Tein lääkäristä huomautuksen ja tässä vastaus:*valehteliko lääkäri?*
"Pahoittelen että olette kokenut erikoislääkärin xxxxxxxxx asenteen teitä loukkaavana.Seuraava käyntinne on ollut xxxx ja sairauskertomuksen perusteella jatkohoidosta ja suunnitelmasta on tällöin sovittu hyvässä yhteisymmärryksessä."
Viitataanko tällä toisen lääkärin kanssa tehdystä hoitosuunnitelmasta? Mitähän se seuraava lääkärikäynti tähän liittyy, kun sama lääkäri ei ollut paikalla? Jos tällä viitataan huomautuksen aiheuttaneeseen käyntiin, niin en sopinut lääkärin kanssa mitään, vaan lähdin pois ja uusi aika tuli minulle tiedoksi postin kautta.
Kommentit (82)
Eli mistä lääkäri sanoi? Painosta, tupakoinnista/alkoholin käytöstä, useista seksipartnereista? Jostain joka vaikuttaa terveyteen oleellisesti, oletan?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 19:39"]
Paita on kaikesta huolimatta oma valintani, enkä loukkaa sillä ketään.Mutta lääkärin oli pakko sanoa mielipiteensä.Olen kai kyllästynyt huonosti käyttäytyviin lääkäreihin, tämä oli viimeinen niitti. ap
ps.heitin paidan esimerkkinä, koska en halunnut kirjoittaa sanasta sanaan.Kun tekään ette lue sanasta sanaan.
[/quote]
öö, sinä et heittänyt paitaa esimerkkinä. Sinä vaan valehtelit ja höpötit omia keksittyjä fantasiajuttujasi. Ja ei, me emme mitenkään ole antaneet sinulle lupaa valehteluun omalla käytöksellämme.
Oliko se lääkäri vain esimerkki? Entä se kirje? Oikeasti se oli naapurisi, jolle tekstipaidan näyttämisen sijaan haistatti vittua? Ja nyt sait sossusta kirjeen? Ihan vaan noin esimerkkinä siis.
[/quote]
Tämä on ongelma:
"Pahoittelen että olette kokenut erikoislääkärin xxxxxxxxx asenteen teitä loukkaavana.Seuraava käyntinne on ollut xxxx ja sairauskertomuksen perusteella jatkohoidosta ja suunnitelmasta on tällöin sovittu hyvässä yhteisymmärryksessä."
Viitataanko tällä toisen lääkärin kanssa tehdystä hoitosuunnitelmasta? Mitähän se seuraava lääkärikäynti tähän liittyy, kun sama lääkäri ei ollut paikalla? Jos tällä viitataan huomautuksen aiheuttaneeseen käyntiin, niin en sopinut lääkärin kanssa mitään, vaan lähdin pois ja uusi aika tuli minulle tiedoksi postin kautta.
[/quote]
Tämähän nyt tarkoittaa sitä, että viestin kirjoittaja sanoo sinulle:
Anteeksi lääkärin puolesta, että pahoitit mielesi.
Onneksi hoitosi on kuitenkin edistynyt hyvällä tavalla, eikä asia siis estänyt terveydenhoitoasi.
Sehän nyt pitääkin olla noille selvittelijöille se tärkein asia, että saatko tarvitsemaasi hoitoa. Mielipahaasi sitten hoidetaan vaan pahoittelulla. Sitä en osaa viestin perusteella sanoa, onko lääkärille asiasta huomautettu. Jos sellainen henk.koht. asian selvittely ja tilien tasaus sen tietyn lääkärin kanssa oli tavoitteesi, pitäisi varmaan ottaa henk.koht. yhteyttä.
Ratkesiko ongelmasi?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 12:11"]
Eli mistä lääkäri sanoi? Painosta, tupakoinnista/alkoholin käytöstä, useista seksipartnereista? Jostain joka vaikuttaa terveyteen oleellisesti, oletan?
[/quote]
Ei mistään edellä mainituista, ei edes liity terveyteen :D Eikä se ole oleellista mitä sanoi vaan oli selvästi asenteellisen lääkärin oma mielipide, jonka antoi ilmoille.Viralliset pahoittelut täytyy aina antaa potilaalle, mikäli tämä tekee huomautuksen, sehän on selvä.Tutustukaa potilaslakiin, siellä on kirjatut ohjeet asioiden viemiseksi eteenpäin, sekä lääkärin ohjeet kuinka potilaidn kanssa tulisi käyttäytyä ja asioida.Sieltä löytyy mm. kohta jossa hoito täytyy suunnitella potilaan kanssa yhteisymmärryksessä, johon myös tuo epämääräinen vastauskin viittaa. ap
Minä en nyt tiedä mitä muuta / lisää sinä halusit, ap. Kirjeessä on pahoittelut. Jos halusit henk.koht. anteeksipyynnön lääkäriltä, niin sinun on hänen kanssaan keskusteltava, ja on sitten lääkäristä kiinni, pyytääkö.
Olisiko ilmainen laastaripakkaus auttanut? Omakin kokemus on, että joskus lääkärit töksäyttelee ja saattavat olla loukkaavia, ja yhdeltä erikoislääkäriltä tosiaan lähdin itku silmässä kun se oli niin ilkeä (tai itse niin herkkä), mutta ei olis tullut mieleenikään mihinkään valittaa. Jos lääkärillä on yhtään pelisilmää, hän osaa pyytää anteeksi silloin paikalla tai jotenkin pehementää sanojaan jos potilas alkaa itkeä.
Totuus kuitenkin on, että myös lääkärillä voi olla huono päivä ja joskus hän purkaa sitä potilaaseen. Sinulle on kuitenkin esitetty pahoittelut, joten loukkaantumisesi on kuultu ja ymmärretty, ja lääkäri on varmasti joutunut esimiehen puhutteluun. Se siitä.
Keskity nyt omaan hyvinvointiin ja unohda koko juttu.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 12:24"]
[/quote]
Ei mistään edellä mainituista, ei edes liity terveyteen :D Eikä se ole oleellista mitä sanoi vaan oli selvästi asenteellisen lääkärin oma mielipide, jonka antoi ilmoille.Viralliset pahoittelut täytyy aina antaa potilaalle, mikäli tämä tekee huomautuksen, sehän on selvä.Tutustukaa potilaslakiin, siellä on kirjatut ohjeet asioiden viemiseksi eteenpäin, sekä lääkärin ohjeet kuinka potilaidn kanssa tulisi käyttäytyä ja asioida.Sieltä löytyy mm. kohta jossa hoito täytyy suunnitella potilaan kanssa yhteisymmärryksessä, johon myös tuo epämääräinen vastauskin viittaa. ap
[/quote]
No mistä lääkäri sitten asiasta tiesi, ellei se liity terveyteen? Sait pahoittelut, mitä vielä haluat sitten?
Siis kysymys on siitä, että lääkäri on (ehkä ohi suunsa) sanonut jotain, josta ap on pahoittanut mielensä? Ja kirjallisen pahoittelun olet jo saanut?
Mitä halusit valituksellasi saavuttavasi?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 11:57"]
Lääkäri on kyllä saanut huomautuksen asiasta kun olet kerran valituksen tehnyt. Mitä tapahtui, että lähdit vastaanotolta sopimatta mitään? Voisiko kyseessä olla väärinymmärrys?
[/quote]
Purskahdin itkuun ja hävetti mennä varaamaan uutta aikaa.Tuossa vastauksessa ei jännä kyllä ilmene huomautukseen johtaneita syitä, ei siis sanallakaan mainita mitään lääkärin puheista.Minusta lääkäri toimi ammattietiikkansa vastaisesti, mutta ylilääkärin mielestä lääkäri voi näköjään jaella mielipiteitään potilaan elämänvalinnoista/yksityiselämästä jolla ei hoidon kannalta ole mitään tekemistä.Ymmärtäisin jos lääkärin mielipiteellä olisi lääketieteellinen peruste, mutta ei ole. ap
[/quote]
No mitä se lääkäri sanoi?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 12:27"]
Minä en nyt tiedä mitä muuta / lisää sinä halusit, ap. Kirjeessä on pahoittelut. Jos halusit henk.koht. anteeksipyynnön lääkäriltä, niin sinun on hänen kanssaan keskusteltava, ja on sitten lääkäristä kiinni, pyytääkö.
Olisiko ilmainen laastaripakkaus auttanut? Omakin kokemus on, että joskus lääkärit töksäyttelee ja saattavat olla loukkaavia, ja yhdeltä erikoislääkäriltä tosiaan lähdin itku silmässä kun se oli niin ilkeä (tai itse niin herkkä), mutta ei olis tullut mieleenikään mihinkään valittaa. Jos lääkärillä on yhtään pelisilmää, hän osaa pyytää anteeksi silloin paikalla tai jotenkin pehementää sanojaan jos potilas alkaa itkeä.
Totuus kuitenkin on, että myös lääkärillä voi olla huono päivä ja joskus hän purkaa sitä potilaaseen. Sinulle on kuitenkin esitetty pahoittelut, joten loukkaantumisesi on kuultu ja ymmärretty, ja lääkäri on varmasti joutunut esimiehen puhutteluun. Se siitä.
[/quote]
Olethan tutustunut potilaslakiin ja tiedät että huomautukseen täytyy aina antaa vastaus? "Olet kokenut lääkärin asenteen loukkaavana....." En minä pienistä loukkaannu, eikä tapanani ole tehtailla valituksia(tämä oli huomautus, ei valitus!) mutta toivon ettei lääkäri töksäyttele muille mielipiteitään ja tarkoituksella loukkaa ketään.Kyllä sanansa voi aina valita ja huonon päivänsä niellä, mutta lääkärit istuvat pyhillä palleillaan koskemattomina vrt. mikä muu tahansa palveluala.Täälläkin aina vauhkotaan että, mitä sä tänne kirjoitat, tee valitus :D Ja potilasasiamies ehdotti huomautuksen tekemistä , koska se otetaan vakavammin kuin naamatusten jutustelu.Itse olisin halunnut puhua lääkärin kanssa. ap
Potilaskertomukset sinä saat luettavakseen milloin vaan sen pyydät. Se on sinun tietojasi ja sinulla on oikeus luke a se. Lue, niin tiedät mitä lääkäri kirjoitti. Etene sitten sen mukaan mikä parhaalta tuntuu.3
Ap, sinähän aloitit tästä samasta loukkaavasta lääkäristä jo pari ketjua aikaisemmin, mutta kertaakaan et ole sanonut, mitä se lekuri sulle oikein lausui. Kerro nyt! Vaikea tähän muuten on ottaa mitään kantaa.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 12:36"]
[/quote]
Olethan tutustunut potilaslakiin ja tiedät että huomautukseen täytyy aina antaa vastaus? "Olet kokenut lääkärin asenteen loukkaavana....." En minä pienistä loukkaannu, eikä tapanani ole tehtailla valituksia(tämä oli huomautus, ei valitus!) mutta toivon ettei lääkäri töksäyttele muille mielipiteitään ja tarkoituksella loukkaa ketään.Kyllä sanansa voi aina valita ja huonon päivänsä niellä, mutta lääkärit istuvat pyhillä palleillaan koskemattomina vrt. mikä muu tahansa palveluala.Täälläkin aina vauhkotaan että, mitä sä tänne kirjoitat, tee valitus :D Ja potilasasiamies ehdotti huomautuksen tekemistä , koska se otetaan vakavammin kuin naamatusten jutustelu.Itse olisin halunnut puhua lääkärin kanssa. ap
[/quote]
No mitä se sanoi?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 12:28"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 12:24"]
[/quote]
[/quote]
No mistä lääkäri sitten asiasta tiesi, ellei se liity terveyteen? Sait pahoittelut, mitä vielä haluat sitten?
[/quote]
Etkö tiedä että lääkärit kirjaavat myös muita kuin terveydellisiä asioita potilaskertomuksiin? :O
aivan sama, mitä mieltä lääkäri mistäkin asiasta on, kunhan hoitaa hommansa.
ap hei, ihmisiä kuolee lääkäreiden hoitovirheiden takia.
ole onnellinen, että vastasivat edes
[/quote]
[/quote]
Jos olisit halunnut puhua asiasta lääkärin kanssa, silloin olisi kannattanut edetä ihan sitä perinteistä reittiä eli varata aika lääkärille ja ottaa se asia puheeksi, eikä tehdä virallisia huomautuksia tai kanteluita. Tai saada suu auki silloin kun lääkäri heitti sen kommenttinsa (joka oli mikä?). Kun aloitat virallisen prosessin, saat virallisen vastauksen.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 12:43"]
aivan sama, mitä mieltä lääkäri mistäkin asiasta on, kunhan hoitaa hommansa.
ap hei, ihmisiä kuolee lääkäreiden hoitovirheiden takia.
ole onnellinen, että vastasivat edes
[/quote]
Ja ihmisiä kuolee nälkään, kun toiset kärsii ylipainosta :D
Terveyden- ja sairaanhoitoonsa tai siihen liittyvään kohteluunsa tyytymättömällä potilaalla on oikeus tehdä muistutus terveydenhuollon toimintayksikössä terveydenhuollosta vastaavalle johtajalle. Muistutukseen on annettava ratkaisu kohtuullisessa ajassa sen tekemisestä.<------Sain siis vastauksen, joka tietenkin kuuluukin saada, mitä sitten?
Epäilen itse, että lääkäri on kirjannut lähtöni jälkeen, että olimme sopineet jotain(yhteisymmärryksessä!) ja seuraavaksi haluankin lukea mina koskevat tiedot. ap
Suomalaisista on tullut ihme kansaa. Valitetaan ja kannellaan milloin minnekin mutta asianosaisille, eli kantelun kohteille, ei sanota mitään. Minustakin valitti eräs asiakas (en ole lääkäri), ja pomo otti minut puhutteluun. Näin ko. asiakasta päivittäin, ja hän aina hymyili ja oli niin kuin ei mitään, mutta pomolle oli kuulemma itkenyt minun tekemisiäni. Jouduin sitten pahoittelemaan asiaa asiakkaalle (todella mitätön juttu), eikä asiakas missään vaiheessa siis ottanut sitä puheeksi MINUN kanssani.
Ystäväni, joka on opettaja, on kokenut saman. Vanhemmat valittavat rehtorille ja vielä ylemmille tahoille, mutta eivät saa suutaan auki kertoakseen opettajalle itselleen mistä kenkä puristaa.
Ei ihme, että tämä on byrokraatin paratiisi ja mielensäpahoittajien maa. Jos minua häiritsee jokin asia, sanon sen silloin tai olen hiljaa.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 12:47"]
[/quote]
[/quote]
Jos olisit halunnut puhua asiasta lääkärin kanssa, silloin olisi kannattanut edetä ihan sitä perinteistä reittiä eli varata aika lääkärille ja ottaa se asia puheeksi, eikä tehdä virallisia huomautuksia tai kanteluita. Tai saada suu auki silloin kun lääkäri heitti sen kommenttinsa (joka oli mikä?). Kun aloitat virallisen prosessin, saat virallisen vastauksen.
[/quote]
Tämän vuoksi tein huomautuksen. ap
ap on kai tämä psykiatriinsa (erikoislääkäri) rakastunut potilas. Ei tainnut tulla vastakaikua? MInkälaisella vaatetuksella koitit herutella?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 11:57"]
Lääkäri on kyllä saanut huomautuksen asiasta kun olet kerran valituksen tehnyt. Mitä tapahtui, että lähdit vastaanotolta sopimatta mitään? Voisiko kyseessä olla väärinymmärrys?
[/quote]
Purskahdin itkuun ja hävetti mennä varaamaan uutta aikaa.Tuossa vastauksessa ei jännä kyllä ilmene huomautukseen johtaneita syitä, ei siis sanallakaan mainita mitään lääkärin puheista.Minusta lääkäri toimi ammattietiikkansa vastaisesti, mutta ylilääkärin mielestä lääkäri voi näköjään jaella mielipiteitään potilaan elämänvalinnoista/yksityiselämästä jolla ei hoidon kannalta ole mitään tekemistä.Ymmärtäisin jos lääkärin mielipiteellä olisi lääketieteellinen peruste, mutta ei ole. ap
[/quote]
Ikävä juttu. Mutta saithan sä kuitenkin viralliset pahoittelut. Varmasti lääkärin kanssa on asiasta keskusteltu.