Lapsiperhearki tympäisee!
Eikö teitä koskaan?
Teen kyllä velvollisuuteni, terveellisen ruoan, pelailen, ulkoilen lasten kanssa, opetan heille kotitöitä ja autan koululaista läksyissä. Luen iltasadut, huolehdin pesut ja puhtaat ja nätit vaatteet, iänmukaiset lelut ja tarvikkeet, tuen kaverisuhteiden ylläpitämisessä jne.
Jotenkin nyt vaan niin tökkii. Elämä on niin sitä työtä, kotityötä ja perheen tarpeista huolehtimista. Välissä pieniä hengähdystaukoja.
En tiedä mihin olen kadottanut sen äitiyden alkuvuosien innon ja ilon. Silloin tein asiat täydellä sydämellä, rakkaudella. Nyt juuri kyllästyttää ja tätä on jatkunut jonkin aikaa... :(
Kommentit (25)
Miksi ihmeessä suoritatte elämäänne rutiinien mukaan? Miksi ette tee sellaisia asioita joita haluatte tehdä? On ihan turha väittää että lasten takia se ei onnistu. Tai no, okei ehkä sitten jos on yh eikä ole ketään sukulaisiakaan auttamassa, niin voi olla haasteellisempaa, mutta silloinkaan ei ole arjesta pakko tehdä puuduttavaa rutiinia. Lastenkin kanssa voi tehdä kaikkea kivaa ja rikkoa rutiineja.
Meillä on neljä lasta ja viides tulossa. Vanhin on 7-luokkalainen ja nuorin 1,5-vuotias. En ole koskaan kokenut, että elämä olisi puuduttavaa rutiinia ja pelkkiä kotitöitä pitäisi suorittaa. No minulla on kyllä ihana ja hauska aviomies, mutta eipä siitä juuri kotitöihin tai pienempien lasten hoitoon ole kauheasti apua. Mutta ei haittaa edes, koska olen hoitovapaalla, niin on selvääkin että kotityöt kuuluvat enemmän minulle. En vaan suorita niitä minkään rutiinin mukaan vaan siinä ohimennen, tarpeen tullen ja fiiliksen mukaan. Isot lapset tietenkin siivoavat omat sotkunsa ja kun kaikille on oma paikkansa, niin siivottavaakaan ei ole paljon.
Veikkaan että ap:n ja muidenkin kohtalontovereiden ongelma onkin se, että parisuhde tympäisee ja siksi koko perhe-elämä tuntuu puuduttavalta. Niin monet vauvahuumassa unohtavat pitää huolta parisuhteesta ja sitten kun on vaan monta vuotta keskitytty lapsiin, niin huomataankin että suhde on ihan väljähtänyt. Kun on miehen kanssa asiat kunnossa, yhteistä tekemistä ja mielenkiinnon kohteita, niin kyllä se perhe-elämäkin maistuu ihan eri tavalla.
Piti juuri laittaa myös että parisuhde ap:tä tympii eikä lapset.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 20:20"]Mutta ei haittaa edes, koska olen hoitovapaalla, niin on selvääkin että kotityöt kuuluvat enemmän minulle. En vaan suorita niitä minkään rutiinin mukaan vaan siinä ohimennen, tarpeen tullen ja fiiliksen mukaan.[/quote]
Hoitovapaalla noin voikin tehdä, mutta työelämässä iltaisin aikaa on vähän, vielä jos siinä pitää ehtiä ostoksille ja kuskata lapsia jonnekin. Ei paljon jää aikaa odotella fiilistä, vaan se ruoka on laitettava ja pyykit ripustettava, jos aikoo syödä ja saada puhdasta ylle.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 18:04"]
Varmasti tympäisi, jos olisin erehtynyt hankkimaan lapsia. Ennemminkin ihmettelen, miten joku saa tuosta touhusta mitään irti.
Se, että alkuvuosina teit asiat "tädydellä sydämellä", johtuu pikkulapsiaikana aivoissasi erittyneeestä oksitosiinihormonista.
[/quote]
Miksi mulla ei erity tuota oksitosiinihormonia?:/
Jaa, paska rasti...no omia on valintasi!!!!