Olisiko diktatuuri niin kamala asia, jos diktaattorina olisi maailman fiksuin ihminen?
Fiksu ihminen, joka oikeasti välittää kansalaisista. Luulen, että se olisi parempi kuin Suomen nykyiset päättäjät.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laittaisin tämän maan asiat kuntoon ja ihmiset vihaisivat minua. Kyyti olisi kylmää, mutta kun heikot olisivat tippuneet kyydistä niin maa olisi taas vahva.
Maa ei olisi vahva "heikkojen tippuessa kyydistä". "Heikoista" huolehtiminen jäisi heidän läheisilleen. Monet heistä kuormittuisivat niin, että heistä saattaisi tulla uusia "heikkoja", kun he vuorostaan sortuisivat taakkansa alle.Jos taas tarkoitat "heikkojen kyydistä tippumisella" heidän kuolemaansa tai ainakin terveytensä tai muiden elämisen edellytystensä romahtamista, niin vähintään heidän läheisilleen jäisi tästä suru ja katkeruus. Maa ei olisi vahva, kun merkittävä osa kansasta olisi katkeria siitä, miten joko heitä itseään tai heidän läheisiään kohdeltiin. Maanpuolustustahto kenties vähenisi, rikollisuus lisääntyisi ja jokunen saattaisi olla valmis jopa aseelliseen kapinaan tai jonkin
Ei yhteiskunta eriarvoista. Minun yhteiskunnassani jokainen saisi yrittää omien kykyjensä mukaan ja ihan itse eriarvoistavat itsensä joka on hyvä asia. Jyvät seulotaan akanoista ja parin sukupolven päästä hyvät ovat jäljellä ja huonot karsiutuneet pois kun ei naiset näiden kanssa halua lisääntyä.
Darwinismi on peruttu nykymaailmassa ja jokainen näkee seuraukset ihan itse.
No Kekkonen hoiti hommansa hyvin, eikä kerännyt itselleen miljoonaomaisuuksia.
Diktaattorit ovat aina omasta mielestään todella viisaita, joten?
Vierailija kirjoitti:
Tuo on jo kauan sitten keksitty asia, että valistunut itsevaltias olisi teoriassa tehokkain ja paras hallintomalli. Se on tosin vain teorian tasolla, koska sellaista ei ole löytynyt missään.
Itselläni tulee mieleen Singaporen perustajaisä Lee Kuan-Yew. Hän pääsee ainakin lähimmäksi.
Lisäksi Brasilian Getulio Vargasilla oli aidon vilpittömästi agendallaan parantaa brasilialaisten sosiaalisia oloja, kuten myös Argentiinan Juan Perónilla. Molemmat olivat myös diktaattoreiksi erittäin oppineita.
Kummatkin syrjäytti armeija (kuten monta kertaa aiemmin ja jälkeenpäinkin Latinalaisessa Amerikassa). Oltuaan joitakin vuosia poissa julkisuudesta sekä Vargas että Perón tekivät onnistuneen comebackin rehellisillä vaaleilla valittuina presidentteinä. Lopulta Vargas ampui itsensä ja Perón oli jo toisella tulemisellaan vanha ja sairas, joten hän kuoli alle vuosi comebackinsa jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laittaisin tämän maan asiat kuntoon ja ihmiset vihaisivat minua. Kyyti olisi kylmää, mutta kun heikot olisivat tippuneet kyydistä niin maa olisi taas vahva.
Maa ei olisi vahva "heikkojen tippuessa kyydistä". "Heikoista" huolehtiminen jäisi heidän läheisilleen. Monet heistä kuormittuisivat niin, että heistä saattaisi tulla uusia "heikkoja", kun he vuorostaan sortuisivat taakkansa alle.Jos taas tarkoitat "heikkojen kyydistä tippumisella" heidän kuolemaansa tai ainakin terveytensä tai muiden elämisen edellytystensä romahtamista, niin vähintään heidän läheisilleen jäisi tästä suru ja katkeruus. Maa ei olisi vahva, kun merkittävä osa kansasta olisi katkeria siitä, miten joko heitä itseään tai heidän läheisiään kohdeltiin. Maanpuolustustahto kenties vähenisi, rikollisuus lisääntyisi ja jokunen saatta
Tulee jokin syöpäkasvain mieleen. Nakertaavat yhteiskunnan koheesiota, elinvoimaa ja luottamusta katalilla juonitteluillaan. Mut hei, näitä pitää vaan ymmärtää!
Vierailija kirjoitti:
Diktaattorit ovat aina omasta mielestään todella viisaita, joten?
Ei viisaus ole noille minkäänlainen arvo. Jos olisi he eivät olisi diktaattoreja. Hirviöt hallitsevat pelolla, huolella, epävarmuudella, mielivallalla, vaihtuvilla valheilla ja varoittavilla esimerkeillä. Mikä noissa on viisautta? Miten rajaton hirmuvalta on viisautta? Nimen omaan kaiken viisauden vastakohta. Ja kaikki viisausperinne kautta ihmiskunnan historian pyrkii varoittamaan psykopatia/narsismihulluudesta, jolle on pakkomielle hallita nöyryyttämällä, pelottelemalla ja tapattamalla muita ihmisiä. Juuri oman henkisen tyhjyytensä takia.
Hae apua.Sairas aloitus ja kuin voi saada peukkuja.....Tiedättekö minkälainen on diktaattori?
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa muuttuu kusipääksi valtaa saadessaan.
Paitsi Petteri Orpo. Se oli kusipää jo ennen kun sai valtaa.
Kekkonen pääsee tässä aika lähelle, samoin Portugalin Salazar
Jos oletetaan, että meillä olisi nyt hyvä ja pätevä diktaattori, joka tekisi viisaita päätöksiä.
Entä sitten, kun hän kuolee? Mistä tiedämme, että seuraaja olisi myös hyvä ja viisas?
Diktaattori termillä on huono maine, mutta ei se itsessään tarkoita muuta kuin yksinvaltaa. Esim keskiaikojen monarkiat olivat diktatuureja, ja eivät ne kaikki huonoja olleet. Semmoinen valta vaan tuppaa korruptoimaan ihmisen todella helposti. Moni sekoittaa diktaattorin ja tyrannin keskenään.
Varmaan kaikki nämä putinista aatuun ja pol-potista kim il jongiin, ovat omasta mielestään fiksuja ja välittävät ihmisistä?
Donald trump tänne diktaatoriksi, kyllä suomi lähtis nousuun ja ulkomaalaiset pois joten kaikki olisi taas hyvin niin kun ennen.
Saksassa oli aikoinaan diktaattorina fiksu ihminen, joka oikeasti välitti kansastaan. Hänet sittemmin leimattiin maailman pahimmaksi mieheksi "vapaita ja demokraattisia" maita hallitsevien vähemmän fiksujen, ja kansastaan välittämättömien vallanpitäjien toimesta.
Ei se olisi mahdollista. Koska diktaattori käyttää aina jonkinasteista vainoa ja väkivaltaa säilyttääkseen asemansa. Yksinvaltias olisi parempi nimike moiselle maailman fiksuimmalle ihmiselle, olettaen että se fiksuus pitäisi sisällään heikoimmista huolehtimisen, oikeudenmukaisuuden jne.
Onhan se määrätty tulossa, antikristus.
Fiksu diktaattori olisi fiksu valinta, mutta linkkaamaltani sivulta voi katsoa kuinka fiksuja diktaattorit o ollut. Vo siis olla vaikeaa löytää.
https://www.diktaattoriporssi.com/
Meritokratiassa on ihan sama mitä mieltä vassarit ovat. Aseelliseen kapinaan vassareista ei ole nykyään ja yhdessä sukupolvessa katoavat kuitenkin kun eivät lisäänny.