Laitatko viestiä, jos et pääse yhdeksään mennessä..
Kaverilla 6v ja 2v lapset. Vetoaa näihin, ettei muka koskaan pääse lähtemään ajoissa mihinkään ja on joka ikisestä tapaamisesta myöhässä. Joka ikinen kerta.
Sovittiin, että tulee hakemaan meiltä pieneksi jääneitä kumppareita ennen kuin lähden töihin. Sovittiin, että tulee puoli yhdeksään mennessä. Sovittiin, että laittaa viestiä, jos ei pääse ennen yhdeksää, niin laitan kumpparit oven eteen katokseen kassiin.
Kello on 9.24. Ei mitään viestiä, ei naista, ei lapsia. Olen kipeänä kotona, en mennytkään töihin. Mulla on siis koko päivä aikaa katsoa, milloin kaverin mielestä on viimeistään puoli yhdeksän.
Kommentit (78)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 09:58"]
Siis asia on tärkeä sinänsä ja inhoan itsekin myöhästelijöitä. He eivät kunnioita toisia ollenkaan,mutta silti mua naurattaa nuo kumpparit. Onko teilläpäin tosiaan niin,että vanhat kengätkin häviää kuistilta jos ne jättää siihen päiväksi? Kuka nyt haluaa varastaa toisen kumpparit??
[/quote]
Juu, Helsingissä kelpaa vietäväksi kaikki irti lähtevä.
ap
Ap ei taida olla kovin sairas, kun jaksaa vahdata jotain saappaita koko päivän. Tai jospa hän sittenkin vain saikuttaa voidaakseen kiukutella koko päivän kumpparien kustannuksella. Voi vain kuvitella, millaisen selostuksen ap:n työstä palaava puoliso saa aikanaan tästä hirmuisen traagisesta päivästä.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 09:46"]
Aargh! Mulla on yksi tuollainen kaveri. Jos sovin sen kanssa jotain jollekin päivälle, en voi sopia YHTÄÄN MITÄÄN koko muuksi päiväksi. Jos sovin, että tavataan pikaisesti aamulla 9-10 välillä, pitää varautua siihen, että se venyykin hups yhteentoista ja hups, en päässytkään lähtemään vieläkään.. nyt syön.. äh, piti vielä käydä kirjastossa ja postissa.. joo tavataan kolmen aikaan. Hei moi en ehdikään kolmeksi, ruuhkan takia.. Nähdään viideltä. Hei mennään syömään, kun nähdään.. Moi, joo äiti soitti, piti käydä siellä avaamassa vintin lukko.. Hei moi mä oon siellä vartin päästä. Moooi.. sori mä vähän myöhästyn, oon just siellä..
NO MOI! Ai kello on jo yhdeksän? Ai kaikki paikat on jo kiinni? Ai sä oot koko päivän ollu täällä keskustassa? Mitäs sä oot tehny? Kiva nähä!
[/quote]
Mulla on samanlainen kaveri ja se pompotti mua tasan kerran venyvilla aikatauluillaan. Mina todellakin sovin samalle paivalle viela muitakin menoja ja ihan varmasti niihin myos menen. Laitan vaan sitten tekstarin, etta oli pakko lahtea muihin menoihin, nahdaan joku toinen kerta. Itseasiassa teen niin vaikkei muuta menoa edes olisi, koska odottelu on tylsaa ja jos sille tielle lahtee, niin saa aina odotella. Muutama tapaaminen on jaanyt valiin ja lopuista tapaamisista han on yleensa puolisen tuntia myohassa, mutta ainakin soittaa etukateen ja pahoittelee. Tosin en ymmarra, mita iloa siita pahoillaan olemisesta on, kun joka kerta on sama juttu.
Älä paljasta että olet kotona, vaan sano sit joskus kun on "hakenut" kumpparit ja niitä ei kuistilla ole, että sä ne siihen kyllä jätit ja kai ne sit on varastettu. Ja Myyt ne sitten Torilla ;)
Eli täällä pyörii joukko mammoja, joiden mielestä on ok sopia joku aika ja sitten olla pitämättä siitä ajasta kiinni, eikä tarvitse edes ilmoittaa asiasta? Aikamoista porukkaa, ilmeisesti muutama käytöstapa jäänyt oppimatta jo lapsena. Oli siellä odottamassa sitten kumpparit, ap tai vaikka Saban kuningatar niin eikö ole kohteliasta ilmoittaa, että en pääsekään sovittuna ajankohtana? Viekö se tekstarin laittaminen minuuttia kauempaa ja eikä teitä kiinnosta ilmoittaa omalle kaverillenne tällaista asiaa?
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 09:58"]
Miksi ystävän pitäisi korvata pieneksi jääneitä kumppareita? Onko kyseessä kauppa?
Inhoan myöhästelijöitä. Vielä enemmän inhoan vittumaisia ihmisiä enkä kuuna päivänä haluasi olla pahantahtoisen ja kyylämäisen ap:n ystävä. Toivottavasti tuo myöhästelijä lukee tätä palstaa, jotta tietää katkaista tuttavuutensa ap:n kanssa.
[/quote]
Ne kumpparit ovat uudenveroiset, meidän lapsilta pieneksi jääneet. Jos en antaisi hyvää hyvyyttäni niitä kaverille, voisin myydä ne. Jos jättäisin ne tuohon kuistille, ne saattaisivat kadota siitä. Siitä on kadonnut myös hiekkaleluja ja potkulautoja. Suostuin siis jättämään ne kumpparit siihen sillä ehdolla, että tulee heti hakemaan ne, jos olen ehtinyt lähteä töihin. En olisi jättänyt niitä, jos olisin tiennyt, ettei tule kymmeneen mennessä hakemaan niitä kumppareita. Nyt kello on jo 10.10.
ap
Meiltä Itä-Pakilasta ei ainakaan lähde kumisaappaat, Pentikin lyhdyt tai mikään muukaan ohikulkijoiden mukaan. Tiedä sitten millaisessa paikassa ap asuu. Helsinki on iso kaupunki.
Silti ihmetyttää, miten ap jaksaa riehua pieneksi jääneiden saappaiden takia.
Ahaa, ap onkin ihminen, joka tekee asioita hyvää hyvyyttään. ;)
Minä en ole tähän mennessä myöhästynyt kuin yhden kerran elämäni aikana ja ikää on lähes puolivuosisataa. En myöskään pidä myöhästelijöistä.
Mutta ennemmin ottaisi ystäkseni myöhästelijän kuin ap:n tapaisen ikävän ihmisen. En myöskään kuuna päivänä huolisi vanhoja kumisaappaita tuollaiselta ilkeämieliseltä kyylältä, joka taatusti vetoaisi lopun ikäänsä noihin kruununjalokiviin verrattaviin kumppareihin, jotka hän hyvää hyvyyttään antoi ihan ilmaiseksi. Mistähän se johtuukin, että tuollaiset hyvää hyvyyttään - ihmiset ovat usein niitä ikävimpiä tapauksia? Ehkä muilla ei ole tarvetta korostaa hyvyyttään.
Mulla on joka paikasta myöhästele ystävä. Tosin töihin se ehtii ajallaan, mut minnekään muualle ei.
OT, mutta Länsi-Pakilasta on nimenomaan lähtenyt etupihan lyhdyt kävelemään. Olivat isoja, ja painavia, yli puolen metrin korkuisia lyhtyjä. Katosivat ovelta, johon ei kadulta näe.
Terveisiä vaan Tuusulanväylän toiselta puolelta.
Mikä minusta tekee kyylän ja ikävän ihmisen? Sekö, että vihdoinkin katkesi kamelin selkä ja ajattelin kaverille sanoa, ettei minulla ole aikaa eikä energiaa odotella koko päivää joka tapaamista, kun joka tapauksessa myöhästyy?
Eli myöhästyä saa, minähän se ikävä ihminen tässä olen?
Ap
AP:n pointti ei tainnut nyt tässä olla nuo kumisaappaat, vain juuri se että tämä kaveri toistuvasti myöhästelee, eikä edes ilmoita asiasta. Kyllä minusta Ap:lla on jo täysi oikeus vähän vihastua ja kyllästyä, kun toinen ei voi pitää sovituista aikatauluista kiinni. Itse ainakin olen hyvin järjestelmällinen ja minulla on joskus melkein minuutti aikataulu. Ja siis kyllä silloin nämä myöhästelijät ärsyttää pahemman kerran. Jos siis se on toistuvaa ja jo normaalia tietylle henkilölle.
Minusta se on ikävää, että ap kirjoittelee täällä asiasta, raportoi minuutti minuutilta ja istuu kotona kytiksessä vahtimassa, milloin saappaat haetaan. Minun makuuni hän on kireä kyylä, vaikken itse olekaan myöhästelijä.
Ikävää on myös itsensä ylentäminen kertomalla hyvää hyvyyttään tekevänsä asioita. Mitä sitten jos kumpparit varastetaan ? Ap olisi luopunut niistä joka tapauksessa.
Lisäksi ap:n ystävä lukee todennäköisesti tätä palstaa, joten miksi kostaa tätä kautta ja hankkia samalla samanmielisten mammojen kannustuskuoro.
Joko ap on tänään harvinaisen huonolla päällä tai hän on ikävä ihminen. Tämä on minun mielipiteeni.
Terveiset Itä-Pakilasta
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 10:41"]
Minusta se on ikävää, että ap kirjoittelee täällä asiasta, raportoi minuutti minuutilta ja istuu kotona kytiksessä vahtimassa, milloin saappaat haetaan. Minun makuuni hän on kireä kyylä, vaikken itse olekaan myöhästelijä.
Ikävää on myös itsensä ylentäminen kertomalla hyvää hyvyyttään tekevänsä asioita. Mitä sitten jos kumpparit varastetaan ? Ap olisi luopunut niistä joka tapauksessa.
Lisäksi ap:n ystävä lukee todennäköisesti tätä palstaa, joten miksi kostaa tätä kautta ja hankkia samalla samanmielisten mammojen kannustuskuoro.
Joko ap on tänään harvinaisen huonolla päällä tai hän on ikävä ihminen. Tämä on minun mielipiteeni.
Terveiset Itä-Pakilasta
[/quote]
Mutta itä-Paikilassa on ok olla ilmoittamatta myöhästymisestään? Se ei olekaan yhtään ikävää?
Miksi ystävä kiirehtisi enää, hänhän luulee että ap on töissä??!!
Varmaan ajattelee, ettei enää ole kiire kun ei siihen yhdeksään joutunut. Kunnon ajojahti ap:llä, mikäli ystävää ei ole infottu että ap onkin kotona...
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 10:46"]Miksi ystävä kiirehtisi enää, hänhän luulee että ap on töissä??!!
Varmaan ajattelee, ettei enää ole kiire kun ei siihen yhdeksään joutunut. Kunnon ajojahti ap:llä, mikäli ystävää ei ole infottu että ap onkin kotona...
[/quote]
Juuri näin! Mitä väliä sillä kellonajalla on enää.
Ap, tiedoksesi, että nyt kello on 10.53.
Hermo kiristyy ja jännitys tihenee, sillä kello on 10.54.
Kukaan ei varasta kumppareita kuistilta. Vielä vähemmän sellaiselta kuistilta, jota ei näe kadulta. Ap:n käytös on vainoharhaista, aggressiivista ja ylimitoitettua.