Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haudanhiljaiset naapurit ovat pelottavia

Vierailija
19.03.2026 |

Ei minkäänlaista elonmerkkiä. Ei kuulu puhetta, ei kolinaa, ei yskimistä, ei pierua, ei vedenlaskuääntä... ? Mitä ne tekevät? Makaavat hiljaa peiton alla ja paskovat alleen?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin dokumäntin naapurin tuollaiseen heti.

Vierailija
2/41 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran mun seinänaapuri sanoi mulle yllättäen (ei olla ikinä puhuttu mitään aiemmin) että olen miettinyt että asuuko tuolla edes joku, kun mitään ei kuulu. Jäin vähän sanattomaksi, mutta kai se oli kohteliaisuus. Itse olisin hyvin kiitollinen tuollasista naapureista vaikka onneksi eivät ole nykyisetkään pahimmasta päästä todellakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa neukkukuutio-elämältä. OKT:ssa tuollaista ei edes viitsi miettiä.

Vierailija
4/41 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun hautausmaalla...

Vierailija
5/41 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat asua hyvin rakennetussa talossa, nauti siitä. Näitä muita on riittämiin.

Vierailija
6/41 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, nyt kun sanot niin totta. :D

Mulle tulee turvallinen olo kun naapurista kuuluu ääniä.

Vierailija
7/41 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita nyt saada se mätä mörskäsi myytyä niin pääset vihdoin muuttamaan ihmisten ilmoille. Kannattaa tosin alkaa säästää jo nyt, asuminen on kallistunut kaupungeissa huomattavasti.

Vierailija
8/41 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen se hiljainen ja minulle on sanottu, että olenkohan edes elossa. 

niin ai mitäkö teen? Katson televisiota kuulokkeilla, jotta se ei häiritse naapureita ja koska suomi leffoissa ja sarjoissa on niin kökkö äänen laatu, että on vähän pakko, jos haluaa saada selvää mitä siinä sanotaan.

osaan käydä tarpeillani äänettömästi minun ei tarvitse tiedottaa koko talolle jos olen kakalla tai pissalla.

kävelen hiljaa ja varsinkin öisin saatan jopa hiipiä.

kaappien ja huoneiden ovet laitan varovasti ja hiljaa kiinni . myös asuntoni oven laitan hiljaa kiinni, koska agresiivinen paukuttaminen voi rikkoa oven lukon kielen ajan mittaan. olen kyllä huomannut, että seinä naapurini paiskaa kaikki mahdolliset ovet ja kävelee asunnossaan öisin tamppaamalla.

kokeilkaa edes joskus laittaa se ovi rauhallisesti kiinni.

kuuntelen musiikkia kuulokkeilla, kokkaamisesta ei lähde melua , minun ei tarvitse kolistella pannuja.

pesen pyykkiä ja minulla on tossut koneen alla ja kone on hiljainen.

pyrin siihen, ettei elämäni äänet kuulu naapuriin varsinkaan öisin en silloin vedä Vessaa tai käy suihkussa tai kokkaa.

kävisin suihkussa vain jos töiden jälkeen olisi pakko tai jos olisi vatsatauti.

nälän iskiessä yöllä syön leipää ja hiljaisia ruokia .

ottakaa mallia minusta jos kaikki eläisi kuon minä ja joo olen autistinen niin ei kukaan pysty samaan, mutta jos pystyisi valituksia ei tulisi koskaan  ja kaikki voisivat nukkua.

muuttakaa möly apinat omakotitaloon ! koirenne kanssa.

kerrostalo ei ole mikään meluapina kerho jos kaikki meluaa miten lystää niin kukaan ei saa rauhaa mutta jos kaikki eläisi vähän tavallista enemmän muita ajatellen niin kaikilla olisi hyvä olla.

lapset tietysti eri asia, koska ne on lapsia eikä vielä ymmärrä tai osaa, mutta aikuiset kerrostalossa.

ei yhteiskunta pyöri niin, että kaikki ajattelee vain itseään ja omia oikeuksiaan 

Vierailija
9/41 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan asuin yhdessä kerrostalossa kaupungin keskustassa. Koskaan en nähnyt yhtään naapuria samalla tasanteella asuvissa kolmesta asunnosta vuoteen eikä ikinä kuulunut mitään mistään. Tuntuihan se erikoiselta. 

Vierailija
10/41 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, nyt kun sanot niin totta. :D

Mulle tulee turvallinen olo kun naapurista kuuluu ääniä.

Heh.  He.   Niin mullekin Koivukylän yksiöläävässäni. 🐖

Vierailija
11/41 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan asuin yhdessä kerrostalossa kaupungin keskustassa. Koskaan en nähnyt yhtään naapuria samalla tasanteella asuvissa kolmesta asunnosta vuoteen eikä ikinä kuulunut mitään mistään. Tuntuihan se erikoiselta. 

Olipa kova uutinen.

Vierailija
12/41 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa kova uutinen.

Ei se ollut mikään uutinen. Ihmettelin vaan tuollon tuota asiaa. Läheinen kysyi että onko mukavia naapureita. Totesin etten koskaan ole nähnyt yhtäkään heistä.

Vierailija
13/41 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

PELOTTAVIA ?

Ootko puhunu sun äitin kans. Onks sulla oma huone jo. Voisitko kysyä jos saisit nukkua samassa huoneessa vielä äitin kans. 

Vierailija
14/41 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin ai mitäkö teen? Katson televisiota kuulokkeilla, jotta se ei häiritse naapureita ja koska suomi leffoissa ja sarjoissa on niin kökkö äänen laatu, että on vähän pakko, jos haluaa saada selvää mitä siinä sanotaan.

osaan käydä tarpeillani äänettömästi minun ei tarvitse tiedottaa koko talolle jos olen kakalla tai pissalla.

kaappien ja huoneiden ovet laitan varovasti ja hiljaa kiinni . myös asuntoni oven laitan hiljaa kiinni, koska agresiivinen paukuttaminen voi rikkoa oven lukon kielen ajan mittaan. olen kyllä huomannut, että seinä naapurini paiskaa kaikki mahdolliset ovet ja kävelee asunnossaan öisin tamppaamalla.

kuuntelen musiikkia kuulokkeilla, kokkaamisesta ei lähde melua , minun ei tarvitse kolistella pannuja.

pyrin siihen, ettei elämäni äänet kuulu naapuriin varsinkaan öisin en silloin vedä Vessaa tai käy suihkussa tai kokkaa.

ottakaa mallia minusta jos kaikki eläisi kuon minä ja joo olen autistinen niin ei kukaan pysty samaan, mutta jos pystyisi valituksia ei tulisi koskaan  ja kaikki voisivat nukkua.

kerrostalo ei ole mikään meluapina kerho jos kaikki meluaa miten lystää niin kukaan ei saa rauhaa mutta jos kaikki eläisi vähän tavallista enemmän muita ajatellen niin kaikilla olisi hyvä olla.

lapset tietysti eri asia, koska ne on lapsia eikä vielä ymmärrä tai osaa, mutta aikuiset kerrostalossa.

ei yhteiskunta pyöri niin, että kaikki ajattelee vain itseään ja omia oikeuksiaan 

Äänieristykset on myös keksitty, kaiken ratkaisu ei tarvitse olla se että pystyynkuolee pissaääniään miettiessä kuten sinä! :D

Vierailija
15/41 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs pelottavaa siinä on? Ole kiitollinen. Meillä vanhempia ihmisiä talossa paljon ja jonkun nuoremman juhlat ehkä kerran 5 vuodessa.

Vierailija
16/41 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo järki lähtenyt alalerran apinalauman takia. Jatkuva älämölö. Suorastaan ikävä edellistä hiljaista, vuorotyötä tekevää pariskuntaa. 

Vierailija
17/41 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok alueella monta vuotta niin mukavaa kivat ihmiset.Jo edesmenneitäkin.Sitten 90lukua kaikki muuttui.Ei ihan viereen joku rakensi talon.Yritys omakotialueelle.Konemelua sirkkelöintiä,puunkaato.Meidän pitää lupa puunkaato onkin hankkia.Ei hänen ja sunnuntain vknloppuu melu pahinta Tontti kuin kaatopaikka.Varastoi..järjj.säännöissä lukee satunnainen tilap.varastointi sallittu.Tämä.on jatkuvaa .Välillä jumputus niin että koko seutu raikaa.Ei olla tiukkapipoja mutta sen voi sanoo ei oo säännöt kaikille samat.. 

Vierailija
18/41 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko muuttaa mun yläkertaan, pliis.

Vierailija
19/41 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskiverto omakotitalossa kuuluu naapurien jutustelut pihoilta, mopot ja sirkkelit ja ruohonleikkurit pärisee aamusta iltaan ja joka puolella tuijottaa ikkunoista joku. Itse asun hyvässä yhtiössä kerrostalossa jossa on paksut seinät ja hiirenhiljaista, suurinta osaa naapureista en edes tunne tai näe koskaan. Nautin!

Vierailija
20/41 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olis kaikki naapurin samanlaisia kuin itse olen. Elän kuin hiiri hipihiljaa asunnossani, kuin minua ei olisi olemassakaan. Sen sijaan naapurissa lapsiperhe ja lapset mekastavat jokaikinen päivä, toisena seinänaapurina vanha pariskunta jotka hiiren hiljaa mitä nyt ramppaavat 10 kertaa päivässä jossain joten ulko-ovi käy jatkuvasti. Alakerran juopon huuto-oksentamista olen taas kuunnellut tänään jo pari tuntia, heräsinkin siihen. Ja kyllä, etsin uutta asuntoa koko ajan mutta olen valitettavasti huomannut että ei se vaihtamalla parane.