Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tekisitte minun tilanteessa

28.08.2006 |

Meillä on noin vuoden ikäinen lapsi ja toista ollaan yritetty synnytyksestä lähtien, muttei ole tärpännyt. Nyt sitten sain todella upean työtarjouksen (ei tule vastaan toista kertaa), joka alkaa noin puolen vuoden päästä. Ollaan miehen kanssa nyt sitten mietitty että aletaanko käyttämään ehkäisyä ja siirretään " yritystä" parilla vuodella vai annetaanko lapsen tulla jos on tullakseen. Mulla on kyllä todella suuri vauvakuume (myös miehellä) ja esikkoakin yritettiin melkein kolme vuotta ennen kuin tärppäsi ja siksi toi ehkäisy tuntuu jotenkin ahdistavalta ajatukselta. Mutta järki sanoo että olisi hyvä hankkia vähäsen työkokemusta (ennestään ei ole minkäänlaisia) tulevaisuutta ajatellen, mutta kun tunteet sitten taas sanoo ihan jotain muuta?! Olen kyllä vasta vähän päälle 20, mutta kun ajattelee että jos seuraavaankin raskautumiseen menee se 2-3 vuotta niin onko järkevää ehkäisyä edes aloittaà?! Vähän sekavaa, mutta toivottavasti saitte selvää=)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite ottaisin sen työtarjouksen vastaan ja jatkaisin yrittämistä puoliteholla :). ne ei voi potkia sieltä poiskaan vaikka tulisit raskaaksi

Vierailija
2/2 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tilanne sinulla ja kukaan muu ei voi asiaa päättää kuin sinä. Kuitenkin kun kysyit niin minä saattaisin sinun tilanteessa toimia niin, että ottaisin ilman muuta tarjouksen vastaan ja käyttäisin muutaman kuukauden kondomia. Jos vauvakuume ei yhtään laantuisi jättäisin kumin pois muutaman kuukauden kuluttua. Näin jos tulisi raskaaksi ehtisi kuitenkin aloitaa uudessa työssä ja päästä vähän hommiin sisälle.

Mitään hormonaalista ehkäisyä en alkaisi käyttämään. Jos ehkäisyn käyttö tuntuisi ahdistavalta ajatukselta en käyttäisi ollenkaan, mutta joka tapauksessa ottaisin työtarjouksen vastaan! Voihan se olla, että vaikkette käyttäisi ehkäisyä et ole vielä raskana kun työt alkaa tai voi olla että raskaudut heti. Sitten jos tulet raskaaksi niin mieti sitten uudelleen jaksatko mennä töihin, kuinka pitkällä raskaus on jne. Älä missään nimessä nyt kieltäydy tarjouksesta vaan suostu, ehtii sen perua sitten myöhemminkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla