Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät tajua etteivät kaikki halua laihduttaa?

Vierailija
27.08.2014 |

Itse en ainakaan laihduta ikinä vaikka kymmeniä kiloja on ylipainoa. Miksi se on niin vaikea käsittää?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Viihdyn lihavana.

Vierailija
2/39 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minäkin ihmettelen. Minulla on noin 25 kg ylipainoa siihen painoon nähden jossa näyttäisin hyvältä, ja 10 kg normaalipainon ylärajaan nähden. En kuitenkaan halua laihduttaa, olen tyytyväinen tällaisenani. Ulkonäkö ei enää näin keski-iässä ole minulle järin tärkeää, ja terveyteni on hyvä, samoin jaksamiseni. Tässä painossa saan nautiskella ruoasta rennosti miettimättä kaloreita, ja pysyn samassa painossa "itsestäni". Olen tyytyväinen näin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihduttaminen on nyt muotia ja kaikkien pitää olla samanlaisia =) Ja onhan se ärsyttävää jos joku on tyytyväinen itseensä. Se on suorastaan synti =)

Vierailija
4/39 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 11:04"]Sitä minäkin ihmettelen. Minulla on noin 25 kg ylipainoa siihen painoon nähden jossa näyttäisin hyvältä, ja 10 kg normaalipainon ylärajaan nähden. En kuitenkaan halua laihduttaa, olen tyytyväinen tällaisenani. Ulkonäkö ei enää näin keski-iässä ole minulle järin tärkeää, ja terveyteni on hyvä, samoin jaksamiseni. Tässä painossa saan nautiskella ruoasta rennosti miettimättä kaloreita, ja pysyn samassa painossa "itsestäni". Olen tyytyväinen näin. 
[/quote]

Jos pystyisit kokeilemaan millaista on olla hoikka ja erittäin hyväkuntoinen, huomaisit kyllä ihan varmasti eron. Mutta eihän sitä pysty kokeilemaan.

Vierailija
5/39 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma terveys ei kerta kiinnosta niin ei sitten..

Vierailija
6/39 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 11:09"]

[/quote]

Minulla on olleet samat sairaudet osa ihan lapsesta asti ja osa nuoruudesta asti ja silloin olen ollut hoikka.

Vierailija
7/39 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 11:06"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 11:04"]Sitä minäkin ihmettelen. Minulla on noin 25 kg ylipainoa siihen painoon nähden jossa näyttäisin hyvältä, ja 10 kg normaalipainon ylärajaan nähden. En kuitenkaan halua laihduttaa, olen tyytyväinen tällaisenani. Ulkonäkö ei enää näin keski-iässä ole minulle järin tärkeää, ja terveyteni on hyvä, samoin jaksamiseni. Tässä painossa saan nautiskella ruoasta rennosti miettimättä kaloreita, ja pysyn samassa painossa "itsestäni". Olen tyytyväinen näin.  [/quote] Jos pystyisit kokeilemaan millaista on olla hoikka ja erittäin hyväkuntoinen, huomaisit kyllä ihan varmasti eron. Mutta eihän sitä pysty kokeilemaan.

[/quote]

No jaa, olin kolmikymppiseksi asti erittäin hoikka ja hyväkuntoinen. Oloni ei ollut sen kummoisempi kuin nytkään, tarkoittaen että oloni on nytkin erittäin energinen ja hyvä. Oikeasti ainoa etu minkä siitä hoikkuudesta olen huomannut itselleni on että kyllähän sitä paremmalta toki näytti kun ei pursunnut mistään läskimakkaroita. Tuo vaan ei itseäni enää haittaa, ei ainakaan niin paljon että olisin valmis siihen ruokavaliolliseen tiukkuuteen mitä vaatisi tässä iässä pysyä hoikkana. Mieluummin makkarat & mukava rento elämä.

Vierailija
8/39 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ylipainon terveysriskejä liioitellaan nykyisin rankasti. On totta, että sairaalloinen ylipaino lisää merkittävästi monien sairauksien riskejä. Mutta joku tuollainen 10 kg normipainorajan yläpuolella on oikeasti terveydelle aika haitatonta. Alhaisin kuolleisuus on itse asiassa tutkimusten mukaan painoindeksissä 27, eli lievän ylipainon puolella.

Vierailija
9/39 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat olla juuri sellainen kuin haluat. jos on seurauksia niin se on ihan oma valinta. 

Vierailija
10/39 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 11:12"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 11:06"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 11:04"]Sitä minäkin ihmettelen. Minulla on noin 25 kg ylipainoa siihen painoon nähden jossa näyttäisin hyvältä, ja 10 kg normaalipainon ylärajaan nähden. En kuitenkaan halua laihduttaa, olen tyytyväinen tällaisenani. Ulkonäkö ei enää näin keski-iässä ole minulle järin tärkeää, ja terveyteni on hyvä, samoin jaksamiseni. Tässä painossa saan nautiskella ruoasta rennosti miettimättä kaloreita, ja pysyn samassa painossa "itsestäni". Olen tyytyväinen näin.  [/quote] Jos pystyisit kokeilemaan millaista on olla hoikka ja erittäin hyväkuntoinen, huomaisit kyllä ihan varmasti eron. Mutta eihän sitä pysty kokeilemaan.

[/quote]

No jaa, olin kolmikymppiseksi asti erittäin hoikka ja hyväkuntoinen. Oloni ei ollut sen kummoisempi kuin nytkään, tarkoittaen että oloni on nytkin erittäin energinen ja hyvä. Oikeasti ainoa etu minkä siitä hoikkuudesta olen huomannut itselleni on että kyllähän sitä paremmalta toki näytti kun ei pursunnut mistään läskimakkaroita. Tuo vaan ei itseäni enää haittaa, ei ainakaan niin paljon että olisin valmis siihen ruokavaliolliseen tiukkuuteen mitä vaatisi tässä iässä pysyä hoikkana. Mieluummin makkarat & mukava rento elämä.

[/quote]

Hauskaa. Ylipainon karistaneena voin kertoa elämäni olevan paljon energisempää, rennompaa ja hauskempaa nyt, kun kunto on hyvä ja painoa vähemmän. Olen virkeämpi ja iloisempi ja näytänkin paremmalta. Syön hyvää ja terveellistä ruokaa, herkuttelen kun siltä tuntuu ja liikunnasta saa ihan mielettömät kiksit.

Vierailija
11/39 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 11:06"]

[/quote]

[/quote]

Sä et voi oikeasti muistaa miltä se tuntuu. Ihan kokemuksesta puhun, itsekin olen 4-kymppinen ja viime vuosina tehnyt kunnon paino- ja kuntoremontin ekaa kertaa 3-kymppisenä jälkeen. Jaksaminen on nyt ihan erilaista.

Vierailija
12/39 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät halua laihduttaa, samoin kuin kaikki eivät halua lopettaa tupakointia tai dokaamista.

Vierailija
13/39 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 11:14"]

[/quote]

Ylipainon terveysriskejä liioitellaan nykyisin rankasti. On totta, että sairaalloinen ylipaino lisää merkittävästi monien sairauksien riskejä. Mutta joku tuollainen 10 kg normipainorajan yläpuolella on oikeasti terveydelle aika haitatonta. Alhaisin kuolleisuus on itse asiassa tutkimusten mukaan painoindeksissä 27, eli lievän ylipainon puolella.

[/quote]

Silti minä olen saanut kuulla sitä läski-huutelua koko ikäni, vaikka olen aina ollut normaalipainon ylärajoilla tai lihavimmillani lievästi ylipainoinen. Paino on jakaantunut suhteellisen tasaisesti (ei esim. pelkästään vatsaan jättäen jalat tikuiksi). Vaatteet yläosasta M/L, alaosasta L. Nämä ihmiset ovat varmaan olleet niin kovin huolissaan terveydentilastani.

Vierailija
14/39 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 11:14"]

[/quote]

[/quote]

Silti minä olen saanut kuulla sitä läski-huutelua koko ikäni, vaikka olen aina ollut normaalipainon ylärajoilla tai lihavimmillani lievästi ylipainoinen. Paino on jakaantunut suhteellisen tasaisesti (ei esim. pelkästään vatsaan jättäen jalat tikuiksi). Vaatteet yläosasta M/L, alaosasta L. Nämä ihmiset ovat varmaan olleet niin kovin huolissaan terveydentilastani.

[/quote]

Niinpä. Ollaan muka huolissaan terveydestä, mutta ihan koulukiusaamistasoista touhua aikuisiltahan tuollainen on. Terveysriskihän sinun ylipainosi ei edes ole. Joitain vain ottaa silmään ja aivoon, ettet ihan mahdu nykyajan ulkonäköihanteisiin, ja koulukiusaajaetiikalla erilaisia nälvitään. 

Vierailija
15/39 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa toki olla laihduttamatta, jos siltä tuntuu, mutta silloin on typerää valittaa vaivoistaan ja vaatekriiseistään, jotka johtuvat nimenomaan siitä ylipainosta.

Vierailija
16/39 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle ap ei ehkä paino sisnänsä ole ongelma, tai ainakin niin väität, mutta joku ongelma sulla on kun haluat jatkuvasti anonyymipalstalla jauhaa siitä, että paino sinulle ei ole ongelma etkä halua laihduttaa. Eli kummallinen, kieroutunut suhde sulla omaa painoasi kohtaan on. Tai sitten olet trolli. En minäkään halua laihduttaa enkä lihottaa, en mieti painoani juuri koskaan enkä yhtään avausta siitä av:lla ole tehnyt.

Vierailija
17/39 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ja missä ihmiset kuulee noita läskihuuteluita? En kuullut koskaan niitä ylipainoisena.

Vierailija
18/39 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 11:15"]

Hauskaa. Ylipainon karistaneena voin kertoa elämäni olevan paljon energisempää, rennompaa ja hauskempaa nyt, kun kunto on hyvä ja painoa vähemmän. Olen virkeämpi ja iloisempi ja näytänkin paremmalta. Syön hyvää ja terveellistä ruokaa, herkuttelen kun siltä tuntuu ja liikunnasta saa ihan mielettömät kiksit.

[/quote]

En epäile etteikö sinulla olisi näin. Itselläni on kuitenkin nyt elämässä ihan oikeasti kaikki hyvin, en kaipaisi mitään muutosta. Olen iloinen, virkeä, urallani on erittäin hyvä vaihe, perheasiat on hyvin... En kaipaa mitään lisää, joten ei ole motivaatiota alkaa esim. muuttaa syömisiäni tai liikkua enemmän. 

Enkä muuten edes syö mitenkään kohtuuttomasti, kuten ei moni muukaan ylipainoinen. Meitä luullaan usein sohvan pohjalla makaaviksi herkkujen mässyttäjiksi, mutta useimmat naiset keski-iässä lihoo jonkun verran pulleroiksi jo sillä, että ei kyttää annoskokojaan ja runsaskaloristen ruoka-aineiden syömistään koko ajan. Näin on itsellänikin. Syön päivittäin kevyen aamupalan, lounaaksi töissä salaattilounaan, leivän ja jälkiruoan, kotona päivälliseksi kotiruokaa lautasmallin mukaan. Viikonlopupna toisinaan vähän alkoholia ja herkkuja kyllä. En harrasta ohjattua liikuntaa mutta ulkoilutan koiraa metsissä rämpien 1-2 h päivässä joka päivä. Minulle riittää tämä. 

Vierailija
19/39 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi joku haluaa tehdä elämästään hankalaa. Mulla ei ainakaan riittäisi energiaa, aikaa eikä rahaa rahdata ylimääräistä kuormaa mukana, ostaa kaikkea sitä ylipainon ylläpitämiseen tarvittavaa ruokaa ja etsiä sopiva vaatteita jostain erikoisliikkeistä.

Vierailija
20/39 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vähän kateellinen niille, jotka normaalipainoisina ja pyöreinä ovat onnellisia. Olen sairastanut pitkään anoreksiaa, nyt jo parantumassa, mutta edelleen tämä normaalipaino (bmi 21) on kauhean vaikea hyväksyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän