Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku kampaaja taas selitää?!

Vierailija
29.08.2014 |

Että jos olen ottanut asiakseni vaalentaa hiuksia, ja teetättää se kampaajalla niin että otan raitoja aina vaan kunnes lopputulos on haluttu, niin MIKSI minun hiukseni ovat nyt tummemmat kuin viime kerralla? 

Miksi niitä raitoja ei voi laittaa KAIKKIALLE? Vaan miksi kun sanoin, että pidän hiuksia sekä auki että kiinni, ja että kiinni pitäessä yleisilme on liian tumma, niin kampaaja ei edelleenkään laittanut raitoja tarpeeksi eikä oikeisiin paikkoihin. MIKSI?!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne hiukset nyt tummemmaksi ole voineet tulla kuin viime kerralla, jos ihan vaalennusraitoja sinulle on lisää laitettu... 

Ikävää, että tällä hetkellä hiustesi väri ei ole mieleisesi, mutta tuollaisessa prosessissa jossa tummemmaksi värjätystä tukasta halutaan vaaleampi asteittaisella raidoittamisella, useimmiten on välivaiheita jotka eivät ole kovin mieleisiä. Mutta kyllä se siitä paranee vähitellen kun lopulta väri saadaan yhtenäisemmäksi. 

Vierailija
2/18 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 10:42"]

Ei kai ne hiukset nyt tummemmaksi ole voineet tulla kuin viime kerralla, jos ihan vaalennusraitoja sinulle on lisää laitettu... 

Ikävää, että tällä hetkellä hiustesi väri ei ole mieleisesi, mutta tuollaisessa prosessissa jossa tummemmaksi värjätystä tukasta halutaan vaaleampi asteittaisella raidoittamisella, useimmiten on välivaiheita jotka eivät ole kovin mieleisiä. Mutta kyllä se siitä paranee vähitellen kun lopulta väri saadaan yhtenäisemmäksi. 

[/quote]

Kampaaja laittoi sävyn peittämään juurikasvua, ja raitoja piti laittaa lisää. Niitä on lisää pään päällä niin, että ne on siellä nyt erisävyisiä. Alla ei edelleenkään ole raidan raitaa. Nyt tyvi on tummempi kuin viimeksi. Sanoin tästä hänelle suoraan, mutta hän vain kohautteli olkiaan ja väitti samaa kuin sinä, että kyllä se siitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin. En ole koskaan tajunnut, miksi Suomessa raitoja ei laiteta koskaan mihinkään muualle kuin muutama pään päälle - yleensä vielä sen näköisinä kuin olisi kananmunankeltuainen valunut.

Vierailija
4/18 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 10:58"]

Niinpä niin. En ole koskaan tajunnut, miksi Suomessa raitoja ei laiteta koskaan mihinkään muualle kuin muutama pään päälle - yleensä vielä sen näköisinä kuin olisi kananmunankeltuainen valunut.

[/quote]

Helppoa, älä käy Suomessa kampaajalla. Voit mennä leikkimään sinkkuelämää tyttöjä New Yorkiin,

mutta onko sulla siihen taaloja tarpeeksi?

Vierailija
5/18 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mitäs jos suomalaiset kampaajat vaan koettaisivat edes tehdä niin kuin asiakas haluaa. Ei tarvitsisi kenenkään lähteä rapakon taa. Täällä kampaajalla on käynti on niin tuhottoman kallista, että odottaisi saavansa miellyttävän lopputuloksen sillä hinnalla.

Vierailija
6/18 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 11:17"][quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 10:58"]

[/quote]

Helppoa, älä käy Suomessa kampaajalla. Voit mennä leikkimään sinkkuelämää tyttöjä New Yorkiin,

mutta onko sulla siihen taaloja tarpeeksi?
[/quote]No minä ainakin soisin suomalaistenkin kampaajien omaavan niin paljon ammattiylpeyttä ja taitoa,että haluaisi aina parhaan lopputuloksen asiakkaalle,maasta/kaupungista viis.

Vierailija
7/18 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt on kuulkaa ihan sama montako raitaa suomalaisen kantturan tukassa on.

Se tukka on kuitenkin rasvainen, muutenkin hoitamaton, ja kesällä pidätte päässänne navettahuivia, ja talvisin pipaa.

Eikä se suomalaisen naisen "kauneus" kohene muuttamalla raidalla kuontalossanne.

Mies25

Vierailija
8/18 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ensikerralla pyytää kampaajaa laittamaan raitoja jokapuolelle. Tyven kanssa sillä on tapahtunut selkeä virhe jos on tummempi. Yksi mitä voisit kokeilla on vaalennuspesu jos olet jo hyvin lähellä lopputulosta. Vaalentaisi yleis ilmettä ja päälle voi heittää jonkun sävyn taittamaan keltaisuutta. Riippuen tietenkin nyky tilanteestasi. Koita etsiä itsellesi luottokampaaja, asiat helpottuvat huomattavasti:) toivottavasti saat mieluisesi hiukset! T. Kampaaja

Vierailija
9/18 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeeksi kampaajalle mennessäni halusin ihan blondeihin hiuksiini juuret piiloon eli tyvikasvun vaalennus. Lopputulos, hiukset oli monta astetta tummemmat kuin mennessä ja juuri yhtä juuri tumma kuin ennen. Lisäksi hiuksissa oli sininen ja harmaa vivahde. Normaalisti siis hiukset oli tyyliin Kaisa Liski vaaleat. Kun homma oli ohi ja huomasin millaiset hiuksista tuli, purskahdin itkuun vaikka normaalisti ei mua tuollaiset hetkauta. Otti vaan niin päähän että oli pilannut mun vaaleat kutrit tuhkanharmaiksi sinihirviöiksi ja että edellisten kertojen sadat eurot oli valuneet hukkaan. No kampaaja onneksi suostui korjauskäsittelyyn  seuraavana päivänä ja hiukset tuli kuntoon... oli kampaajakin aika harmissaan ja pyyteli anteeksi miten noin oli käynyt. Sanoi, että oli varmaan laittanut mulle liikaa pigmenttiä, mitä se nyt tarkoittaakaan...

Vierailija
10/18 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 10:52"]

[/quote]

Kampaaja laittoi sävyn peittämään juurikasvua, ja raitoja piti laittaa lisää. Niitä on lisää pään päällä niin, että ne on siellä nyt erisävyisiä. Alla ei edelleenkään ole raidan raitaa. Nyt tyvi on tummempi kuin viimeksi. Sanoin tästä hänelle suoraan, mutta hän vain kohautteli olkiaan ja väitti samaa kuin sinä, että kyllä se siitä. 

[/quote]

Itse olen oikeasti sitä mieltä että harvoin tuo raidoittamalla vaalennus edes on mitenkään hyvä juttu, vaikka tiedän että monet kampaajat sitä suosittelee. Sitä perustellaan hiusten säästämisellä verrattuna värinpoistoon kerralla, mutta käytännössä kuitenkin lopulta, kun tulos on yhtenäisen vaalea, kaikki hiukset on käyneet läpi ihan yhtä kovan käsitteleyn kuin jos värinpoisto olisi tehty kerralla. Eihän ne nimittäin vähemmällä käsittelyllä vaalene! 

Tekniikkaan liittyy myös juuri noita ongelmia, että mitä sitten jos tuntuu että täytyisi kuitenkin sävyn yhtenäistämiseksi värjäillä tyvikasvua. Se johtaa taas ikävään kierteeseen, että myöhemmin se tyvikasvun värjätty osakin täytyy vaalentaa raidoittamalla. Paljon helpompaa olisi kun suoraan pyrittäisiin haluttuun lopputulokseen kerralla.

Vierailija
11/18 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips, minulla on ollut sama projekti ja kampaajan koulutuksessa kesti kauan, olen hirviö asiakas koska olen hyvin tarkka tukastani, nyt parin vuoden kampaajan kouluttamisella kampaajani tekee niin kuin haluan. Meinasin monta kertaa vaihtaa kampaajaa tänä aikana ja kerran menin suoraan toiselle kampaajalle laittamaan lisää vaaleita raitoja, kerroin tästä vakikampaajalle, kerroin myös joka kerta pettymykseni ja kerran sain jopa ilmaisen käynnin uudestaan kun lopputuloksessa ei oikeasti ollut silmin nähtävää eroa. Tässä neuvoni joita olen olen antanut omalle kampaajalle, koko päähän tiheää raitaa niin paljon kuin mahdollista, etutukkaan poikittain raidat ja niskaan yhtäpaljon vaaleaa kuin päälle, joka kerta korostan että laita niin paljon kuin vaan on mahdollista. Itsellä on luonnostaan maantienharmaa, nyt oma väri kasvaa kauniisti tyvestä häipyen vaaleaksi, kaunis juurikasvu mielestäni tulee kun raidoittaa, nyt minulla on sius muutoin ihan blondi ja tyveä juuriraidoitetaan, olen erittäin tyytyväinen että olen jaksanut pitää puoleni kampaajalla ja siitä ettei kampaajani luovuttanut vaikka olin vaativa asiakas ja aina pettynyt. Nyt tukkani on ensimmäistä kertaa elämässäni sellainen kuin tykkään. Kai kampaajasi raidoittaa kokonaisia levyjä eikä nypi raitoja?

Vierailija
12/18 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...värinpoisto kerralla on kyllä paljon pahempi kuin vaalentaminen asteittain. Välivaiheet harvoin miellyttävät ketään. "Oikean" kampaajan itselleen löytää vain että epäonnistuukin pari kertaa. Jokaisen hius on erilainen ja kemiat toimii eri tavalla. Ei kerralla oikeastaan ikinä löydä yhteistä säveltä ja tunne toista. Paras kampaaja on myös ystävä ajan kuluessa ja tietää jo mitä toinen tahtoo. Värjääminen on aina arpapeliä. Asiakas ei yleensä edes tiedä mitä käsittelyjä hiuksissa on ennen ja kampaaja voi vain arvella mitä hiuksissa on ollut pari vuotta sitten. Ei voi siis tietää miten hius reagoi kun ei tiedä mitä hiuksessa on jo ollut ja kauan se kestää. Sinuna kävisin vain prosessin samalla kampaajalla loppuun ja katso sitten lopputulosta.

Vierailija
13/18 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kampaaja ja asiakkaiden pitäisi tietää se ettemme ole ajatustenlukijoita. Toisen "todella paljon raitaa" on eri kuin toisen.

Vierailija
14/18 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 12:19"]

Olen kampaaja ja asiakkaiden pitäisi tietää se ettemme ole ajatustenlukijoita. Toisen "todella paljon raitaa" on eri kuin toisen.

[/quote]

Sen takia kannattaa sanoa niin paljon kuin mahdollista, ihan täyteen, joka puolelle.. jos kampaaja tietää että projekti on saada koko tukka vaaleaksi niin silloin luulisi tajuavan ilman sanomattakin että raitaa täytyy laittaa paljon..

Vierailija
15/18 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta monet kun eivät halua tulokseen heti ;) Ja asiakas yleensä järkyttyy ja peruu koko projektin jos kerralla edetään liian paljon. Jos ei ole ikinä ollut esim blondi ja yhtäkkiä väri vaihtuukin täysin blondiin niin on se järkytys joillekkin. Turva on myös se että tehdään vähän kerralla, koska jos kokeekin ettei blondi sovi hänelle, pääsee helpommin/nopeammin takaisin ruskeaan.

Vierailija
16/18 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 11:53"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 10:52"]

[/quote]

[/quote]

Itse olen oikeasti sitä mieltä että harvoin tuo raidoittamalla vaalennus edes on mitenkään hyvä juttu, vaikka tiedän että monet kampaajat sitä suosittelee. Sitä perustellaan hiusten säästämisellä verrattuna värinpoistoon kerralla, mutta käytännössä kuitenkin lopulta, kun tulos on yhtenäisen vaalea, kaikki hiukset on käyneet läpi ihan yhtä kovan käsitteleyn kuin jos värinpoisto olisi tehty kerralla. Eihän ne nimittäin vähemmällä käsittelyllä vaalene! 

Tekniikkaan liittyy myös juuri noita ongelmia, että mitä sitten jos tuntuu että täytyisi kuitenkin sävyn yhtenäistämiseksi värjäillä tyvikasvua. Se johtaa taas ikävään kierteeseen, että myöhemmin se tyvikasvun värjätty osakin täytyy vaalentaa raidoittamalla. Paljon helpompaa olisi kun suoraan pyrittäisiin haluttuun lopputulokseen kerralla.

[/quote]

Minun on vähän kuin "pakko" saada hiuksia lähemmäksi omaa väriä, sillä ihoni on alkanut reagoida niin väriaineisiin kuin esimerkiksi koruihin, joihinkin meikkeihin ym. Yritän päästä mahdollisimman lähelle omaa väriä ja sitten katson, mitä teen: leikkautanko pitkät ja runsaat hiukseni lyhyeksi ja kasvatan oman värin kanssa takaisin, vai käytänkö sitten luonnon kosmetiikkaa tasaamaan juurikasvua silloin tällöin.  

Minä itse pyysin raitoja ja kerroin ensimmäisellä ja toisella kerralla kampaajalle toiveeni: vaaleammat hiukset. Minä en uskalla ottaa rankkaa vaalennusainetta kiinni päänahkaani vaikka se kuinka olisi nopeampi tie. En ole kärsimätön ihminen, normaalisti, mutta 3x120e on paljon rahaa siitä, että mitään ei oikeastaan tapahdu. Ap.

Vierailija
17/18 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni hinta ei kampaajilla aina tarkoita laatua. Etenkin jos on tekemässä jotakin todella yksinkertaista, kuten hiusten tasoittamista, kannattaa mennä halpaan kampaamoon. Itse vielä suosin sellaista, missä on nuorehkot työntekijät, koska tuntevat paremmin tämän ikäisen hiusmuodin.

Vierailija
18/18 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä itkette näitä? Sanokaa sille kampaajalle nyt hyvän tähden!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi