Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapselle korvikset lävistämällä vai ampumalla?

Vierailija
24.08.2014 |

Tyttö on 8v ja on jo muutaman vuoden kärttänyt korviksia. Tehtiin aikanaan sopimus, että saa korvikset kahdeksanvuotiaana ja nyt tarvitsisi lunastaa tämä lupaus kun mätäkuu ja kesähelteet alkaa olla takana.

Kannattaako lapsen korvat lävistää ampumalla kultasepänliikkeessä/kampaamossa/missä ikinä niitä korviin ammutaan vai lävistysliikkeessä? Lävistysliikkeessä tehty on hygienisempi, mutta kivuliaampi. Suostuukohan ne ees lävistämään lapsia? Ja ammuttu korvis tukehtuu herkästi, siitä mulla on omasta lapsuudesta kokemusta, vaikka kuinka huolellisesti yritettiin äidin kanssa sillon niitä mun korviksia hoitaa.

Kaikenlaisia neuvoja otetaan vastaan, saa myös suositella pk-seudulta paikkoja jossa lapselle kannattais laittaa korvikset.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rippikoulun käynyt sai ottaa korvanreiät. Sisko otti, minä en. 8-vuotias on automaattisesti liian pieni.

Vierailija
82/84 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: emlavoidetta, puuduttaa, (saa ilman res apt. N13e) korvanlehtiin kummallekkin puolelle n30-60min ennen toimenpidettä. Meillä neljävee ei inahtanukkaan tällä konstilla kun halus korvikset.

Jos se 4-vuotias olisi halunnut kuun taivaalta tai lentävän lehmän, niin olisit varmaan hankkinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytot kävi lävistäjällä. Meni nopeasti ja hienosti. Minulle itselle laitettiin reiät 80 luvulla lävistämällä mikä oli harvinaisuus silloin. Kultakapupan myyjätär oli äitini ystävä ja erittäin kokenut lävistäjä vissiin. 

Jos nyt muistan oikein niin oikein ohuella kultarenkaalla teki sen reiän ja jätti renkaan siihen sitten roikkumaan kunnes parani. Muistan että olin hieman kade että kaikilla muilla oli sellaiset ammutut reiät ja hienot värikkäät studs.

Vierailija
84/84 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lapselta, jos pelkää neuloja niin ampuminen on helpompaa. Ja aivan turvallista. Ei kyseessä ole mikään rustokoru mikä vaatii lävistämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän