Mitä kukkia sukulainen kuollut
Pitäisi lähteä käymään lesken luona käymään Millaisia kukkia olisi soveliasta viedä
Kommentit (19)
Käytännön mukaan surunvalittelu esitetään kuolemantapauksen jälkeen, ennen hautajaisia, lähettämällä tai viemällä kukkia, johon on liitetty surunvalittelukortti. Surunvalitteluun valittu kimppu kannattaa olla väreiltään hillitty. Valkoinen on yleinen surunvalittelukukkien väri ja korttiin riittää lyhyt lause.
Olen ruusuhullu ja sanoisin aina ruusut, tai tulppaanit. Mutta ei taida sopia viemiseksi?
Älä ota tätä mainoksena, mutta jotain tämän tyylisiä.
https://dataflora.fi/tuote-osasto/kayttotarkoituksen-mukaan/surukotiin/…
Vierailija kirjoitti:
7 ruusun kimppu 130 euroa. Neilikat yhtä kauniita ja halvempia.
Neilikat tuo vahvat neukkuvibat. Ei hyvä.
Monet sanoo valkoisia. Mulla on sukulaisia maassa, jonka nimea ei voi lausua, ja heillä nimenomaan surukukkina pitää olla värikkäitä kukkia, etenkin jos vainaja on aikuinen. Lisäksi eläville pariton määrä, kuolleille parillinen määrä. Mun isotätini oli ERITTÄIN tarkka tästä, ja oli hyvin hämmentynyt suomalaisista kukkalaitteista.
Vierailija kirjoitti:
Käytännön mukaan surunvalittelu esitetään kuolemantapauksen jälkeen, ennen hautajaisia, lähettämällä tai viemällä kukkia, johon on liitetty surunvalittelukortti. Surunvalitteluun valittu kimppu kannattaa olla väreiltään hillitty. Valkoinen on yleinen surunvalittelukukkien väri ja korttiin riittää lyhyt lause.
Jos menee surutaloon ei pakko viedä kukkia , vaan ostaa kauniin suru-adresin.Kirjakaupat, Prisma,Citymarket myy niitä.Jos ei menen postittaa sen.Kaikesta tärkein on mennä,vaikka ilman kukia ymm. Olla hetki edes aidosti läsnä .Tärkein: älypuhelin edes silloin kiinni surutalossa ,pois käsistä taskussa tai kassissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7 ruusun kimppu 130 euroa. Neilikat yhtä kauniita ja halvempia.
Neilikat tuo vahvat neukkuvibat. Ei hyvä.
Neilikat ovat kauniita ja kestäviä.Ei tarvitse ostaa kukkakaupasta. Voit ostaa ihan marketeista niitä.Yleisin suru kukka oli juuri Neilikka Pääkaupunki setu viellä 60-70 jopa 80 luku.Vain rikkaat tuhlasi ruusut ymm
Vierailija kirjoitti:
Monet sanoo valkoisia. Mulla on sukulaisia maassa, jonka nimea ei voi lausua, ja heillä nimenomaan surukukkina pitää olla värikkäitä kukkia, etenkin jos vainaja on aikuinen. Lisäksi eläville pariton määrä, kuolleille parillinen määrä. Mun isotätini oli ERITTÄIN tarkka tästä, ja oli hyvin hämmentynyt suomalaisista kukkalaitteista.
Samoin minä vien/lähetän aina surevalle mahdollisimman värikkään ja ihanan kimpun. Ideahan on osoittaa tukea ja lohdutusta, että hänelle tulisi edes pikkuisen parempi olo raskaasta tilanteessaan.
Ainoastaan lesken aivan kaikkein läheisimmät omaiset voivat tehdä käynnin surutaloon. Kukat voi hankkia sinne toimitettavaksi kukkakaupan kautta, ja jos sellaista ei paikkakunnalla ole, niin surunvalittelukortti toimitetaan postin kautta.
Adressi toimitetaan vasta hautajaisiin, ja sitä käytetään silloin, kun ei itse päästä varsinaiseen hautajaisiin osallistumaan.
Muut kuin oikeat lähiomaiset eivät lähde kolkuttelemaan surutalon ovea.
Kysy kukkakaupasta.