Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain toimeentulotukea, ja kela haluaa nähdä tiliotteeni? Miksi ihmeessä?

Vierailija
09.08.2021 |

Kyllähän Kela näkee työkkäristä sekä verottajalta että olen ollut työttömänä ilman tuloja...Miksi tiliotteitani pitäisi esitellä?
Siellä on henkilökohtaisia ostoksiani. Ei minua kiinnosta esitella esimerkiksi erotiikkaliikkeen maksutapahtumaa

Kommentit (268)

Vierailija
41/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kattoo Ettei tilillesi ole tullut rahaa

Kelalla on mun tiedot verottajalta ja työkkäristä. Kyllä niistä näkee

Ei niistä verottajan ja työkkärin tiedoistasi vielä niitä tarvittavia tilitapahtumia näe.

Vierailija
42/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Kelaa sun seksileluostokset kiinnosta vaan se, ettet saa mistään muualta rahaa ja ettei sulla ole tilillä rahaa säästössä.

Kyllä ne aika tarkkaan syynätään...

Selvityspyyntö saattaa tulla esimerkiksi jos on maksanut kortilla toisella paikkakunnalla. Ainakin näin Turussa. Selittäkääpä miten se sitten on muka oleellista.

T. Entinen toineentuloasiakas

Ihme touhua. Kaikkien tt-asiakkaitten kannattaa siis nostaa rahat tililtä ja käyttää käteistä. Mitä hittoa se Kelalle kuuluu, missä ja miten, joku rahansa käyttää? En itse saa mitään tukia, mutta kyllä nyt joku raja Kelankin toimilla pitäisi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näe kaikkea mitä heidän tarvitsee nähdä. Joku kaveri tai perheenjäsen on voinut laittaa sun tilille vaikka 20. 

No jos joku nyt 20e lainaa ni eihän se mitään työtuloa oo

Joo ja jos mummo laittaa 4999 lahjarahaa niin eihän se voi vaikuttaa kun eihän se työtuloa oo...

puhe oli 20 eurosta!

kai nyt vähä järkinenkin tajuaa että 4999e vaikuttaisi!!!!

Siksi ne haluaakin sen tiliotteen nähdä ettei siellä ole sellaisia

Vierailija
44/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niiltä saisi tiedon jos mummon kummin kaima on antanut sulle 10 000€? Tai ole myynyt mopon ja saanut 500€. Tai vipannut kaverilta tonnin?

Siksi

Vierailija
45/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Kelaa sun seksileluostokset kiinnosta vaan se, ettet saa mistään muualta rahaa ja ettei sulla ole tilillä rahaa säästössä.

Selvityspyyntö saattaa tulla esimerkiksi jos on maksanut kortilla toisella paikkakunnalla. Ainakin näin Turussa. Selittäkääpä miten se sitten on muka oleellista.

Sellaista olen joskus kuullut sattuneen että on pyydetty selitystä jos on nostettu kerralla isompi summa käteistä (esim. 200€).

No siihen voi tietysti vastata että nostaa käteiseksi kun ei halua että kyylät kyyläävät mitä ostan. Ei pitäisi olla valittamista

Vierailija
46/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne katso mitä olet ostanut. Vaan mitä tulee. Mietipä että saan eläkettä 837, ja kela haluaa tilitietoni ennen kuin maksaa 10€ asumistukea. Epäilevät että olen kerännyt hirveät säästöt ja korkotuloa 800e eläkkeestä?

Ei vaan haluavat nähdä, tuleeko jostakin muualtakin suorituksia tilillesi.

Vierailija
47/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua veronmaksajana kiinnosta maksella kenenkään dildoja. Siksi.

Vierailija
48/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Kela pääse suoraan tilitietoihin? Ainakin täysi ikäisellä opiskelija tyttärelläni pääsi ja ei saanut tukea kun oli "vähän" tilillä.

Vierailija
49/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä jossain erotiikkaliikkeessä shoppailet jos tarviit toimeentulotukee????

Kai köyhälläkin saa edes joku harrastus olla?

Vierailija
50/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista olen joskus kuullut sattuneen että on pyydetty selitystä jos on nostettu kerralla isompi summa käteistä (esim. 200€).

No siihen voi tietysti vastata että nostaa käteiseksi kun ei halua että kyylät kyyläävät mitä ostan. Ei pitäisi olla valittamista

Veronmaksajien elätystä anelevan kannattaakin juuri ryhtyä tuolla lailla näsäviisaaksi ja röyhkeäksi asiasta päättävää tahoa kohtaan.

Vierailija
51/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona aikana jää säästöön rahaa kun on vain asunnossa eikä liiku mihinkään rahaa menee heti busseihin ja muuhun kun menee ulos. Nyt siis rikollisten takia tutkitaan tietysti tulot.Rahasi on tarkoitettu ruokaasi asuntoon alusvaate netti ja sähkö vesi.Bussiliput joten mieti miten käytät rahaa. Esimerkiksi et voi antaa rahaa muille tai huijauksia uskonnoille koska se on sinun elämiseen ei muiden.Hae ruokajakelusta ruokaa lisänä.Älä tuhlaa mihinkään.Älä ostele älyttömiä asioita vaan tarpeelliset.Kirppikseltä saat puseroita takkeja 2-6€.

Vierailija
52/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös kaverilta saatu kymppi ja äidiltä saatu synttärilahjaraha lasketaan tuloiksi. Ne ei näy verottajalla. 

Vierailija
53/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi että sun muut tulot on ensisijaisia tuohon

tukeen jota oot nyt hakemassa.

avaa toinen tili eri pankkiin jos tarvii kikkailla jotain.

54/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan Stasi-täti tietää jo etukäteen rahatilanteesi. Se on hakemusten täyttely ja lähettely on vaan silmänlumetta.

Ei tiedä. Kelalla ei ole pääsyä tileille. Ainoastaan ulosotto voi ajaa tilitiedustelun pankkeihin. Mikäli sinulla on tililläsi vaikkapa 2000 € niin toimeentulotukea ei tipu ennen kun olet ensin käyttänyt omat rahasi.

Vierailija
55/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne otti huomioon, kun olin lainaillut pikkusummia kavereille. Jouduin hakemaan tt.tukea ja silloin tili oli ollut pari kk. +-0 euroa. Sitten kaverit saivat nyt veronpalautuksia ja makselivat niitä pikkuvippejään takaisin, niin katsoivat, että ne olivat minulle tuloa ja alensivat niiden verra tt.tukea. Että ei kyllä ole reilua. Tiedän, olisi pitänyt ottaa ne summat käteen, ei tietenkään tilille. 

Möin myös äitini polkupyörän ja otin rahat tililleni, josta maksoin ne äidilleni käteen.

Arvatteko miten kävi?

Vierailija
56/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö köyhä saa enää harrastaa seksiäkään?

Jos rahat tosiaan on niin vähissä että pitää valita syömisen tai seksin harrastamisen välillä niin vastauksen luulisi olevan todella helppo. Olen pahoillani mutta en haluaisi että minun verorahoillani kustannetaan kenenkään dildoja.

Vierailija
57/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näe kaikkea mitä heidän tarvitsee nähdä. Joku kaveri tai perheenjäsen on voinut laittaa sun tilille vaikka 20. 

No jos joku nyt 20e lainaa ni eihän se mitään työtuloa oo

Joo ja jos mummo laittaa 4999 lahjarahaa niin eihän se voi vaikuttaa kun eihän se työtuloa oo...

Ei ole työtuloa, mutta sanoisin sen johtavan 100% varmuudella hakemuksen hylkäämiseen, koska tuon 4999 euron voi arvioida riittävän pitkään, jolloin et ole oikeutettu hakemaan ko. viimesijaista etuutta veronmaksajien taskuista.

Vierailija
58/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö köyhä saa enää harrastaa seksiäkään?

Oma ilmainen käsi on kaikilla.

Vierailija
59/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

gu-hu kirjoitti:

siksi että sun muut tulot on ensisijaisia tuohon

tukeen jota oot nyt hakemassa.

avaa toinen tili eri pankkiin jos tarvii kikkailla jotain.

Mun käsittääkseni ne näkee, että tilejä on useampi 🤔

Vierailija
60/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua veronmaksajana kiinnosta maksella kenenkään dildoja. Siksi.

Kiinnostaa tai ei, niin maksat joka tapauksessa jos tukiasiakas päättää dildoja ostaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi