Hain toimeentulotukea, ja kela haluaa nähdä tiliotteeni? Miksi ihmeessä?
Kyllähän Kela näkee työkkäristä sekä verottajalta että olen ollut työttömänä ilman tuloja...Miksi tiliotteitani pitäisi esitellä?
Siellä on henkilökohtaisia ostoksiani. Ei minua kiinnosta esitella esimerkiksi erotiikkaliikkeen maksutapahtumaa
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kattoo Ettei tilillesi ole tullut rahaa
Kelalla on mun tiedot verottajalta ja työkkäristä. Kyllä niistä näkee
Ei näe kaikkea mitä heidän tarvitsee nähdä. Joku kaveri tai perheenjäsen on voinut laittaa sun tilille vaikka 20.
Tilille saa tulla max. 50 euroa kuussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Ei niistä näe ootko saanut rahaa muualta! Esim sukulaisilta, pimeestä työstä yms yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näe kaikkea mitä heidän tarvitsee nähdä. Joku kaveri tai perheenjäsen on voinut laittaa sun tilille vaikka 20.
No jos joku nyt 20e lainaa ni eihän se mitään työtuloa oo
Ei niin ja siksi pitääkin katsoa tiliotteesta niin paljastuu tällaiset tapaukset.
Eikä Kela sittenkään edes välttämättä hyväksy hakemustasi. Tilin pitää olla ollut kai ainakin kuukauden kaksi ihan nollilla ehkä jopa miinuksella, ennen kuin se kelpaa. Eli ilmeisesti pitää hyvissä ajoin nostaa kaikki rahat tililtä pois, ettei siellä ole mitään jos aikoo hakea toimeentulotukea.
Kela nääs kävi urputtamaan siitä, että kun mun tilillä ei näkynyt ruokaostoja. No ei kai kun kävin vanhemmillani syömässä. Ja kun kerroin sen, niin siitä nousi vielä pahempi kyselyvimma. Ja lopputlos oli, etten saanut rahaa.
Kelan Stasi-täti tietää jo etukäteen rahatilanteesi. Se on hakemusten täyttely ja lähettely on vaan silmänlumetta.
Mitä sä jossain erotiikkaliikkeessä shoppailet jos tarviit toimeentulotukee????
Jos vaikka kiva mummisi laittaa tilillesi 500€/kk.
Ei silloin tukia saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun tiliotteesi tiedot eivät ole noilta tahoilta saatavissa tiedoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja jos mummo laittaa 4999 lahjarahaa niin eihän se voi vaikuttaa kun eihän se työtuloa oo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haukkujille tekisi itselleen hyvää sama tilanne.
Tsemppiä ap.
Mitä haukkujia ketjussa muka on? Ihmiset kertovat ap:lle että miksi kela haluaa nähdä tiliotteen.
En ole koskaan nimitellyt taloudellisesti huonoon tilanteeseen joutunutta loiseksi. Peukuttajat oikein komppaa. Sietäisitte vaihtaa osia "loisen" kanssa niin voisi maailmankuva avartua.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä jossain erotiikkaliikkeessä shoppailet jos tarviit toimeentulotukee????
Eikö köyhä saa enää harrastaa seksiäkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki rahat ja tilillepanot otetaan huomioon kun hakee toimeentulotukea.
T: Joku jonka isä kerran laittoi 50 euroa synttärilahjaksi tilille ja kela suuttui
(uusi yritys, eka viesti ei tullu läpi jostain syystä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja jos mummo laittaa 4999 lahjarahaa niin eihän se voi vaikuttaa kun eihän se työtuloa oo...
puhe oli 20 eurosta!
kai nyt vähä järkinenkin tajuaa että 4999e vaikuttaisi!!!!
Kelalla on kyllä älyttömiä kysymyksiä siinä hakemuksessa: Miten olet ajatellut rahoittaa elämisesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Kelaa sun seksileluostokset kiinnosta vaan se, ettet saa mistään muualta rahaa ja ettei sulla ole tilillä rahaa säästössä.
Kyllä ne aika tarkkaan syynätään...
Selvityspyyntö saattaa tulla esimerkiksi jos on maksanut kortilla toisella paikkakunnalla. Ainakin näin Turussa. Selittäkääpä miten se sitten on muka oleellista.T. Entinen toineentuloasiakas
Jaa. Ei täällä Itä-Suomessa ole koskaan tarvinnut selittää tavallisia ostoksia vaikka ne olis vieraalla paikkakunnalla tehty. Sellaista olen joskus kuullut sattuneen että on pyydetty selitystä jos on nostettu kerralla isompi summa käteistä (esim. 200€).
Koska toimeentulotuki on viimesijainen etuus ja omat varat kuuluu käyttää sitä ennen omaan elatukseensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko nyt. Ei riitä. Aivan normaali käytäntö tuo ja koskee kaikkia.
Laitoin kelalle ttt-hakemuksen liitteeksi vahingossa viinakaupan laskun kun piti laittaa sähkölaskut.
Ei herunut tukea siihen 😂 eikä tullut noottia.
Ei niitä oikeasti kiinnosta sun menos yhtään, ne haluaa tietää mitä tilille tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki rahat ja tilillepanot otetaan huomioon kun hakee toimeentulotukea.
T: Joku jonka isä kerran laittoi 50 euroa synttärilahjaksi tilille ja kela suuttui
(uusi yritys, eka viesti ei tullu läpi jostain syystä)
50€ ylittävä osuus katsotaan tuloksi.
Olen toimeentulotuella eikä mulla ole vaikeuksia laittaa tiliotteita sinne. En tajua miksi jotkut siitä mesoavat.
Niille on ihan sama lukeeko tiliotteessa kaalimato -200e tai alko -500e , ne haluaa tietää tulot eikä menot.