Pelottaa ja ahdistaa, voiko tänne oikeasti syttyä sota?
Mitä te luulette? :/ Viimepäivien uutiset ovat saaneet mieleni pelon valtaan ja nään painajaisia. Noi ilmatilanloukkaukset, joukot ukrainassa.. Voiko tänne OIKEASTI syttyä sota tälleen vuonna 2014. :( Ihan hirveää!!
Kommentit (113)
Mua pelottaa sota myös. Itse on "turvassa" eteläisessä euroopassa, mutta pelottaa perhe. Jos sota syttyisi äkkisesti, pääsevätkö pois nopeasti? Olisi niin hirveää seurata sotaa lehdistä ja netistä kun tietää että perhe (äiti, isä, sisko, mummi ukki) on siellä sodan keskellä.. :( hyi.
Eipä tarvi kamalasti historiaa tuntea että tietää kuinka valtasuhteet, rajat ja valta-asemat sun muut ovat vaihdelleet aikojen saatossa. . On varmaan naiivia ajatella että jatkuvat aina sellaisena kuten ne meidän elinaikana olleet. Luulen että euroopan lapset ompelevat pikku kätösillään aasian lasten jalkapallot ja vaatteet jotain päivänä.. vuorostaan.
Jaaha, ja Venäjän puuhastelu Suomen läheisyydessä sen kuin kiihtyy kiihtymistään.
Minusta olisi kivaa jos suomi viro ja ruotsi yhdistäisi voimansa ja puolustautuisivat mutta tuskin näin tulee tapahtumaan
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:51"]Naurattaa nämä jotka uhoavat kuinka lähtevät muualle kun sota syttyy. Eipä täältä kyllä lähdetä sitten yhtään mihinkään, rajat menevät kiinni ja rintamakarkurkureille ei hyvin käy. Samoin muualla asuvat suomalaiset käsketään takaisin kotimaahansa puolustamaan maata, Suomessa kun on maanpuolustusvelvollisuus. Että siitä vaan äkkiä toisen maan kansallisuutta hakemaan. Tai voittehan ryhtyä pakolaisiksi sodan syttyessä, mutta kun miettii kuinka täälläkin haukutaan pakolaisia, mamuja jne, niin olisi aika kaksinaamaista toimintaa.
[/quote]
Samaa mietin minäkin, pelko persiissä heti pakkaamassa, mitä nössöjä. Jos ois ollu sama nösvä meno -39 oltas oltu osa NL:ää ja sittemmin Venäjää jo tovi.
Kuka tätä maata puolustaa ja pitää pystyssä, jos kaikki suunnittelevat HÄIPYVÄNSÄ, jos jotain tapahtuu????? Kysyn vain. (Tosin itse en usko, että Suomeen hyökätään.)
Sota ois todennäköisesti melko nopeasti ohi, ei mitään talvisotatyyppistä rintamasotaa, vaan Venäjä iskisi strategisesti tärkeisiin kohteisiin ilmasta käsin, jonka jälkeen Suomella ei olisi enää mitään mahdollisuuksia ja Suomi antautuisi. Ellei olisi antautunut jo ensimmäisestä uhkauksesta... Helsinki olisi ehkä ainoita paikkoja, joita pommitettaisiin. Riippuu siitä miten avoimesti Venäjä sotaan lähtisi, vai olisiko se samanlaista kuin Ukrainassa... (ei me mitään olla tehty...)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 02:07"]
Kyllä tämä tuleva sota on sekin naisten vika. Jos sitä pillua vain antaisitte miehille ilman vaatimuksia machoilusta ja statuksesta, niin maailmassa olisi nytkin rauha ja ihmisillä hyvä tahto.
Pahat naiset ajavat maailman sotaan!
[/quote]
No eikö tämän teoriasi mukaan kaikkien pitäisi olla antamassa sitä pillua venäläisille miehille?
Voin kuvitella suomalaisten miesasiamiesten mielipiteen tähän...
Mää oikeesti toivon, että niin käy ;_;
Sanokaa yksi syy miksei Venäjä hyökkäisi tänne? Venäjä meni Ukrainaan, mikä erottaa Suomen Putinin silmissä Ukrainasta, ei yhtään mikään. Viro on fiksuna liittynyt NATOon, Viron Venäjä haluaisi takas, mut NATOn kaa ei ala pelleilee, mut Suomeen on helpo tulla, kun ilmatilaan voi lentää ihan vapaasti. Yhtenä päivänä tullaankin sit porukalla ja pudotetaan muutamat pommit ja sen jälkeen Suomi on valmista kauraa. Hornetit ei ehdi ilmaan ennen kuin kaikki on ohi.
Mulla samat fiilikset. Ei oikein pysty suunnittelemaan mit.ään, kun tuntuu että se on ihan sama.
Vaikka seassa on paljon provoja ja muuta läppää, niin huomaa kuinka naiset ajattelevat kuin lapset näistä asioista.. :)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 00:00"]
Eli sodan uhka on siis oikeasti todellinen!!! Hui kamala :/ Mihin tästä sitten osaa lähteä jos se sitten syttyy? ai hyvänen aika. Lasten puolesta pelottaa ja muiden sukulaisten ja läheisten ;/
-Ap
[/quote]
Eli isänmaa jätetään hädän hetkellä oman onnensa nojaan?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 17:44"]
Mua pelottaa sota myös. Itse on "turvassa" eteläisessä euroopassa, mutta pelottaa perhe. Jos sota syttyisi äkkisesti, pääsevätkö pois nopeasti? Olisi niin hirveää seurata sotaa lehdistä ja netistä kun tietää että perhe (äiti, isä, sisko, mummi ukki) on siellä sodan keskellä.. :( hyi.
[/quote]
Mitään ei tapahdu, jos Jumala ei sitä salli. Kyllä tähän asiaan voi suhteutua tyynesti. Tapahtuu, mitä tapahtuu. Jumala on nähnyt kaiken ennalta ja jos on tarkoitus, että meidän aikamme on nyt, niin on sitten oleva. Eletään me kuitenkin tämä päivä Jumalan kunniaksi. Huomisesta emme tiedä.
Jokainen voisi viimeistään nyt alkaa rukoilla Suomen puolesta.
Aika jännästi ministerit jättivät Natoon liittymättömyyden/pikaliittymisen tänään kertomatta suorassa lähetyksessä.
ällöttävää että isot herrat tappelee raja-alueista eikä siviileistä välitetä mitään. Tuhotaan koteja ja maata.
Naurattaa nämä jotka uhoavat kuinka lähtevät muualle kun sota syttyy. Eipä täältä kyllä lähdetä sitten yhtään mihinkään, rajat menevät kiinni ja rintamakarkurkureille ei hyvin käy. Samoin muualla asuvat suomalaiset käsketään takaisin kotimaahansa puolustamaan maata, Suomessa kun on maanpuolustusvelvollisuus. Että siitä vaan äkkiä toisen maan kansallisuutta hakemaan. Tai voittehan ryhtyä pakolaisiksi sodan syttyessä, mutta kun miettii kuinka täälläkin haukutaan pakolaisia, mamuja jne, niin olisi aika kaksinaamaista toimintaa.
Googlaa jouko piho, ennustuksia kristityiltä. Osa aivan outoa puhetta, oisko osa järkevääkin? En tiedä.
Minäkin olen kaivanut passit esiin ja tärkeimmät tavarat. Olen ostanut ruokaa varastoon ja hieman lääkkeitä. Asuntovaunu on valmiina, jos lähtö tulee. Ikävä kyllä, olen ihan tosissani.