyt tältä palstalta mieleen jonkun IT-naisen tilitys pariutumisen vaikeudesta, vaikka on miesvaltaisella alalla ja luulisi, että miehiä riittää. Mutta kun ovat niin hiljaisia ja ujoja, vaikeasti lähestyttäviä.
Minua kiinnostaisi myös tämän ap:n sosiaaliset taidot. Ottaisin vävyksi mieluummin insinöörin kuin ekonomin ja tyttökin on enemmän tieteisiin päin kuin rahantekoon kallellaan. Onko minun tytöllä mitään toivoa, jos nämä saman alan ihmiset haaveilevat jostain tyhjäpäisistä hempukoista?
Niin ja naisen taso=ulkonäkö.
Mies
Jos olet vähänkään lukenut mammapalstaa, niin luulisi sinun tietävän että av-mammoille raha on kaikki kaikessa.
-ensitreffeistä alkaen
-mies maksaa kaiken
-miehen lompakolla saa loisia
-erotilanteessa miehelle ei jää edes kalsareita jalkaan, koska omaisuus kuuluu av-mammalle
-miehen kuolemaakin on sopivaa toivoa, koska miehen omaisuus
-vieraan miehen lapsenkin voi miehen velvoittaa maksamaan täysi-ikäiseksi kun ei suostu isyystestiin
-miestä voi kiristää lapsilla tai alapäällä , taloudellinen hyöty aina mielessä
Sana pankki kuulostaa av-mamman mielestä ihanalta, samoin kuin miehen lompakko!
Ehkä te olette kumpikin mulkkuja, mutta kaverisi vain osaa peittää sen paremmin? Tämä siis ap:lle.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 19:05"]
Minulle on jäänyt tältä palstalta mieleen jonkun IT-naisen tilitys pariutumisen vaikeudesta, vaikka on miesvaltaisella alalla ja luulisi, että miehiä riittää. Mutta kun ovat niin hiljaisia ja ujoja, vaikeasti lähestyttäviä.
Minua kiinnostaisi myös tämän ap:n sosiaaliset taidot. Ottaisin vävyksi mieluummin insinöörin kuin ekonomin ja tyttökin on enemmän tieteisiin päin kuin rahantekoon kallellaan. Onko minun tytöllä mitään toivoa, jos nämä saman alan ihmiset haaveilevat jostain tyhjäpäisistä hempukoista?
[/quote]
Tuota sosiaalisuutta toistellaan usein.
Eikö muka ole olemassa naisia, jotka tahtoisivat rauhallisemman - jopa hieman jäyhän - miehen? Eikö kukaan nainen ole itse sellainen? Kaikkiko oikeasti haaveilevat jostain Stubbista? Luulisi ettei ainakaan itse toisenlaisella luonteella varustettu nainen jaksaisi sellaista kumppanina. Tiedä näistä sitten.
Mitä omiin sosiaalisiin taitoihini tulee, niin sanoisin niiden olevan normaalit. Nytkin tosin kävin yksin metsässä juoksemassa (ja nautin siitä), jos se nyt jotakin kertoo. Työssäni kommunikoin ihmisten - myös asiakkaiden - kanssa päivittäin, eikä siinä ole mitään ongelmaa.
AP
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 19:03"]
Koska insinööri on epäseksikäs ammatti, pankkitäti vähemmän. Lisäksi myyntityön ihmiset ovat sosiaalisia.
Mies
[/quote]
Olen koulutukseltani insinööri. Ei se minun tehtävänimikkeeni (ammattini) ole.
Mikä siis tekee eron sen välille, että on esim. project manager Nordeassa tai project manager Nokiassa?
AP
Mun mies on insinööri ja en vaihtaisi . Joten en osaa sanoa miksi sinulle ei löydy naista, tuskin se kuitenkaan ammattiin liittyy.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 20:14"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 19:05"]
[/quote]
Tuota sosiaalisuutta toistellaan usein.
Eikö muka ole olemassa naisia, jotka tahtoisivat rauhallisemman - jopa hieman jäyhän - miehen? Eikö kukaan nainen ole itse sellainen? Kaikkiko oikeasti haaveilevat jostain Stubbista? Luulisi ettei ainakaan itse toisenlaisella luonteella varustettu nainen jaksaisi sellaista kumppanina. Tiedä näistä sitten.
Mitä omiin sosiaalisiin taitoihini tulee, niin sanoisin niiden olevan normaalit. Nytkin tosin kävin yksin metsässä juoksemassa (ja nautin siitä), jos se nyt jotakin kertoo. Työssäni kommunikoin ihmisten - myös asiakkaiden - kanssa päivittäin, eikä siinä ole mitään ongelmaa.
AP
[/quote]
Kyllä jäyhätkin saavat naisen, mutta eivät kymmeniä naisia. Erota nuo toisistaan. Käytännössä jokainen saa jonkun, mutta kaikki eivät saa lukuisia kaunottaria. Pienellä ryhmällä miehistä on kymmeniä kumppaneita ja enemmänkin. Lopuilla on yhden käden sormilla laskettavissa. Silti heilläkin on joku.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 20:22"]
Mun mies on insinööri ja en vaihtaisi . Joten en osaa sanoa miksi sinulle ei löydy naista, tuskin se kuitenkaan ammattiin liittyy.
[/quote]
Ei kyse ole välttämättä siitä, ettei löytyisi, vaan siitä, että tämä kaveri vaihtaa naista kuin sukkia kun taas minulla ei olisi tuollaiseen mahdollisuutta.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 19:03"]
Mies
[/quote]
Olen koulutukseltani insinööri. Ei se minun tehtävänimikkeeni (ammattini) ole.
Mikä siis tekee eron sen välille, että on esim. project manager Nordeassa tai project manager Nokiassa?
AP
[/quote]
Kuinka paljon teet myyntityötä tai siihen verrattavaa vaikuttamista ns. kestitystä? Muillekin kuin toisille insinööreille? Iso osa liikemiehistähän joutuu juhlimaan työkseen.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 18:43"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 18:39"]
Just, eli sulla oletuksena on, että naisia kiinnostaa vain miehen rahat ja ala millä työskentelee? Haha.
Eli tosiaan. Kaverisi on todennäköisesti: komeampi, sosiaalisesti lahjakkaampi ja itsevarmempi. Siinä ne, millä saa kovan tason naisia (eli kauneimpia).
[/quote]Kovan tason naiset = älykkäitä+kauniita. Pelkkä kauneus ei tee naisesta kovatasoista.
[/quote]