Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitatko viestiä, jos et pääse yhdeksään mennessä..

Vierailija
25.08.2014 |

Kaverilla 6v ja 2v lapset. Vetoaa näihin, ettei muka koskaan pääse lähtemään ajoissa mihinkään ja on joka ikisestä tapaamisesta myöhässä. Joka ikinen kerta.

Sovittiin, että tulee hakemaan meiltä pieneksi jääneitä kumppareita ennen kuin lähden töihin. Sovittiin, että tulee puoli yhdeksään mennessä. Sovittiin, että laittaa viestiä, jos ei pääse ennen yhdeksää, niin laitan kumpparit oven eteen katokseen kassiin.

Kello on 9.24. Ei mitään viestiä, ei naista, ei lapsia. Olen kipeänä kotona, en mennytkään töihin. Mulla on siis koko päivä aikaa katsoa, milloin kaverin mielestä on viimeistään puoli yhdeksän.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Pakilan asukas on muuten se ihminen, joka on myöhästynyt vain kerran elämässään, joten minun puoleltani tämän asian käsittely ei liity aikakäsityksien erilaisuuteen.

Vierailija
42/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 10:41"]

Minusta se on ikävää, että ap kirjoittelee täällä asiasta, raportoi minuutti minuutilta ja istuu kotona kytiksessä vahtimassa, milloin saappaat haetaan. Minun makuuni hän on kireä kyylä, vaikken itse olekaan myöhästelijä.

Ikävää on myös itsensä ylentäminen kertomalla hyvää hyvyyttään tekevänsä asioita. Mitä sitten jos kumpparit varastetaan ? Ap olisi luopunut niistä joka tapauksessa.

Lisäksi ap:n ystävä lukee todennäköisesti tätä palstaa, joten miksi kostaa tätä kautta ja hankkia samalla samanmielisten mammojen kannustuskuoro.

Joko ap on tänään harvinaisen huonolla päällä tai hän on ikävä ihminen. Tämä on minun mielipiteeni.

Terveiset Itä-Pakilasta

[/quote]

Olet oikeassa, olen harvinaisen huonolla päällä. Olen kuumeessa kotona, olen sairas. Meiltä varastetaan pihalta ja etuovelta kaikki, minkä irti saa, enkä tästä syystä voi laittaa siihen mitään kumisaappaita odottamaan mahdollista hakua. 

Nielen yleensä kaikki tällaiset, koska olen sovitteleva ja liian kiltti. Nyt en vain oikeasti enää jaksa. Olen sanonut myöhästelystä joka kerta, joskus omaan makuuni liian kärkkäästikin. Ei mene perille, kaveri ei ymmärrä, että muilla on muita menoja ja ettei voida varata koko päivää yhden pikkujutun hoitamiseen kaverin myöhästelyn takia. 

Olen pikkumainen ja ilmoitan, että kello on 10.55, eikä kaverista ole kuulunut vieläkään mitään.

Kyse ei ole kumisaappaista. Jos olisi, olisinhan itse voinut ne viedä vaikka työmatkallani hänelle. Ei olisi ollut autolla isokaan kierto. Mutta kun kaveri sanoi, ettei tarvitse, tulee puoli yhdeksään mennessä hakemaan. Tai jos jostain syystä ei ehdikään tuohon, laittaa viestiä. Voin juuri ja juuri jättää ne siinä tapauksessa hetkeksi oven eteen, koska tulisi heti hakemaan ne. Ei ole tullut viestiä, eikä kaveria näy. Mutta koska tunnen hänet, tiedän, ettei jätä tulematta, vaan tulee vain myöhässä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet kumpparit ovat maailman vaaroille alttiina ap:n kuistilla vielä klo 10.58. Tämä menee jo liian hurjaksi. Toivottavasti ap:n lapset eivät seuraa tätä jännitysnäytelmää.

Vierailija
44/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mene päikkäreille ja unohda ne saappaat. Älä pilaa koko päivää niiden takia.

Vierailija
45/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän se kaveri oleta et ap on töissä eikä kumpparitkaan ole odottamassa koska ei laittanut viestiä. Joten ei sillä ole aikomustakaan tulla tänään, ainakaan päivällä.

Vierailija
46/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Länsi-Pakilaa on noin levotonta? Olisi mukava tietää tässä vaiheessa, kun etsimme asuntoa.

Vierailija
47/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on kans tuollainen kaveri jonka kanssa jos sovitaan, että nähdään vaikkapa viiden aikaa niin puol kuus ei tulee viesti, et syön ensin ja käytän koiran. Kello lyö seittemän ja kun kyselen et mites onkaan, niin sitten sielt voi tulla viestiä miten on siivous kesken tai yhteinen hetki miehen kanssa tms. Eli toisin sanoen mun kahvittelu pyynnöt on täysin ohitettuja. Ja monesti nämä kahvittelut on sellaisia, että olen aatellut käyväni samalla reissulla apteekissa tms. Enpä ole päässyt kun paikat menneet kiinni ennen kuin kaveri on päässyt liikkeelle. Kerran lähdin käymään sitten paikassa X emnen sulkemista, kaveri kyseli silloin, et mikä tilanne ja laitoin viestissä selostuksen miten mun oli pakko lähteä, että kerkeen ajoissa yms. Niin minulle loukkaannuttiin. Minun olisi kuulemma pitänyt laitella kokoajan viestiä ja hoputtaa. En jaksa. Laitoin jo hyvissäajoin silloin viestiä, et minun pitää keretä kauppaan joka menee 7 kiinni, mut sillä ei ollu merkitystä.

Ja samaisen kaverin kanssa sovittiin, että sunnuntaina käytäisiin kahvilla tms. Sovittiin, että kaveri laittelee viestiä kun hänen aikatauluihinsa sopisi nähdä. Viestiä ei tähän päivään mennessä ole tullut ollenkaan.

En edes tiedä miksi kaveeraan tämmöisen ihmisen kanssa, mutta ei kovin arvostettu olo ole kaiken näiden ohareiden jälkeen.

Vierailija
48/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 11:07"]Missä päin Länsi-Pakilaa on noin levotonta? Olisi mukava tietää tässä vaiheessa, kun etsimme asuntoa.

[/quote]

Keväästä lähtien sekä Itä- että Länsi-Pakilassa on ollut murtoaalto. Täällä on totuttu pitämään pyörät lukitsematta sisäpihoilla ja arvokkaita esineitä terassilla ilman huolta. Nyt ei enää, kun tavaraa katoaa keskellä kirkasta päivää. On tultu yöllä kellareista varastamaan tavaraa, kun ihmiset nukkuvat. On tultu päivällä sisälle, kun talonväki istuu terassilla.

Vierailija
49/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 10:02"]Kukaan ei varasta kumppareita kuistilta. Vielä vähemmän sellaiselta kuistilta, jota ei näe kadulta. Ap:n käytös on vainoharhaista, aggressiivista ja ylimitoitettua.

[/quote]

Ei liity tähän tapaukseen, mutta ystävilläni on juuri tuollainen omakotitalo, ettei tieltä näe kuistille. Kumminkin kuistilta oli hävinnyt mm. tuhkakuppi ja joitain "sisustuselementtejä" sillä aikaa kun olivat olleet töissä/tarhassa. Jos ap vaikka tietää, että läheltä (naapuri/naapurin naapuri) on kadonnut tavaraa ja tämän takia on varuillaan.

Vierailija
50/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

11.15 laitoin kumpparit terassille. Jos joku ne vie, saan ainakin verekseltään kiinni. Jos kaveri tulee, menen vähän juttelemaan. Jos nukahdan, niin nukahdan.

Ap

Vierailija
51/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kaveri on ajatellut että olet jokatapauksessa lähtenyt klo. 9 töihin eikä siksi ole viitsinyt turhaan laittaa viestiä.

Tästä asiasta suuttuminen tai ärsyyntyminen on aivan turhaa, kun ei ole ongelmaa?

Itse kahden lapsen (3-v ja 5-v) äitinä kuulostaa hiukka oudolta että lasten takia olisi aina myöhässä. Kun aloittaa ajoissa pukemisen ja syömisen, ei voi nyöhästyä! Ja tuonikäiset ei vanhempien menoa voi kovin paljoa myöhästyttää, silloin täytyy vikaa olla myös äidissä.

Vierailija
52/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 11:18"]Jospa kaveri on ajatellut että olet jokatapauksessa lähtenyt klo. 9 töihin eikä siksi ole viitsinyt turhaan laittaa viestiä.

Tästä asiasta suuttuminen tai ärsyyntyminen on aivan turhaa, kun ei ole ongelmaa?

Itse kahden lapsen (3-v ja 5-v) äitinä kuulostaa hiukka oudolta että lasten takia olisi aina myöhässä. Kun aloittaa ajoissa pukemisen ja syömisen, ei voi nyöhästyä! Ja tuonikäiset ei vanhempien menoa voi kovin paljoa myöhästyttää, silloin täytyy vikaa olla myös äidissä.

[/quote]

Mulle itelle on enemmän on kyse periaatteesta. En voi sietää myöhästelijöitä yhtään!

Vihaan sitä, miten ihmisiä.ei kunnioiteta yhtään!

Vierailija
53/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas ihme porukkaa joka tekee ap:sta sen pahiksen, liekö nämä mollaajat itse niitä myöhästelijöitä vai miksi moinen hyökkäys?

Koska ei ole eka kerta kun myöhästyy niin ymmärrän täysin ap:n turhautumisen! Oma siskoni on sellainen haaveilija välillä että sitä joutuu usein odottamaan, eikä se älyä ilmoittaa itsestään. Lisäksi hänen lapsensa on sellaisia villinpuoleisia, eikä sisko osaa laittaa lapsiaan ruotuun joten lasten kanssa menee aina kauemmin aikaa lähtöön mitä pitäisi. Luulisi että kuudessa vuodessa olisi oppinut tekemään valmistelut ajoissa yms että pääsisi hyvissä ajoin lähtemään. Viimeisin tapaus oli sovittu päivällinen koko perheen kesken (ei tapahdu usein koska osa perheestä asuu kaukana). Kaikille oli ruoka-aika selvillä ja kaikille se sopi. Isäni vielä soitti siskolle hyvissä ajoin, jolloin siskoni sanoi että ovat juuri lähdössä ja ovat 20 minuutin päästä paikalla. Lopulta kävi kuitenkin niin, että kaikki odottivat nälissään, ruoka pöydässä valmiina ja siskolla kesti puolitoista tuntia saapua paikalle. Odotimme kyllä aikamme, mutta lopulta söimme muun perheen kesken, koska kaikki olivat nälissään ja ruoka valmista. Siskon lapset olivat lisäksi alkaneet kiukutella nälissään kun kesti niin kauan, joten he olivat käyneet mäkkärin autokaistalla matkalla. Eipä siinä sitten lapsille maistunut vaivalla valmistettu päivällinen. Ja sisko ei nähnyt tilanteessa mitään väärää.

Vierailija
54/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kaverillesti viesti ja kysy onko hakenut saappaat jo.

Vierailija
55/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ap:n kaveri on lukenut tätä palstaa ja tullut siihen tulokseen, ettei jaksa kuulla ikuista kitinää ja kettuilua käytetyistä saappaista ja päättänyt ohittaa saappaat ja ap:n ikuisiksi ajoiksi.

Vierailija
56/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä muakin vituttaisi ihan julmetusti tuollainen... soita kaverillesi, sano että tulit ruokkiksella/tauolla tms käymään kotona ja saappaat olivat vieläkin kuistilla.

Vierailija
57/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa ärsyttävältä kaverilta.

Vierailija
58/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin! Saappaat haettu. Olin juuri nukahtamaisillani sohvalle, kun kuulin kuistilta kolinaa. Kaveri oli tullut lähes 2,5 tuntia myöhässä. Koska olin juuri herännyt ja kuumeen takia joka paikkaa särki, sanoin tosi rumasti. Sanoin niin selvästi kuin ikinä voin, kuinka ärsyyntynyt olen ja kuinka epäkunnioittavaa käytöstä aikuiselta ihmiseltä on odotuttaa toista aikuista ihmistä omien aikataulujen mukaan. Sanoin, etten seuraavalla kerralla odota enää sekuntiakaan, jos tulee ilmoittamatta myöhässä. Jos tulee myöhässä IHAN MIHIN TAHANSA, sen tietää jo aiemmin, ettei tule ehtimään. Silloin voi laittaa viestiä tai soittaa. 

Syy myöhästymiselle: ei ollut tajunnut ajankulua, oli alkanut lähteä mielestään ajoissa. Kaikki olivat kuulemma olleet jo hereillä seitsemältä, eli ei oltu nukuttu pommiin. Lähtiessä oli kuitenkin pitänyt vaihtaa 2-vuotiaalta vaippa ja 6v oli vetkutellut pukemisen kanssa. Kännykkä toimi, ei ollut mitään muuta syytä myöhästymiselle. Lähtemiseen oli siis mennyt niin pitkään, ettei ollut tajunnut ajan kuluvan ja että olisi ollut myöhässä.

Minun mielestäni vaipanvaihto tai vaatteiden hidas pukeminen ei ole hyväksyttävä syy myöhästymiselle. Eikä se, ettei ollut tajunnut katsoa kelloa. En voi käsittää, miten jollakin voi kulua eteisessä lähtiessä 2,5 tuntia ja kuvittelee edelleen olevansa aikataulussa!!

ap (nyt lepäämään ja sairastamaan)

Vierailija
59/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 11:53"]

Ap vaikuttaa ärsyttävältä kaverilta.

[/quote]

Ai koska välittää kellosta? Sun mielestä siis täysin ok tulla silloin kun huvittaa, koska eihän muilla ole koskaan mitään menoa mihinkään suuntaan?

Vierailija
60/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Juu, Helsingissä kelpaa vietäväksi kaikki irti lähtevä.

ap

[/quote]

Kyseenalainen kiitos kuuluu eu:n mukanaan tuomalle "vapaalle liikuvuudelle"... ihmisten ja TAVAROIDEN.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän