Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olet huijannut työnantajaasi?

Vierailija
25.08.2014 |

Millä tavoin olet huijannut työnantajaasi saadaksesi taloudellista tai muuta hyötyä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola-alan työhaastattelussa pomo kysyi työkokemusvuosia, mutta ei pyytänyt työtodistuksia nähtäväksi. Liioittelin sitten hieman ja sain parempaa palkkaa työkokemuksen takia. 

Vierailija
22/32 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä työpaikassa työtehtävät haettiin luukulta, jokaisen työtehtävän tekemiseen oli laskettu tietty määrä aikaa. Jos tehtävä tuli tehtyä nopeammin, jäin lorvimaan säästetyn ajan johonkin piiloon. Ei varsinaista rahallista hyötyä, mutta saipahan ylimääräisen tauon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roikun täällä aihe vapaa -palstalla työajalla, muun muassa....

Vierailija
24/32 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 09:37"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 09:29"]

Olin nuorena opiskelijana kesätöissä kirkon oppaana. Palkka oli kehno, joten keksin miten parantaa sitä. Kirkossa minun piti myydä postikortteja. Tuotosta vedin omaan taskuun kelpo siivun. Samoin kirkossa oli lähetyskynttilälipas, johon ihmiset laittoivat rahaa. Omat avaimeni sopivat siihen, joten kaikki setelit, jotka oli tarkoitettu kehitysmaihin yms. korjasin kylmästi itselleni. En jäänyt kiinni, koska samaa kesäduunia jatkoin kolme vuotta. Monta sataa tuli yhden kesän aikana pihistettyä.

Toin kirkkoon tyynyn ja nukuin tirsoja urkuparvella. Nokosten jälkeen olikin mukava mennä runkulle kirkon vessaan. 

Esitin olevani innostunut työntekijä ja olin mielin kielin. Jos tiesin, että kirkkoherra tai joku muu isompi kiho oli tulossa käymään, kiillotin muka ahkerasti ikkunapintoja tai siivosin, koska "mielestäni kirkossa pitää olla siistiä". Taisimpa muuten sakastissakin muutaman kerran sutia tumppuun.

[/quote]

VoiItko kirjoittaa tästä kirjan ja kun lisäät vielä muutakin elämää siihen kuin vain tämä työelämä niin tulis hyvä elokuva. Äkkiä tuntuis, että susta olis kirjoittajaksi ja tämä trinasi jo on niin nolo, että varmasti tulis hyvä ja vieläpä tositarina.

[/quote]

Vähän tollanen fiilis itellekin tuli. Toi olikin hyvä idea. Ai niin, muistaakseni maistelin ehtoollisviinejä ja kirkon laskuun soitin muutamille seksilinjoillekin. Vessapaperiakin hoidin himaan siinä määrin, että vähään aikaan tarvinnut kaupasta ostaa. 

Vierailija
25/32 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani vuoden verran pitseriassa töissä, silloin tällöin kipeästi rahaa tarvitessani nappasin kassasta vitosen tai kympin. Jätin tällöin lyömättö kassaan yhden asiakkaan tilauksen, eli pitseria teki pitsan ilmaiseksi ja minä otin ne rahat. Ehkö yhteensä koko aikana tein näin muutamia kertoja ja sain n 50e. En koskaan jäänyt kiinni mutta omatuntoani kolkutti työsuhteen päättyessä niinkin paljon, että viimeisen palkkapäivän lähestyessä annoin tavalliseen tapaan työantajalleni listan tehdyistä tunneista ja sieltä täältä poistin muutaman tunnin. Ei huomannut työnantaja sitäkään, mutta maksoinpa firmalle takaisin ryöstämäni rahat :)

Vierailija
26/32 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätöissä olin ruokakaupassa. Eväitä sai ottaa hyllystä, mutta ne piti maksaa. Ehkä kerran maksoin, sitten en enää kertaakaan. 

Vierailija
27/32 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Minusta on säälittävää jos joutuu varastamaan sellaiselta, joka antaa sinulle työtä.

Vierailija
28/32 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 08:57"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 06:00"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 23:53"]

Opettajana olen laskenut, että jos oppitunnin alottaa ja lopettaa 3  minuuttia myöhässä ja etuajassa, lukuvuodessa häviää 100 oppituntia ilman että missään tuntuu.

[/quote]

Vautsi. Mieti miten paljon saat urasi aikana itsellesi työnantajan aikaa. Tuostapa tulikin mieleeni vanha urbaanilegenda hepusta, joka oli ikänsä töissä tiilitehtaalla ja kantoi joka ilta eväskassissaan yhden tiilen kämpilleen.  Eläkkeelle päästyään muurasi sitten ilmaisen talon itselleen.

[/quote]

hyvä urbaanilegenda talosta, johon ei tarvita muuta kuin kasa tiiliä. Kertojat ei liene koskaan rakentaneet.

[/quote]

Nimen omaan urbaanilegenda, ei niitä todesta kuulu ottaakaan. Ainakin tullut äijälle persoonallinen tönö eläkepäiviksi.

Vierailija
29/32 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 09:29"]

Olin nuorena opiskelijana kesätöissä kirkon oppaana. Palkka oli kehno, joten keksin miten parantaa sitä. Kirkossa minun piti myydä postikortteja. Tuotosta vedin omaan taskuun kelpo siivun. Samoin kirkossa oli lähetyskynttilälipas, johon ihmiset laittoivat rahaa. Omat avaimeni sopivat siihen, joten kaikki setelit, jotka oli tarkoitettu kehitysmaihin yms. korjasin kylmästi itselleni. En jäänyt kiinni, koska samaa kesäduunia jatkoin kolme vuotta. Monta sataa tuli yhden kesän aikana pihistettyä.

Toin kirkkoon tyynyn ja nukuin tirsoja urkuparvella. Nokosten jälkeen olikin mukava mennä runkulle kirkon vessaan. 

Esitin olevani innostunut työntekijä ja olin mielin kielin. Jos tiesin, että kirkkoherra tai joku muu isompi kiho oli tulossa käymään, kiillotin muka ahkerasti ikkunapintoja tai siivosin, koska "mielestäni kirkossa pitää olla siistiä". Taisimpa muuten sakastissakin muutaman kerran sutia tumppuun.

[/quote]

Nyt en kyllä tiedä peukuttaisinko ylös vai alas ja kun ei voi peukuttaa, pitää kai seurata esimerkkiä ja tumputtaa. Sinuna olisin kyllä juonut ehtoollisviinit ja tehnyt kiljua tilalle.

Vierailija
30/32 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 23:53"]

Opettajana olen laskenut, että jos oppitunnin alottaa ja lopettaa 3  minuuttia myöhässä ja etuajassa, lukuvuodessa häviää 100 oppituntia ilman että missään tuntuu.

[/quote]

Ja sun mielestä jäljelle jääneen 39 minuutin aikana ei ehdi opettaa ihan sitä samaa asiaa kuin 6 minuuttia pidemmällä oppitunnilla? Yläkoulussa osa asioista voitais opettaa 15 minuutissa suurimmalle osalle, mutta ei tietenkään kaikille...

Vierailija
31/32 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä ketä tässä periaatteessa huijasin, mutta olin nuorempana töissä pienessä ruokakaupassa. Joku asiakas oli unohtanut reilun 10 euron pullonpalautuskuitin pullokoneeseen kiinni. Otin kuitin talteen ja säilytin sitä koko illan ja seuraavan aamun työvuorot. Kukaan ei koskaan tullut kyselemään pullokuittia, joten lopulta otin pullokuitin rahat itselleni.

Vierailija
32/32 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kaupitella erästä ruokaa koemaistettavaksi asiakkaille. Palkka oli paskaa ja asiakkaat vittumaisia. Otin näitä ruokia mukaan monta pussillista kotiin syötäväksi ja täyttelin kaavakkeet kavereideni nimillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi