Kuinka usein ostat uuden puhelimen?
Kommentit (240)
Itse ostan, kun vanha menee rikki. Välillä mies saa töistä uuden, vaihtaa ylityöt puhelimeen, silloin nopeammin.
Väh 5 v on kestänyt jokainen
Edellisen puhelimen kosketusnäytän pilasin hinkkaamalla sitä kostealla liinalla. Se puhelin kesti 2 vuotta. Olisin halunnut vaihtaa siihen kosketusnäytön, mutta se olisi maksanut enemmän kuin uusi puhelin, ja raha kun on minulle rajoite, niin pakko oli tehdä se huonompi valinta. Edellinen puhelin kesti 8 vuotta, sitä aikaisempi 10 vuotta.
Varsinkin aikaisemmin kaveritkin nauroivat vanhoille puhelimilleni, minä taas naureskelin heidän kalliille puhelimilleen, joita he varsinkin nuorempana tuppasivat hukkailemaan, rikkomaan jne. Itse ostan aina halvan luurin, yleensä seuraavana vuonna ei minun puhelintani edes saisi mistään.
työnantaja maksaa uuden puhelimen 3 vuoden välein, silloin vaihdan.
Vierailija kirjoitti:
Kun vanha hajoaa. Näköjään noin neljän, viiden vuoden välein.
Sama juttu minullakin.
Kun entinen lakkaa toimimasta. Nykyinen luuri on kolmas mikä minulla on ollut, ensimmäisen sain vuonna 1998. Tosin uusi täytynee hankkia piakkoin, kun tämä nykyinen on alkanut syödä akkua selittämättömästä (lue: ohjelmallisesta) syystä niin että se menee parissa tunnissa tyhjiin laturista irrotuksen jälkeen, vaikka olisi lentokonemoodissa (eli ei yhteydessä verkkoon). Periaatteessa lankapuhelin tällä hetkellä.
Firma ostaa aika ajoin, näin ollut koko työuran ajan.
Olen 31-vuotias ja en ole vielä ostanut yhtään puhelinta. Isä osti minulle puhelimen kun olin vielä lukiolainen ja myöhemmin vaihdoin sen tutun lahjoittamaan vanhaan puhelimeen. Älypuhelimia en halua koskaan itselleni, ne kun eivät taida kestääkään niin pitkään kuin tyhmemmät serkkunsa.
Älytön Doro viiden vuoden välein. Sen ne yleensä kestävät.
Tonnin älypuhelin aina kun uusi julkaistaan.
Aina kun vanha hajoaa tai varastetaan eli n. viisi kertaa vuodessa.
Siten kun vanha hajoaa tai akun kesto lyhenee liikaa. Yleensä mun puhelimet on kestäneet 3-4 vuotta, jotkut pidempäänkin.
2003 eka, mutta se putosi kusialtaaseen armon kesänä 2009 joten sillon toka. Joskus 2012-2014 hajosi se toinen puhelin koska oli mennyt täyteen roskaa ja otin käyttöön jo muutaman vuoden kaapissa olleen käyttämättömän phonelimen joka olis saanu j-lahjaksi joitain vuosii aiemmi. Kolmas puhelin putosi hetkeksi rapakkoon viime lokakuussa joten oli pakko ostaa neljäs puheli.
Koska käyttöjärjestelmää ei voi loputtomiin päivittää, niin sitten kun vanhassa alkaa kaikki toiminnot tökkiä. Tosin puhelimen tarkoitus on lähinnä olla yhteydenpitoväline puhelimena, sähköpostin toiminnolla ja tekstiviesteillä. Nettiä tarvitsen lähinnä bussilippujen ja junalippujen hallintaan matkoilla, siis voi puhelimesta ne tarkastajalle näyttää.
Kamera, no mulla ei ole niin huippukallista puhelinta että sen kameran tuottamia kuvia voisi kehua.
Musiikkia en puhelimella kuuntele.
Että mitä sitä suotta jokaisen uuden ominaisuuden perässä juoksisi, sitten vasta kun vanha alkaa olla jo niin ajastaan jälkeen jäänyt ettei oikein kunnolla toimi.
Pitää oikein miettiä? En muista milloin nuo aiemmat puhelimet olen ostanut. Viimeisimmän hankin 3-4 viikkoo sitten. Syynä se, että vanha alkoi sekoilemaan. Viimeisintä pimahtanutta edellinen minulla oli kait vuosikausia sitten ostettu puhelin mutta siinä välissä käytin paria saatuakin ilmaiselintä. Eli kovinkaan montaa kertaa en ole ostanut puhelinta viimeisen 20 vuoden aikana. Oliskohan, että 3-5 vuoden välein vaihdan noin keskimäärin? Jos toimii en vaihda. Käytän aina loppuun asti.
MOntako matkapuhelinta on ollut? Muistanks kaikkia... tämä nykyinen taitaa olla seitsemäs parin kymmenen vuoden aikana.
Pari Nokiaa oli ihan surkeita, pari Nokiaa ihan hyviä, yksi näistä paremmista varastettiin, yksi Samsung oli ihan surkea minun tarpeisiini joten myinkin sen nettikirppisellä melkein heti pois, Huawei oli ihan hyvä mutta kun uutisten mukaan sillä ei olisi erilaisten valtioiden välisten selkkausten vuoksi tulevaisuutta niin tuli vaihdettua Samsung tilalle.
Se Huawei on kyllä edelleenkin tuossa kakkospuhelimena ja herätyskellona... hahah. Siin o paljon kivemmat soitto- ja herätyskelloäänet kuin Samsungilla.
Sitten kun akku heikkenee. Edelliset kesti 2 ja 4 vuotta, kun meni akut.. Tänä vuonna ostin LG ja Moton, niissä on tehokkaat akut.
En ole tarvinnut vähään aikaan ostaa, kun olen saanut miehen vanhan joka on sekin kelvannut
3-4 vuotta siinä menee. Tulee jotain pientä vikaa ja akku alkaa piiputtaan! Päivityksiä ei enää irtoa!