Kannattaako vauvanvaunut ostaa Saksasta?
Minulla ei ole mitään hajua vauvanvaunuista. Netistä katselin hintoja ja näyttää siltä, että esim. Teutonia - ja Gesslein - merkit maksaa Suomessa 1000 euron kieppeillä, Saksassa normaalihinta jotain 800 euron hujakoilla. Voiko hintaero oikeasti olla noin iso? Kannattaako vauvanvaunut ostaa Saksasta?
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 20:33"]
Pyörät ovat se heikoin kohta ja niihin olemme joutuneet ostamaan varaosia. Jos hoitaa hyvin ja pitää puhtaana, niin kestävät. Jotain pikkuhuoltoa voi tehdä itse. En tiedä, miksi 3,5 kk ennen lapsen syntymää olisi liian aikaista ostaa vaunuja. Minulla oli silloin varmaan uusi pinnasänkykin pedattuna, ja vauva syntyi yllättäen 6 viikkoa etuajassa. Jos on mahdollista hakea vaunut Saksasta, käyttäisin tilaisuuden hyväkseni.
[/quote]
Ok, no, taidan tehdä niin. Ellei joku suomalainen kauppa suostu myymään samaan hintaan. Lapsen vaatteet ajattelin pitkälti ostaa sieltä, kun omankin ostan pääasiassa reissuilta. En tiedä suomalaisten kauppojen vauvanvaatevalikoimista, mutta ainakin aikuisten vaatteissa Saksassa on enemmän minulle sopivia lyhytkokoja, jne.
Hyvä kun ihmiset kertoo mitkä on huonoja vaunuja ja paljon vikoja, niitähän ei kannata Suomestakaan ostaa.
Minä suosittelen kyllä kaikille, tulee isot säästöt!
Teutonia on hyvä merkki, omat 2008 ostetut Teutonia Prestiget ovat kestäneet ilman mitään vikoja. Niissä on roudattu lapsia ja ostoksia, työnnetty lumisohjossa ja matkamittarissa on vähintään satoja kilometrejä, en ihmettelisi vaikka olisi enemmänkin. Kävelin niiden kanssa kolme,neljä tuntia päivässä koko ekan vuoden ja sen jälkeenkin päivittäin.
Siis suosittelen Saksan kauppoja! Kyllä ihmiset pian alkaa oppia että muualta saa ihan samaakin tavaraa paljon edukkaammin, täällä vaan kauppurit tahkoo niin suuria voittoja muualla on järki mukana ja kuluttajat valveutuneita!
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 20:43"]
Teutonia on hyvä merkki, omat 2008 ostetut Teutonia Prestiget ovat kestäneet ilman mitään vikoja. Niissä on roudattu lapsia ja ostoksia, työnnetty lumisohjossa ja matkamittarissa on vähintään satoja kilometrejä, en ihmettelisi vaikka olisi enemmänkin. Kävelin niiden kanssa kolme,neljä tuntia päivässä koko ekan vuoden ja sen jälkeenkin päivittäin.
[/quote]
Tuo lumessa työstämisen kätevyys olisikin tärkeä ominaisuus. Haluisin myös kovan kopan, se on kuulemma lämpimämpi ja menee lapselle pidempään. Äiti nukutti siskoa kävellen päiväunilla Emmaljungan kopassa vielä kolmivuotiaana.
Otathan aikataulua suunnittellessa huomioon, että monet Saksassakin tekevät ostoksensa nettikaupoissa. Liikkeissä ei heti mukaan otettavaksi välttämättä ole kovin paljon vaihtoehtoja esim. värien suhteen. Itse tekisin niin, että ostaisin vaunut netistä ja valitsisin toimitustavaksi noudon liikkeestä, jos haluaisin ne lomamatkalla mukaan. Tai oikeastaan kyllä tilaisin ne suoraan kotiovelle Suomeen, toimituskulut ovat tod.näk. kohtuulliset.
Me ostimme kesällä turvaistuimen autoon paikan päällä liikkeessä, ja hyllystä löytyi tasan yksi kpl kutakin mallia. Liikkeeseen tilaaminen olisi kestänyt 1-2 viikkoa.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 20:59"]
Otathan aikataulua suunnittellessa huomioon, että monet Saksassakin tekevät ostoksensa nettikaupoissa. Liikkeissä ei heti mukaan otettavaksi välttämättä ole kovin paljon vaihtoehtoja esim. värien suhteen. Itse tekisin niin, että ostaisin vaunut netistä ja valitsisin toimitustavaksi noudon liikkeestä, jos haluaisin ne lomamatkalla mukaan. Tai oikeastaan kyllä tilaisin ne suoraan kotiovelle Suomeen, toimituskulut ovat tod.näk. kohtuulliset.
Me ostimme kesällä turvaistuimen autoon paikan päällä liikkeessä, ja hyllystä löytyi tasan yksi kpl kutakin mallia. Liikkeeseen tilaaminen olisi kestänyt 1-2 viikkoa.
[/quote]
Tämän halusinkin tietää! Eli kannattanee päättää malli jo Suomessa ja olla Saksaan etukäteen yhteydessä tilaamisasiassa.
Onkohan Emmaljungaa myynnissä jossain saksalaisessa nettikaupassa sopivaan hintaan?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 21:26"]
Onkohan Emmaljungaa myynnissä jossain saksalaisessa nettikaupassa sopivaan hintaan?
[/quote]
En tiedä, en ole vielä ehtinyt ihan kaikkeen perehtyä. Tosin ne on ruotsalaiset, joten hinta Saksassa ei välttämättä halvempi. Olen huomannut, että Saksassa usein on paikalliset merkit paljon halvempia kuin Suomessa, mutta muut merkit aika saman hintaisia. Kai ne yrittävät saada kotimarkkinoita ostamaan omia tuotteita sillä tavoin.
Ei siinä mitään noloa ole jos käy vaunuja katsomassa ja vertailee hintoja, sehän on vaan fiksua! Sitä vartenhan ne kaupat on että voi käydä katselemassa, onneksi ei ole ostopakkoa, ainakaan vielä! Ihan sama jos haluaa pitää koko perheensä kunnon jalkineissa, kannattaa käydä kokeilemassa koot Suomessa ja sitten tilata netistä. Eikä sitä tarvitse montaa kertaa tehdä kun ne oppii. Sama koskee aika monia tarvikkeita., äkkiä oppii paikat mistä kannattaa ostaa. Äkkiä tulee tuhannen euron säästö vuodessa, on meillä kaupoilla sellaiset katteet, tosi ahnetta!