Ihana mies osoittautui työttömäksi, mitä teen?
Olen tapaillut erästä todella ihanaa miestä parin viikon ajan. Viime treffeillä lauantaina hän kuitenkin kertoi olevansa tällä hetkellä työtön, yrittänyt kuulemma hakea töitä muttei ole saanut mitään. Hän on siis kaikin puolin muuten aivan ihastuttava persoona, mutta hänen työttömyytensä vaivaa minua todella paljon. Olen sitä mieltä, että jos rupean miestä tapailemaan miehellä on oltava perusasiat ehdottomasti kunnossa, tarkoittaen esim työpaikkaa, mutta hän on muuten niin ihastuttava, että pelkkä hymynsä ja katseensa saa sydämeni hyppimään kurkkuun. Mitä minä oikein teen hänen suhteen?
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 16:30"]
Katsele nyt ainakin vähän aikaa millainen asenne miehellä on. Kyllä ajan kanssa varmasti jotain töitä löytyy jos niitä haluaa tehdä.
[/quote]
Aivan, voi lähteä vaikka toiselle puolelle Suomea tai ulkomaille viimeistään silloin, kun ansiosidonnainen loppuu.
Jos miehen ainoa vika on työttömyys, niin sen luulisi olevan suhteellisen helposti korjattavissa oleva puute, ainakin jos jaksaa vähän odottaa...
Jos olisit oikeasti tuta-DI, niin tietäisit, että vakituiset työsuhteet kuuluvat 80-luvulle ja että erityisesti raksahommat ovat projektitöitä, joiden välissä ollaan usein työttömänä. Tämä opetettiin siinä ainoassa sähkö-DI:lle pakollisessa tuta-kurssissa.
Entä jos mies ei olisi työtön, mutta olisi pienipalkkainen siivooja tai muu vastaava. Seurustelisitko alhaisen statuksen miehen kanssa?
sano et sil on 2 viikkoa aikaa hoitaa duuni, ni pesää tulee. Tai sit sorry handsome, a girl has to get her diamonds and shoes and stuff (sex and the city aksentilla)
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 16:25"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 16:15"] 3: Rakennusinsinööri. 6: Olen vakituisessa työsuhteessa oleva tuotantotalouden DI, ja ansaitsen reilusti yli neljä tonnia kuussa. En todellakaan halua loisia mieheni rahoilla, sillä tienaan niin hyvin itsekin. 7: En minä sentään ketään rupea elättämään, kyllä miehen on ehdottomasti kyettävä elättämään itsensä. Mitään loisia en nimittäin viitsi katsella. [/quote] Mies on tullut kuitenkin toimeen ennen sinun tapaamistasi. Luulet olevasi kovinkin tavoiteltava ja kaikinpuolin ihannenainen? Tekstisi kertoo kaiken oleellisen, et ansaitse minkäänlaista miestä, sen verran itsekäs ja kylmä lehmä olet. Et varmaan epäröisi hetkeäkään, jos mies olisi parempituloinen? Rahan ahneita lehmiä suomessa riittää jonoksi asti, olet vain yksi niistä säälittävistä kantturoista. [/quote] Et sitten lukenut viestiäni ihan kunnolla? Minähän sanoin, ettei minun tarvitse enkä edes halua elää miehen rahoilla, sillä itselläni on rahaa aivan riittävästi. Miehen tulot eivät merkitse minulle mitään, kunhan hän vain kykenee elättämään itsenaä tekemällä työtä. [/quote] Mikä on siis ongelma? Ei kai mies vaadi sinua elättäjäksi? Miten hän on tähän asti tullut toimeen? Tuskin välittömästi yhteen olette muuttamassa muutenkaan..
[/quote]
Ei mies minusta mitään elättäjää etsi, hän on sen itse minulle sanonutkin. Hänellä on ollut sukanvarressa hieman säästöjä, joilla hän on sitten tullut toimeen. Ongelmana onkin se, että jossain vaiheessa mies kuitenkin aika varmasti rupeaisi pummaamaan minulta rahojani tms.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 16:15"]
3: Rakennusinsinööri.
6: Olen vakituisessa työsuhteessa oleva tuotantotalouden DI, ja ansaitsen reilusti yli neljä tonnia kuussa. En todellakaan halua loisia mieheni rahoilla, sillä tienaan niin hyvin itsekin.
7: En minä sentään ketään rupea elättämään, kyllä miehen on ehdottomasti kyettävä elättämään itsensä. Mitään loisia en nimittäin viitsi katsella.
[/quote]
Ihan hyvä yritys, mutta jo tämä paljastaa, että Porvoosta kajahtaa.
[/quote]
Ihmettelin itsekin tuota pientä palkkaa, mutta ehkä hän on nuori ja uransa alussa? Ja ehkä ei sieltä Otaniemestä?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 16:49"]
Entä jos mies ei olisi työtön, mutta olisi pienipalkkainen siivooja tai muu vastaava. Seurustelisitko alhaisen statuksen miehen kanssa?
[/quote]
Kyllä, jos hän pystyisi elättämään itsensä ja tulemaan toimeen sillä pienellä palkalla. Miehen status ei ole minulle tärkeää jos mies vain tulee toimeen omillaan ja on muuten ihana.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 16:56"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 16:25"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 16:15"] 3: Rakennusinsinööri. 6: Olen vakituisessa työsuhteessa oleva tuotantotalouden DI, ja ansaitsen reilusti yli neljä tonnia kuussa. En todellakaan halua loisia mieheni rahoilla, sillä tienaan niin hyvin itsekin. 7: En minä sentään ketään rupea elättämään, kyllä miehen on ehdottomasti kyettävä elättämään itsensä. Mitään loisia en nimittäin viitsi katsella. [/quote] Mies on tullut kuitenkin toimeen ennen sinun tapaamistasi. Luulet olevasi kovinkin tavoiteltava ja kaikinpuolin ihannenainen? Tekstisi kertoo kaiken oleellisen, et ansaitse minkäänlaista miestä, sen verran itsekäs ja kylmä lehmä olet. Et varmaan epäröisi hetkeäkään, jos mies olisi parempituloinen? Rahan ahneita lehmiä suomessa riittää jonoksi asti, olet vain yksi niistä säälittävistä kantturoista. [/quote] Et sitten lukenut viestiäni ihan kunnolla? Minähän sanoin, ettei minun tarvitse enkä edes halua elää miehen rahoilla, sillä itselläni on rahaa aivan riittävästi. Miehen tulot eivät merkitse minulle mitään, kunhan hän vain kykenee elättämään itsenaä tekemällä työtä. [/quote] Mikä on siis ongelma? Ei kai mies vaadi sinua elättäjäksi? Miten hän on tähän asti tullut toimeen? Tuskin välittömästi yhteen olette muuttamassa muutenkaan..
[/quote]
Ei mies minusta mitään elättäjää etsi, hän on sen itse minulle sanonutkin. Hänellä on ollut sukanvarressa hieman säästöjä, joilla hän on sitten tullut toimeen. Ongelmana onkin se, että jossain vaiheessa mies kuitenkin aika varmasti rupeaisi pummaamaan minulta rahojani tms.
[/quote]
Voi luoja!
Te naisethan olette itse varsinaisia verenimijöitä itse!
Palsta on täynnä vinkkejä kuinka miehen lompakolla loisitaan, kiristetään miestä lapsilla, haetaan suuria elareita ja yhteiskunnan tukia. Avioerossa viette vaatteetkin miehen päältä!
Mies on pärjännyt ilman sinua tähänkin asti, ja tulee pärjäämään PALJON paremmin ilman kaltaistasi
idioottia!
Ihmettelin itsekin tuota pientä palkkaa, mutta ehkä hän on nuori ja uransa alussa? Ja ehkä ei sieltä Otaniemestä?
[/quote]
Valtaosa TuTa:laisista toimii ns. tukitoiminnoissa, kuten operative developmentissa tai laatuinsinööreinä. Ei niistä hommista makseta yhtä paljon, kuin firman ydinalueen tehtävistä, joissa vaaditaan substanssiosaamista.
[/quote]
Eikö sukanvarsisäästöistä saa plussaa? Ei isotuloisestakaan miestä iloa ole, jos se ei osaa käyttää rahaa. Näiden tuhlareiden vaimoilla palaa hihat, kun miehen iso palkka menee ties mihin kotkotuksiin ja vaimo pienistä tuloistaan joutuu maksamaan asuntolainat ja lasten talvihaalarit.
Mikä on miehen koulutus ja ala? Jos on hyvä työkokemus sopivalta alalta, niin kyllä niitä hommia jossain vaiheessa löytyy. Ei tämä lama ikuisesti jatku.
6: Olen vakituisessa työsuhteessa oleva tuotantotalouden DI, ja ansaitsen reilusti yli neljä tonnia kuussa. En todellakaan halua loisia mieheni rahoilla, sillä tienaan niin hyvin itsekin.
7: En minä sentään ketään rupea elättämään, kyllä miehen on ehdottomasti kyettävä elättämään itsensä. Mitään loisia en nimittäin viitsi katsella.
[/quote]
Ihan hyvä yritys, mutta jo tämä paljastaa, että Porvoosta kajahtaa.
[/quote]
[/quote]
Sanoin *reilusti* yli neljä tonnia mikäli ette huomanneet... Tarkkaa palkkaa en tietenkään kerro, mutta voin sanoa, että se on REILUSTI, eli PALJON yli neljä tuhatta euroa kuussa.
Ilmeisesti kyseessä on pidemmän ajan työttömyys, sillä olisihan ammatti-ihmisellä edes se ansiosidonnainen mihin pudota töitten loputtua eihän kukaan muuten säästöillään elä. Jos mies (vanhempi mies?) on ollut pitkään työttömänä, niin tuskin enää työllistyy, ellei kouluttaudu uudelleen. Jos sen on antanut periksi jo, niin silloin naisella on käsissään mies, jota pitää ennen pitkää elättää. Eikö teistäkin työssäkäyvistä ihmisistä, olisi kiva tehdä jotain yhteistä ajanmyötä johon molemmat panostavat rahaansa ja aikaansa. Vaikka nyt sen yhteisen asunnon rempan tai jotain, jos ei nyt talonrakentamiseen huvittaisi. (Jos mies on rakennusinsinööri, niin ehkä sekin onnistuisi. Mutta ei ole pääomaa sen tekemiseen.)
hyvät ystävät, te jotka huudatte, että naiset loisii ja etsii elättäjää. Unohdatte, että jos naisella ja miehellä on yhteinen päämäärä perheestä, niin silloin se on AINA nainen, joka on raskaana, äitiyslomalla, ja ehkä vielä hoitovapaallakin ilman säännöllisiä tuloja. Näytä minulle se mies, joka tekee saman ilomielin perheen hyväksi, senkään jälkeen kun nainen on ne 2-3 lasta synnyttänyt ja palannut töihin. Ei jää miesraksainssi iloissaan kotiin vaippoja vaihtelemaan kolmen vauvan kasvattamiseksi vaikka nainen perheensä elättäisikin.
Minä en näe tuossa ongelmana ap.n rahojen mahdollista pummaamista joskus tulevaisuudessa. Itsehän nainen päättää minkä verran osallistuu toisen menoihin, jos laisinkaan.
Ongelma voi sen sijaan olla mt-puolella jos työttömyys pitkittyy. Miehet (yleistys, mutta osuva) on sillä tavoin heikkoja, että pitemmän päälle yritteliäisyys katoaa ja viina alkaa maistua. Masentuu, lamaantuu. Sellaisen kanssa suhde onkin jo sitten turhaa itsekidutusta.
Lyhytaikainen työttömyys on ymmärrettävää, se voi tosiaan sattua kelle tahansa. Päänupin kunnon heikkeneminen sen sijaan on huolestuttavaa.
jos hän olisi töissä , mutta ei saisi sisäistä tiukasia soimaan oikeassa sävellajissa , olisiko se sitten parempi.
Romantiikka on yhtä vakeata kuin henkilöstöpolitikka.
jos työtön tarjoaa sisäistä tiukun soittoa niin nauti siitä.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 17:13"]
Minä en näe tuossa ongelmana ap.n rahojen mahdollista pummaamista joskus tulevaisuudessa. Itsehän nainen päättää minkä verran osallistuu toisen menoihin, jos laisinkaan.
Ongelma voi sen sijaan olla mt-puolella jos työttömyys pitkittyy. Miehet (yleistys, mutta osuva) on sillä tavoin heikkoja, että pitemmän päälle yritteliäisyys katoaa ja viina alkaa maistua. Masentuu, lamaantuu. Sellaisen kanssa suhde onkin jo sitten turhaa itsekidutusta.
Lyhytaikainen työttömyys on ymmärrettävää, se voi tosiaan sattua kelle tahansa. Päänupin kunnon heikkeneminen sen sijaan on huolestuttavaa.
[/quote]
Myös kotiäitiys tekee naisista mielisairaita, tämä on palstan tekstejä lukiessa nähty.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 16:25"]
[/quote]
Mies on tullut kuitenkin toimeen ennen sinun tapaamistasi. Luulet olevasi kovinkin tavoiteltava ja kaikinpuolin ihannenainen?
Tekstisi kertoo kaiken oleellisen, et ansaitse minkäänlaista miestä, sen verran itsekäs ja kylmä lehmä olet.
Et varmaan epäröisi hetkeäkään, jos mies olisi parempituloinen?
Rahan ahneita lehmiä suomessa riittää jonoksi asti, olet vain yksi niistä säälittävistä kantturoista.
[/quote]
Et sitten lukenut viestiäni ihan kunnolla? Minähän sanoin, ettei minun tarvitse enkä edes halua elää miehen rahoilla, sillä itselläni on rahaa aivan riittävästi. Miehen tulot eivät merkitse minulle mitään, kunhan hän vain kykenee elättämään itsenaä tekemällä työtä.
[/quote]
Mikä on siis ongelma? Ei kai mies vaadi sinua elättäjäksi? Miten hän on tähän asti tullut toimeen? Tuskin välittömästi yhteen olette muuttamassa muutenkaan..