Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löysäilijät salilla

Vierailija
26.08.2014 |

Minulla on eräs tuttava joka on käynyt salilla vuoden ajan ja pitänyt siitä hirveää metakkaa Facebookissa. On treenikuvia otettu siitä kulmasta että näkyy suurinpiirtein pelkkä kaula (ei voi päätellä mitään) ja tsemppikuvia laiteltu viikoittain, ja statuksissa tuntuu puhkuvan tarmokas salisirpa. En ole juurikaan muuta tehnyt kuin blokannut sen uutisvirrasta, mutta tänään bongasin hänet yllätyksekseni samalta salilta missä itse käyn.

Nainen meni crosstraineriin naistenlehden kanssa, ja polkea tupsutteli muutaman minuutin. Hikeentymättä. Oman alkulämmittelyni jälkeen näin naisen siirtelevän käsipuntteja sivulta sivulle, torso epämääräisessä vinossa asennossa, selkäranka pullollaan. Sen jälkeen näin kun nainen meni vemputtamaan reiden lähentäjä/loitontaja-laitteeseen ja pumppasi viiden kilon pakkaa hirveällä rytmillä. Oikeastaan siinä vaiheessa ja mietin että menen väliin ja annan opastusta, mutta naisen katse oli agressiivinen ja hän tuntui olevan jotenkin virittyneessä tilassa. Annoin olla.

Sen jälkeen tein omaa sarjaani ja loppulämmittelyssäni sain taas seurata kuinka tämä tee-se-itse-bodari vatkasi ylätaljaa siten, että kankku nousi ylös joka vedolla. Painoa taisi olla 10kg.

Mietinkin, että tämäkö on totuus näistä salivouhkaajista jotka eivät laihdu vaikka ovat käyneet salilla jopa vuosia? Eivät edes kiinteydy. Miksi maksaa joka kuukausi kymmeniä euroja siitä, että pääsee rikkomaan omat paikkansa? Säälisin tuota ihmistä ellei hän olisi niin uskomattoman ylimielinen toisia kohtaan ja suhtautuisi muihin naisiin halveksuvasti. Mitä järkeä on tuollaisessa päättömässä repimisessä jossa ei tule hiki, kunto ei kasva eikä siitä ole muuta kuin haittaa keholle? Pahinta oli että kun tulin kotiin niin katsoin naisen statuksen: Huh heijaa taas on salilla rehkitty pari tuntia, kyllä nyt kelpaa after workille.

Poistin kavereista, nyt en enää kestä edes ajatusta että kaverilistoillani on tuollainen kahjo.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, hikoilun määrä kertoo lähinnä kilpirauhasesi toimintamallista, ei treenin tasosta.

Vierailija
22/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on loitontajakone? Kyykkypaikka? Käydäänkö siellä kyykkypaskalla? Eikö kuntosaleilla ole vessoja? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneki tällä päin ei ole tuollainen ap:n mainitsema meniniki. Kaikki saavat käydä karjumassa kuin uroot tai hipsuttelemassa kuin neidit, siksi kai näkyykin niin lihavia teinipoikia kuin kuivia ja harmaatukkaisia mummojakin. Uskallan varmasti mennä salille uudestaankin omien ohjeideni kanssa, joissa pitää ottaa huomioon nikama- ja nivelongelmat.

Kun treenaa ahkerasti, huomaa että salilta alkaa saada juttuseuraa. Kaikkein kivoimpia ovat ne köriläät ukot, eivät pakaroitaan puristelevat kaksikymppise tyttt. Ihan se ja sama mitä treenaa, mutta kun näyttää ns. sitoutuneelta ja käy ahkerasti, se kyllä huomataan.

BMI 39

Vierailija
24/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 13:10"]

Minä en tiedä lasketaanko minua näihin laitevemputtajiin, mutta esim smithissä kyykkäilen usein tyhjällä tangolla ihan kroonisten selkävaivojen vuoksi. Prässiin en myöskään 60 kiloa enempää lataa. Liikkeessä pitää pysyä mutta kovaa kuormitusta selkä ei taas kestä. Taiteilen siis kipurajoilla.

[/quote]

Kyykkääminen ilman painoa tai tyhjällä tangolla ei olekaan mitään lusmuilua, siinä joutuvat reisilihakset hommiin (ja muutkin ryhmät) ihan tosissaan. En minäkään aina ota painoja kun kyykkään.

Laitteet ovat siitä huonoja että niissä voi huijata punnaamalla muilla lihaksilla, kyykyssä ei paljoa huijata.

Vierailija
26/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 13:10"]

Minä en tiedä lasketaanko minua näihin laitevemputtajiin, mutta esim smithissä kyykkäilen usein tyhjällä tangolla ihan kroonisten selkävaivojen vuoksi. Prässiin en myöskään 60 kiloa enempää lataa. Liikkeessä pitää pysyä mutta kovaa kuormitusta selkä ei taas kestä. Taiteilen siis kipurajoilla.

[/quote]

En usko, että aloittaja tarkoitti sinua, vaan niitä ihmisiä, jotka ovat vain treenavinaan. Se näkyy kaikissa liikkeissä ja toimintatavoissa. Se, paljonko painoja kukin käyttää, on oma valinta.

Vierailija
27/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sen että voi ottaa silmään ja päähän jos joku tekee selvästi väärin liikkeitä, mutta toisten käyttämien painojen vahtiminen menee kyllä typerän kyttäämisen puolelle. Niitä väärin tekeviä pitäis tosiaan uskaltaa ohjeistaa siihen touhuun...

Vierailija
28/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä otan nämä tällaiset alotukset kyllä vähän itseeni. teen pienillä painoilla, koska en yksinkertaisesti jaksa tehdä isommilla. sarjojen välillä näprään mp3sta/puhelinta riippuen kummasta kuuntelen musiikkia, koska haluan vaihtaa biisiä. ei siinä tauolla muutakaan hommaa ole. joskus venyttelen lyhyesti, mutta sekin varmaan tulkitaan keikistelyksi...

mutta. mulla ja kaikilla muillakin on ihan yhtä suuri oikeus käydä salilla. ja jos jollain on aikaa mun treeniä toljottaa ja analysoida, niin ei hänkään kovin kovaa treenaa.

jännä kyllä etten itse ole näihin lehdenlukija/laitteenvallottajiin vielä törmännyt, vaikka useilla eri saleilla on tullut käytyä, joissa treenaajia laidasta laitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi