Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Riekerin nilkkureista/saappaista?

Vierailija
27.08.2014 |

Ovatko laadukkaita? Olen ostanut liian monet helvetin liukaspohjaiset talvikengät, enkä enää halua ostaa sellaisia joita ei voi talven liukkailla pitää. Riekerin kengissä pohjat näyttäisivät ihan lupaavilta ja kengät silti ihan kivannäköisiltä. Se vähän mietityttää, että näissä molemmissa kandidaateissa on materiaalina keinonahka. Onkohan ihan hirveän hiostavaa, kun muutenkin jalkani hikoavat paljon?

http://www.zalando.fi/rieker-anna-nilkkurit-musta-ri111c04n-802.html

http://www.zalando.fi/rieker-annalena-nilkkurit-musta-ri111c045-802.html

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie ne suutarille, sieltä saat pitävät pohjat.

Vierailija
22/46 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eccolta mä löysin. Nyt ne alkaa olla turhan kuluneet, mutta ikääkin niillä on jo monta vuotta. Tarkkaan en muista, koska ne ostin. Maksoivat aikanaan n. 200€. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on keinonahkaiset ja "villavuorilliset" nilkkurit Riekeriltä, enkä tykkää pitää niitä ainakaan silloin, jos joutuu olemaan sisällä kengät jalassa. Hirmu hiostavat ja hengittämättömät. Nykyään ostan joko rehellisesti kangaskenkiä tai sitten aitoa nahkaa. Maksaa paljon, mutta tulevat käyttöön.

Vierailija
24/46 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä suunnitelmissa ostaa nämä. http://www.zalando.fi/rieker-anna-nilkkurit-musta-ri111c04n-802.html Ei oo vielä ollu talvikenkiä ko. merkiltä mutta kesäkengät on ollu kyllä huippuja

Vierailija
25/46 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riekerit ovat yleensä synteettistä materiaalia eli ei suositella käytettävän pakkasilla eikä kyllä lämmitäkkään pakkasilla vaikka olisi tuo villavuori sisällä.
Pohjatkin on mielestäni liukkauta ja itsellä riekerin nilkkurit kesti muutaman kuukauden kunnes pohjan läpi rupesi tulemaan kosteutta.
Olen entinen kenkämyyjä ja pakko todeta ettei enää tehdä laadukkaita kestäviä kenkiä, kalliita ovat muttahhinta ei takaa laatua.
Vielä löytyy muutama suomalainen yritys joka valmistaa laadukkaita ja kestäviä kenkiä mutta ne eivät taas ole sitten kovin näyttäviä vaan juuri ns.mummokenkiä :)
Suosittelen talvikengiksi ehdottomasti nahkaiset ja kumipohjilla varustetut kengät jos sellaiset löytyy.

Vierailija
26/46 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
27/46 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen tykännyt mun Gaborin nahkasaappaistani, talvisaappaista siis. Ei niissä ole liukkaat pohjat. Ja nyt 2 vuotta vanhoina ovat hyvin kestäneetkin.

varmimmalla pohjallahan olet tietysti, jos ostat talvikengät joltain pohjoismaiselta valmistajalta. Käyttävät sellaisia pohjamateriaaleja, jotka toimii  pakkasessa, lumella ja jäällä. Esim sievi...

Vierailija
28/46 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 17:23"]

Nämä näyttää olevan nahkaa http://www.zalando.fi/rieker-nilkkurit-musta-ri111n028-q11.html

[/quote]

Oho joo, niinpä näkyy. Harmi kun eivät näytä yhtä kivalta kuin nuo keinonahkaiset.

Vierailija
29/46 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta enää muita kenkiä kuin Riekereitä; on vaan sen verran mukavat jalalle, että on nautinto kävellä niillä.

Vierailija
30/46 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.sievishop.fi/verkkokauppa/fin/client/index/6/page:1

mun mielestä riekerit ei oo hyvät jalassa, mutta jalastahan se toki riippuu.n tykkää eccoistakaan. Ylläolevat sen sijaan on täydellisiä, eikä taatusti liukkaat.

Vierailija
31/46 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riekerin talvinilkkurit ovat todella mukavat ja lämpimät pakkasilla, mutta.. Ekat suojakelit, niin kilometrin kävelyn jäljiltä kengät sisältä litimärät huolimatta goretex(tai vastaava) kalvosta. Ja en tosiaankaan kävellyt lätäköistä, kengätkin olivat päältä kuivat.

Kenkäkauppa otti kengät mukisematta takaisin, mutta toisia samanmerkkisiä tuskin otan tilalle..

Vierailija
32/46 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riekerin kengät on ekat jotka minulla on hajonneet. Toista kertaa olivat jalassa ja vetoketju hajosi. En ehtinyt viemään kauppaan takaisin. Ihan hyvät oli jalassa, kevyet. 

Vierailija
33/46 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis täällä yhdet vähän käytetyt syysnilkkurit, joista haluaisin antaa palautetta valmistajalle. Tiedättekö, onko Riekerillä edustajaa Suomessa ja jos, mikä taho? 

Mun nilkkurit on nätit ja hyvät jalassa, mutta toisesta on vetskari rikki ja toisesta sisäpohja katki. Kengät niin vähän pidetyt, ettei niissä ole mitään kulumisen jälkiä.

Vierailija
34/46 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla olis täällä yhdet vähän käytetyt syysnilkkurit, joista haluaisin antaa palautetta valmistajalle. Tiedättekö, onko Riekerillä edustajaa Suomessa ja jos, mikä taho? 

Mun nilkkurit on nätit ja hyvät jalassa, mutta toisesta on vetskari rikki ja toisesta sisäpohja katki. Kengät niin vähän pidetyt, ettei niissä ole mitään kulumisen jälkiä.

Niin joo, ja on toisetkin. Talvikengät. Niitä on kyllä pidetty jonkin verran, mutta yleensä ei vielä tuossa vaiheessa ole kengät hajonneet. Näistä alkoi pohja irvistää kärjestä. Toisesta ihan kunnolla ja toisesta pikkasen. Nyt ovat sit roskiksessa.

Ei mulle enää Riekereitä, vaikka ihan kivan näköisiä ja hyviä jalassa ovatkin. 

Vierailija
35/46 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä suunnitelmissa ostaa nämä. http://www.zalando.fi/rieker-anna-nilkkurit-musta-ri111c04n-802.html Ei oo vielä ollu talvikenkiä ko. merkiltä mutta kesäkengät on ollu kyllä huippuja

Mulla oli just tollaset Riekerin nilkkurit pari talvea taaksepäin. Muuten erinomaiset kengät mutta toi varressa oleva neuloskoriste alko purkaantua ja repsottaa muutaman sadan kävelymetrin jälkeen. Koitin itse ommella repaleita kasaan mutta huonolla menestyksellä, joten kengät joutivat roskikseen yhden talven jälkeen. Repsottivat siis nilkkojen sisäpuolelta, ilmeisesti kävellessä ottivat osumaa toisistaan ja purkautuivat heti. Voi olla että kaikille ei käy samoin mutta suosittelisin silti jotain toista mallia.

Vierailija
36/46 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Eccon goretexit, mustaa nahkaa olevat nilkkurit. Nyt neljättä talvea käytössä, ei ole kertaakaan tullut vesi läpi sukkaan saakka. Ei ole yhtään liukkaat ja muutenkin todella hyvät jalassa.

Vierailija
37/46 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten nilkkureista tuli jokin "naula", jolla kanta kiinni läpi pohjallisesta, jonka jälkeen ei voinut kengillä enää kävellä. Kolmet miesten talvikengät hajonneet parissa kuukaudessa. Yhdestä hajosi vetoketju ja kahdesta lähti pohja irti. Samoin tuli vesi läpi.

Hyvältä näyttää ja tuntuu, mutta maksavat liikaa heikon kestävyytensä vuoksi.

Vierailija
38/46 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riekerin talvikengät eivät ole minullakaan kestäneet. Ostin Pomarin goretexit viime talvena ja ovat olleet hyvät. Istuvat jalkaan parhaiten kokeilemistani eikä tarvitse palella. https://www.pomar.fi/tuote/miesten-pomar-leve%C3%A4lestinen-gore-tex-ni…

Vierailija
39/46 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät pidä vettä uutenakaan. Pitää olla tarkkana että talvikengissä lähtee vain pakkaseen. Ei suojakeliin. 

Vierailija
40/46 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riekerin miesten talvinilkkurit viime keväänä ostetut ja tosi liukkaat pohjat. En ostaisi suomen talveen, jossa sentään silloin tällöin lunta. Jalassa muuten mukavat, mutta miksi pilattu huonoilla pohjilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi