Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomat tilat yleistyvät Koreassa - koska vaunukiellot myös Suomeen?

Vierailija
27.08.2014 |

http://www.koreabang.com/2014/stories/moms-with-kids-banned-from-restaurants-cafes-in-korea.html

Koska vanhempien kasvatustaidot eivät tule yhtäkkiä paranemaan,  Suomessakin yhä useampi ravintola ja kahvila tulee rajaamaan lapset asiakaskunnan ulkopuolelle. Muutaman hyökkäysvaunukiellon olen jo nähnytkin. Tuen mielelläni sellaisia paikkoja,  jotka asettavat lapsettomien ja ilman lapsia liikkuvien asiakkaiden viihtyvyyden ykköseksi ainaisen lapsiperheiden palvonnan sijaan. Ainoastaan eristäminen tepsii rääkyviin ja juoksenteleviin kakaroihin. 

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunukiellot ovat ihan järkeviä, kukapa ottaisi vaunuja ahtaaseen ravintolaan tai kahvilaan. Mielestäni hyviin tapoihin kuuluu, että jos on menossa lounalle hienoon ravintolaan, kysyy, saako lapsen/vauvan tuoda mukanaan. Olemme aina kysyneet ovella ja aina on iloisesti toivotettu tervetulleeksi. Mielestäni ravintoloissa voisi ihan hyvin myös sanoa, että meidän asiakkaamme haluavat nauttia lounaassa aikuisesta seurassa. Illallisaikaan emme käy fine dining -paikoissa, koska silloin ihmiset käyvät syömässä enemmän nauttiakseen kuin täyttääksensä vatsansa työpäivän keskellä ja silloin lasten mielialaani on vaikeammin ennakoitavissa,

Ja kyllä ihanassa Torrefazionessa käy pukumiesten seassa myös lapsia, mutta ei vaunuja. :)

Vierailija
42/115 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä sama Suomeen, kiitos!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin mielelläni ylimääräistä, jos ravintola voisi oikeasti taata, ettei kukaan rääkyvä pershedelmä pilaa illallistani. Sen verran moniin paikkoihin baareista fine dining -rafloihin olen nimittäin saanut todistaa vanhempien tuovan lapsiaan. Minulla täytyy olla jotenkin erityisen huono tuuri tämän asian kanssa.

Muistakaa muuten aina huomauttaa häiritsevästi käyttäytyvistä lapsista henkilökunnalle. Ravintola voi reagoida vain siihen, mistä se tietää.

Vierailija
44/115 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 15:32"]

Maksaisin mielelläni ylimääräistä, jos ravintola voisi oikeasti taata, ettei kukaan rääkyvä pershedelmä pilaa illallistani. Sen verran moniin paikkoihin baareista fine dining -rafloihin olen nimittäin saanut todistaa vanhempien tuovan lapsiaan. Minulla täytyy olla jotenkin erityisen huono tuuri tämän asian kanssa.

Muistakaa muuten aina huomauttaa häiritsevästi käyttäytyvistä lapsista henkilökunnalle. Ravintola voi reagoida vain siihen, mistä se tietää.

[/quote]

Tällaiset kommentit saavat mut jopa toivomaan, että lapsi saisi kiukkukohtauksen ravintolassa tai ylipäätään julkisella paikalla. Ehkä joku kerta saakin, ja sinä joudut sitä kuuntelemaan, ken tietää. Ehkä kuopus on kovempi kiukkuamaan ja pääsemme häiritsemään sinua tai jotain kaltaistasi pershedelmää reippalla karjunnalla. Mä luulen, että tästä lähtien en enää tuskastukaan lapseni meluamisesta, kun tiedän, että joku kaltaisesi kärsii siitä suuresti. Ihanaa!

Vierailija
45/115 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 15:36"]

[/quote]

Tällaiset kommentit saavat mut jopa toivomaan, että lapsi saisi kiukkukohtauksen ravintolassa tai ylipäätään julkisella paikalla. Ehkä joku kerta saakin, ja sinä joudut sitä kuuntelemaan, ken tietää. Ehkä kuopus on kovempi kiukkuamaan ja pääsemme häiritsemään sinua tai jotain kaltaistasi pershedelmää reippalla karjunnalla. Mä luulen, että tästä lähtien en enää tuskastukaan lapseni meluamisesta, kun tiedän, että joku kaltaisesi kärsii siitä suuresti. Ihanaa!

[/quote]

Ei jumalauta teitä äiti-ihmisiä.

Vierailija
46/115 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 15:39"]

[/quote]

[/quote]

Ei jumalauta teitä äiti-ihmisiä.

[/quote] Ai nyt mä oonkin monta, viimeksi kun tarkistin, mua oli yksi.

Vierailija
47/115 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, mutta miksi täällä näin valitetaan alhaisesta syntyvyydestä? 1,2 lasta naista kohden olisi globaalisti katsoen paras mahdollinen lukema, jos ylipäätään aiotaan vielä olla täällä vuonna 2040. Eihän se tietysti hyvältä näytä. Ihan sama siinä vaiheessa, onko ketään kehittämässä hittituotteita Samsungille tai Nokialle.

Vierailija
48/115 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Haluat siis pilata ruokailuhetkeni siksi, että haluan viettää ruokailuhetkeni rauhassa? Oletkohan riittävän tasapainoinen kasvattamaan lapsia?

Vierailija
49/115 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina ihmetyttää tällaisia lapsivihamielisiä mielipiteitä lukiessani, että missä nämä valittajat oikein asuvat? Itse asun vähän Helsingin keskustan ulkopuolella. Keskustassa käyn usein ja julkisia käytän päivittäin. Häiriköiviä lapsia näen silti aniharvoin. Joskus joutuu hetken aikaa sietämään jonkun lapsen raivopuuskia kaupassa, bussissa tms. julkisessa paikassa. So what?? Tottakai sen hetken voi vähän ottaa korviin, mutta näitä juttuja lukiessa tuntuu niinkuin nämä vihamieliset joutuisivat kestämään sietämätöntä lasten häiriökäyttäymistä päivittäin. Vai onko heidän sietokykynsä niin matala, että satunnainen pieni kiljunta riittää siihen, että kuppi menee täysin nurin? Myöskään tiellä olevia vaunuja en ole ikinä huomannut. Ehkä niitä on ollut, mutta en ehkä tiedosta. Toki osa ihmisistä on vaan sellaisia, että huomataan vain negatiiviset asiat elämässä ja kaikesta pitää valittaa...

Vierailija
50/115 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Olisi ollut parempi, että et olisi lisääntynyt laisinkaan.

Vierailija
51/115 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 03:20"]

Lyhytnäköiset ravintoloitsijat eivät tajua lasten arvoa tulevaisuuden kuluttajina. Se velan tilaama latte ei paljoa lämmitä enää siinä vaiheessa kun lapset ovat kasvaneet isoiksi ja muistavat kuinka heitä syrjittiin silloin pieninä. He eivät silloin käytä ravintolan palveluja vaan kantavat rahansa jonnekin muualle. Minä sen sijaan voisin perustaa kahvilan jossa harjoitettaisiin systemaattista kuluttajavalistusta lapsille. Näin heistä saataisiin kasvatettua sitoutuneita kuluttajia jotka kantavat tulevaisuudessa rahansa bisnekselleni eivätkä edes tajua että miksi :)

[/quote]

Joopa joo, eiköhän velatkin ole olleet joskus lapsia, ei se, että on ollut itse joskus lapsi saa ihmistä automaattisesti tykkäämään joistakin huonosti kasvatetuista lapsista.

Ongelmanahan ei ole sinänsä lapset, vaan jotkut vanhemmat, jotka eivät osaa/jaksa kasvattaa lapsiaan, sen takia lapset kasvatetaan, että ne sopeutuvat yhteiskuntaan. Teette todella ison karhunpalveluksen lapsillenne, kun ette kasvata niitä.

Vierailija
52/115 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 15:44"]

[/quote]

Haluat siis pilata ruokailuhetkeni siksi, että haluan viettää ruokailuhetkeni rauhassa? Oletkohan riittävän tasapainoinen kasvattamaan lapsia?

[/quote]

Olen sen verran kyllästynyt tuohon pershedelmän hokemiseen ja lapsista valittamiseen, että en enää kiusaannu siitä, jos lapseni huutavat julkisella paikalla. Pilaathan säkin mun rauhallisen palstailutauon tuolla pershedelmän hokemisella. Oletkohan itse riittävän tasapainoinen liikkumaan julkisilla paikoilla?

Vierailija
53/115 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 15:45"]

[/quote]

[/quote]

Olisi ollut parempi, että et olisi lisääntynyt laisinkaan.

[/quote]

Voi kyynel. Voisinko vielä ärsyttää sua jollain tavalla? Kerro, kerro! Lupaan tehdä kaikkeni.

Vierailija
54/115 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se paha luku muuten ole, mutta sitten täytyy suhtautua sallivammin maahanmuuttoon. Ne ihmisethän vähenevät vain länsimaissa. Kuinka paljon halutaan muuttajia esim. islamilaisista maista?

Vierailija
55/115 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 15:47"]

Pilaathan säkin mun rauhallisen palstailutauon tuolla pershedelmän hokemisella. 

[/quote]

Pitäisiköhän nico-petterin äipän mennä jollekin ihan muulle palstalle vähän viettämään rauhallista palstailutuokiota sen pyllyn haistelun lomassa .... :D

Vähän väärä paikka tullut nyt palstailulle pikku-äipälle.

Vierailija
56/115 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ei tarvitse päästä kaikkialle, minne aikuiset pääsevät. Lapsilla kun ei ole täysiä oikeuksia.

Vierailija
57/115 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempikahvilaani on käytännössä mahdoton päästä vaunujen kanssa, ja siellä näkyy lapsia todella harvoin.

Ihanaa <3

Vierailija
58/115 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äpäräni tilaa jo ihan itse mitä haluaa, minä vain maksan, joka paikkaan kuskaan kyllä mukanani ellei ole isällään. Mäkkärissä eikä hoplopissa olla käyty kertaakaan eikä varmaan käydäkään.

Suomessa on harmittavan vähän aikuisille tarkoitettuja ravintoloita jotka tuntuvat olevan tavallisia monissa euroopan maissa jopa pikkukylissä. Sellaiseen raahaisin tuon äpäräni mukaan vasta kun hänellä on tarpeeksi ikää.

T: äpärä itsekin

Vierailija
59/115 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä todella toivoisin, että kaikk ihäiriökäyttäytyjät heitettäisiin ravintoloista ulos. Eivät lapset sinänsä häiritse vaan se rääkyminen. Yhtä lailla aikuiset rääkyjät pitäisi heittää pihalle.

Vierailija
60/115 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 15:52"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 15:47"]

Pilaathan säkin mun rauhallisen palstailutauon tuolla pershedelmän hokemisella. 

[/quote]

Pitäisiköhän nico-petterin äipän mennä jollekin ihan muulle palstalle vähän viettämään rauhallista palstailutuokiota sen pyllyn haistelun lomassa .... :D

Vähän väärä paikka tullut nyt palstailulle pikku-äipälle.

[/quote]

Ei pitäisi, tämä on Vauva-lehden palsta, ja siten juuri minä olen erittäin sopivaa kohderyhmää tälle palstalle. Jos pahoitat mielesi mun mielipiteistäni, voit toki mennä jonnekin muualle palstailemaan. Noin, tää äippä kuivaa sun kyyneleet. *kostuttaa peukaloaan suussaan ja pyyhkäisee* Menes nyt leikkimään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi