Mikä on pahin tapa jolla sinua on kiusattu/haukuttu?
Nyt kun varsinkin nuorison keskuudessa kiertää tämä #kutsumua haaste, haluaisin kysyä, että mikä on pahin teidän kokema kiusaaminen tai haukkuminen? Nuorten ja lasten keskuudessa tuntuu olevan kovin yleistä kaikki nimettely ja töniminen, mutta kyllä sitä ikävä kyllä huomaa aikuistenkin seurassa työpaikoilla ja muualla :(
Mulla ehkä henk.koht eniten on loukannut kaikki "luuviulu" "hui miten laiha oot", en ikinä itse kommentoisi kenenkään painoa ja en koe, että kenelläkään on oikeutta kommentoida minunkaan painoani. Olen aina ollut laiha ja pysynyt laihana, ilman urheilua ja syömisten vahtimista, koen silti loukkaavana kauhistelut ja piilov*ttuilut omaa painoani kohtaan.
Antakaa kaikkien kukkien kukkia, kyllä meitä tänne maailmaan mahtuu, isoja ja pieniä ja kaikki ollaan yhtä tärkeitä ja ihania <3 :)
Kommentit (61)
Ex-miehen haukkuminen on pahinta mitä oon kuullu, pahempaa kuin vuosien koulukiusaus. Huorittelua, haukkumista, syyttelyä. Pahin oli varmaan, kun se sanoi että pidän bordellia mun kotona, että vien sinne kymmeniä miehiä päivittäin. Myös kun se sanoi etten voi olla päivääkään ilman seksiä ja että varmaan jätän mun lapsen johonkin yksin vaunuihin kun matkalla kotiin pysähdyn panemaan jonkun miehen kanssa puskassa. En uskaltanut sen uhkailun ja manipuloinnin takia jättää suhdetta tai hakea apua.
No näitähän riittää, etenkin kouluaikoina niin paljon etten edes muista, mutta tässä pari pahaa:
- Uusi kouluun tullut poika luuli että olin ihastunut häneen ja nimitteli minua aina lehmäksi ja käski kuolla pois. Huuteli tätä aina minulle kun alkoi välitunti ja opettaja ehti luokasta ulos eikä kuullut mitään. Oli oikein "kiva" ja "helppoa" käydä ala-aste loppuun, mutta pakko oli! vanhempani eivät olisi sallineet sitä, jos olisin keskeyttänyt koulun kiusaamisen takia.
- Minulla oli uusi kallis vaalea kelsitakki päällä talvella ja joku täysin vieras mies pysäytti minut kaupassa ja alkoi pilkkaamaan, kyseli myös olinko paksuna. En ollut edes ylipainoinen joten tuntui tosi väärältä ja hölmöltä, mutta sain sentään sanottua takaisin sille miehelle joka hiljeni. Mutta tämän jälkeen kiinnitin kyllä enemmän huomiota painooni (olin normaalipainoinen) ja annoin/myin takinkin pois että sinne meni 100e Zaran takki, mutta enää en tuollaista hintaa takista maksaisikaan..
- Metrossa kerran minulle täysin vieras nuorempi tyttö tuli ystäviensä kanssa pilkkaamaan minua, istuin täydessä rauhassa kunnes tyttö rupesi huutelemaan että kuvittelenko olevani nätti (niin mitä ihmettä? en kuvittele) ja huusi että minä olen niiiiin vitun ruma aivan hirveän ruman näköinen ja kaikkea tuollaista. Minulla ei ollut edes päällä mitään kovin erikoista, muistaakseni musta takki+farkut eikä yhtään koruja tai muutakaan sellaista. Niin ja koen että olen melko tavallisen näköinen, en mikään superkaunotar mutta en nyt sysirumakaan. Ehkäpä tyttö sekoitti minut johonkin toiseen ihmiseen, kukaties.
- Yhden entisen kaverin kaverimies soitti minulle todella sekopäisen puhelun (en tuntenut miestä ollenkaan) ja haukkui minut heti huoraksi ja sanoi että minusta on tulossa äpärälapsen äiti! toisteli tätä useaan otteeseen ja minä ihmettelin kun en edes ollut raskaana, ilmeisesti mies oli saanut "hieman" väärää tietoa minusta. Oli oikein "kivaa" kuunnella täysin aiheetonta haukkumista asioista, jotka eivät minuun liittyneet..
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 23:46"]No näitähän riittää, etenkin kouluaikoina niin paljon etten edes muista, mutta tässä pari pahaa:
- Uusi kouluun tullut poika luuli että olin ihastunut häneen ja nimitteli minua aina lehmäksi ja käski kuolla pois. Huuteli tätä aina minulle kun alkoi välitunti ja opettaja ehti luokasta ulos eikä kuullut mitään. Oli oikein "kiva" ja "helppoa" käydä ala-aste loppuun, mutta pakko oli! vanhempani eivät olisi sallineet sitä, jos olisin keskeyttänyt koulun kiusaamisen takia.
- Minulla oli uusi kallis vaalea kelsitakki päällä talvella ja joku täysin vieras mies pysäytti minut kaupassa ja alkoi pilkkaamaan, kyseli myös olinko paksuna. En ollut edes ylipainoinen joten tuntui tosi väärältä ja hölmöltä, mutta sain sentään sanottua takaisin sille miehelle joka hiljeni. Mutta tämän jälkeen kiinnitin kyllä enemmän huomiota painooni (olin normaalipainoinen) ja annoin/myin takinkin pois että sinne meni 100e Zaran takki, mutta enää en tuollaista hintaa takista maksaisikaan..
- Metrossa kerran minulle täysin vieras nuorempi tyttö tuli ystäviensä kanssa pilkkaamaan minua, istuin täydessä rauhassa kunnes tyttö rupesi huutelemaan että kuvittelenko olevani nätti (niin mitä ihmettä? en kuvittele) ja huusi että minä olen niiiiin vitun ruma aivan hirveän ruman näköinen ja kaikkea tuollaista. Minulla ei ollut edes päällä mitään kovin erikoista, muistaakseni musta takki+farkut eikä yhtään koruja tai muutakaan sellaista. Niin ja koen että olen melko tavallisen näköinen, en mikään superkaunotar mutta en nyt sysirumakaan. Ehkäpä tyttö sekoitti minut johonkin toiseen ihmiseen, kukaties.
- Yhden entisen kaverin kaverimies soitti minulle todella sekopäisen puhelun (en tuntenut miestä ollenkaan) ja haukkui minut heti huoraksi ja sanoi että minusta on tulossa äpärälapsen äiti! toisteli tätä useaan otteeseen ja minä ihmettelin kun en edes ollut raskaana, ilmeisesti mies oli saanut "hieman" väärää tietoa minusta. Oli oikein "kivaa" kuunnella täysin aiheetonta haukkumista asioista, jotka eivät minuun liittyneet..
[/quote]
No voi että kun sä oot kärsiny!
Huorittelu varmaankin. Olen elämässäni harrastanut seksiä tasan yhden miehen kanssa (avomieheni) jos se nyt kellekään kuuluu. Silti kovin moni mies on katsonut asiakseen haukkua minua huoraksi. Provosoiva ulkonäkö ei voi olla syynä, sillä olen aikamoinen "harmaavarpunen" pukeutumisen ja meikin suhteen. Kaipa se on heidän vastauksensa asialliseen ja ystävälliseen torjuntaan.
-ylä-asteella on haukuttu äitini ammattia, koska siinä ansaitsee niin vähän (laman aikaan, äitini ei ollut käynyt kuin peruskoulun)
-jätetty kaveripiirin ulkopuolelle, loinkin sitten uuden piirin, jonka kanssa pidämme edelleenkin yhteyttä
Poistuessani luokasta (en muista syytä) koko luokka keskusteli siitä kuinka lauta olen.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 00:02"]
Huorittelu varmaankin. Olen elämässäni harrastanut seksiä tasan yhden miehen kanssa (avomieheni) jos se nyt kellekään kuuluu. Silti kovin moni mies on katsonut asiakseen haukkua minua huoraksi. Provosoiva ulkonäkö ei voi olla syynä, sillä olen aikamoinen "harmaavarpunen" pukeutumisen ja meikin suhteen. Kaipa se on heidän vastauksensa asialliseen ja ystävälliseen torjuntaan.
[/quote]
Sorry, miinuspeukku vahingossa kännyllä.
"Etsi itselles mies" huusi pelkurimies naamion takaa; tunnistin henkilön kyllä äänestä. En jäänyt selvittämään "tuntemattomalle" parisuhdestatustani, olin arka ja ujo. Olin tuolloin rakastunut silloiseen poikaystävääni, jonka kanssa suunnittelimme naimisiinmenoa. Ujouden takia pilkkaaminen tuntui erityisen pahalta. Ujo ei ole sama kuin tyhmä, vaikken sanonut vastaan pää leikkasi ja leikkaa edelleen. Vanhemmiten olen oppinut, ettei ujouttaan tarvitse edes hävetä. Saan olla millainen olen.
Kasiluokalla kemiantunnilla yksi poika uhkasi heittää jotain happoa naamalleni, kun olin kuulemma niin ruma. Sen jälkeen aloin saada paniikkikohtauksia ja pinnata tunneilta.
Muutenkin sain kuulla vaikka mitä nälvimistä: vaatteista, ulkonäöstä, vanhempien ammateista. Luokkani tytöt olivat välillä kavereitani, välillä puolestaan jättivät minut ulkopuolelle. Opin häpeämään kaikkea itsessäni eikä se häpeä ole poistunut vieläkään, vaikka noista tapahtumista on jo parikymmentä vuotta.
Yksi mies, jota tapailin, haukkui huoraksi, rumaksi, läskiksi ja jälkeenjääneeksi. Eron jälkeen häiriköi ja kiusasi monin tavoin.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 16:27"]
Antakaa kaikkien kukkien kukkia, kyllä meitä tänne maailmaan mahtuu, isoja ja pieniä ja kaikki ollaan yhtä tärkeitä ja ihania <3 :)
[/quote]
Ja kiusaajia ja ilkeitä sairaita ihmisiä joilla on mutterit päässä vähän eri tavoin vireessä, kuten Jooseppi 3v, joka ruttailee perhosia kynsiensä väliin ja nyppii niiltä siivet. Antaa kaikkien kukkien kukkia.
Ex huusi mulle, että "kunpa sä vaan tappaisit itsesi" riidan jälkeen.
On mua teininä ja nuorempanakin jotkut koulukaverit nälvineet, mutta ne eivät ole satuttaneet läheskään niin paljoa.
Rumaksi ja idiootiksi on haukuttu. Kertoo enemmän haukkujasta kuin minusta. Ex halusi alistaa etten lähtisi "mä olen ainut joka sua voi rakastaa/kestää". Jurpo :D
Vieras nainen huusi rovaniemeläisellä uimarannalla minua osoitellen " katsokaa miten lihana nainen". Tämä nainen oli aika pulska, päästään rikki tms.
Täysin vieraat ihmiset ovan haukkuneet rumaksi, tyhmäksi. Baarissa tms.
Läskitonnikeijukainen. Eräs panu parviainen (jkl) ala-asteella vuonna 1980.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 23:49"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 23:46"]No näitähän riittää, etenkin kouluaikoina niin paljon etten edes muista, mutta tässä pari pahaa: - Uusi kouluun tullut poika luuli että olin ihastunut häneen ja nimitteli minua aina lehmäksi ja käski kuolla pois. Huuteli tätä aina minulle kun alkoi välitunti ja opettaja ehti luokasta ulos eikä kuullut mitään. Oli oikein "kiva" ja "helppoa" käydä ala-aste loppuun, mutta pakko oli! vanhempani eivät olisi sallineet sitä, jos olisin keskeyttänyt koulun kiusaamisen takia. - Minulla oli uusi kallis vaalea kelsitakki päällä talvella ja joku täysin vieras mies pysäytti minut kaupassa ja alkoi pilkkaamaan, kyseli myös olinko paksuna. En ollut edes ylipainoinen joten tuntui tosi väärältä ja hölmöltä, mutta sain sentään sanottua takaisin sille miehelle joka hiljeni. Mutta tämän jälkeen kiinnitin kyllä enemmän huomiota painooni (olin normaalipainoinen) ja annoin/myin takinkin pois että sinne meni 100e Zaran takki, mutta enää en tuollaista hintaa takista maksaisikaan.. - Metrossa kerran minulle täysin vieras nuorempi tyttö tuli ystäviensä kanssa pilkkaamaan minua, istuin täydessä rauhassa kunnes tyttö rupesi huutelemaan että kuvittelenko olevani nätti (niin mitä ihmettä? en kuvittele) ja huusi että minä olen niiiiin vitun ruma aivan hirveän ruman näköinen ja kaikkea tuollaista. Minulla ei ollut edes päällä mitään kovin erikoista, muistaakseni musta takki+farkut eikä yhtään koruja tai muutakaan sellaista. Niin ja koen että olen melko tavallisen näköinen, en mikään superkaunotar mutta en nyt sysirumakaan. Ehkäpä tyttö sekoitti minut johonkin toiseen ihmiseen, kukaties. - Yhden entisen kaverin kaverimies soitti minulle todella sekopäisen puhelun (en tuntenut miestä ollenkaan) ja haukkui minut heti huoraksi ja sanoi että minusta on tulossa äpärälapsen äiti! toisteli tätä useaan otteeseen ja minä ihmettelin kun en edes ollut raskaana, ilmeisesti mies oli saanut "hieman" väärää tietoa minusta. Oli oikein "kivaa" kuunnella täysin aiheetonta haukkumista asioista, jotka eivät minuun liittyneet.. [/quote] No voi että kun sä oot kärsiny!
[/quote]
Jaa, sinä taidat olla joku noista kiusaamiseen osallistuneista varmaankin se huutelijatyttö metrossa/hänen äitinsä? oletko kateellinen vai mitä oikein tulet tänne noin kirjoittamaan? tunnetko olosi hyväksi kun menet VIERAILLE huutelemaan kaikkea ilkeää? vai mitä siitä saat palkaksi? Hyvää mieltä ja onnea et ainakaan. Kukaan kiusaaja ei ole aidosti onnellinen, vaan pyrkii purkamaan pahaa oloaan toisten niskaan.. Niin ja tässä oli vain pieni osa kiusaamiseeni liittyen, jätin mainitsematta mm. sen että yksi kiusaaja ei haukkunut mutta käytti fyysistä väkivaltaa ja mursi käteni koulussa että näin "Pienia" kiusaamisjuttuja nämä, ei varmaan saisi täällä kellekään kertoa, vaan käpertyä nurkkaan itkemään sinun mielestäsi. Voi voi mikä av-hyeena..
Ala-asteella eräs luokkatoveri ei jostain syystä pitänyt minusta. Päätti sitten eräänä päivänä tehdä taulukon/listan jossa oli kaikkien luokkatoveriemme nimet allekkain ja minun ja hänen nimensä ylinnä. Sitten kiersi itse listan kanssa ja pyysi kaikkia laittamaan rastin sen nimen alle kumpi on kivempi. Voitte arvata kumpi voitti äänestyksen :, (
Lapset ovat julmia!
Eräässä työpaikassa minua nimiteltiin nimestäni tehdyllä väännöksellä, joka oli aika halventava. Nimittelyyn osallistui myös esimieheni, joka toimi työpaikalla koulutusjohtajana. Esimies saattoi myös kommentoida ulkonäköäni tai olemustani epäasiallisesti.
Monesti kahvitauolla olin pala kurkussa. Kiitollisuudella ajattelen niitä kollegoja, jotka toimivat reilusti. Lopulta onneksi sain uuden työpaikan ja irtisanouduin.
Tuota työpaikkaa edeltävät ja sen jälkeen tulleet työpaikat ovat olleet suorastaan keitaita. Yhtään en ihmettele, ettei oppiöaitoksista saada kiusaamista kitkettyä, kun joissakin se on tapana myös henkilökunnan kesken.
Parikymppisenä silloinen avo sanoi riidellessä että ihan olet kuin isäsi. Isällä on skitsofrenia, eikä ao poju ollut häntä ikinä tavannut, ei tainnut raukka uskaltaa.
Riita päättyi siihen ja parisuhde seuraavana päivänä.