Kuinka usein ostat uuden puhelimen?
Kommentit (240)
En ole punavihreä, enkä nuori, joten uusi luuri tulee kun entinen menee rikki.
Edellinen 2017 Samsung on ihan toimiva, mutta muistitila oli mulle liian pieni. Miehellä käytössä, kun se ei tarvitse montaa sovellusta: pankin, youtuben, nettitelkkarit ja iltapäivälehdet. Sitä edellinen Nokia lakkasi päivittämästä sovelluksia ja lähti kierrätykseen.
Tämä nykyinen Samsung on ollut kaksi vuotta ja tikkaa hyvin. Toivotaan että toimii vielä 2-4 vuotta.
Työnantaja päivittää uuteen n. 3-4 vuoden välein.
Hyvin pärjäisin 5 vuotta vanhallakin, mutta tuo "päivitykset loppuu"-kiristys ajaa aina vaihtamaan.
Täytän pian 50 vuotta. En ole koskaan ostanut itselleni kaupasta uutta puhelinta (eikä kukaan muukaan ole sitä mulle ostanut). Viimeisin luuri tuli hankittua käytettynä pari vuotta sitten, ja siihen on jo uusittu akku ja näyttö.
Halveksin ihmisiä, jotka uusivat puhelimen kerran 1-2 vuoteen vain siksi, että uudempi ja parempi malli on oltava.
Kolmen vuoden välein. Nyt vajaa 2 vuotta vanha ja akku teho jossain 80 prossassa.
Vierailija kirjoitti:
Monet teinit tuntuu ostavan puhelimia vuoden välein ihan vain huvikseen
Ja jotenkin oudosti se vanha hajoa muutaman päivän sisällä siitä, kun on ilmoitettu tarve uudesta ja hienommasta. Outoa.
Kun edellinen on rikki eikä sitä voi tai kannata korjata.
En osta uusia muuten vaan.
Olen ihan yhtä onnellinen, kun on mikä vaan toimiva puhelin, kamera, netti, muistikirja, ääninauhuri, kello ja kalenteri.
2003 eka, nyt 4s menossa. Yksikään ei ole ollut älykänny tai mitään simpukkapuheelin vaan jokin tosi perus. Entisen särkymisen kautti olen aina ollut pakoitettu hankkimaan itselleni uuden. Töärkeintä että puheelinnumerot on tallettanut kynällä papeerille notta voi näppäillä ne uuden puheelimen muistikorttiin
en ole koskaan seurustellut mistään kenenkään kanssi, t neitsytpoikamies melkein40
Vierailija kirjoitti:
Akku hyytyy tai jotain tarvittavaa ohjelmistoa ei saa ladattua.
Nykyinen on 3-vuotias ja en vaihda ennenkuin saa taas alle 5" taskuun mahtuvia näyttöjä, ennemmin sitten virtajohdossa kiinni jatkuvasti.
Teinin puhelin on saman ikäinen, eka joka hänelle on ostettu uutena.
Nokian hyvinä vuosina mulla oli uusi luuri "koekäytössä" kuukauden välein. Nykyään ei moista jaksaisi kun ensin pitää puhelimeen ladata koko elämänsä.
Pari kk tän kirjoittamisen jälkeen akut oli sekä omassa että teinin puhelimessa niin paskat, että ostin uudet luurit. Kumpaakin pännii taskuun mahtumaton koko ja kummassakin on jo vaihdettu näyttö kun ei nää paskat kestä elämää. Molemmilla elämän ekat pudotuksessa hajonneet puhelimet ja mäkin sentään olen kännykkääni tiputellut vuodesta 1997.
Mies ei ole suostunut vielä ostamaan uutta isonäyttöistä vaan sinnittelee huonon akun kanssa. Akkua ei kannata vaihtaa, kun järjestelmäpäivityksiä ei enää tule.
Vierailija kirjoitti:
Kun edellinen on rikki eikä sitä voi tai kannata korjata.
En osta uusia muuten vaan.
Olen ihan yhtä onnellinen, kun on mikä vaan toimiva puhelin, kamera, netti, muistikirja, ääninauhuri, kello ja kalenteri.
Jatkan. Aiemmin puhelimeen pystyi vaihtamaan akun, nyt ei moniin malleihin.
Viisaampana ostan seuraavan puhelimen akun ja latausportin vaihtomahdollisuudella.
En halua ostaa uutta puhelinta.
Nykyinen puhelin on ollut käytössä kaksi vuotta 9 kuukautta ja toivon, että toimii pitkään ja hyvin.
Kun edellinen hajoaa/ akku ei enää kestä. N. 4-5 vuoden välein olen joutunut vaihtamaan edelliset puhelimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akku hyytyy tai jotain tarvittavaa ohjelmistoa ei saa ladattua.
Nykyinen on 3-vuotias ja en vaihda ennenkuin saa taas alle 5" taskuun mahtuvia näyttöjä, ennemmin sitten virtajohdossa kiinni jatkuvasti.
Teinin puhelin on saman ikäinen, eka joka hänelle on ostettu uutena.
Nokian hyvinä vuosina mulla oli uusi luuri "koekäytössä" kuukauden välein. Nykyään ei moista jaksaisi kun ensin pitää puhelimeen ladata koko elämänsä.Pari kk tän kirjoittamisen jälkeen akut oli sekä omassa että teinin puhelimessa niin paskat, että ostin uudet luurit. Kumpaakin pännii taskuun mahtumaton koko ja kummassakin on jo vaihdettu näyttö kun ei nää paskat kestä elämää. Molemmilla elämän ekat pudotuksessa hajonneet puhelimet ja mäkin sentään olen kännykkääni tiputellut vuodesta 1997.
Mies ei ole suostunut vielä ostamaan uutta isonäyttöistä vaan sinnittelee huonon akun kanssa. Akkua ei kannata vaihtaa, kun järjestelmäpäivityksiä ei enää tule.
Käytössä Samsung 150 euron eli halvemman mallin puhelin vuosimallia 2018.
Pudonnut monia kymmeniä kertoja.
Ei ole panssarilasia. Betonilattialle, parketille, soratielle, lumihankeen. Noin puolessa putoamisista on ollut tavallinen muovinen ohut puhelimen kuori, mikä ei suojaa näytön puolelta yhtään, ja puolessa putoamisista ei ole ollut mitään kuorta. Ei ole ollut mitään puhelinkoteloa. Yksi pieni ja ohut naarmu on näytön nurkassa ja sitä ei näy jos ei kallistele puhelinta tiettyyn asentoon. Kerran ei kastumisen jälkeen toiminut pariin tuntiin, säikähtämisen lisäksi yhtään mitään häiriöitä ei jäänyt. Ehjä. Toimii.
Silloin kun vanha hajoaa tai hidastuu niin ettei sen käyttö ole enää järkevää.
Keskimäärin 2-5 vuoden välein. Nykyinen puhelin on ollut 2 vuotta ja toimii edelleen luin uusi.
Uuden puhelimen olen ostanut viimeksi vuonna 2009.
Miksi niitä puhelimia pitäisi erikseen ostaa. Tarvittaessa saan käyttööni uuden puhelimen työnantajaltani.
Vierailija kirjoitti:
Monet teinit tuntuu ostavan puhelimia vuoden välein ihan vain huvikseen
Siinä opitaan siihen, että raha kasvaa puissa ja pusikossa ja kaiken saa helpolla. Rahan käyttö on sitä, että säästäminen on täysin tuntematon käsite ja heti kun jostain rahaa saa, niin kaikki on pistettävä heti tuulemaan. Sitten alkaa se velan teko, kun palkka on summa X ja menot ovat aina sitä suuremmat, koska kaikki täytyy saada nyt ja heti eikä vasta viidestoista päivä. Euroakaan ei voida säästää, eikä malteta odottaa kahta kuukautta, jolloin jokin summa jotain tiettyä tarkoitusta varten olisi kasassa. Tyhmästi vaan luotolle kaikki. Ostetaan siksi, koska tuttukin osti jne.
No, kyllä sitä sitten on hyvä opetella rahan käyttö fiksuksi, kun on eletty yli varojen, on sata tonnia ulosotossa ja käteisen käyttö on lopetettu, jolloin ei enää voi harrastaa sukan varteen säästämistä. Se on kusinen paikka uo-velallisille, koska nyt vielä uo-velallinen pystyy nostaa tililtä pienen summan jemma varastoon ja säästellä vuoden päivät esim. uutta telkkaria varten. Jokunen vuosi eteenpäin se on mennyttä maailmaa. Sitten se on ohi. Isoveli valvoo, kellä on minkäkin verran rahaa käytössä, ja tileillä ei pysy mikään, kun pankit ottaa miinus korot käyttöön.
Ja sitten itketään ympäristöasioista 🤣🤣