Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löysäilijät salilla

Vierailija
26.08.2014 |

Minulla on eräs tuttava joka on käynyt salilla vuoden ajan ja pitänyt siitä hirveää metakkaa Facebookissa. On treenikuvia otettu siitä kulmasta että näkyy suurinpiirtein pelkkä kaula (ei voi päätellä mitään) ja tsemppikuvia laiteltu viikoittain, ja statuksissa tuntuu puhkuvan tarmokas salisirpa. En ole juurikaan muuta tehnyt kuin blokannut sen uutisvirrasta, mutta tänään bongasin hänet yllätyksekseni samalta salilta missä itse käyn.

Nainen meni crosstraineriin naistenlehden kanssa, ja polkea tupsutteli muutaman minuutin. Hikeentymättä. Oman alkulämmittelyni jälkeen näin naisen siirtelevän käsipuntteja sivulta sivulle, torso epämääräisessä vinossa asennossa, selkäranka pullollaan. Sen jälkeen näin kun nainen meni vemputtamaan reiden lähentäjä/loitontaja-laitteeseen ja pumppasi viiden kilon pakkaa hirveällä rytmillä. Oikeastaan siinä vaiheessa ja mietin että menen väliin ja annan opastusta, mutta naisen katse oli agressiivinen ja hän tuntui olevan jotenkin virittyneessä tilassa. Annoin olla.

Sen jälkeen tein omaa sarjaani ja loppulämmittelyssäni sain taas seurata kuinka tämä tee-se-itse-bodari vatkasi ylätaljaa siten, että kankku nousi ylös joka vedolla. Painoa taisi olla 10kg.

Mietinkin, että tämäkö on totuus näistä salivouhkaajista jotka eivät laihdu vaikka ovat käyneet salilla jopa vuosia? Eivät edes kiinteydy. Miksi maksaa joka kuukausi kymmeniä euroja siitä, että pääsee rikkomaan omat paikkansa? Säälisin tuota ihmistä ellei hän olisi niin uskomattoman ylimielinen toisia kohtaan ja suhtautuisi muihin naisiin halveksuvasti. Mitä järkeä on tuollaisessa päättömässä repimisessä jossa ei tule hiki, kunto ei kasva eikä siitä ole muuta kuin haittaa keholle? Pahinta oli että kun tulin kotiin niin katsoin naisen statuksen: Huh heijaa taas on salilla rehkitty pari tuntia, kyllä nyt kelpaa after workille.

Poistin kavereista, nyt en enää kestä edes ajatusta että kaverilistoillani on tuollainen kahjo.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä näet tuon siisn niin, ettei ko ihminen saa mitään hyötyä salillakäynneistään, mutta taitaa sen verran hyödyllistä hänelle olla, koska siellä käy. Ehkei lihakset loista, mutta ehkä kuuppa pysyy kasassa?

Vierailija
2/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tyypin, tai siis omalla salilla näitä näkyy. Hauskaa viihdettä he ovat, ei mua ärsytä. Itse reidet vapisten ja naama hiessä kun raahautuu pukkariin niin nämä ovat kuivia kuin beduiinin sandaali. Kerran seurasin yhtä tyttöä kun venyttelin ja lankutin, otti tangon missä oli kiloiset kiekot päissä ja vatkasi sillä pari hauiskääntöä tai vastaavaa. Luki tekstareita n. 5 min välissä, meni sitten nimenomaan lähentäjälaitteeseen paukuttamaan viiden kilon pakkaa naama peruslukemilla ja valui sitten puhelintaan hivellen pukkariin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 12:47"]

Tiedän tyypin, tai siis omalla salilla näitä näkyy. Hauskaa viihdettä he ovat, ei mua ärsytä. Itse reidet vapisten ja naama hiessä kun raahautuu pukkariin niin nämä ovat kuivia kuin beduiinin sandaali. Kerran seurasin yhtä tyttöä kun venyttelin ja lankutin, otti tangon missä oli kiloiset kiekot päissä ja vatkasi sillä pari hauiskääntöä tai vastaavaa. Luki tekstareita n. 5 min välissä, meni sitten nimenomaan lähentäjälaitteeseen paukuttamaan viiden kilon pakkaa naama peruslukemilla ja valui sitten puhelintaan hivellen pukkariin.

[/quote]

Mua ärsyttää kaikenlainen itsensä huijaaminen, ja sitten tosiasioiden kieltäminen. "Juon vain lasin viiniä päivässä en ole riippuvainen alkoholista." tai "poltan vain satunnaisesti joka päivä." tai "syön nyt viisi päivää proteiinia ja kuudentenä päivänä hiilareita, laihdun paljon." Samaan kategoriaan laitan nämä salikeijot jotka brassailee salireissuillaan mutta tuntuvat lähinnä lihovan siellä.

Vierailija
4/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä etteisalilla sentään hikeentynyt. Voisi kavereilla olla tukalat paikat. Tarkoitit varmaan että hikoamatta?

Vierailija
5/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä itseäni ärsyttä se, että ovat tukkeena laitteissa niille jotka haluaisivat treenata, mutta ei, kun se plösö istuu tukevasti jossakin laitteessa lukemassa tai naputtelee puhelimeensa viestiä. Siis eikö jumalauta ihminen voi olla edes salilla ilman puhelinta?

Itse menen salille treenaamaan, en lukemaan lehtiä, olemaan näytillä, tai köydäkseni siksi, että saan kehuskella käyväni salilla. Pikasilmäyksellä erottaa treenaajat ja kävijät. Pysyittekin poissa, varsinkin niiltä pienemmiltä saleilta, joissa ei ole kauhean montaa (samaa) laitetta käytettävissä, istukaa kotona sohvalla ja polkekaa vaikka lattiaa, hyöty on yhtä suuri mutta meille treenaajille iso ilo kun ette ole tiellä.

Vierailija
6/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se tykkää käydä siellä siksi, että pääsee pois kotoa? Näkee ihmisiä? Näkee itsensä kauniimmassa valossa ja tykkää itsestään enemmän, kun edes saa lähdettyä jonnekin? On nyt kuitenkin parempi, että lukee omissa ajatuksissaan sen lehtensä siellä kuntosalilla kuin pizzalautasen tai yksinäisen viinipullon äärellä.

Älkä¨nyt viistikö olla ilkeitä, vaikka itse treenaattekin oikeaoppisesti ja edes finneissä ei ole ylimääräistä rasvaa. Varmaan ei kulmakarvatkaan kasva kuin sotilaallisessa marssijärjestyksessä. Keksittykää siihen omaan kilvoitteluun ja antakaa poloisten ihmisten kilvoitella omassa sarjassaan. Ties vaikka suurenkin työn tekivät uskaltaessaan teidän vahdittavaksenne ja pelkäävät tehdä mitään liikkietä, kun koko ajan joku töllöttää kriittisesti.

Vierailija
7/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ylätalja?

Vierailija
8/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja tässä tuli syy miksi en käy salilla. Hienosti arvostelette muiden treenit ja niiden tehon, mitä se teille kuuluu? Jokainen tehköön mitä tykkää.

Vierailija
9/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää. Aloittajan kaltaisten kyylien vuoksi en tule koskaan käymään kuntosalilla.

Vierailija
10/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä lasketaanko minua näihin laitevemputtajiin, mutta esim smithissä kyykkäilen usein tyhjällä tangolla ihan kroonisten selkävaivojen vuoksi. Prässiin en myöskään 60 kiloa enempää lataa. Liikkeessä pitää pysyä mutta kovaa kuormitusta selkä ei taas kestä. Taiteilen siis kipurajoilla.

Vierailija
11/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommatkaa oikea elämä joistan!!   se helpottaa...

Vierailija
12/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä taas muutama hyvä tekosyy siihen, miksi ei voi mennä salille... Kyllä siellä aloittelijat saavat opastusta laitteiden käyttöön ja oikeiden painojen valintaan, jos sitä osaavat pyytää. Kun on tekniikat ja painot hallussa, niin ei tarvitse muiden kauhulla katsoa vierestä, koska joku paikka kusahtaa. Ja saa niitä tuloksiakin :)

Vierailija
13/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn pikkukunnan jäähallin salilla. Ns.punttiluola :) lähinnä miehiä jotka eivät kyllä katsele yhtään mitä teen. En onneksi ole edes av-mammamaisen hemaiseva. Ihanaa kun saa rauhassa olla.

Vierailija
14/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 13:17"]

Yllä taas muutama hyvä tekosyy siihen, miksi ei voi mennä salille... Kyllä siellä aloittelijat saavat opastusta laitteiden käyttöön ja oikeiden painojen valintaan, jos sitä osaavat pyytää. Kun on tekniikat ja painot hallussa, niin ei tarvitse muiden kauhulla katsoa vierestä, koska joku paikka kusahtaa. Ja saa niitä tuloksiakin :)

[/quote]

Ei se ole mikään tekosyy vaan syy. Minä en alennu muiden töllisteltäväksi. Jätän salit mielelläni "salikissojen" keskinäiseksi kyttäilypaikaksi.

Vierailija
15/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huvittaa aina näissä salikeskusteluissa kuinka se hikoileminen on joku kovan treenin mittari. :D

Vierailija
16/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on reuma & epäilty fibroa. mihinkään rankkaan treeniin en siis pysty, vaikka saatankin laittaa facebookiin päivityksen " tämä lähtee nyt huhkimaan salille". poljen kuntopyörällä hissukseen lehteä lukien, teen jalkaprässiä neljänkympin painoilla .. ym oman voinnin mukaan ! en myöskään ole kokeillut kaikkia laitteita, joten saatan käydä niitä tökkimässä & pällistelemässä :D

Vierailija
17/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se taas tuli: muistutus, miksi ei kannata edes haaveilla mistään saleista. En mene ikinä kytättäväksi. Never.

Vierailija
18/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt salilla vuosia ja treenannut muutenkin tavoitteellisesti jo kauan, työskentelenkin liikunnan parissa. Laitan prässiin semmotis 40 kiloa :) Ei suurempi paino ole aina parempi tai tarkoituksenmukaisempi.

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 13:10"]

Minä en tiedä lasketaanko minua näihin laitevemputtajiin, mutta esim smithissä kyykkäilen usein tyhjällä tangolla ihan kroonisten selkävaivojen vuoksi. Prässiin en myöskään 60 kiloa enempää lataa. Liikkeessä pitää pysyä mutta kovaa kuormitusta selkä ei taas kestä. Taiteilen siis kipurajoilla.

[/quote]

Vierailija
19/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, tätä mä pelkäsinkin, ei sinne salille uskalla lähteä, jollei ole kivuton ja hyväkuntoinen...

Skele.

Vierailija
20/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempi, että mahdollisimman moni nainen istuu pelkissä lähentäjä-loitontaja-leitteissa monipuolisemman treenin sijaan: muuten olisi järkyttävä jono kyykkypaikalle, mavepaikalle ja leuanvetotangole. Istukoon joku vaikka kokonaisen tunnin loitontajakoneessa, jos sillä välttää liiallisen ruuhkan vapaiden painojen luona. Tosin sitten jalkatreenin päätteeksi olisi mukava päästä hetkeksi pumppailemaan siihen loitontajakoneeseen, koska silä saa hyvän loppupoltteen pakaroihin. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi