Missä maassa elit edellisessä elämässäsi?
Siis omasta mielestäsi. Jos uskot edelliseen elämään.
Kommentit (925)
Olin todennäköisesti bantu jostain Afrikan savanneilta. Pääni on kuin bantun ja tykkään kietoa siihen huoveja. Jokin Afrikassa on muutoinkin aina kiehtonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti Mongoliassa, koska tunnen outoa mieltymystä ratsastamiseen ja turkishattuihin.
:D voisit olla myös kasakka?
Tai kasakan jälkeläinen. Kulkivat täällä paljonkin Ison vihan aikoina.
Olen elänyt ainakin 1900 luvun alun Lontoossa ja 1800 luvun alkupuolella nykyisen Nebraskan alueella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En missään. Sielu ei vaella.
T. Uskovainen kristitty
Itse asiassa se kyllä vaeltaa. Sinä et vain tajua/muista sitä vielä.
Uskon Raamattuun. Raamatun mukaan sielu ei vaella.
Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä!T. Uskovainen kristitty
Ei tietenkään vaella, mutta ei se tarkoita sitä, ettei olisi aikaisempia elämiä. Henki on ikuinen ja muodostaa uuteen kehoon siirtyessään aina uuden sielun, joka kuolee kehon kuollessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Uskovainen kristitty
Ei tietenkään vaella, mutta ei se tarkoita sitä, ettei olisi aikaisempia elämiä. Henki on ikuinen ja muodostaa uuteen kehoon siirtyessään aina uuden sielun, joka kuolee kehon kuollessa.
Kristinuskon mukaan Ihmisen sielu on ikuinen, mutta ei siirry eteenpäin uuteen ihmiseen.
Sielu päättyy joko taivaaseen tai kadotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Uskovainen kristitty
Kristinuskon mukaan Ihmisen sielu on ikuinen, mutta ei siirry eteenpäin uuteen ihmiseen.
Joo, ei ole mitenkään mahdollista että sielut kiertäisivät uudestaan ja uudestaan. Onko alunalkaen ollut joku kiintiömäärä sieluja jotka kulkevat ruumiista toiseen. Kiirettä pitää nykyaikana, jos otetaan tieteilijöiden arvio, että väkimäärä 2022 vuotta sitten olisi ollut 200-300 miljoonaa ja nyt jo melkein 8 miljardia, niin kyllä siinä vipinää on kun sielut singahtaa uusiin kehoihin.
Ranskassa, ranskan kieli on minulle helppo oppia ja ääntää. Lukiossa opettaja luuli, että otin vapaa-ajalla yksityistunteja.
Rakastan Etelä Ranskan rannikkoseutua.
Yllättävän moni vastannut saman, mutta täytyy sanoa Englanti. Tässäkin elämässä veri vetää sinne uudelleen ja uudelleen. Siellä tunnen olevani kotona ja olen sielunmaisemaltani jotenkin enemmän britti kuin suomalainen.
Opinnot tehnyt siellä ja ennen koronaa töitä, nyt pian edessä muutto takaisin.
Monacossa. Yritän verottajalle sitä aina selventää mutta heittävät ulos.
Mietin usein tätä asiaa. Toisaalta en osaa kuvailla tarkasti. Silti minua kiinnostaa ulkomaat paljon. Usein ajattelen, että olen asunut jossain muussa neljän vuoden ajan maassa. En osaa paikantaa itseäni muualle asumaan. Paikkana esim Usan pohjoiset osavaltiot tai Kanada. Sen tiedän, että siellä on pakko ollut olla puita. Eli ei mikään preerian osavaltio. Metsäinen ja vuoristoinen paikka mieluummin. Hevoset ovat voineet liittyä elämääni. Minua kiinnostaa myös intiaanikulttuuri paljon. Heidän musiikkinsa, käsityönsä, tapansa sekä uskomuksensa. Rakastan musiikkia muutenkin.
Mietin usein, että olin varmasti mies. Itseä ei tässäkään elämässä kiinnosta ns naisten asiat. Ei vaikka kuinka tavallinen muuten olenkin. Uskon, että olin mies ja parisuhteessa miehen kanssa. Ehkä jossain intiaaniheimossa. En ole elänyt kaupungissa vaan maaseudulla. Tykkään luonnosta sekä olen lapsesta saakka tykännyt vaeltaa sinne tänne. Eläimet tärkeitä myös. Toivon, että edellinen elämäni on ollut kaikesta huolimatta parempi kuin nykyinen. Ehkä olen elänyt rohkeammin ja ollut oman tien kulkija. Nyt sitten sattui vaikeampi elämä ja sellainen missä tavallisetkin asiat joskus hankalia. Sisälläni asuu silti tuo "rohkeampi puoleni", mutta ei vaan pääse enää oikein esiin.
Mulla sama! Mitään sidoksia capriin ei ole, mutta tuo muisto. Muistan myös talon pohjakaavan...
Edelliseen 835 vielä se, että itse tykkäisin matkustaa esim lentokoneella tai laivalla, mutta heti tulee rauhaton olo jos ei ole maata jalkojen alla. En pelkää esim onnettomuuksua, mutta ahdistaa ja mielessäni kuvittelen kaikkea. Tämä on yksi syy miksi en koskaan ole ollut ulkomailla. Jotenkin tämäkin voi liittyä elämääni. Uidessa en tykkää jos pää kaatuu veteen ja sukeltaminen kamalaa minusta. Tämän kaiken vuoksi olen miettinyt, että jos joskus matkustan niin pitäisi pystyä pysymään maan pinnalla. Niin typerältä kuin se kuulostaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Uskovainen kristitty
Ei Jeesus opettanut, että sielu olisi ikuinen, vaan Henki eli elämä. Jumala on Henki, joten elämä on Jumalan Hengessä ei sielussa. Kuoleva sielu, joka ei ota vastaan, PyhääHenkeä tuomitaan. Elämä on aina Hengessä, ei sielussa. Sielu kuolee aina kehon mukana. Jos sielu ei kuole, ei ihminen voi myöskään saada uutta ruumista ja elää uutta elämää. Elämä jatkuu vain Henken kautta.
Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu. (1. Moos. 2:7)
"Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä." (Joh. 6:63)
"Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään." (Joh. 5:24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Uskovainen kristitty
Sielu päättyy joko taivaaseen tai kadotukseen.Ei Jeesus opettanut, että sielu olisi ikuinen, vaan Henki eli elämä. Jumala on Henki, joten elämä on Jumalan Hengessä ei sielussa. Kuoleva sielu, joka ei ota vastaan, PyhääHenkeä tuomitaan. Elämä on aina Hengessä, ei sielussa. Sielu kuolee aina kehon mukana. Jos sielu ei kuole, ei ihminen voi myöskään saada uutta ruumista ja elää uutta elämää. Elämä jatkuu vain Henken kautta.
Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu. (1. Moos. 2:7)
"Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä." (Joh. 6:63)
"Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään." (Joh. 5:24)
Kristinusko ei opeta että sielu kuolee. Sielut tuomitaan tuomiopäivänä. Uskovaisessa kristityssä " asuu " Pyhä Henki". Hänen kautta olemme yhteydessä Jumalaan.
Tämä on aivan perustietoa ainakin protestanttisessa kristinuskossa.
Suosittelen aiheeseen paremmin tutustumista. Netissä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Uskovainen kristitty
Sielu päättyy joko taivaaseen tai kadotukseen.Ei Jeesus opettanut, että sielu olisi ikuinen, vaan Henki eli elämä. Jumala on Henki, joten elämä on Jumalan Hengessä ei sielussa. Kuoleva sielu, joka ei ota vastaan, PyhääHenkeä tuomitaan. Elämä on aina Hengessä, ei sielussa. Sielu kuolee aina kehon mukana. Jos sielu ei kuole, ei ihminen voi myöskään saada uutta ruumista ja elää uutta elämää. Elämä jatkuu vain Henken kautta.
Kristinusko ei opeta että sielu kuolee. Sielut tuomitaan tuomiopäivänä. Uskovaisessa kristityssä " asuu " Pyhä Henki". Hänen kautta olemme yhteydessä Jumalaan.
Tämä on aivan perustietoa ainakin protestanttisessa kristinuskossa.
Suosittelen aiheeseen paremmin tutustumista. Netissä löytyy.
Lisäys: Jumala = Isä, Poika, Pyhä Henki
Olen ollut joku kotiapulainen. Muistumia siitä, että kuljin sivuoven kautta kyökin puolelle ja herrasväelle piti niiata. Esiliinoissa on jotakin tuttua.