Hain toimeentulotukea, ja kela haluaa nähdä tiliotteeni? Miksi ihmeessä?
Kyllähän Kela näkee työkkäristä sekä verottajalta että olen ollut työttömänä ilman tuloja...Miksi tiliotteitani pitäisi esitellä?
Siellä on henkilökohtaisia ostoksiani. Ei minua kiinnosta esitella esimerkiksi erotiikkaliikkeen maksutapahtumaa
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kattoo Ettei tilillesi ole tullut rahaa
Kelalla on mun tiedot verottajalta ja työkkäristä. Kyllä niistä näkee
Ei näe kaikkea mitä heidän tarvitsee nähdä. Joku kaveri tai perheenjäsen on voinut laittaa sun tilille vaikka 20.
No jos joku nyt 20e lainaa ni eihän se mitään työtuloa oo
Kaikki rahat ja tilillepanot otetaan huomioon kun hakee toimeentulotukea.
T: Joku jonka isä kerran laittoi 50 euroa synttärilahjaksi tilille ja kela suuttui
(uusi yritys, eka viesti ei tullu läpi jostain syystä)
Tuskinpa se Kela tuosta suuttui, päinvastoin, säästyy veronmaksajien rajallista rahaa, jos hakija saa rahaa muualta.
Hei ihmiset, Kela ei ole mikään Stasi. Ei voi oikeasti teillä olla se asenne että toisten ihmisten omalla työllä ansaitut rahat on jotain teidän omia leffasipsikulhoja joista vain otetaan. Nyt käteen ihan eri asenne rahaan. Jos teillä sitä ei ole niin kyllä peiliinkin voi katsoa eikä mankua toisilta verenkierrosta kuin vampyyri.
Vierailija kirjoitti:
Haukkujille tekisi itselleen hyvää sama tilanne.
Tsemppiä ap.
Jos todella olisin jotenkin onnistunut ajamaan itseni niin surkeaan tilanteeseen, niin en kyllä kehtaisi valittaa sanallakaan mistään papereista mitä joudun lähettämään saadakseni sitä ilmaista rahaa.
Älä osta mitään. Näkee pankki missä liikut mitä ostat mistä. Ostat bussilipun sen näkee heti pankki ja kaupunki.Missä maksoit lipun näkee myös.Missä leimasit lipun senkin näkee. Sähköinen vakoiluyhteiskunta netissä. Kävit lääkärissä vuonna 2001 sekin näkyy netissä ja nämä vauva.fi mielipiteet myös ikuisesti. Sähköä. Silmälasit saa ostaa seksileluja ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Kelaa sun seksileluostokset kiinnosta vaan se, ettet saa mistään muualta rahaa ja ettei sulla ole tilillä rahaa säästössä.
Kyllä ne aika tarkkaan syynätään...
Selvityspyyntö saattaa tulla esimerkiksi jos on maksanut kortilla toisella paikkakunnalla. Ainakin näin Turussa. Selittäkääpä miten se sitten on muka oleellista.T. Entinen toineentuloasiakas
Ihme touhua. Kaikkien tt-asiakkaitten kannattaa siis nostaa rahat tililtä ja käyttää käteistä. Mitä hittoa se Kelalle kuuluu, missä ja miten, joku rahansa käyttää? En itse saa mitään tukia, mutta kyllä nyt joku raja Kelankin toimilla pitäisi olla.
Ei kannata uskoa kaikkea, mitä netissä puhutaan. Kelaa ei todellakaan kiinnosta, millä paikkakunnalla olet ostoksesi tehnyt. Eikä niillä ole mitään perusteita siltä pohjalta tukia evätä, kun Suomessa saa myös varattomat liikkua vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä jossain erotiikkaliikkeessä shoppailet jos tarviit toimeentulotukee????
Kai köyhälläkin saa edes joku harrastus olla?
R**kata voi ihan ilmaiseksikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Kelaa sun seksileluostokset kiinnosta vaan se, ettet saa mistään muualta rahaa ja ettei sulla ole tilillä rahaa säästössä.
Kyllä ne aika tarkkaan syynätään...
Selvityspyyntö saattaa tulla esimerkiksi jos on maksanut kortilla toisella paikkakunnalla. Ainakin näin Turussa. Selittäkääpä miten se sitten on muka oleellista.T. Entinen toineentuloasiakas
Ihme touhua. Kaikkien tt-asiakkaitten kannattaa siis nostaa rahat tililtä ja käyttää käteistä. Mitä hittoa se Kelalle kuuluu, missä ja miten, joku rahansa käyttää? En itse saa mitään tukia, mutta kyllä nyt joku raja Kelankin toimilla pitäisi olla.
Jo sinulla on tililläsi paljon rahaa, niin tuleeko mieleesi edes hakea toimeentulotukea?
"Aa, nyt on enää 25673 € tilillä. Nostanpa ne pois ja haen toimeentulotukea." 🤣😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö köyhä saa enää harrastaa seksiäkään?
Jos rahat tosiaan on niin vähissä että pitää valita syömisen tai seksin harrastamisen välillä niin vastauksen luulisi olevan todella helppo. Olen pahoillani mutta en haluaisi että minun verorahoillani kustannetaan kenenkään dildoja.
No sovitaan, että ne kustannetaan sitten mun verorahoilla. Ok? Mä suon seksiä köyhillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne katso mitä olet ostanut. Vaan mitä tulee. Mietipä että saan eläkettä 837, ja kela haluaa tilitietoni ennen kuin maksaa 10€ asumistukea. Epäilevät että olen kerännyt hirveät säästöt ja korkotuloa 800e eläkkeestä?
Lähinnä katsotaan, minkä verran siellä tilillä rahaa on, koska toimeentulotuki on viimesijainen etuus, jota varten täytyy ensin käyttää säästöt. Toki tulotkin tarkastetaan, myös ne "lainat", joita tulee kummasti "takaisinmaksuna" aina kavereilta ja sukulaisilta, ja sitten jos on vaikka pelitililtä nostettu rahaa, tullut veronpalautuksia ym. Kaikki tulot.
Niin, tarkoitinkin että jopa asumistukeen syynätään minieläkeläisen omaisuus. Miksei sitten tt-tukeen työttömän? Tietty on kai sitten se yleinen asumistuki jossa ei syynätä omaisuutta.
Asumistukeen vaikuttaa vain tulot. Ei ole koskaan tarvinut tiliotetta lähettää näiden 8 vuoden aikana, joina olen asumistukea saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haukkujille tekisi itselleen hyvää sama tilanne.
Tsemppiä ap.
Jos todella olisin jotenkin onnistunut ajamaan itseni niin surkeaan tilanteeseen, niin en kyllä kehtaisi valittaa sanallakaan mistään papereista mitä joudun lähettämään saadakseni sitä ilmaista rahaa.
Siinä mielessä surkealta kuulostaa tilanteesi, jos luulet ihmisten valitsevan jokaisen tilanteensa, jos juuri SINULLE on kaikki tullut kuin Manulle illallinen.
Pyydä iskältä perintörahat ennakkoon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne otti huomioon, kun olin lainaillut pikkusummia kavereille. Jouduin hakemaan tt.tukea ja silloin tili oli ollut pari kk. +-0 euroa. Sitten kaverit saivat nyt veronpalautuksia ja makselivat niitä pikkuvippejään takaisin, niin katsoivat, että ne olivat minulle tuloa ja alensivat niiden verra tt.tukea. Että ei kyllä ole reilua. Tiedän, olisi pitänyt ottaa ne summat käteen, ei tietenkään tilille.
Möin myös äitini polkupyörän ja otin rahat tililleni, josta maksoin ne äidilleni käteen.
Arvatteko miten kävi?
Tyhmyydestä sakotetaan.
Itse käytän korttia ainoastaan lähiruokakauppaan. Kaikki muut ostokset hoidan käteisellä.
Kaikki tilille jäävä raha käteiseksi ettei kerry liikaa. Ei tuista säästyneistä saisi lain mukaan vähentää, mutta ei kannata luottaa siihen.
Kaikki tulot (marjankeruu, pullonkeruu, muuttokeikat, tavaroiden myynnit jne.) käteisellä. Tai jonkun luotettavan henkilön tilille, joka sitten antaa sinulle käteisellä.
T: 8v työttömänä ollut Pro-tukikikkailija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö köyhä saa enää harrastaa seksiäkään?
Jos rahat tosiaan on niin vähissä että pitää valita syömisen tai seksin harrastamisen välillä niin vastauksen luulisi olevan todella helppo. Olen pahoillani mutta en haluaisi että minun verorahoillani kustannetaan kenenkään dildoja.
No sovitaan, että ne kustannetaan sitten mun verorahoilla. Ok? Mä suon seksiä köyhillekin.
Minä en kyllä rikkaanakaan käytä seksiin rahaa, miksi köyhän pitäisi?
Joka kk sama helvetti edessä, ja itse asiassa vielä kahden viikon välein, ku ns epitäisi jo hakea seuraavalle kuukaudelle...Otat kuvat puhelimella, siirrät läppärille, koska ne ovat liian isoja kelan hyväksyttäväksi. Skaalaat ne pienemmiksi jokaikisen yksitellen koneellasi ja siirrät yksitellen (kymmeniä sivuja siis)kelan sivuille.
Kyllä on mukavaa ja helppoa olla köyhä ja saada muiden kadehtimia"hulppeita"tukia, todistelet joka kk olevasi tarpeeksi köyhä ja stressaat, puuttuik osiitä nty kuitenkin joku yksittäinen sivu/tiedosto vahingossa, kun numerokoodit vain vilisevät silmissä niitä liittäessä. Sit saat sieltä jonkun muutaman kympin vastineeksi tähän rumbaan. Pakko silti hakea, että saa esim. lääkkeet apteekista sitoumuksella, muuten joutuisi olemaan lääkkeittä tai syömättä. Ja ei, en voi vain mennä töihin, koska sellaista ei tapahdu nykyaikana ja minulla on sairauksia eikä kaltaistani kukaan minnekään palkkaa. 2021?! PERUSTULO!
RautalangastaPerusasioita kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne katso mitä olet ostanut. Vaan mitä tulee. Mietipä että saan eläkettä 837, ja kela haluaa tilitietoni ennen kuin maksaa 10€ asumistukea. Epäilevät että olen kerännyt hirveät säästöt ja korkotuloa 800e eläkkeestä?
Ei vaan haluavat nähdä, tuleeko jostakin muualtakin suorituksia tilillesi.
Luulen etteivät niin epäile saako minimieläkeläinen suorituksia, vaan onko hänellä tilillä yli 2000. Näitä tiliotteitahan pyydetään muutaman vuoden välein, ei siinä näkyisi jos joku sattunnaisrsti olisi laittanut.
Jos sulla on säästöjä, et saa tt-tukea.
Tilin rahat ja muu on käytettävä ensin ja se tarkistetaan takautuvasti ja myös mammalta ja muilta saadut rahat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kattoo Ettei tilillesi ole tullut rahaa
Kelalla on mun tiedot verottajalta ja työkkäristä. Kyllä niistä näkee
Ei näe kaikkea mitä heidän tarvitsee nähdä. Joku kaveri tai perheenjäsen on voinut laittaa sun tilille vaikka 20.
No jos joku nyt 20e lainaa ni eihän se mitään työtuloa oo
Kaikki rahat ja tilillepanot otetaan huomioon kun hakee toimeentulotukea.
T: Joku jonka isä kerran laittoi 50 euroa synttärilahjaksi tilille ja kela suuttui
(uusi yritys, eka viesti ei tullu läpi jostain syystä)
Tuskinpa se Kela tuosta suuttui, päinvastoin, säästyy veronmaksajien rajallista rahaa, jos hakija saa rahaa muualta.
No mitä järkeä on antaa lahjaksi rahaaa tt-tuella olevalle ystävälle, jos siitä ei ole hänelle yhtikäs mitään hyötyä.
Vähän kuin heittäisi rahaa kaivoon.
Vierailija kirjoitti:
gu-hu kirjoitti:
siksi että sun muut tulot on ensisijaisia tuohon
tukeen jota oot nyt hakemassa.
avaa toinen tili eri pankkiin jos tarvii kikkailla jotain.
Mun käsittääkseni ne näkee, että tilejä on useampi 🤔
Ei nää, usko pois. Älä vahingossakaan tee siirtoja omien tilien välillä, silloinhan salatili paljastuu.
Niin, tarkoitinkin että jopa asumistukeen syynätään minieläkeläisen omaisuus. Miksei sitten tt-tukeen työttömän? Tietty on kai sitten se yleinen asumistuki jossa ei syynätä omaisuutta.