Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä kohtaa kertoa uudelle miehelle, että minulla on todettu kondylooma

Vierailija
27.08.2014 |

Tietenkin ennen kuin harrastamme seksiä, mutta miten. Ollaan nyt parin kuukauden ajan tapailtu, mutta en ole vielä kertonut. Haluaisin harrastaa seksiä, mutta en jos mies ei tiedä. Sitten vasta kun mies tietää ja on silti valmis olemaan kanssani yhdessä.

Mulla ei ole siis enää mitään ulkoisia merkkejä, syylät on hoidettu pois, mutta ei se tauti mihinkään silti katoa.

Aina kun mies on tehnyt vihjailuja aiihen suuntaan olen torjunut hänet. En nyt ihan siinäkään kohtaa viitsi, kun tunnelma on sopiva niin todeta, että mun tarvitsee kertoa sulle jotain ennen kuin. Miten kerron siis asiasta?

Pelottaa ihan hirveästi, että mies ei halua jatkaa kanssani sen jälkeen, sillä mies on kaikin puolin ihana ja herttainen.

Sain tämän siis exältäni, joka petti minua koko suhteemme ajan tietämättäni, paljastui kun mulle alkoi tulla ne syylät.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolueeton, rauhallinen maaperä. Kannattaa miettiä etukäteen mitä sanot, kerro ensin mikä on kondylooma ja sitten vasta olevasi kantaja. Just sen takia monesti menee mönkään, kun puhe aloitetaan kertomalla, että mulla on sitä ja tätä. Jos mies valmiiksi kiukkuinen niin kannattaa odottaa parempaa hetkeä.

Vierailija
2/16 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun haluat miehen nostavan kytkintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:22"]Puolueeton, rauhallinen maaperä. Kannattaa miettiä etukäteen mitä sanot, kerro ensin mikä on kondylooma ja sitten vasta olevasi kantaja. Just sen takia monesti menee mönkään, kun puhe aloitetaan kertomalla, että mulla on sitä ja tätä. Jos mies valmiiksi kiukkuinen niin kannattaa odottaa parempaa hetkeä.
[/quote]

Kiitos neuvosta! Ei tullut mieleenkään, että olisi järkevämpää ensin kertoa kondyloomasta ja sitten vasta sanoa, että mulla on se. Tosiaan ihmiset kun harvoin tietää mikä se on sen tarkemmin kuin että jäiks sukupuolitauti.

Vierailija
4/16 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö kondyloomaan kuole? ja sinä mietit miehen reaktiota.... Vai olenko nyt käsittänyt jotain väärin.

Vierailija
5/16 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:30"]Siis eikö kondyloomaan kuole? ja sinä mietit miehen reaktiota.... Vai olenko nyt käsittänyt jotain väärin.
[/quote]

Olet käsittänyt väärin. Ainut mihin voi kuolla on hiv ja nykyään on niin hyvät lääkkeet, että tuskin kuoleem

Vierailija
6/16 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kuole. :D kun syyliä ei ole, virus jää vaan elimistöön ja yleensä kuihtuu pois. Eikä tartu jos on hiljaisessa vaiheessa.

Vierailija
7/16 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:30"]Siis eikö kondyloomaan kuole? ja sinä mietit miehen reaktiota.... Vai olenko nyt käsittänyt jotain väärin.
[/quote]

Tätä minä juuri tarkoitin sillä, että harva oikeasti tietää millainen tauti kyseessä ja joku jo vastasi tähän.

Vierailija
8/16 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kuole! Oon ollut samassa tilanteessa samanlaisen pettäjänuljaskan takia, joten tsemppiä! Mulla on onneks ollut oireettomana jo yli vuoden, ja gynegolokin sanoi että tuskin se miehelle tarttuu enää. Muista myös, että (en ny muista prosenttia) tosi monella suomalaisella on se, joko oireettomana tai ei. Ei se oo oikeesti kummoinenkaan juttu.

Vierailija
9/16 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:33"]No ei kuole. :D kun syyliä ei ole, virus jää vaan elimistöön ja yleensä kuihtuu pois. Eikä tartu jos on hiljaisessa vaiheessa.
[/quote]

Näin 85% se lähtee viimeistään 7 vuoden kuluessa lopuilla on koko elämän ja 8/10 suomalaisesta saa papiloomavirustartunnan jossain kohtaa elämää oireellisena tai oireettomana.

Vierailija
10/16 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:32"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:30"]Siis eikö kondyloomaan kuole? ja sinä mietit miehen reaktiota.... Vai olenko nyt käsittänyt jotain väärin. [/quote] Olet käsittänyt väärin. Ainut mihin voi kuolla on hiv ja nykyään on niin hyvät lääkkeet, että tuskin kuoleem

[/quote]

Kiitos tiedosta. Äitini on aina pelotellut minua tuosta kondyloomasta ja oikein vahvasti korostanut, että kun sen saa riesakseen niin kuolee nopeasti ja varmasti. Kuulemma hänen tuttunsakin menehtyi kyseiseen sairauteen vaikka oli aina säntillisesti käynyt testeissäkin. Muisti oikein ylioppilasjuhlissani tästä minulle puheen pitää :D

Vierailija
11/16 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:16"]Tietenkin ennen kuin harrastamme seksiä, mutta miten. Ollaan nyt parin kuukauden ajan tapailtu, mutta en ole vielä kertonut. Haluaisin harrastaa seksiä, mutta en jos mies ei tiedä. Sitten vasta kun mies tietää ja on silti valmis olemaan kanssani yhdessä.

Mulla ei ole siis enää mitään ulkoisia merkkejä, syylät on hoidettu pois, mutta ei se tauti mihinkään silti katoa.

Aina kun mies on tehnyt vihjailuja aiihen suuntaan olen torjunut hänet. En nyt ihan siinäkään kohtaa viitsi, kun tunnelma on sopiva niin todeta, että mun tarvitsee kertoa sulle jotain ennen kuin. Miten kerron siis asiasta?

Pelottaa ihan hirveästi, että mies ei halua jatkaa kanssani sen jälkeen, sillä mies on kaikin puolin ihana ja herttainen.

Sain tämän siis exältäni, joka petti minua koko suhteemme ajan tietämättäni, paljastui kun mulle alkoi tulla ne syylät.

Ota puheeksi siinä pukilla perkele.

Vierailija
12/16 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:35"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:32"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:30"]Siis eikö kondyloomaan kuole? ja sinä mietit miehen reaktiota.... Vai olenko nyt käsittänyt jotain väärin. [/quote] Olet käsittänyt väärin. Ainut mihin voi kuolla on hiv ja nykyään on niin hyvät lääkkeet, että tuskin kuoleem

[/quote]

Kiitos tiedosta. Äitini on aina pelotellut minua tuosta kondyloomasta ja oikein vahvasti korostanut, että kun sen saa riesakseen niin kuolee nopeasti ja varmasti. Kuulemma hänen tuttunsakin menehtyi kyseiseen sairauteen vaikka oli aina säntillisesti käynyt testeissäkin. Muisti oikein ylioppilasjuhlissani tästä minulle puheen pitää :D

[/quote]

Oho, ehkä sun äiti sekoitti taudin tai vaan halusi pelotella, ettet uskaltaisi seksiä harrastaa :D

Vierailija
13/16 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:16"]Tietenkin ennen kuin harrastamme seksiä, mutta miten. Ollaan nyt parin kuukauden ajan tapailtu, mutta en ole vielä kertonut. Haluaisin harrastaa seksiä, mutta en jos mies ei tiedä. Sitten vasta kun mies tietää ja on silti valmis olemaan kanssani yhdessä.

Ota puheeksi siinä pukilla perkele.
[/quote]

Tälläisten ihmisten takia ne taudit leviää, kun kerrotaan vasta jälkeen päin jos ollenkaan, että mullapa on se.

Vierailija
14/16 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:36"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:35"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:32"] [quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:30"]Siis eikö kondyloomaan kuole? ja sinä mietit miehen reaktiota.... Vai olenko nyt käsittänyt jotain väärin. [/quote] Olet käsittänyt väärin. Ainut mihin voi kuolla on hiv ja nykyään on niin hyvät lääkkeet, että tuskin kuoleem [/quote] Kiitos tiedosta. Äitini on aina pelotellut minua tuosta kondyloomasta ja oikein vahvasti korostanut, että kun sen saa riesakseen niin kuolee nopeasti ja varmasti. Kuulemma hänen tuttunsakin menehtyi kyseiseen sairauteen vaikka oli aina säntillisesti käynyt testeissäkin. Muisti oikein ylioppilasjuhlissani tästä minulle puheen pitää :D     [/quote] Oho, ehkä sun äiti sekoitti taudin tai vaan halusi pelotella, ettet uskaltaisi seksiä harrastaa :D

[/quote]

Kohdunkaulansyöpä

Vierailija
15/16 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:36"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:35"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:32"] [quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:30"]Siis eikö kondyloomaan kuole? ja sinä mietit miehen reaktiota.... Vai olenko nyt käsittänyt jotain väärin. [/quote] Olet käsittänyt väärin. Ainut mihin voi kuolla on hiv ja nykyään on niin hyvät lääkkeet, että tuskin kuoleem [/quote] Kiitos tiedosta. Äitini on aina pelotellut minua tuosta kondyloomasta ja oikein vahvasti korostanut, että kun sen saa riesakseen niin kuolee nopeasti ja varmasti. Kuulemma hänen tuttunsakin menehtyi kyseiseen sairauteen vaikka oli aina säntillisesti käynyt testeissäkin. Muisti oikein ylioppilasjuhlissani tästä minulle puheen pitää :D     [/quote] Oho, ehkä sun äiti sekoitti taudin tai vaan halusi pelotella, ettet uskaltaisi seksiä harrastaa :D

[/quote]

Kohdunkaulansyöpä
[/quote]

Johon kuolee yleensä vain silloin kun papa testeissä ei käydä säännöllisesti, että huomattaisiin ajoissa solumuutokset. Kohdunkaulansyöpää aiheuttaa vain ne papiloomavirus tyypit joista ei tule syyliä. Papiloomavirus tyyppejä on monia satoja.

Vierailija
16/16 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat sille vaikka nyt samantien tekstarin ja kirjoitat näin: "On pakko nyt kertoa sulle eräästä asiasta lapsellisesti tekstiviestin avulla, koska en pysty face to face kertomaan. Mulla on ollut hpv-viruksen aiheuttamia muutoksia sukupuolielimissä. Tällä hetkellä ei ole, mutta tartunta on kuitenkin mahdollinen, jos harrastamme seksiä. Tämän vuoksi tilanteet eivät ole edenneet pidemmälle kanssasi."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi