Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain toimeentulotukea, ja kela haluaa nähdä tiliotteeni? Miksi ihmeessä?

Vierailija
09.08.2021 |

Kyllähän Kela näkee työkkäristä sekä verottajalta että olen ollut työttömänä ilman tuloja...Miksi tiliotteitani pitäisi esitellä?
Siellä on henkilökohtaisia ostoksiani. Ei minua kiinnosta esitella esimerkiksi erotiikkaliikkeen maksutapahtumaa

Kommentit (268)

Vierailija
81/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiliotteellani näkyi 10€ siirto veikkauksen pelitilille, niin kela alkoi vaatimaan veikkaustilin yhteenvetoa. Olin siis laittanut 10€ 2kuukauden aikana, ja pelannut eurojackpottia ja kenoa. Joskus oli tullut muutama euro voittoa, ja suurin voitto 6€. No,kela laski kaikki voitot yhteen ja sai yhteenlasketuksi 58€, ja tämä katsottiin tuloksi. Pienet voitot tuli ja niillä pelasin, ymmärtäisin jos pankkitilille ois siirretty kerralla se 58€. En siis kertaakaan voittanut yli 6€!!!

Vierailija
82/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne katso mitä olet ostanut. Vaan mitä tulee. Mietipä että saan eläkettä 837, ja kela haluaa tilitietoni ennen kuin maksaa 10€ asumistukea. Epäilevät että olen kerännyt hirveät säästöt ja korkotuloa 800e eläkkeestä?

Lähinnä katsotaan, minkä verran siellä tilillä rahaa on, koska toimeentulotuki on viimesijainen etuus, jota varten täytyy ensin käyttää säästöt. Toki tulotkin tarkastetaan, myös ne "lainat", joita tulee kummasti "takaisinmaksuna" aina kavereilta ja sukulaisilta, ja sitten jos on vaikka pelitililtä nostettu rahaa, tullut veronpalautuksia ym. Kaikki tulot.

Niin, tarkoitinkin että jopa asumistukeen syynätään minieläkeläisen omaisuus. Miksei sitten tt-tukeen työttömän? Tietty on kai sitten se yleinen asumistuki jossa ei syynätä omaisuutta.

Asumistukeen vaikuttaa vain tulot. Ei ole koskaan tarvinut tiliotetta lähettää näiden 8 vuoden aikana, joina olen asumistukea saanut. 

Saat yleistä asumistukea. Minä saan eläkeläisen asumistukea, ja tosiaan tuloni 837€ eläkettä, 10€ asumistukea kuussa. Ja on vaadittu kaikista tileistä tiliotteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä pahoitetaan mieli ihmisten dildo-ostoksista :D sillä 500€ ja risat mitä käteen pitäis vuokran ja tt-tuen piiriin kuuluvien muiden laskujen jälkeen jäädä, saa kyllä jokaikinen ttt-asiakas ostaa ihan mitä huvittaa. Vaikka sitten dildoja.

Vierailija
84/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

RautalangastaPerusasioita kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne katso mitä olet ostanut. Vaan mitä tulee. Mietipä että saan eläkettä 837, ja kela haluaa tilitietoni ennen kuin maksaa 10€ asumistukea. Epäilevät että olen kerännyt hirveät säästöt ja korkotuloa 800e eläkkeestä?

Ei vaan haluavat nähdä, tuleeko jostakin muualtakin suorituksia tilillesi.

Luulen etteivät niin epäile saako minimieläkeläinen suorituksia, vaan onko hänellä tilillä yli 2000. Näitä tiliotteitahan pyydetään muutaman vuoden välein, ei siinä näkyisi jos joku sattunnaisrsti olisi laittanut.

Eläkeläisellä menee nyt puurot ja vellit sekaisin. Tt-tukeen pyydetään tiliotteet ihan joka kuukausi. Pääsääntöisesti sitä ei edes myönnetä kuin kuukaudeksi kerrallaan. Maksimiaika taitaa olla 6kk, jolle tt-tuen voi yhtäjaksoisesti saada. Ja jokainen 50€ ylittävä pano tilille vähentää tt-tukea. 

Vierailija
85/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomal.saa mitään rahaa,jos tilillä on muutama senttikin.Lahjarahaa ei tileille lastenkin synttärahat miinustellaan.Oon miettinyt miten tänne tulleilla on varaa matkustaa lomalle kauaksi,sehän maksaa kotiin ja takaisin.Koskaan tartte työtä tehdä.Demokraattinen maa mukamas.

Vierailija
86/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukkujille tekisi itselleen hyvää sama tilanne. 

Tsemppiä ap.

Jos todella olisin jotenkin onnistunut ajamaan itseni niin surkeaan tilanteeseen, niin en kyllä kehtaisi valittaa sanallakaan mistään papereista mitä joudun lähettämään saadakseni sitä ilmaista rahaa. 

Sanopa muuta. Itse myös jouduin yritystoiminnan kaatumisen jälkeen tilanteeseen, jossa olin pitkään ilman tuloja, taloudellisesti hyvin vaikeassa tilanteessa. En yksinkertaisesti kehdannut hakea mitään työttömyys- tai tt-tukia,  kun olisi pitänyt henkilökohtaisesti mennä anelemaan. Onneksi pääsin siitä lopulta ylös ja ulos. 

Vierailija
87/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kattoo Ettei tilillesi ole tullut rahaa

Kelalla on mun tiedot verottajalta ja työkkäristä. Kyllä niistä näkee

Ei näe kaikkea mitä heidän tarvitsee nähdä. Joku kaveri tai perheenjäsen on voinut laittaa sun tilille vaikka 20. 

No jos joku nyt 20e lainaa ni eihän se mitään työtuloa oo

Kaikki rahat ja tilillepanot otetaan huomioon kun hakee toimeentulotukea.

T: Joku jonka isä kerran laittoi 50 euroa synttärilahjaksi tilille ja kela suuttui

(uusi yritys, eka viesti ei tullu läpi jostain syystä)

Tuskinpa se Kela tuosta suuttui, päinvastoin, säästyy veronmaksajien rajallista rahaa, jos hakija saa rahaa muualta.

No mitä järkeä on antaa lahjaksi rahaaa tt-tuella olevalle ystävälle, jos siitä ei ole hänelle yhtikäs mitään hyötyä.

Vähän kuin heittäisi rahaa kaivoon.

No lahjaraha aina käteisenä.

Vierailija
88/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä kaikki käteisellä jatkossa

Vierailija
89/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kk sama helvetti edessä, ja itse asiassa vielä kahden viikon välein, ku ns epitäisi jo hakea seuraavalle kuukaudelle...Otat kuvat puhelimella, siirrät läppärille, koska ne ovat liian isoja kelan hyväksyttäväksi. Skaalaat ne pienemmiksi jokaikisen yksitellen koneellasi ja siirrät yksitellen (kymmeniä sivuja siis)kelan sivuille.

Kyllä on mukavaa ja helppoa olla köyhä ja saada muiden kadehtimia"hulppeita"tukia, todistelet joka kk olevasi tarpeeksi köyhä ja stressaat, puuttuik osiitä nty kuitenkin joku yksittäinen sivu/tiedosto vahingossa, kun numerokoodit vain vilisevät silmissä niitä liittäessä. Sit saat sieltä jonkun muutaman kympin vastineeksi tähän rumbaan. Pakko silti hakea, että saa esim. lääkkeet apteekista sitoumuksella, muuten joutuisi olemaan lääkkeittä tai syömättä. Ja ei, en voi vain mennä töihin, koska sellaista ei tapahdu nykyaikana ja minulla on sairauksia eikä kaltaistani kukaan minnekään palkkaa. 2021?! PERUSTULO!

Siis uliset täällä siitä että on vaikeaa elää vain toisten rahoilla? Töihin siitä niinkuin ne tekee jotka ne tuet sinulle maksaa.

Vierailija
90/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmaata talouttakin on.

Vierailija
91/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tiliotteellani näkyi 10€ siirto veikkauksen pelitilille, niin kela alkoi vaatimaan veikkaustilin yhteenvetoa. Olin siis laittanut 10€ 2kuukauden aikana, ja pelannut eurojackpottia ja kenoa. Joskus oli tullut muutama euro voittoa, ja suurin voitto 6€. No,kela laski kaikki voitot yhteen ja sai yhteenlasketuksi 58€, ja tämä katsottiin tuloksi. Pienet voitot tuli ja niillä pelasin, ymmärtäisin jos pankkitilille ois siirretty kerralla se 58€. En siis kertaakaan voittanut yli 6€!!!

Älä puhu paskaa!

t. tt-tuella elävä ja Veikkauksessa satunnaisesti pelaava

Vierailija
92/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kk sama helvetti edessä, ja itse asiassa vielä kahden viikon välein, ku ns epitäisi jo hakea seuraavalle kuukaudelle...Otat kuvat puhelimella, siirrät läppärille, koska ne ovat liian isoja kelan hyväksyttäväksi. Skaalaat ne pienemmiksi jokaikisen yksitellen koneellasi ja siirrät yksitellen (kymmeniä sivuja siis)kelan sivuille.

Kyllä on mukavaa ja helppoa olla köyhä ja saada muiden kadehtimia"hulppeita"tukia, todistelet joka kk olevasi tarpeeksi köyhä ja stressaat, puuttuik osiitä nty kuitenkin joku yksittäinen sivu/tiedosto vahingossa, kun numerokoodit vain vilisevät silmissä niitä liittäessä. Sit saat sieltä jonkun muutaman kympin vastineeksi tähän rumbaan. Pakko silti hakea, että saa esim. lääkkeet apteekista sitoumuksella, muuten joutuisi olemaan lääkkeittä tai syömättä. Ja ei, en voi vain mennä töihin, koska sellaista ei tapahdu nykyaikana ja minulla on sairauksia eikä kaltaistani kukaan minnekään palkkaa. 2021?! PERUSTULO!

Etkö siis voi/osaa laittaa puhelimella liitteitä suoraan kelalle?

Nykyään aika helppoa kun screenshot kelpaa ja tiliotteetkin saa ladattua ja liitettyä.

Vierailija
93/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Kelaa sun seksileluostokset kiinnosta vaan se, ettet saa mistään muualta rahaa ja ettei sulla ole tilillä rahaa säästössä.

Siksipä säästää kannattaa käteisenä kalsarilaatikoihin.

Vierailija
94/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap.

Olen samassa tilanteessa kuin ap eli tt-tukea haen ja laitan kelaan tilitietoni.

En ymmärrä apn ongelmaa että miksi niitä ei voi laittaa. Sen seksilelun takiako?

Vierailija
95/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmaata talouttakin on.

Harmaassa taloudessa maksut hoidetaan käteisellä jos älykkyysosamäärä on yli 90.

Eli ei mitään hyötyä tiliotteista silloinkaan.

Vierailija
96/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap.

Jos todella olisin jotenkin onnistunut ajamaan itseni niin surkeaan tilanteeseen, niin en kyllä kehtaisi valittaa sanallakaan mistään papereista mitä joudun lähettämään saadakseni sitä ilmaista rahaa. 

Sanopa muuta. Itse myös jouduin yritystoiminnan kaatumisen jälkeen tilanteeseen, jossa olin pitkään ilman tuloja, taloudellisesti hyvin vaikeassa tilanteessa. En yksinkertaisesti kehdannut hakea mitään työttömyys- tai tt-tukia,  kun olisi pitänyt henkilökohtaisesti mennä anelemaan. Onneksi pääsin siitä lopulta ylös ja ulos. 

Jos sinä et kehtaa, niin se ei tarkoita, ettei muilla olisi oikeutta perusturvaan.

Vierailija
97/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas sitten käy, kun käteinen katoaa ja raha on digitaalista. Kaikki on läpinäkyvää.

Vierailija
98/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

gu-hu kirjoitti:

siksi että sun muut tulot on ensisijaisia tuohon

tukeen jota oot nyt hakemassa.

avaa toinen tili eri pankkiin jos tarvii kikkailla jotain.

Mun käsittääkseni ne näkee, että tilejä on useampi 🤔

Ei nää, usko pois. Älä vahingossakaan tee siirtoja omien tilien välillä, silloinhan salatili paljastuu.

Tää on sitten rikos. Petos tms.

Vierailija
99/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ketju ihan turhaa kinaamista siitä miten Kelan muka pitäisi maksaa ihan kaikki mitä sattuu haluamaan.

Vierailija
100/268 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap.

Jos sinä et kehtaa, niin se ei tarkoita, ettei muilla olisi oikeutta perusturvaan.

Tuet ovat itse asiassa alikäytettyjä Suomessa ihan virallisen raportin mukaan.

Iso osa ihmisistä ei kehtaa tai osaa hakeaa heille kuuluvia tukia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi