Miten olet huijannut työnantajaasi?
Millä tavoin olet huijannut työnantajaasi saadaksesi taloudellista tai muuta hyötyä?
Kommentit (32)
Jätin tekemättä annettuja tehtäviä ja selitin asian pois tiedonkulkukämmillä. Väärensin jopa sähköpostin tunnistetietoja tätä varten. Jätin leimaamatta itseni ulos ja katosin keskellä päivää omille asioilleni tai baariin. Manipuloin työkaverini tekemään puolestani asioita valehtelemalla henkilökohtaisista ongelmistani ja heitin hänet bussin alle, kun esimies ihmetteli laihoja tuloksia. Jätin tarkistamatta asioita, jotka johtivat tuhansien eurojen tulonmenetyksiin. Hankin sairauslomaa tekaistuin perustein. Lopulta en kestänyt enää työskennellä tuolla, joten aloin juoda avoimesti työpaikalla. Siltikin meni monta viikkoa, ennen kuin minut siirrettiin sivuun. Nyt olen saikulla ja etsin kuumeisesti uutta työpaikkaa, vaikka olen koko ajan vakuuttanut haluavani takaisin tuohon paskaläpeen.
Opettajana olen laskenut, että jos oppitunnin alottaa ja lopettaa 3 minuuttia myöhässä ja etuajassa, lukuvuodessa häviää 100 oppituntia ilman että missään tuntuu.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 23:53"]Opettajana olen laskenut, että jos oppitunnin alottaa ja lopettaa 3 minuuttia myöhässä ja etuajassa, lukuvuodessa häviää 100 oppituntia ilman että missään tuntuu.
[/quote]
näin moni teki jo 90-luvulla. Saapuivat joåa10min myöhässä tunnille .
kakkonen yhteys ammattiliittoon, jotain rääppyä työnantajankin vaatimuksilla pitää olla!
En kertonut osaavani erästä Suomessa vähän puhuttua kieltä, jota olisi voitu tarvita työssä. En saanut mitään taloudellista etua. Katsoin vain, että niin huonolla palkalla ja niin huonolle työnantajalle ei kannattanut alkaa käyttää kaikkea osaamistaan. Sain paikan joka tapauksessa. Kieitaito tai sen puute ei ratkassut asiaa. Parin vuoden kuluttua siirryin sitten ihan toisenlaiseen ympäristöön ja sitä kieltäkin on tullut käytettyä.
Olen välillä tekevinäni töitä. Tosin se ei mieltäni paina silläniin on työnantajakin maksavinaan palkkaa.
Kieltäydyin ikävästä työvuorosta vedoten opiskelukiireisiin, menin oikeasti baariin. Hoidin työmatkalla töiden ohessa omia asioitani.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 23:53"]
Opettajana olen laskenut, että jos oppitunnin alottaa ja lopettaa 3 minuuttia myöhässä ja etuajassa, lukuvuodessa häviää 100 oppituntia ilman että missään tuntuu.
[/quote]
Vautsi. Mieti miten paljon saat urasi aikana itsellesi työnantajan aikaa. Tuostapa tulikin mieleeni vanha urbaanilegenda hepusta, joka oli ikänsä töissä tiilitehtaalla ja kantoi joka ilta eväskassissaan yhden tiilen kämpilleen. Eläkkeelle päästyään muurasi sitten ilmaisen talon itselleen.
Olin unohtanut oppilaiden keräämät taksvärkkirahat luokan kaappiin, josta ne löysin monen kuukauden päästä. Oli joku n. 100 e. En suinkaan palauttanut niitä, vaan otin itselleni. Hieman hyvitystä niiden pikku mulkkujen sietämisestä. Perheelle ostin hyvät herkkuruoat viikonlopuksi ja hyvät viinit. Enemmän ne massit minua hyödytti kuin Ambomaan punatautisia.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 06:00"]
[/quote]
Vautsi. Mieti miten paljon saat urasi aikana itsellesi työnantajan aikaa. Tuostapa tulikin mieleeni vanha urbaanilegenda hepusta, joka oli ikänsä töissä tiilitehtaalla ja kantoi joka ilta eväskassissaan yhden tiilen kämpilleen. Eläkkeelle päästyään muurasi sitten ilmaisen talon itselleen.
[/quote]
hyvä urbaanilegenda talosta, johon ei tarvita muuta kuin kasa tiiliä. Kertojat ei liene koskaan rakentaneet.
Olin nuorena opiskelijana kesätöissä kirkon oppaana. Palkka oli kehno, joten keksin miten parantaa sitä. Kirkossa minun piti myydä postikortteja. Tuotosta vedin omaan taskuun kelpo siivun. Samoin kirkossa oli lähetyskynttilälipas, johon ihmiset laittoivat rahaa. Omat avaimeni sopivat siihen, joten kaikki setelit, jotka oli tarkoitettu kehitysmaihin yms. korjasin kylmästi itselleni. En jäänyt kiinni, koska samaa kesäduunia jatkoin kolme vuotta. Monta sataa tuli yhden kesän aikana pihistettyä.
Toin kirkkoon tyynyn ja nukuin tirsoja urkuparvella. Nokosten jälkeen olikin mukava mennä runkulle kirkon vessaan.
Esitin olevani innostunut työntekijä ja olin mielin kielin. Jos tiesin, että kirkkoherra tai joku muu isompi kiho oli tulossa käymään, kiillotin muka ahkerasti ikkunapintoja tai siivosin, koska "mielestäni kirkossa pitää olla siistiä". Taisimpa muuten sakastissakin muutaman kerran sutia tumppuun.
Kun olin vastavalmistunut, käytin työmatkoilla opiskelijakorttia, johon olin väärentänyt leiman. Ilmoitin meneväni työmatkalle omalla autolla, vaikka todellisuudessa menin siis puoleen hintaan bussilla. Säästi tässäkin.
Olen monta kertaa koulussa laskuttanut pidetyistä tukiopetustunneista, joita ei koskaan ole pidetty.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 09:29"]
Olin nuorena opiskelijana kesätöissä kirkon oppaana. Palkka oli kehno, joten keksin miten parantaa sitä. Kirkossa minun piti myydä postikortteja. Tuotosta vedin omaan taskuun kelpo siivun. Samoin kirkossa oli lähetyskynttilälipas, johon ihmiset laittoivat rahaa. Omat avaimeni sopivat siihen, joten kaikki setelit, jotka oli tarkoitettu kehitysmaihin yms. korjasin kylmästi itselleni. En jäänyt kiinni, koska samaa kesäduunia jatkoin kolme vuotta. Monta sataa tuli yhden kesän aikana pihistettyä.
Toin kirkkoon tyynyn ja nukuin tirsoja urkuparvella. Nokosten jälkeen olikin mukava mennä runkulle kirkon vessaan.
Esitin olevani innostunut työntekijä ja olin mielin kielin. Jos tiesin, että kirkkoherra tai joku muu isompi kiho oli tulossa käymään, kiillotin muka ahkerasti ikkunapintoja tai siivosin, koska "mielestäni kirkossa pitää olla siistiä". Taisimpa muuten sakastissakin muutaman kerran sutia tumppuun.
[/quote]
VoiItko kirjoittaa tästä kirjan ja kun lisäät vielä muutakin elämää siihen kuin vain tämä työelämä niin tulis hyvä elokuva. Äkkiä tuntuis, että susta olis kirjoittajaksi ja tämä trinasi jo on niin nolo, että varmasti tulis hyvä ja vieläpä tositarina.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 08:53"]Olin unohtanut oppilaiden keräämät taksvärkkirahat luokan kaappiin, josta ne löysin monen kuukauden päästä. Oli joku n. 100 e. En suinkaan palauttanut niitä, vaan otin itselleni. Hieman hyvitystä niiden pikku mulkkujen sietämisestä. Perheelle ostin hyvät herkkuruoat viikonlopuksi ja hyvät viinit. Enemmän ne massit minua hyödytti kuin Ambomaan punatautisia.
[/quote]
Niin näköjään. Olis ne punatautisiakin hyödyttänyt jos olis koskaan sinne asti päässyt. Tuliko tästä tapa?
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 23:00"]
[/quote]
Ja sun mielestä jäljelle jääneen 39 minuutin aikana ei ehdi opettaa ihan sitä samaa asiaa kuin 6 minuuttia pidemmällä oppitunnilla? Yläkoulussa osa asioista voitais opettaa 15 minuutissa suurimmalle osalle, mutta ei tietenkään kaikille...
[/quote]
Taisimpa ilmaista itseni huonosti. 39 minuutissa ehtii totta kai käydä samat asiat. Ja toi 15 minuuttiakin pitää täysin paikkaansa.
En mitenkään.