Kuinka usein ostat uuden puhelimen?
Kommentit (240)
Nuorin tyttäreni sai ekan puhelimen, Nokia 3310, jouluna 2000, siis 21 vuotta sitten. Perin sen häneltä parin vuoden päästä. Siitä asti pelittänyt täysin. Akkujakin saa vielä ja muutenkin täyttää kaikki mun tarpeeni puhelimen suhteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran vuodessa, työnantaja maksaa joka vuosi uuden puhelimen, entiset myyn.
Miksi työnantaja maksaa siviilikäytössä olevan puhelimesi? Missä olet töissä?
Miksi ei maksaisi. Meille firma maksaa kahden sim-kortin puhelimet niin ollaan kotonakin tavoitettavissa työnumerosta.
Oma vaihtoväli on n. 5 vuotta.
Yleensä vastaan tulee ennemmin tietoturva kuin puhelimen varsinainen käyttökelpoisuus.
Nykyinenkin puhelin on ostettu 2017 ja toimii edelleen, muttei saa enää päivityksiä joten alkaa olla ajankohtaista taas vaihtaa.
Puhelimella ei tule kyllä tätä nykyä tehtyä enää oikein mitään vaativaa hommaa pl. ehkä joku satunnainen työpöydän etäkäyttö eikä siihenkään varsinaista rautaa tarvita, vaan vakaa verkkoyhteys on tärkeämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran vuodessa, työnantaja maksaa joka vuosi uuden puhelimen, entiset myyn.
Miksi työnantaja maksaa siviilikäytössä olevan puhelimesi? Missä olet töissä?
Miksi ei maksaisi. Meille firma maksaa kahden sim-kortin puhelimet niin ollaan kotonakin tavoitettavissa työnumerosta.
Saatkos palkkaa päivystysajalta vai oletko etänä?
Puhelimeni on 13 vuotta vanha Nokia. Toimii edelleen, sillä voi soittaa ja lähettää viestejä. Älykännykkää en hanki ja vanhalla menen tappiin asti. Minun rahojani nämä markkinamiehet eivät saa typerillä älypuhelimillaan. Naureskelen aikuisille ihmisille, jotka tuijottelevat näitä tyhmiä kännyköitään tuolla kaduilla ja kaupoissa. Ovat typerän ja yksinkertaisen oloisia. Elämä koostuu markkinamiehen markkinoimasta laitteesta, omat aivot voikin sitten unohtaa ja oman ajattelun.
Kun vanha ei enää toimi. Ennen ekaa kosketusnäyttöpuhelintani 2019 ostin vuodeksi 69€:n halvan Beafon-näppäinpuhelimen, koska en suostunut ostamaan androidia ja iPhoneen ei ollut heti varaa. Halusin myös Apple Watchin samalla, joten uusimista varten piti olla noin 1200€.
Eli silloin käytin sitä Beafon-puhelinta vain noin vuoden, muuten mulla kestää puhelin 10:kin vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Puhelimeni on 13 vuotta vanha Nokia. Toimii edelleen, sillä voi soittaa ja lähettää viestejä. Älykännykkää en hanki ja vanhalla menen tappiin asti. Minun rahojani nämä markkinamiehet eivät saa typerillä älypuhelimillaan. Naureskelen aikuisille ihmisille, jotka tuijottelevat näitä tyhmiä kännyköitään tuolla kaduilla ja kaupoissa. Ovat typerän ja yksinkertaisen oloisia. Elämä koostuu markkinamiehen markkinoimasta laitteesta, omat aivot voikin sitten unohtaa ja oman ajattelun.
Mmmmmm..... Yksi filee muutosvastarintaa mediumina kanttarellikastikkeella kiitos.
Jälkiruuaksi voisin ottaa kauhallisen perusteetonta ylemmyydentunnetta. <3
Vaihdan aina uuden kun olen saanut sossusta maksisitoomuksen. Ihan kivasti viimevuosina saanutkin. Uusi on aina uusi.
Yleensä vähintään 5 vuotta eli kun vanha joko hajoaa tai on täysin obsolete. Nyt otin alle 3v välillä, koska halusin 5G:n ja langattoman latauksen. Android auto syö akkua niin paljon, että auton Qi-tuki tulee tarpeeseen.
Ostan uuden kun edellinen menee rikki. Samsungin puhelimeni ovat yleensä kestäneet n. kaksi vuotta, ennen kuin on pitänyt uusia. Ja yleensä siis siitä syystä että näyttö on hajonnut lopulta niin pahasti, ettei haljenneenakaan enää toimi.
Kestävin puhelimeni oli iPhone 5, se kesti yli 4 vuotta kunnes akku alkoi mennä huonoksi. Näyttö ei siitä haljennut missään vaiheessa.
Mun eka iPhone kesti neljä ja puoli vuotta. Ostan uuden vasta, kun vanha hajoaa
Vierailija kirjoitti:
Ostin Nokian viime vuonna.Aivan tosi huono joten ostin ipadin.
Oliko sunkin Nokiassa se ominaisuus, että viestiä kirjoittaessa puhelin muutti koko ajan sanoja omin päin? Kaikki piti tarkistaa kahteen kertaan ja korjata, ennen kuin pystyi lähettämään viestin. Homma meni suunnilleen niin, että kun kirjoitit viestin: "Kävin lenkillä. Ulkona oli hieno ilma." Ja puhelin muutti viestin muotoon: "Kävin sukeltamassa. Valtameressä näkyi suuria haita ja valaita." Ei nyt noin, mutta melkein.😅
Ostin nykyisen puhelimeni vuonna 2008. Varmaan lähivuosina pitää hommata joku uusi, katsotaan nyt, kauanko tämä kestää.
Suunnilleen kolmen vuoden välein. Yleensä syynä on se, että akku ei vain toimi enää, edellisessä puhelimessa meni akku sadasta nollaan alle tunnissa. Puhelimet alkavat yleensä siinä kolmen vuoden iässä reistailemaan muutenkin, sovellukset heittävät ulos jne. Ne on varmaan suunniteltu hajoamaan. Nykyinen puhelimeni on 2,5 vuotta vanha ja toimii toistaiseksi hyvin.
Ostaakos vaimosi teille samanväriset tuulipuvutkin?