Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vilpitön kysymys lihaaneille

Vierailija
24.08.2014 |

Kertoisitteko, arvon lihaanit, miksi teitä niin pahasti jurppii, jos joku on vegaani? Miten kummassa se on teiltä pois, jos joku toinen syö vain kasviperäisiä ruokia?

Minä en keksi mitään muuta syytä kuin että oikeasti tiedostatte lihansyönnin epäeettisyyden ja omatunto soimaa.

Ja ei, en ole itse vegaani, söin pihvin viimeksi tänään.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaani ei ole edes sana. Jos joku käyttää tuollaista ilmaisua, on pakko olla vähän vajaa. Tai sitten vegaani voi kutsua itseään vaikka rehuuniksi.

Vierailija
42/60 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavaa on se, että vegaanille ei kelpaa se ruoka mitä meillä on tarjolla. Sit kun teen jotain erityisruokia, niin "ei oo nälkä".. Eli joudun näkee hirveesti vaivaa yhden nirppanokan takia. Helpompia ihmiset, jotka kylässä syö mitä tarjotaan... Mulle itselleni kelpaa aina mikä vaan mitä kylässä on tarjolla ja monesti tuntuu, että nämä ruokarajoitukset on nuorten ihmisten erikoisuudentavoittelua ja oman itsen jalustalle nostamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 20:26"]Ok. Syön lihaa. Ei jurpi ollenkaan vaikka joku ei, minulla on useita vegaanituttuja. Ei ole minulta pois, on täysin ok.

Miksi on oletus että se kaikkia jurppii?

[/quote]

En ole olettanut, että kaikkia jurppii, mutta katsopas vain kuinka monta vegaaneja haukkuvaa ketjua täälläkin tänään on. Monia se ärsyttää helvetisti, yritin pyytää selityksiä siihen.

Moni tuttuni on vegaani, vain yksi heistä sellainen lihaaneille heristelevä tyyppi. Lihaaneissa on paljon enemmän näitä vegaanit, pyh -tyyppejä oman kokemukseni mukaan.

Ap

Vierailija
44/60 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 20:10"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 20:08"]Lihaanin vastakohta ei ole vegaani vaan kasviini tai vihanneskelija.

[/quote]

Mistä ihmeen vastakohdista puhut? Eivät vegaani ja lihansyöjä ole vastakohtia, vaan ihmisiä, joilla on erilainen ruokavalio.

[/quote]

Okei, laiha ja lihava ei ole vastakohtia vaan ihmisiä, joilla on erilainen ruokavalio. Eikä lihansyöjän vastakohta ole kasvissyöjä, ne nyt vaan syö eri asioita.

Nyt muistin: viisaan vastakohta on vegaani, koska vegaanit syö paskassa kasvatettuja asioita.

[/quote]

Vegaani vastakohta olisi tässä mielessä ihminen, joka ei syö mitään muuta kuin lihaa. Ei siis koskaan mitään kasviperäistä.

Vierailija
45/60 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 20:52"]Mitä pahaa kasvit on koskaan tehneet vegaaneille ? On ruohoillakin tunteet !!

[/quote]Kerrotko, miten ne näkyvät?

[/quote]

Siinä, että kasvit pyrkivät puolustautumaan, kun niitä niitetään. Ei kasvikaan halua kuolla (siinä määrin missä kasvin kohdalla voi puhua haluamisesta).

Vierailija
46/60 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jurpi niin paljon, että jankkaisin asiasta tällä palstalla niissä vegaaniketjuissa, mutta mun mielestä on hieman kyseenalaista vaikeuttaa omaa elämäänsä siten kuin vegaanit tekevät. Muiden ihmisten normaalista elämästä saadaan veganismissa vastenmielistä eläinten kidutusta niin hohhoijaaa.... 

Olen itsekin eläinten ystävä ja pidän eläimistä, mutta ei minusta silti ole tuomitsemaan tämän maailman vallitsevia käytäntöjä, kuten esim. nahkakenkiä tai hunajan syöntiä.

Vierailija
47/60 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 21:22"]Rasittavaa on se, että vegaanille ei kelpaa se ruoka mitä meillä on tarjolla. Sit kun teen jotain erityisruokia, niin "ei oo nälkä".. Eli joudun näkee hirveesti vaivaa yhden nirppanokan takia. Helpompia ihmiset, jotka kylässä syö mitä tarjotaan... Mulle itselleni kelpaa aina mikä vaan mitä kylässä on tarjolla ja monesti tuntuu, että nämä ruokarajoitukset on nuorten ihmisten erikoisuudentavoittelua ja oman itsen jalustalle nostamista.

[/quote]

Tule meille, tarjoan sulle grillattuja torakoita.

Ap

Vierailija
48/60 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 21:39"]Ei jurpi niin paljon, että jankkaisin asiasta tällä palstalla niissä vegaaniketjuissa, mutta mun mielestä on hieman kyseenalaista vaikeuttaa omaa elämäänsä siten kuin vegaanit tekevät. Muiden ihmisten normaalista elämästä saadaan veganismissa vastenmielistä eläinten kidutusta niin hohhoijaaa.... 

Olen itsekin eläinten ystävä ja pidän eläimistä, mutta ei minusta silti ole tuomitsemaan tämän maailman vallitsevia käytäntöjä, kuten esim. nahkakenkiä tai hunajan syöntiä.

[/quote]

Miksi et hyväksy kannibalismia? Jos toivon kuoltuani, että minusta laitetaan kunnon juhla-ateria, tuletko ensimmäisenä syömään?

Vierailija
49/60 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun ihan samalla tavalla kuten ei-vegaaneihinkin niin kauan, kun vegaani ymmärtää olla kommentoimatta oman ruokavalioni oikeellisuutta jne. Mulla on ollut vegaaniruokaa syövä kaveri, joten luonnollisesti järjestin illanistujaisissa sellaisia vaihtoehtoja mitkä kävi.

Vierailija
50/60 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 21:22"]Rasittavaa on se, että vegaanille ei kelpaa se ruoka mitä meillä on tarjolla. Sit kun teen jotain erityisruokia, niin "ei oo nälkä".. Eli joudun näkee hirveesti vaivaa yhden nirppanokan takia. Helpompia ihmiset, jotka kylässä syö mitä tarjotaan... Mulle itselleni kelpaa aina mikä vaan mitä kylässä on tarjolla ja monesti tuntuu, että nämä ruokarajoitukset on nuorten ihmisten erikoisuudentavoittelua ja oman itsen jalustalle nostamista.

[/quote]

Tule meille, tarjoan sulle grillattuja torakoita.

Ap

[/quote]

No jos sä niitä itsekin vedät, niin mikä ettei.

Vierailija
51/60 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 21:41"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 21:39"]Ei jurpi niin paljon, että jankkaisin asiasta tällä palstalla niissä vegaaniketjuissa, mutta mun mielestä on hieman kyseenalaista vaikeuttaa omaa elämäänsä siten kuin vegaanit tekevät. Muiden ihmisten normaalista elämästä saadaan veganismissa vastenmielistä eläinten kidutusta niin hohhoijaaa.... 

[/quote]

Miksi et hyväksy kannibalismia? Jos toivon kuoltuani, että minusta laitetaan kunnon juhla-ateria, tuletko ensimmäisenä syömään?

[/quote]

En syö kaikkia eläimiä muutenkaan, joten miksi mun pitäisi syödä ihmislihaa? Ai miksi en syö? No, syy ei ainakaan ole eettinen, vaan lähinnä se, että mua ällöttäisi rotanliha, ihmisliha jne. Se mihin on tottunut maistuu parhaiten. Kuten luonnollista on.

Vierailija
52/60 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks ei ole omassa ystäväpiirissä, ovat jotenkin rasittavia. Meillä on nahkasohvakin, niin missähän ne edes vois istua.. Pitäs varmaan teettää erikoistuolitkin.. Se on just vaan niin rasittavaa..

Vierailija
53/60 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 21:52"]

Onneks ei ole omassa ystäväpiirissä, ovat jotenkin rasittavia. Meillä on nahkasohvakin, niin missähän ne edes vois istua.. Pitäs varmaan teettää erikoistuolitkin.. Se on just vaan niin rasittavaa..

[/quote]

:D  Tuli mieleen jonkun roolihahmon kommentti jostain Ihmisten Puolue -ohjelmasta :D 

Vierailija
54/60 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se itsensä muiden yläpuolelle asettaminen ja alentuva suhtautuminen "saastaisiin" lihansyöjiin.

Vierailija
55/60 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen "lihaani", mutta minulla ei ole mitään vegaaneja, jotka eivät tuputa omaa ruokavaliotaan, vastaan. Ei todellakaan ole minulta pois :)

Vierailija
56/60 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei jurpi mikhään, jokhainen saapii syä mitä halvaa! 

Vierailija
57/60 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitti edes vastata, kun käytät noin typerää, asenteellista sanaa. 

Sama kuin "vilpittömästi" kyselisit vihersuvakeilta, miksi persut ärsyttävät, tai öliseviltä hompansseilta, miksi eivät arvosta vihreitä.

Vierailija
58/60 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kun kaikissa uskonnoissa. Kiihkomielinen suvaitsemattomuus toisin ajattelevia kohtaan. Jos joku syö jotain niin siinähän syö. Ei ole minulta pois. Mutta myöskään kenelläkään ei ole pienintäkään oikeutta tulla sanomaan minulle mitä saisin syödä.

Ja sitten tuosta johtuvat käytännön ongelmat, jos teen juhla-aterian niin joku rupeaa nirppanokkailemaan ei-terveydellisestä syystä. Allergiat ovat täysin toinen asia. En tosin ole kuullut että kukaan olisi allerginen kanalle tai pekonille.

Tai vittuilemaa minun nahkatakistani. Hittojakos se muille kuuluu mihin minä pukeudun?

Vierailija
59/60 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää se, että vegaanin pitää aina perustella/moralisoida/tunte ylemmyyttä/vihata jos syön monipuolista ihmisravintoa. Minun puolesta kaikki syövät mitä haluavat. Ainu asia mitä ihmettelen on, että miksi vegaanit syövät myös vitamiineja yms. pillereitä, jos ruoka on heidän mukaansa ravitsevaa ja terveellisempää.

Ystäväni oli kylässä ja moralisoi useamman päivän ruokailuistani. Eräänä aamuna näin kourallisen pillereitä nakkaavan kitaansa. Kysyin, että missä puussa ne nuo kasvaa. Ei kestänyt kysymystä ja lähti takaisin mistä oli tullutkin.

Vierailija
60/60 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaani on tiettyjen äärivegaanien antama alentava haukkumanimi sekasyöjille. Ei kukaan asianomainen puhu itsestään lihaanina, ja harva halunnee sellaiseksi tulla kutsuttavankaan. Paradoksaalisesti nämä nimittelijät ovat samaa porukkaa, joka kyllä jaksaa ymmärtää ja valistaa muita siitä, kuinka saamelaista ei saa sanoa lappalaiseksi, cp-vammaista separiksi, romania manneksi, ylipainoista ihravalaaksi.......